דף הבית / קידום אתרים בגוגל / מדריך קידום אתרים

מדריך קידום אתרים

כבר זמן מה שאני רוצה לכתוב מדריך מקיף ומקצועי לקידום אתרים. הבעיה העיקרית – איך כותבים מדריך לתחום כה דינמי כמו קידום אתרים? אחד הפתרונות הוא להיצמד לעקרונות הבסיסיים ולא להתפזר ביותר מדי חידושים ושינויים מהתקופה האחרונה.

לא מעט מומחים בעלי שם עולמי טוענים כי תחום ה-SEO לא השתנה מהותית מאז הוקמה גוגל בשנת 1998. נכון שהיו המון עדכונים בגוגל במרוצת השנים ונכון שקידום של שנת 1998 אינו קידום של שנת 2017, אבל המטרה של גוגל כמנוע חיפוש (מלבד להכניס ערימות מפגרות של כסף מהפרסומות כמובן), הייתה ונותרה – לספק ערך לגולשים שלה ולהחזיר את התשובות הטובות ביותר עבור השאילתות.

רק הבנה של העובדה הפשוטה הזאת, יכולה לעזור לכם להיות מקדמי אתרים טובים יותר ולא לחשוב כל הזמן על כיצד לתחמן את המערכת או מאיפה להביא את הקישור הבא.

לאחר ההקדמה התיאורטית הזאת, הבא ניגש לתכלס.

אז איך באמת מקדמים אתרים?

בשביל לקדם אתר בהצלחה יש צורך בכמה דברים:

  1. תוכן איכותי, מקורי ומעניין ככל האפשר

תוכן לא חייב להיות טקסט אלא יכול להיות גם תמונות, סרטונים ועוד. יחד עם זאת, גוגל עדיין נשען ברובו על תכנים טקסטואליים לכן גם אם האתר שלכם נשען על ויזואל, כדאי מאד שיהיה קצת מלל שיתמוך בזה.

כל אסטרטגיה של קידום לאתר צריכה להתחיל במחקר מילות מפתח, נושאי כתיבה וגם מודיעין על המתחרים.

מדריכים רלוונטיים:

  1. תשתית טכנית טובה

תשתית טכנית הכוונה היא שלא יהיו לנו תירוצים טכנולוגיים לכך שגוגל לא יאהבו את האתר שלנו. זה אומר שאנחנו צריכים אחסון מספיק טוב ומהיר על מנת שהאתר ירוץ כמו שצריך ולא יזדחל, מערכת ניהול נורמלית אשר מאפשרת לנו לערוך את כל מה שצריך באתר – תגיות מטא, הפניות 301, הגדרת קנוניקלים במידת הצורך וכל דבר טכני אחר שיכול להיות שנצטרך – צריך להיות נגיש.

דוגמא למערכות ניהול תוכן שסבבה לקדם איתן: וורדפרס, ג'ומלה (יחסית), מג'נטו, לייבסיטי (לא מושלמת אבל תומכת ברוב הדברים שצריך) ויש מקרים גם של מערכות ניהול תוכן לא מוכרות שהן גם סבבה לגמרי.

מערכות ניהול תוכן שפחות מומלצות לקידום: WIX, EXAI, דרופל (מיועדת יותר למפתחים ופחות למשתמשי קצה) ועוד.

מדריכים רלוונטיים:

  1. קישורים ויחסי ציבור

קישורם חיצוניים, כלומר קישורים לאתר שלנו מתוך אתרים אחרים, הם אחד הדברים שמזיזים את הגלגלים של גוגל ועדיין אחד הגורמים המשפיעים ביותר על קידום אתרים. מבחינת גוגל, קישור שווה ערך להמלצה (אתר X מקשר אליי, כלומר הוא ממליץ עליי).

השאלה "כמה קישורים צריך" היא פונקציה של כמה התחום תחרותי. בתחום עם תחרות מזערית או אפסית, מספיק יהיה לכתוב תוכן על נושא מסוים, על מנת להופיע בגוגל בדף הראשון לפחות. בתחומים תחרותיים, לא יהיה מנוס אלא לייצר קישורים חיצוניים בצורה כזו או אחרת.

ברוב המקרים, אתרים לא יקשרו אלינו מיוזמתם, אלא אם באמת יש לנו תוכן ברמה יוצאת דופן או מוצר/שירות מאד ייחודיים ומקוריים. לכן, אנו נצטרך ליזום בעצמנו את נושא הקישורים – בין אם באמצעות פנייה יזומה לבעלי אתרים אחרים, שיתופי פעולה, החלפות מאמרים עם מקדמי אתרים אחרים, פרסום בכל מיני פורומים / אתרי מאמרים ועוד.

חשוב לדעת שבתחום תחרותיים מאד, נצטרך כמות אדירה של קישורים (דגש יותר על איכות מאשר כמות) והרבה מאד סבלנות על מנת לראות תוצאות.

מדריכים רלוונטיים:

  1. אופטימיזציה

אופטימיזציה (Optimization) היא טיוב, שיפור מתמיד של עמודי האתר בעיני מנועי החיפוש. מדובר בהיבט יותר טכני וכזה שפחות קשור למשתמשים.

אופטימיזציה נכונה של אתר צריכה לכלול את הדברים הבאים:

  • הגדרת טייטלים ותיאורים (Meta Titles & Meta Descriptions) לכל עמודי האתר, בצורה נכונה ואטרקטיבית ככל הניתן, אך כזו שתשרת גם את קידום האתר מבחינה אסטרטגית.
  • שיפור מהירות האתר (קשור גם לסעיף 2 – עבודה עם תשתית נכונה).
  • וידוא כי האתר עומד בדרישות טכניות ושאין בעיות קריטיות שמונעות ממנו לא להתאנדקס או לא להיות מדורג בצורה אופטימלית.
  • שימוש ב Rich Snippets על מנת לשפר את הניראות בגוגל ולהגביר את ה-CTR.
  • שימוש נכון בקישורים פנימיים.
  • בניית היררכיה נכונה של עמודי האתר.
  • ועוד…

מדריכים רלוונטיים:

  1. רשתות חברתיות וסיגנלים חברתיים

כל הנושא של שימוש ברשתות חברתיות, עדיין לא הוכח בצורה מובהקת, כבעל השפעה מכרעת על קידום האתר. נכון, יש לא מעט עדויות לכך שגוגל מסתכלים על הנוכחות של המותג ברשת מעבר לאזכורים שונים באתרים אלא גם ברשתות כמו פייסבוק, טוויטר, גוגל+ – מבחינת אזכורים, מספר שיתופים ועוד.

יחד עם זאת, כאשר משווים שימוש ברשתות חברתיות לעומת קישורים – אין ספק כי קישורים חיצוניים עדיין, משפיעים בצורה הרבה יותר חזקה בהשוואה לסיגנלים חברתיים.

יש בסיס טוב להניח שמתישהו בעתיד הקרוב המגמה הזאת תשתנה יותר לכיוון הרשתות החברתיות. מחקרים שעושים שימוש בכוח של "חוכמת ההמונים" מצביעים על מגמה הולכת וגדלה של הכוח של הסיגנלים החברתיים על חשבון זה של הקישורים. יחד עם זאת, זה תהליך מאד איטי והדרגתי ואל לנו להספיד את עניין הקישורים, בטח שלא בשנה-שנתיים הקרובות.

מדריכים רלוונטיים:

עדיין מבולבלים?

אם אתם מרגישים שאתם צריכים הכוונה אישית בפורמט של אחד על אחד (או קבוצה קטנה) אני גם מעביר שיעורים פרטיים בקידום אתרים – עוד פרטים בלינק.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

קידום אתרים גדולים לעומת קטנים

קידום אתרים קטנים לעומת קידום אתרים גדולים

אם ביקשתם לקבל הצעת מחיר לקידום האתר שלכם או שאתם מקדמים אתרים בעצמכם, בוודאי עסקתם ...

ציון המהירות בגוגל

האמת על Pagespeed Insights (או: חלאס עם האובססיה המיותרת)

נראה שמאז שגוגל הציגה את השירות של Pagespeed Insights, כל מקדם אתרים או בעל אתר ...

6 תגובות

  1. פוסט מעולה דניאל :]

  2. ניסים אוחנה

    יופי של מדריך שמתפצל למדריכים נוספים. תענוג גדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה