חברה לקידום אתרים בגוגל: 6 סעיפים שכל לקוח צריך להכיר

חברה לקידום אתרים, מטרתה היא לעזור לבעלי אתרים לשפר את הקידום האורגני של האתר שלהם על ידי ביצוע פעולות SEO שמטרתן למקסם את החשיפה של האתר בגוגל.

מחפשים חברה עבור קידום האתר שלכם?

הישארו עימי כמה דקות ומבטיח לעזור 😊.

לא משנה עד כמה השקעתם בהקמת אתר האינטרנט שלכם, ללא עבודה משמעותית, עקבית ורציפה – הוא ככל הנראה לא הולך ליהנות מנוכחות טובה בגוגל, במיוחד אם מדובר בתחום תחרותי שיש לתחזק עד אין סוף.

המציאות בשטח כיום היא שללא שירות קידום אתרים מקצועי, יהיה קשה מאד לטפס מעלה בדף התוצאות של גוגל, במיוחד בתחומים עם תחרות גבוהה.

במדריך הבא נתרכז במה שחשוב בבחירת חברה מקצועית לקידום אתרים:

⬅️ ארחיב על כמה פרמטרים שיש להסתכל עליהם לפני שבוחרים חברה חברה מקצועית לקידום אתרים.

⬅️ אתן טיפים עבור בחירת חברה מומלצת לקידום אתרים עבור העסק שלך

⬅️ לא פחות חשוב – אתן כמה טיפים גם ממה צריך להיזהר בבחירתה של חברה קידום אתרים שמתמחה (באמת) באומנות הקידום

⬅️ שווה לכם להישאר עד הסוף, כדי לא ליפול עם בחירה של חברה.

לפני הכל – אם אתם בקטע של וידאו, בסרטון הבא אני מדבר על מה עושה בתכלס חברה בתחום זה ואיך לבחור נכון:

לפני שנצלול, קצת רקע על קידום ומה זה בכלל SEO (קידום אורגני)

כבר יודעים מה זה קידום אתרים אורגני ומה ההבדל בין זה ובין קידום ממומן? אם כן אפשר לדלג לחלק הבא 🙂

סביר להניח שהגעת לפה כי חיפשת חברה המתמחה בקידום אתרים בגוגל, חברה שמציעה שירותי קידום מקצועי או משהו בסגנון.

אבל חשוב להבין – זה לא שפונים אל חברה של קידום אורגני והם עושים קסמים והאתר מתקדם וכולם סבבה.

ממש לא.

SEO או קידום אורגני זה תהליך מורכב שמערב כמה גורמים ולא נמצא בשליטה הבלעדית של הספק או חברת קידום האתר שלכם איתה אתם בוחרים לעבוד.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

קודם כל, בואו נבין את ההבדל בין התוצאות האורגניות ולבין התוצאות הממומנות, שאנו נתקלים בהן על בסיס יומיומי בכל חיפוש בגוגל:

קידום אורגני וממומן בתוצאות של גוגל

תהליך SEO (קידום אורגני) אשר חברה מקצועית לקידום אתרים בונה עבור העסק שלך הוא תהליך מתמשך הדורש לא מעט סבלנות והשקעה לאורך זמן – אבל הפירות שניתן לקצור ממנו בהמשך הם אדירים(!!).

הסבר כללי יותר על קידום אורגני אני נותן בסרטון הבא:

אם אתם לא בקטע של וידאו, אני רק אתמצת ואסביר שקידום אורגני מוצלח חייב (ברוב המקרים) לכלול את הדברים הבאים:

✅ יצירת תוכן לאתר – איכותי ורלוונטי ככל האפשר

✅ בניית קישורים חיצוניים שיפנו לאתר

✅ ביצוע אופטימיזציה לאתר – ברמה טכנית וברמה של מילות מפתח (על בסיס מחקר מילות מפתח)

למה אני צריך חברה שתקדם לי את האתר?

בואו נתחיל בשאלה למה צריך חברת לקידום?

מטרתה של חברה כזו היא בראש ובראשונה להגדיל את התנועה (טראפיק) של הגולשים באתר האינטרנט שלכם, כאשר התנועה מגיעה ממנועי החיפוש השונים, בדגש על מנוע החיפוש של גוגל, שאחראי על מעל 95% משוק החיפוש בישראל.

גוגל קיימים בשוק כבר 20 שנה, ושולטים ביד רמה בשוק החיפוש (ובעוד הרבה דברים).

נגמרו הימים שהיה מספיק להרים את האתר, לפרסם כמה תכנים ולקפוץ לעמוד הראשון.

בעלי עסקים כמוכם כבר גילו מזמן את נפלאות הנוכחות במנוע החיפוש של גוגל, ולכן התחרות גוברת כל הזמן והרף הנדרש על מנת להכניס את האתר לעמוד הראשון בגוגל (שעדיין מכיל רק 10 תוצאות, מאז גוגל נוסדה), רק הולך ונהיה קשה יותר.

אז כן – מי שלא יודע לקדם אתם בעצמו ולא מתכוון גם ללמוד את זה ברמה מספקת כדי להתעסק בזה לבד – סביר להניח שיצטרך במוקדם או במאוחר שירות מקצועי של SEO.

החלטתם שבא לכם לעבוד עם חברה בתחום הקידום – מה עכשיו?

כאמור, במאמר הבא אני אדבר על כמה פרמטרים חשובים שיעזרו לכם עם בחירת החברה המתאימה לכם.

את כולם אני גם הולך לסייג, כי מה לעשות – הכל יפה בתיאוריה אבל אנחנו לא חיים בלה לה לנד – אלא בישראל, בירת החאפרים העולמית 😁

וכן, יש דברים שצריך להכיר ולהיזהר מהם בהקשר של בחירת חברה המתמחה בקידום.

אתר האינטרנט שלכם הוא השגריר שלכם ברשת, ואם יש לו חשיפה טובה במנוע החיפוש של גוגל – אז הוא יכול לשרת אתכם נאמנה לאורך שנים רבות.

אם בעבר המטרה של אתרי אינטרנט הייתה בעיקר לשמש כמעין כרטיס ביקור וירטואלי, הרי היום ידוע לכל שאתר זה מכונה להגדלת לידים ומכירות לעסק, ולפעמים האמצעי הבלעדי או העיקרי בפער ניכר, שעושה זאת.

כמה פרמטרים שיש להכיר בבחירת חברות קידום אתרים:

1. תנו למספרים לדבר: דרשו מהחברה תיק עבודות

חברת בתחום זה שהיא מומלצת וטובה באמת, היא לרוב חברה שגם ניתן בקלות לראות הצלחות שלה – סוג של תיק עבודות, אם תרצו.

הדבר שקל יותר מכל לדרוש בו באינטרנט הוא תיק עבודות, קל וחומר זה דבר שיש לדרוש מאת חברות SEO

במקרה הזה: קידום של אתרי אינטרנט. לפני שאתם בוחרים חברה שתקדם עבורכם את האתר שלכם, בקשו לראות תוצאות בשטח, חברה כזו מחזיקה בתיק לקוחות רחב ומגוון שמציג אסטרטגיות קידום שונות בנושאים שונים כך שתוכלו לבחון את היכולות שלהם בנושא הרלוונטי לאתר שלכם.

הדרך לעשות זאת פשוטה וקלה, והיא כוללת הקלדה של הביטויים הרלוונטיים לאותו אתר.

המיקום של האתר שישתקף בפניכם, עשוי לתת אינדיקציה לכמה החברה המקדמת עושה עבודה איכותית ומתאימה.

הסתייגויות:

  • לא מן הנמנע שאותה חברה תתפאר במיקומים מרשימים מאד של אתר X, אבל מאד יכול להיות (ראיתי את זה קורה המון) שאותו אתר הגיע למיקומים אלו כבר מזמן ללא קשר לחברה הנוכחית, והוא עבר אליהם רק לאחרונה (לצערי יש לא מעט חברות לקידום אורגני שמתפארות בהישגים לא להם)
  • מיקומים משתנים בתדירות גבוהה מאד, לא מספיק לראות רק מיקומים. הוכחה משכנעת יותר על עלייה מגמתית בטראפיק (בעזרת דוח של גוגל אנליטיקס למשל) בניכוי גורמים חיצוניים כמו עונתיות וכו'.

אפשרות נוספת שחביבה על הרבה לקוחות פוטנציאליים ואני אישית סולד ממנה היא לבדוק את האתר של החברה וכמה הוא מקודם בגוגל על ביטויים רלוונטים כמו "קידום בגוגל", "קידום אתרים ושיווק באינטרנט" וכד'

למה זה בעייתי? כמה סיבות:

  • יש הרבה מאד חברות קידום אתרים שלא מקדמות את עצמן בגוגל בכלל, כולל כמה מהחברות הגדולות בישראל. למה? שיקולים רבים, אבל בעיקר כי הן לא רואות בזה ערוץ שמספק החזר השקעה.
  • חברה מקצועית בתחום יכולה לקדם את עצמה באופן מאד אגרסיבי בגוגל, אבל אין בזה שום דבר שמעיד אם א כן היא מעניקה ללקוחותיה שירות מקצועי.

ואני אומר את זה בתור אחד שמקודם (נכון לשורות אלה) די חזק על רוב הביטויים הנ"ל.

איך למצוא חברת קידום אתרים בגוגל
לא לשכוח לעשות מחקר על החברה שאתם בוחרים!

2. חברות קידום אתרים – כמה ניסיון יש להם?

אם יש משהו שלא תרצו להתפשר בו או להמר עליו בבחירת חברת SEO הוא קידום האתר שלכם.

במידה רבה, בחירה נכונה של ספק בתחום זה יכולה להשפיע על הפרנסה שלכם ועל קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם, כך שעבודה אל מול חברה שאינה מיומנת ומנוסה מסכנת את התקדמותכם.

המציאות כיום היא שישנן לא מעט חברות המציעות את שירותי הקידום בתור חברה מומחית לקידום אתרים, כאשר פילטר הסינון שלכם צריך להיות על בסיס הותק והניסיון של החברה.

כלל האצבע פשוט: ככל שתבחרו בשירותיה של חברה בעלת ניסיון גדול יותר, ההיגיון אומר שכך היא יותר חברה המתמחה ב-SEO, נחשפה ליותר תקדימים, היא מכירה את דרכי הקידום טוב יותר, היא יודעת לתכנן אסטרטגיה, להגדיר מטרות ולכבוש אותן.

כמובן, שגם פה יש הסתייגויות, לא ציפיתם שהכל יהיה ורוד כן?

  • אין לניסיון הרבה משמעות אם זה לא מגיע ביחד עם מיומנויות, אינטליגנציה, פיתוח ההון האנושי ובכלל רצון להעניק יחס ושירות טוב ללקוחות ולא רק להעמיס כמה שיותר.
  • אין לניסיון של החברה עצמה כחברה, הרבה משמעות, אם כח האדם שם מתחלף בתדירות גבוהה וה"DNA" לא נשמר ועובר הלאה.
הבטחות של חברות לקידום אתרים
"תוך חודש אתה במקום הראשון, אבא'לה"

3. מבטיחים לכם את המקום הראשון? אמממ…

לעתים, אתם יכולים למצוא את חברה שתקדם את האתר שלכם דווקא בדרך השלילה.

מרבית המדריכים משקפים לכם טיפים איך למצוא את החברה המתאימה ביותר, אך ישנן נורות אדומות לאורך הדרך שיוכלו לאותת לכם ולהרחיק אתכם מחברות מסוימות.

כאמור, המטרה שלכם היא להיות לפחות בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש.

הדרך הקלה ביותר של חברות לפתות אתכם?

עם ההבטחה כי האתר שלכם אכן יגיע אל המקום הראשון בתוצאות החיפוש.

כל מי שמבטיח משהו מפורש מאד בהקשר המיקומים של גוגל, הוא או חאפר, או שרלטן, או שאין לו מושג, להוציא מקרים חריגים של תחומים קלים במיוחד או כאלה שיש וודאות שמאד קרובה ל-100% שניתן לקדם בהצלחה.

למה? ככה.

גוגל בעצמם מצהירים שלאף אחד אין יכולת לקבוע את תוצאות החיפוש ובטח שלא לנבא ולהבטיח שהאתר X יהיה במקומות ראשונים.

כתבתי בהרחבה על קידום אתרים עם התחייבות לתוצאות – מי שמעוניין, ימצא שם עוד הרבה דברים שיש לי להגיד בנושא.

מה כן אפשר להבטיח?

כשמדברים על חברה מומחית לקידום אורגני – למה כן אפשר לצפות מבחינת הבטחות?

דברים קצת פחות מדויקים אבל עדיין ריאליים כמו למשל:

  • גידול של X אחוזים בכניסות לאתר תוך Y זמן
  • שיפור בכמות הפניות / מכירות בצורה שניתנת למדידה
  • צפי ריאלי לקידום ביטויים ספציפיים לעמוד הראשון (לא למקום ראשון)

לא משנה אם החלטתם לעבוד עם חברה או פרילנסר, ולא משנה כמה סיפורים וחרטוטים משמיעים לכם – תדעו כי לא ניתן להתחייב על המקום הראשון של גוגל.

כל שניתן הוא להתחייב אליו ברמה של 100% וודאות זה על עבודה נאמנה כלפיכם עם מיצוי כל האפשרויות על מנת לקדם אתכם כמה שיותר גבוה, והענקת שירות טוב וזמינות גבוהה.

שימו לב כי דווקא בחברות קידום מובילות ומומלצות בעלות ניסיון של שנים, הן אלו שלא יתחייבו על תאריך יעד, על מיקום ספציפי או על מהירות הקידום.

מדובר על תהליך דינאמי שלא ניתן לצפות אותו מראש, כך שכל שתוכלו לעשות הוא לבחור בחברה מקצועית שאתם מאמינים בה שתוביל אתכם אל דרך המלך.

לטיפים שלי ממה עוד כדאי להיזהר בהקשר של חברות קידום אתרים בישראל (ובכלל):

4. שקיפות בתהליך קידום אורגני

אחד מהדברים הבעייתיים שכמעט כל חברה בתחום סובלת ממנה זה השקיפות, או יותר נכון – החוסר שקיפות.

חברות רבות בתחום ה-SEO מתנהלות בחוסר שקיפות וללקוח אין מושג מה הוא מקבל ועל מה הוא משלם בתכלס.

ולא, לשלוח דוחות אוטומטיים מכלי כזה או אחר שמראה על סטטוס מיקומים לעומת חודש קודם ו/או נתונים מאנליטיקס זה לא מספיק (לדעתי).

מה לגבי העבודה שנעשתה בפועל?

אופטימיזציה? קישורים? הוכחה כלשהי שדברים נעשו ובאמת מתאמצים בשבילך?

נכון שיש לקוחות שזה מעניין להם את הביצה, והם תכלס רק רוצים לקבל שיחות מהאתר – אבל אני חושב שהמינימום של חברה מקצועית זה לתעד ולשקף ללקוח את מה שנעשה.

דעה אישית בנושא:

בעיניי, דוחות זה חשוב, אבל לא משהו ששווה להשקיע עליו יותר מדי זמן. אוטומציה של דוחות זה מצוין, או לפחות אמצעי כלשהו לשקף את הלקוח כמו למשל קבצי דרייב משותפים. בסופו של דבר, דוחות זה לא העבודה – זה רק שורה תחתונה.

יותר חשוב לנצל את הזמן לקידום בפועל ולחסוך זמן יקר על הכנת דוחות מקושטים ומרשימים שבהרבה מקרים לא עוזרים ללקוח והוא אפילו לא טורח לקרוא או להבין אותם.

שקיפות ללקוח בתהליך קידום אורגני
שקיפות מול הלקוח זה חשוב!

5. ומה לגבי המחיר?

קידום האתר שלכם מצריך מכם להשקיע ממיטב כספכם, (או סתם כסף שהוא לא המיטב שלכם) 🙂

מחירי קידום אתרים
מחירי קידום אתרי אינטרנט

בחברה, המחיר המוצע לכם אינו אך ורק מחיר שעליכם לשלם, אלא עוד פיסת מידע שתוכלו להסתייע בה וללמוד דרכה על החברה המציעה לכם את השירות. ישנו ממוצע של מחירים המאפיין את ענף קידום האתרים, למרות שבהחלט יכול להיות מצב שתיתקלו בשונות גבוהה של חברות קידום אורגני וספקים שונים – לפעמים בפערים של מאות אחוזים.

במידה וחברת הקידום שמציעה לכם מחיר נמוך מאד מהממוצע, סיכוי טוב שמדובר בחברה לא רצינית כזאת שמעמיסה לקוחות ולא נותנת שירות טוב (אם בכלל) לאחר מכן, או חברה/ספק בתחילת דרכו המקצועית שרוצה בעיקר לגייס לקוחות – אך עם זאת במקרה כזה סיכוי טוב שתקבלו יותר יחס והשקעה, שכן יש רעב של מתחילים.

בקצה השני של הסקאלה – במידה והציעו לכם מחיר גבוה מדי לקידום האתר שלכם, אי אפשר ממש להסיק מזה משהו חד משמעי.

זה יכול להיות בגלל ש:

  • מדובר בחברה רצינית וגדולה שמעריכה את עצמה ברמה מסוימת ולא לקחת לקוחות מתחת לתקציב X.
  • מדובר בתחום תחרותי והחברה רצינית ויודעת שנדרש מינימום מסוים על מנת להביא תוצאות
  • מדובר בחאפרים שלוקחים הרבה כסף ולא עושים הרבה בפועל

כן, כל אחד מהתרחישים הנ"ל הוא אפשרי.

בכל מקרה, אני מזמין אתכם לעבור על המדריך המלא שלי למחירי קידום אתרים – הוא בהחלט יעשה לכם סדר.

6. חברה מומלצת של קידום?

הגענו לסעיף האחרון – המלצות.

בתכלס, כמו בכל תחום – אף פעם לא מזיק לבקש המלצות מקולגות/מכרים/חברים שלכם על על חברה כזו או אחרת שיצא להם לעבוד איתה.

למרות שקידום אתרים זה תחום מורכב מאד, ניסיון טוב אצל אתר X לא יכול לנבא ניסיון מוצלח דומה באתר Y.

אבל, ככל שמקבלים המלצות על חברה מכיוונים שונים ובלתי תלויים, מדברים עם לקוחות עבר והווה של אותה חברה, מחפשים חוות דעת בגוגל וכו' – ככה, בנוסף לשקלול כל הפרמטרים שדיברתי עליהם במאמר הנוכחי, אפשר להגיע להחלטה די מושכלת ובטוחה של חברה מקצועית, כזו שתוכל לקחת אתכם לאן שמגיע לכם להגיע.

דבר נוסף – אם אינכם בטוחים האם החברה שלכם עושה עבודה טובה – ניתן להיעזר בשירותיו של יועץ קידום אתרים שיוכל לבחון את המצב ביחס לתוצאות ותקופת הזמן שעברה.

תוכלו להתרשם ממה שחלק (קטן) מהלקוחות שלי אומר עליי:

מה לקוחות אומרים עליי?

קראת הכל?

המטרה של המאמר לא הייתה לבלבל אותך ו/או לבאס אותך חלילה, אלא פשוט להציג את המציאות כפי שהיא, מפי מי שעוסק בתחום הזה בתכלס מעל עשור.

SEO זה תחום מורכב ולא ניתן להשוות אותו להרבה תחומים אחרים מבחינת השקיפות ולדעת מה אתה מקבל בתמורה – אז מקווה שהצלחתי לשפוך קצת אור על הנושא ולעזור לך לקבל החלטה מושכלת יותר לבחירה של חברות בתחום

ואם קראת את המאמר הזה כי אתה באמת מחפש חברה מקצועית – אז אני מזמין אותך לפנות אליי. מקסימום – נצליח 🙂

מדריכים נוספים באתר:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו