ClickCease
תפריט

052-9095200

תפריט

מדריך קידום אתרים

עדכון אחרון: 04/08/2019

כבר זמן מה שאני רוצה לכתוב מדריך מקיף ומקצועי לקידום אתרים. הבעיה העיקרית – איך כותבים מדריך לתחום כה דינמי כמו קידום בגוגל? אחד הפתרונות הוא להיצמד לעקרונות הבסיסיים ולא להתפזר ביותר מדי חידושים ושינויים מהתקופה האחרונה.

מדריך קידום אתרים – קצת רקע

לא מעט מומחים בעלי שם עולמי טוענים כי תחום ה-SEO לא השתנה מהותית מאז הוקמה גוגל בשנת 1998.

נכון שהיו המון עדכונים בגוגל במרוצת השנים ונכון שקידום של שנת 1998 אינו קידום של שנת 2019, אבל המטרה של גוגל כמנוע חיפוש (מלבד להכניס ערימות מפגרות של כסף מהפרסומות כמובן), הייתה ונותרה – לספק ערך לגולשים שלה ולהחזיר את התשובות הטובות ביותר עבור השאילתות.

רק הבנה של העובדה הפשוטה הזאת, יכולה לעזור לכם להיות מקדמי אתרים טובים יותר ולא לחשוב כל הזמן על כיצד לתחמן את המערכת או מאיפה להביא את הקישור הבא.

לאחר ההקדמה התיאורטית הזאת, הבא ניגש לתכלס. הערה חשובה – אם אתם רוצים להוציא את המקסימום מהמדריך הנוכחי, אני ממליץ לפתוח כל קישור שרלוונטי לנושא אותו אתם רוצים ללמוד ולקבל עליו יותר מידע. SEO זה עולם מאד רחב ואי אפשר לסכם הכל במדריך אחד (אחרת זה יצא מגילה מטורפת) ולכן – נתתי פה רפרנסים רבים להתעמקות בנושאים ספציפיים. קחו את הזמן ותשמרו לכם אותם באמצעי המועדף עליכם לקריאה נוספת בהמשך.

להלן מדריך קידום אתרים המתעדכן באופן שוטף:

אז איך באמת מקדמים אתרים?

בשביל לקדם אתר בהצלחה יש צורך בכמה דברים:

1. מחקר מילות מפתח

כל תהליך SEO (וגם קידום ממומן בגוגל) צריך להתחיל עם מחקר מילות מפתח איכותי.

מחקר מילות מפתח בעצם נותן לנו אינפורציה על איך ומתי קהל היעד מחפש אותנו, מה הוא מחפש, באיזה היקף, באיזה זמן וגם באילו מונחים המתחרים שלנו כבר מופיעים ואולי גם עוקפים אותנו. בנוסף, מחקר מילים טוב צריך לקחת בחשבון את התקציב ורמת התחרות כדי לדעת לאיזה מלחמות כדאי להיכנס ולאיזה לא.

מדריכים רלוונטיים:

2. תוכן איכותי, מקורי ומעניין ככל האפשר

תוכן לא חייב להיות טקסט אלא יכול להיות גם תמונות, סרטונים ועוד. יחד עם זאת, גוגל עדיין נשען ברובו על תכנים טקסטואליים לכן גם אם האתר שלכם נשען על ויזואל, כדאי מאד שיהיה קצת מלל שיתמוך בזה.

כל אסטרטגיה של קידום לאתר צריכה להתחיל במחקר מילות מפתח, נושאי כתיבה וגם מודיעין על המתחרים.

מדריכים רלוונטיים:

3. תשתית טכנית טובה

תשתית טכנית הכוונה היא שלא יהיו לנו תירוצים טכנולוגיים לכך שגוגל לא יאהבו את האתר שלנו. זה אומר שאנחנו צריכים אחסון מספיק טוב ומהיר על מנת שהאתר ירוץ כמו שצריך ולא יזדחל, מערכת ניהול נורמלית אשר מאפשרת לנו לערוך את כל מה שצריך באתר – תגיות מטא, הפניות 301, הגדרת קנוניקלים במידת הצורך וכל דבר טכני אחר שיכול להיות שנצטרך – צריך להיות נגיש.

דוגמא למערכות ניהול תוכן שסבבה לקדם איתן: וורדפרס, ג'ומלה (יחסית), מג'נטו, לייבסיטי (לא מושלמת אבל תומכת ברוב הדברים שצריך) ויש מקרים גם של מערכות ניהול תוכן לא מוכרות שהן גם סבבה לגמרי.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מערכות ניהול תוכן שפחות מומלצות לקידום: WIX, EXAI, דרופל (מיועדת יותר למפתחים ופחות למשתמשי קצה) ועוד.

מדריכים רלוונטיים:

4. קישורים ויחסי ציבור

מדריך קידום אתרים טוב לא יהיה שלם ולא יכול להתעלם מעניין הקישורים.

קישורם חיצוניים, כלומר קישורים לאתר שלנו מתוך אתרים אחרים, הם אחד הדברים שמזיזים את הגלגלים של גוגל ועדיין אחד הגורמים המשפיעים ביותר על קידום אתרים.

מבחינת גוגל, קישור שווה ערך להמלצה (אתר X מקשר אליי, כלומר הוא ממליץ עליי).

השאלה "כמה קישורים צריך" היא פונקציה של כמה התחום תחרותי. בתחום עם תחרות מזערית או אפסית, מספיק יהיה לכתוב תוכן על נושא מסוים, על מנת להופיע בגוגל בדף הראשון לפחות. בתחומים תחרותיים, לא יהיה מנוס אלא לייצר קישורים חיצוניים בצורה כזו או אחרת.

ברוב המקרים, אתרים לא יקשרו אלינו מיוזמתם, אלא אם באמת יש לנו תוכן ברמה יוצאת דופן או מוצר/שירות מאד ייחודיים ומקוריים. לכן, אנו נצטרך ליזום בעצמנו את נושא הקישורים – בין אם באמצעות פנייה יזומה לבעלי אתרים אחרים, שיתופי פעולה, החלפות מאמרים עם מקדמי אתרים אחרים, פרסום בכל מיני פורומים / אתרי מאמרים ועוד.

חשוב לדעת שבתחום תחרותיים מאד, נצטרך כמות אדירה של קישורים (דגש יותר על איכות מאשר כמות) והרבה מאד סבלנות על מנת לראות תוצאות.

מדריכים רלוונטיים:

5. אופטימיזציה

אופטימיזציה (Optimization) היא טיוב, שיפור מתמיד של עמודי האתר בעיני מנועי החיפוש. מדובר בהיבט יותר טכני וכזה שפחות קשור למשתמשים.

אופטימיזציה נכונה של אתר צריכה לכלול את הדברים הבאים:

  • הגדרת טייטלים ותיאורים (Meta Titles & Meta Descriptions) לכל עמודי האתר, בצורה נכונה ואטרקטיבית ככל הניתן, אך כזו שתשרת גם את קידום האתר מבחינה אסטרטגית.
  • שיפור מהירות האתר (קשור גם לסעיף 2 – עבודה עם תשתית נכונה).
  • וידוא כי האתר עומד בדרישות טכניות ושאין בעיות קריטיות שמונעות ממנו לא להתאנדקס או לא להיות מדורג בצורה אופטימלית.
  • שימוש ב Rich Snippets על מנת לשפר את הניראות בגוגל ולהגביר את ה-CTR.
  • שימוש נכון בקישורים פנימיים.
  • בניית היררכיה נכונה של עמודי האתר.
  • ועוד…

מדריכים רלוונטיים:

6. רשתות חברתיות וסיגנלים חברתיים

כל הנושא של שימוש ברשתות חברתיות, עדיין לא הוכח בצורה מובהקת, כבעל השפעה מכרעת על קידום האתר. נכון, יש לא מעט עדויות לכך שגוגל מסתכלים על הנוכחות של המותג ברשת מעבר לאזכורים שונים באתרים אלא גם ברשתות כמו פייסבוק, טוויטר, גוגל+ – מבחינת אזכורים, מספר שיתופים ועוד.

יחד עם זאת, כאשר משווים שימוש ברשתות חברתיות לעומת קישורים – אין ספק כי קישורים חיצוניים עדיין, משפיעים בצורה הרבה יותר חזקה בהשוואה לסיגנלים חברתיים.

יש בסיס טוב להניח שמתישהו בעתיד הקרוב המגמה הזאת תשתנה יותר לכיוון הרשתות החברתיות. מחקרים שעושים שימוש בכוח של "חוכמת ההמונים" מצביעים על מגמה הולכת וגדלה של הכוח של הסיגנלים החברתיים על חשבון זה של הקישורים. יחד עם זאת, זה תהליך מאד איטי והדרגתי ואל לנו להספיד את עניין הקישורים, בטח שלא בשנה-שנתיים הקרובות.

מדריכים רלוונטיים:

עדיין מבולבלים?

אם אתם מרגישים שאתם צריכים הכוונה אישית בפורמט של אחד על אחד (או קבוצה קטנה) אני גם מעביר שיעורים פרטיים בקידום אתרים – עוד פרטים בלינק.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

7 תגובות

  1. מדהים! המידע מעמיק ורלוונטי תודה.
    האם ישנם כלים חדשים והרחבות מניסיונך ל 2019?
    תודה מראש
    ג'וזף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן