דף הבית / רשתות חברתיות / 4 סיבות להשתמש ברשתות חברתיות כחלק בלתי נפרד מתהליך הקידום

4 סיבות להשתמש ברשתות חברתיות כחלק בלתי נפרד מתהליך הקידום

היום אני משתף אתכם בהשקפה שלי לגבי לינקים מרשתות חברתיות, ושימוש ברשתות אלו בכלל.

אז ככה. נכון שגוגל מכחישים (נכון להיום) שהם משתמשים בסיגנלים חברתיים כגורם דירוג באלגוריתם שלהם, אבל האם זה אומר שצריך להפסיק להשתמש בהם (או אפילו לא להתחיל?). התשובה היא חד-משמעית לא.

1. תחשבו מחוץ לקופסא (מחוץ לגוגל)

נניח וגוגל לא היו קיימים (ואף מנוע חיפוש אחר, לצורך העניין), האם אנשים היו משתפים מאמרים וקישורים ברשתות חברתיות? סביר מאד להניח שכן, ובהיקף הרבה יותר גדול מאשר היום. למה? כדי לשתף את התוכן שלהם, כדי לפרסם את המוצר או השירות שלהם, ובקיצור – על מנת "להפיץ את השמועה".

גוגל היו רוצים שתתיחסו לאתרים שלכם ולמאמצי השיווק שלכם כאילו הם לא היו קיימים – זה אולי נשמע כניגוד אינטרסים, אבל גוגל לא אוהבים (בלשון המעטה) כל נסיון מניפולציה כזה או אחר, שנועד להשפיע על הדירוגים שלהם. כל הספאם שרץ ברשת בשנים האחרונות – תוצאה של פעילות של מקדמי אתרים ובעלי אתרים – הובילו למספר עדכונים אגרסיביים (עדכון "פינגווין", "פנדה" ואחרים) מצד גוגל שנועדו לנקות את הספאם ולהגיש לנו תוצאות כמה שיותר אמינות במנוע החיפוש.

2. הגברת החשיפה

בהמשך לסעיף הקודם, פרסום ברשתות חברתיות באופן ממוקד ולקהל יעד רלוונטי – עשוי להביא לתוצאות יפות מאד – הן גדילה בטראפיק לאתר ואתר המרות: בין אם זה מכירה, הורדת מדריכים, לחיצה על קישור אפילייט או כל דבר אחר. התחילו לבנות את הקהילה שלכם ברשתות החברתיות השונות כמה שיותר מוקדם, על מנת שכמות העוקבים המעריצים יגדל עם הזמן (בשאיפה גם באיכות) וכך תוכלו לשתף על קהל היעד שלכם טיפים וחדשות, מה שבסופו של דבר יגביר את המודעות וההתעניינות למוצר או השירות אותו אתם מספקים. כמובן, שלכל פלטפורמה יש את החוקים שלה. מה שיעבוד בפייסבוק לא בהכרח יעבוד בטוויטר, למשל. בהקשר הזה – קבלו מדריך מעולה לשימוש בטוויטר מאת דודי שרון.

3. אינדוקס מהיר יותר

סעיף זה מחזיר אותי שוב לגוגל. אז נכון, רוב הקישורים מרשתות כמו פייסבוק, טוויטר, פינטרסט ואחרות – הם קישורי nofollow (מה שאומר שמנועי החיפוש עוקבים אחריהם אבל לא משקללים אותם לצורך חישוב בדירוגים), אבל ככל שהפרופיל החברתי שלנו פעיל יותר, מקושר יותר ובעל יותר עוקבים, כך גוגל יסרוק אותו מהר יותר – את הקישורים היוצאים ממנו, מה שיביא לאינדוקס מהר של האתר שלנו ו/או עמודים אחרים אותם אנו משתפים ברשת.

4. קישורי nofollow לגיוון תמהיל הקישורים

גם סעיף זה קשור ל-SEO, בכל זאת – בואו לא נשכח את מוקד האתר. קישורי nofollow כנראה לא יתרמו לכם בדירוגים, אבל כן יעזרו לכן בעקיפין על ידי שיפור תמהיל הקישורים שלכם והפיכתו ל"טבעי" יותר. הרי אף אחד לא רוצה פרופיל קישורים שהוא 100% מורכב מקישורי dofollow נכון? (מישהו אמר פינגווין).

אז כן חברים, אם לא התחלתם זה הזמן – פיתחו פרופילים חברתיים בכל הרשתות שיכולות להיות רלוונטיות לקהל היעד למשל. לדוגמא – אתר עם מוצר או שירות ויזואלי במיוחד יתאימו כמו כפפה ליד לרשתות כמו Pinterest או Instagram המבוססות על הצד הויזואלי (תמונות, סרטונים וכו'). אתר בתחום עסקי או נישתי יותר יכול להתאים לרשת כמו LinkedIn. בנוסף השתמשו ברשתות נוספות כמו Scoop It לצורך אצירת מאמרים לפי נושאים. בשורה התחתונה – אל תעשו מה שכולם עושים. תחקרו – תחפשו עוד רשתות שיכולות להתאים לקהל היעד שלכם. טפחו את הפרופילים עם תמונות ועדכונים קצרים (תחזוקה של כמה דקות בשבוע) ושיהיה בהצלחה


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

אבי קישטה

כיצד וידאו ויראלי יכול להקפיץ לך את הפניות לעסק? המקרה של אבי קישטה

חג שמח קוראים יקרים (פסח 2016, למען אלה שיקראו את זה בעתיד…) רציתי לשתף אתכם ...

שיווק בפייסבוק למתחילים

מדריך מעשי לשיווק בפייסבוק למתחילים

והפעם מתארח אהוד טייץ, מעצב גרפי ומשווק בפייסבוק ומציע בין היתר שירותי קידום בפייסבוק. נתתי לאהוד ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה