להרבה מאוד בעלי אתרים, עמוד האודות באתר נראה כעמוד סתמי ולא חשוב.
הרי בעמוד הזה, הם לא מציעים ללקוח שום שירות או מוצר, הוא לא מוביל את הלקוח לדף מכירה או להשארת פרטים, ובכלל, בעידן המודרני, שבו הלקוחות שלנו מקבלים כל העת מסרים שיווקיים במגוון גדול של ערוצים, למי יש זמן וכוח לקרוא אודות נותן שירות כזה או אחר?
אולם למי שצבר קצת קילומטראז' בעולם הדיגיטלי, ובאופן ספיציפי בתחום ה – SEO (קידום אתרים), התמונה היא ברורה: לעמוד האודות יש תפקיד חשוב ומרכזי בשיפור הסמכות (או אמינות) של האתר, ביכולת של גוגל ומנועי חיפוש אחרים להבין מי עומד מאחורי האתר, וגם השפעה ניכרת על שיעור ההמרה של גולשים ללקוחות משלמים.
איך כל הקסם הזה קורה?
עמוד אודות טוב הוא עמוד שמסייע ללקוח הפוטנציאלי שמבקר אצלכם באתר לבצע את ההחלטה האם להמשיך בהתקשרות מול בית העסק שלכם.
עמוד אודות טוב מרגיע את החששות של הלקוח, נותן לו להבין שיש אמא ואבא לאתר, שיש כתובת אמיתית לפנות אליה, ומאפשר הסרת חסמים שונים שמונעים מן הלקוח הפוטנציאלי לבצע רכישה.
לפני שאמשיך, ניתן גם לצפות בסרטון שערכתי בנושא:
אז מה צריך לכלול עמוד טוב מצוין? המשיכו לקרוא.
1. הטמיעו בעמוד האודות תמונה טובה של הצוות הרלוונטי
תמונה טובה יכולה לחולל פלאים בדרך בה העסק נתפס דרך העיניים של הלקוח. לפני שלקוח שולח יד לכיס ומחליט שהוא מתכוון להעשיר את חשבון הבנק שלכם, הוא רוצה ראשית להבין עם מי יש לו עסק.
זוהי נקודה חשובה ביותר. אם בעסק שלכם יש צוות שלם של נותני שירות שיפגשו בסופו של דבר את הלקוחות, הקפידו לשלב את התמונות שלהם בעמוד האודות.
אם הצוות רחב מידי, נסו לשלב תמונות של חברי ההנהלה שעומדים מאחורי האתר. הקפידו על שימוש בתמונות מחמיאות, לא מתנשאות ולא מרוחקות מידי – כאלו שהגולשים יוכלו להתחבר אליהן בקלות ולרצות להתקשר עם האנשים מאחוריהן.
2. חזקו את הסמכות שלכם בדף האודות
התוכן בעמוד האודות אמור בראש ובראשונה להסביר לקהל הגולשים באתר שאתם מהווים את הסמכות הבלתי מעורערת בנישה שבה אתם פועלים.
הקפידו להיראות מקצועיים וענייניים, אל תכתבו עובדות שאתם לא עומדים מאחוריהן, ספקו מידע בעל ערך מוסף וציינו את הרזומה שלכם בתחום. למעשה, כל מידע שיכול לשפוך אור על המקצועיות שלכם בנישה הוא מבורך בהקשר הזה. למידע נוסף על סמכות וקידום אתרים.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
3. שלבו הומור בדף האודות
למרות הרצון להיות סמכותיים, ולהיתפס כאנשי מקצוע מעולים בתחום, כדאי יהיה לכם לשלב, בטוב טעם, כמובן, גם הומור בריא בדף האודות.
המטרה איננה להפוך את דף האודות לעמוד סטנדאפ קולח שאמור להפיל מצחוק את האנשים הרציניים ביותר.
המטרה היא לשכנע את קהל היעד שלכם שאתם אנשים שכיף לעבוד איתם, שלא תופסים את החיים ברצינות רבה מידי, שהתהליך מולכם יהיה קל, ולא תהיה בו התעקשות על פרטים מיותרים.
את העצה הזאת, כמובן, צריך לקחת בערבון מוגבל.
אם למשל אתם מקדמים אתר רפואי או בתחום הבריאות – רופא יכול לשלב מעט הומור בדף שלו על מנת להרגיע לקוחות פוטנציאלים מן המתח הרב שבו הם שוהים. רואה חשבון שאמור לייצג את העסק מול רשויות המס – אולי קצת פחות.
4. הציגו בדף האודות את הניסיון שלכם בתחום
לקוחות לא תמיד יסתפקו בעובדה שיש לכם את הידע והכלים הנדרשים על מנת לתת לכם מענה.
בחלק גדול מן הנישות, ידע וכלים כאלו ניתנים לרכישה במהירות.
לעיתים, מה שחשוב יהיה ללקוחות הוא דווקא הניסיון שצברתם בתחום, ובאופן ספציפי במקרים דומים למקרה המאפיין את המצב בו הם נמצאים.
הקפידו לשלב בדף האודות פרטים אודות ניסיון העבר שלכם. תוכלו לבחור לציין לקוחות מרכזיים איתם עבדתם כדי לחזק את האמון של הלקוחות המיועדים בעסק שלכם.
5. תנו סיבה להתקשר דווקא מולכם
כשאתם ניגשים לכתוב תוכן אודות העסק שלכם, נסו לחשוב מה יניע לקוחות להתקשר דווקא מולכם.
- האם אתם מספקים שירות מהיר יותר מן המתחרים?
- האם המוצרים שלכם איכותיים יותר?
- האם אתם זולים בצורה משמעותית מיתר המתחרים?
- האם אתם מספקים תקופת אחריות ארוכה יותר?
היתרון והערך המוסף שאתם מייצרים על פני המתחרים צריך לבוא לידי ביטוי באופן ברור בדף האודות.
6. השכלה או הכשרה רלוונטית
בחלק מתחומי הפעילות, לקיום של השכלה או הסמכה רשמית בנושא תהיה חשיבות מכרעת בהחלטה של הלקוחות האם להתקשר מולכם.
אם רכשתם השכלה כזאת, ובטח ובטח אם עשיתם זאת במוסד אקדמי מוכר ונחשב, ציינו זאת בדף האודות.
7. הקפידו על אורך סביר של דף האודות
אל תכתבו דף אודות קצר מידי. הוא לא יהיה אפקטיבי וסביר שלא ייצר לכם יתרון מול מנועי החיפוש השונים.
מצד שני, אל תאריכו יתר על המידה בדף האודות. הקפידו שהדף יהיה ממצה, בלי תיאורים מיותרים, אבל עם כל המידע הנחוץ ללקוח הפוטנציאלי.
8. כיתבו גם לגולשים וגם לגוגל
זה נכון שעמוד אודות מיועד בראש ובראשונה לגולשים באתר, ואמור לשרת אותם נאמנה.
אולם, אין ספק שלעמוד אודות ישנה גם השפעה על הקידום האורגני של האתר, ובפרט גם על ההחלטה של מנוע החיפוש כיצד להתייחס לתוכן הכתוב באתר.
בשנים האחרונות הטמיעה גוגל באלגוריתם הדירוג שלה מנגנון הנקרא YMYL –
ראשי התיבות של Your Money or Your Life. תפקידו של המנגנון הזה הוא לוודא שאתרים שעוסקים בתחומים הקשורים בנכסים של אדם או בחיי אדם ואיכותם, ידורגו גבוה בתוצאות החיפוש רק אם מי שעומד מאחורי האתר הוא בר סמכות בתחומו.
כדי לוודא זאת, החלה גוגל לבדוק באופן קפדני לא רק את התוכן המצוי באתר, אלא גם את הרזומה של כותבי התוכן באתר. בצורה כזאת, היא יכלה לוודא שהתוכן שמוטמע באתר, אכן יוצר על ידי מבין שמבין בתחום, ולהימנע מלהציג בדפי תוצאות החיפוש אתרים שיכולים להזיק לגולשים.
לכן, העצה הפרקטית שלי בהקשר הזה, היא אמנם לכתוב את עמוד האודות עבור הלקוח בקצה, אבל תמיד לזכור שיש גם מנוע חיפוש שצריך לקבל מענה הולם.
9. עודדו גולשים ליצור אתכם קשר בדף האודות
נצלו את ההזדמנות שהגולש מבקר בדף האודות כדי לעודד אותו ליצור איתכם קשר באמצעים השונים שהטמעתם באתר. יצירת קשר על ידי הלקוח היא צעד חשוב במשפך השיווקי ומעידה על נכונות של הלקוח להתקדם בהתקשרות מולכם.
10. ספרו בקצרה למה אתם עושים את מה שאתם עושים
אנשים אוהבים להתחבר לסיפורים מרגשים, ולעיתים סיפור טוב שעוטף היטב את העשייה של העסק, יכול לספק בסיס טוב להתקשרות של לקוחות בהמשך.
11. התייחסו לבעיה או הצורך של הלקוח
בסופו של יום, הקמתם את עמוד האודות לא כדי להתפאר בהישגים הכבירים של העסק שהקמתם, אלא כדי לשכנע לקוחות להתקשר מולכם. כדי לעשות זאת בצורה אפקטיבית, חשוב יהיה שעמוד האודות שלכם ידבר בגובה העיניים אל הלקוח הפוטנציאלי, יעסוק בבעיות שמטרידות אותו, ויסביר כיצד אתכם יכולים לפתור אותן.