דף הבית / ללקוח הפוטנציאלי / איך לבחור חברה לקידום אתרים?

איך לבחור חברה לקידום אתרים?

לא משנה עד כמה השקעתם בהקמת אתר האינטרנט שלכם, ללא עבודה משמעותית, עיקבית ורציפה של קידום – הוא ככל הנראה לא הולך להנות מנוכחות טובה בגוגל, במיוחד אם מדובר בתחום תחרותי שיש לתחזק עד אין סוף.

המציאות בשטח כיום היא שללא שירות SEO מקצועי, יהיה קשה מאד לטפס מעלה בגוגל, במיוחד בתחומים עם תחרות גבוהה.

חברה לקידום אתרים

במאמר הבא אני אדבר על כמה פרמטרים חשובים לבחירת חברת קידום אתרים. את כולם אני גם הולך לסייג, כי מה לעשות – הכל יפה בתיאורה אבל אנחנו לא חיים בלה לה לנד – אלא בישראל, בירת החאפרים העולמית 🙂 וכן, יש דברים שצריך להכיר ולהיזהר מהם.

אתר האינטרנט שלכם הוא השגריר שלכם ברשת, ואם יש לו חשיפה טובה בגוגל (מה שקורה בדרך כלל בעקבות עבודת קידום ולא יש מאין) – אז הוא יכול לשרת אתכם נאמנה לאורך שנים רבות.

אם בעבר המטרה של אתרי אינטרנט הייתה בעיקר לשמש כמעין כרטיס ביקור וירטואלי, הרי היום ידוע לכל שאתר זה מכונה להגדלת לידים ומכירות לעסק, ולפעמים האמצעי הבלעדי או העיקרי בפער ניכר, שעושה זאת.

לפני שנצלול, קצת רקע: מה זה בכלל SEO?

סביר להניח שהגעת לפה כי חיפשת חברה לקידום אתרים, חברת קידום אתרים או משהו בסגנון.

אבל חשוב להבין – זה לא שפונים לחברה והם עושים קסמים והאתר מתקדם וכולם סבבה. ממש לא.

SEO או קידום אתרים אורגני זה תהליך מורכב שמערב כמה גורמים ולא נמצא בשליטה הבלעדית של הספק או חברת הקידום איתה אתם בוחרים לעבוד.

למה צריך חברת קידום אתרים?

מטרתה של חברה לקידום אתרים היא בראש ובראשונה להגדיל את התנועה של הגולשים באתר האינטרנט שלכם, כאשר התנועה מגיעה ממנועי החיפוש השונים, בדגש על גוגל, שאחראי על מעל 95% משוק החיפוש בישראל.

גוגל קיימים בשוק כבר 20 שנה, ושולטים ביד רמה בשוק החיפוש (ובעוד הרבה דברים).

נגמרו הימים שהיה מספיק להרים אתר, לפרסם כמה תכנים ולקפוץ לעמוד הראשון.

בעלי עסקים כמוכם כבר גילו מזמן את נפלאות הנוכחות במנוע החיפוש, ולכן התחרות גוברת כל הזמן והרף הנדרש על מנת להיכנס לעמוד הראשון בגוגל (שעדיין מכיל רק 10 תוצאות, מאז גוגל נוסדה), רק הולך ונהיה קשה יותר.

אז כן – מי שלא יודע לקדם אתם בעצמו ולא מתכוון גם ללמוד את זה ברמה מספקת כדי להתעסק בזה לבד – סביר להניח שיצטרך במוקדם או במאוחר שירות מקצועי של חברה לקידום אתרים.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

להלן כמה פרמטרים שיש להכיר על מנת לבחור חברה לקידום אתרים.

תנו למספרים לדבר: דרשו מהחברה תיק עבודות

הדבר שקל יותר מכל לדרוש בו באינטרנט הוא תיק עבודות, קל וחומר זה דבר שיש לדרוש מאת חברות קידום אתרים.

במקרה הזה: קידום של אתרי אינטרנט. לפני שאתם בוחרים את החברה שתקדם עבורכם את האתר, בקשו לראות תוצאות בשטח.

הדרך לעשות זאת פשוטה וקלה, והיא כוללת הקלדה של הביטויים הרלוונטים לאותו אתר. המיקום של האתר שישתקף בפניכם, עשוי לתת אינדיקציה לכמה החברה המקדמת עושה עבודה איכותית ומתאימה.

הסתייגויות:

  • לא מן הנמנע שאותה חברה תתפאר במיקומים מרשימים מאד של אתר X, אבל מאד יכול להיות (ראיתי את זה קורה המון) שאותו אתר הגיע למיקומים אלו כבר מזמן ללא קשר לחברה הנוכחית, והוא עבר אליהם רק לאחרונה.
  • מיקומים משתנים בתדירות גבוהה מאד, לא מספיק לראות רק מיקומים. הוכחה משכנעת יותר על עלייה מגמתית בטראפיק (בעזרת דוח בגוגל אנליטיקס למשל) בניכוי גורמים חיצוניים כמו עונתיות וכו'.

אפשרות נוספת שחביבה על הרבה לקוחות פוטנציאליים ואני אישית סולד ממנה היא בדיקה עד כמה האתר של החברה עצמה מקודם בגוגל על ביטויים רלוונטים כמו "קידום בגוגל", "קידום אתרים" וכד'

למה זה בעייתי? כמה סיבות:

  • יש הרבה מאד חברות שלא מקדמות את עצמן בגוגל בכלל, כולל כמה מהחברות הגדולות בישראל. למה? שיקולים רבים, אבל בעיקר כי הן לא רואות בזה ערוץ שמספק החזר השקעה.
  • חברה יכולה לקדם את עצמה באופן מאד אגרסיבי בגוגל, אבל אין בזה שום דבר שמעיד על טיב השירות שהיא מעניקה ללקוחותיה.

ואני אומר את זה בתור אחד שמקודם (נכון לשורות אלה) די חזק על רוב הביטויים הנ"ל.

ניסיון, ניסיון, ניסיון

אם יש משהו שלא תרצו להתפשר בו או להמר עליו, הוא קידום האתר שלכם.

במידה רבה, מדובר על הפרנסה שלכם ועל קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם, כך שעבודה אל מול חברה שאינה מיומנת ומנוסה מסכנת את התקדמותכם. המציאות כיום היא שישנן לא מעט חברות המציעות את שירותי הקידום, כאשר פילטר הסינון שלכם צריך להיות על בסיס הותק והניסיון של החברה.

כלל האצבע פשוט: ככל שהחברה מנוסה יותר, ההיגיון אומר שכך היא נחשפה ליותר תקדימים, היא מכירה את דרכי הקידום טוב יותר, היא יודעת לתכנן אסטרטגיה, להגדיר מטרות ולכבוש אותן.

כמובן, שגם פה יש הסתייגויות, לא ציפיתם שהכל יהיה ורוד כן?

  • אין לנסיון הרבה משמעות אם זה לא מגיע ביחד עם מיומנויות, אינטליגנציה, פיתוח ההון האנושי ובכלל רצון להעניק יחס ושירות טוב ללקוחות ולא רק להעמיס כמה שיותר.
  • אין לנסיון של החברה עצמה כחברה, הרבה משמעות, אם כח האדם שם מתחלף בתדירות גבוהה וה"DNA" לא נשמר ועובר הלאה.
הבטחות של חברות לקידום אתרים
"תוך חודש אתה במקום הראשון, אבא'לה"

מבטיחים לכם את המקום הראשון? אמממ…

לעתים, אתם יכולים למצוא את חברת קידום האתרים שלכם דווקא בדרך השלילה.

מרבית המדריכים משקפים לכם טיפים איך למצוא את החברה המתאימה ביותר, אך ישנן נורות אדומות לאורך הדרך שיוכלו לאותת לכם ולהרחיק אתכם מחברות מסוימות.

כאמור, המטרה שלכם היא להיות לפחות בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש.

הדרך הקלה ביותר לפתות אתכם? עם ההבטחה כי האתר שלכם אכן יגיע אל המקום הראשון בתוצאות החיפוש.

כל מי שמבטיח משהו מפורש מאד בהקשר של מיקומים בגוגל, הוא או חאפר, או שרלטן, או שאין לו מושג, להוציא מקרים חריגים של תחומים קלים במיוחד או כאלה שיש וודאות שמאד קרובה ל-100% שניתן לקדם בהצלחה.

למה? ככה. גוגל בעצמם מצהירים שלאף אחד אין יכולת לקבוע את תוצאות החיפוש ובטח שלא לנבא ולהבטיח שהאתר X יהיה במקומות ראשונים.

כתבתי בהרחבה על קידום אתרים עם התחייבות לתוצאות – מי שמעוניין, ימצא שם עוד הרבה דברים שיש לי להגיד בנושא.

מה כן אפשר להבטיח?

דברים קצת פחות מדויקים אבל עדיין ריאליים כמו למשל:

  • גידול של X אחוזים בכניסות לאתר תוך Y זמן
  • שיפור בכמות הפניות / מכירות בצורה שניתנת למדידה
  • צפי ריאלי לקידום ביטויים ספציפיים לעמוד הראשון (לא למקום ראשון)

לא משנה אם החלטתם לעבוד עם חברה לקידום אתרים או פרילנסר לקידום אתרים, ולא משנה כמה סיפורים וחרטוטים משמיעים לכם – תדעו כי לא ניתן להתחייב על המקום הראשון בגוגל.

כל שניתן הוא להתחייב אליו ברמה של 100% וודאות זה על עבודה נאמנה כלפיכם עם מיצוי כל האפשרויות על מנת לקדם אתכם כמה שיותר גבוה, והענקת שירות טוב וזמינות גבוהה.

שימו לב כי דווקא החברות המקצועיות, המנוסות והמומלצות, הן אלו שלא יתחייבו על תאריך יעד, על מיקום ספציפי או על מהירות הקידום. מדובר על תהליך דינאמי שלא ניתן לצפות אותו מראש, כך שכל שתוכלו לעשות הוא לבחור בחברה מקצועית שאתם מאמינים בה שתוביל אתכם אל דרך המלך.

רוצים לשמוע את זה מגוגל עצמם? בבקשה:

ולהלן סרטון פחות "ממלכתי" מאיש SEO מאד מוערך בעולם, רנד פישקין:

שקיפות

אחד מהדברים הבעיתיים ביותר בקידום אורגני, זה השקיפות, או יותר נכון – החוסר שקיפות.

חברות קידום אתרים רבות מתנהלות בחוסר שקיפות וללקוח אין מושג מה הוא מקבל ועל מה הוא משלם בתכלס.

ולא, לשלוח דוחות אוטומטיים מכלי כזה או אחר שמראה על סטטוס מיקומים לעומת חודש קודם ו/או נתונים מאנליטיקס זה לא מספיק (לדעתי).

מה לגבי העבודה שנעשתה בפועל? אופטימיזציה? קישורים? הוכחה כלשהי שדברים נעשו ובאמת מתאמצים בשבילך?

נכון שיש לקוחות שזה מעניין להם את הביצה, והם תכלס רק רוצים לקבל שיחות מהאתר – אבל אני חושב שהמינימום זה לתעד ולשקף ללקוח את מה שנעשה.

דעה אישית: בעיניי, דוחות זה חשוב, אבל לא משהו ששווה להשקיע עליו יותר מדי זמן. אוטומטציה של דוחות זה מצוין, או לפחות אמצעי כלשהו לשקף את הלקוח כמו למשל קבצי דרייב משותפים. בסופו של דבר, דוחות זה לא העבודה – זה רק שורה תחתונה. יותר חשוב לנצל את הזמן לקידום בפועל ולחסוך זמן יקר על הכנת דוחות מקושטים ומרשימים שבהרבה מקרים לא עוזרים ללקוח והוא אפילו לא טורח לקרוא או להבין אותם.

ומה לגבי המחיר?

קידום האתר שלכם מצריך מכם להשקיע ממיטב כספכם, (או סתם כסף שהוא לא המיטב שלכם) 🙂

המחיר המוצע לכם אינו אך ורק מחיר שעליכם לשלם, אלא עוד פיסת מידע שתוכלו להסתייע בה וללמוד דרכה על החברה המציעה לכם את השירות. ישנו ממוצע של מחירים המאפיין את ענף קידום האתרים, למרות שבהחלט יכול להיות מצב שתיתקלו בשונות גבוהה של חברות קידום אתרים וספקים שונים – לפעמים בפערים של מאות אחוזים.

במידה וחברת קידום אתרים מציעה לכם מחיר נמוך מאד מהממוצע, סיכוי טוב שמדובר בחברה לא רצינית כזאת שמעמיסה לקוחות ולא נותנת שירות טוב (אם בכלל) לאחר מכן, או חברה/ספק בתחילת דרכו המקצועית שרוצה בעיקר לגייס לקוחות – אך עם זאת במקרה כזה סיכוי טוב שתקבלו יותר יחס והשקעה, שכן יש רעב של מתחילים.

בקצה השני של הסקאלה – במידה והציעו לכם מחיר גבוה מדי לקידום האתר, אי אפשר ממש להסיק מזה משהו חד משמעי.

זה יכול להיות בגלל ש:

  • מדובר בחברה רצינית וגדולה שמעריכה את עצמה ברמה מסוימת ולא לקחת לקוחות מתחת לתקציב X.
  • מדובר בתחום תחרותי והחברה רצינית ויודעת שנדרש מינימום מסוים על מנת להביא תוצאות
  • מדובר בחאפרים שלוקחים הרבה כסף ולא עושים הרבה בפועל

כן, כל אחד מהתרחישים הנ"ל הוא אפשרי.

חברת קידום אתרים מומלצת?

הגענו לסעיף האחרון – המלצות.

בתכלס, כמו בכל תחום – אף פעם לא מזיק לבקש המלצות מקולגות/מכרים/חברים שלכם.

למרות שקידום אתרים זה תחום מורכב מאד, נסיון טוב אצל אתר X לא יכול לנבא נסיון מוצלח דומה באתר Y.

אבל, ככל שמקבלים המלצות מכיוונים שונים ובלתי תלויים, מדברים עם לקוחות עבר והווה של אותה חברה, מחפשים חוות דעת באינטרנט וכו' – ככה, בנוסף לשקלול כל הפרמטרים שדיברתי עליהם במאמר הנוכחי, אפשר להגיע להחלטה די מושכלת ובטוחה של חברת קידום אתרים שתוכל לקחת אתכם לאן שמגיע לכם להגיע.

קראת הכל?

המטרה של המאמר לא הייתה לבלבל אותך ו/או לבאס אותך חלילה, אלא פשוט להציג את המציאות כפי שהיא, מפי מי שעוסק בתחום הזה בתכלס כבר מעל 10 שנים.

קידום אתרים זה תחום מורכב ולא ניתן להשוות אותו להרבה תחומים אחרים מבחינת השקיפות ולדעת מה אתה מקבל בתמורה – אז מקווה שהצלחתי לשפוך קצת אור על הנושא ולעזור לך לקבל החלטה מושכלת יותר לבחירה של חברות לקידום אתרים 🙂

ואם קראת את המאמר הזה כי אתה באמת מחפש חברה לקידום אתרים – אז אני מזמין אותך לפנות אליי. מקסימום – נצליח 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

קידום אתרים בחינם

קידום אתרים בחינם – האמנם?

וולקאם. אם הגעת לכאן זה כנראה אומר 1 מ-2 דברים: חיפשת טיפים בנושא איך לקדם ...

הקמת נכס אינטרנטי מניב

להרוויח אונליין: מדריך להקמת נכסים מניבים באינטרנט

בעבר כתבתי על דרכים להתפרנס באינטרנט, בדגש על קידום אורגני. במאמר הבא אני אתעמק קצת ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider