מדריך גוגל אנליטיקס 2021 – שירות סטטיסטיקה לאתרים

גוגל אנליטיקס הוא שירות של גוגל שמאפשר לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרי אינטרנט ולצבור מידע אודותם.

השירות הושק לראשונה בשנת 2005 לאחר שגוגל קנתה את חברת Urchin, שפיתחה פלטפורמה לניתוח תנועה מקבצי LOG של שרתים ברשת האינטרנט (גוגל הפסיקה למכור את מוצרי Urchin בשנת 2012).

Google Analytics מוצעת בכמה גרסאות: גרסה רגילה המיועדת למשתמשים רגילים וגרסה המיועדת לארגונים גדולים במיוחד בשם Google Analytics 360 שמציעה קורסים ומדריכים צמודים מטעם Google, כמו גם גישה לפיתוחים חדשים הנמצאים בשלב הבטא.

החל מאוקטובר 2020 גוגל השיקו גם את גוגל אנליטיקס 4 שהיא גרסה משודרגת של גוגל אנלטיקס עם עוד שלל פיצ’רים נוספים.

נכון לכתיבת שורות אלו (מרץ 2021) לא חייבים לעשות שימוש ב- Google Analytics 4, אבל כמו ברוב שירותי גוגל – סביר להניח שזה ייכפה עלינו בשלב כזה או אחר.

מדריך לגוגל אנליטיקס בסיסי:

מה אפשר לעשות בעזרת גוגל אנליטיקס?

לאחר שהבנו מה זה גוגל אנליטיקס, בואו נראה מה אפשר לעשות בגוגל אנליטיקס ואיך המערכת הזאת תורמת לנו בחיים.

המערכת הבסיסית של Google Analytics מראה את התנועה הנכנסת לאתר על גבי לוח מחוונים (Dashboard) פשוט וקל להבנה המציג את המאפיינים הבאים:

  • מספר הכניסות לאתר בכל יום
  • מספר הדפים הכוללים שנצפו
  • כמות הדפים הממוצעת שכל משתמש צפה בהם
  • הזמן הממוצע שבו כל משתמש שהה באתר
  • מספר הפעילות באתר (כניסות של משתמשים כולל כניסות של משתמשים חוזרים)
  • שיעור יציאה מדף הכניסה
  • אחוז המבקרים החדשים לעומת אחוז המבקרים החוזרים
מסך ביקורים בגוגל אנליטיקס
מסך ביקורים בגוגל אנליטיקס

מקורות תנועה בגוגל אנליטיקס

אחד השימושים הנפוצים שעושים בגוגל אנליטיקס זה לנתח את הנתונים של מקורות התנועה לאתר (תנועה אורגנית, ממומנת, ישירה וכו’).

אם יש לכם טראפיק (תנועה) באתר, סביר לנהיח שתרצו לדעת מה קורה עם הטראפיק הזה, ואיך אפשר לשפר כל מיני דברים באתר, את כל אלו תוכלו לראות בדשבורדים של גוגל אנליטיקס

כך למשל, יכולות לצוץ לכם השאלות הבאות:

  • מהם העמודים באתר בהם יחס ההמרה הוא הגבוה ביותר? (עוד על שיפור יחס המרה או CRO)
  • מהם העמודים בהם שיעור הצפייה באתר או הכי נמוך (או הכי גבוה)?
  • האם העמודים בהם שיעור הנטישה הוא הגרוע ביותר?
  • מהם העמודים הכי מצפים באתר
  • מהו מקור התנועה המוביל לאתר
  • מהו מקור התנועה הממיר ביותר?
  • איזה עמודים הביאו הכי הרבה פניות / מכירות מהאתר?
  • ועוד אינספור שאלות בסגנון הזה…

תשובות לכל השאלות האלה תוכלו לקבל בעזרת גוגל אנליטיקס שהוגדר כמו שצריך.

דוח מקורות תנועה בגוגל אנליטיקס
דוח מקורות תנועה של גוגל אנליטיקס

הסבר מורחב על כך תמצאו במדריך שלי על מקורות תנועה וגם בסרטון הבא:

איך מתקינים גוגל אנליטיקס באתר?

על מנת להתקין גוגל אנליטיקס באתר, יש לפעול לפי השלבים הבאים:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

  1. יש להיכנס לאתר הרשמי ולפתוח חשבון (במידה ואין לכם עדיין)
  2. לאחר פתיחת חשבון ופרופיל אנליטיקס לאתר ספציפי, תקבלו קוד המכיל מזהה אנליטיקס (נראה משהו כזה: UA-XXXXXXX)
  3. את הקוד יש להטמיע בכל עמודי האתר, בדרך כלל באזור ה-Header
  4. במערכת ניהול תוכן רבות ניתן להטמיע דרך ממשק הניהול. באתרים אחרים זה יכול להיות דרך FTP (גישה לקבצים של האתר)

מעדיפים מדריך התקנת גוגל אנליטיקס בוידאו? קבלו מדריך התקנת גוגל אנליטיקס באתר וורדפרס:

איך נותנים הרשאה בגוגל אנליטיקס?

זה די פשוט, צפו בסרטון בו אני מסביר על כך:

גוגל אנליטיקס בזמן אמת

אחד הפיצ’רים הנחמדים ושימושיים ביותר של גוגל אנליטיקס (בעיניי) זה אנליטיקס בזמן אמת – Real time Analytics.

פיצ’ר זה מאפשר לצפות בזמן אמת, כמה גולשים יש לנו באתר בכל רגע נתון – ואף לקבל עליהם נתונים שונים כמו מאיזה מקור תנועה הגיעו, מה עשו באתר, באיזה עמודים צפו, האם ביצעו המרה ועוד.

גוגל אנליטיקס בזמן אמת

פרטים נוספים אודות המשתמשים שאפשר לקבל בגוגל אנליטיקס

כאשר נכנסים לתוך הנתונים המתקדמים של Google Analytics אפשר לראות גם פרטים נוספים אודות המשתמשים כגון:

  • האזורים מהם הם מגיעים
  • השפה בה הם משתמשים
  • הדפדפן שלהם
  • רזולוציה של המסך שלהם
  • מערכת ההפעלה
  • ספק השירות
  • האם הם הגיעו ממכשירים ניידים, טאבלטים או מחשבים שולחניים, או מכשירים אחרים (בעידן האינטרנט של הדברים, גולשים יכולים להגיע בעוד מגוון מכשירים נוספים)

כך אפשר למקסם את תכונות האתר כדי שיתאימו למאפיינים של מרבית המשתמשים, לדוגמה, לעצב את האתר כך שייראה במיטבו ברזולוציה מסוימת או להתאים אותו בצורה טובה יותר למשתמשים סלולאריים אם הוא לא מותאם כבר.

דוח מידע על משתמשים בגוגל אנליטיקס

פילוח משתמשים בעזרת גוגל אנליטיקס

תכונה נוספת ומעניינת של Google Analytics היא פילוח המשתמשים לפי נתונים דמוגרפים כמו גיל, מין ותחומי עניין.

פילוח זה מאפשר למטב את האתר מבחינה נושאית לקהל היעד הרלוונטי שמבקר בו לעיתים קרובות.

פילוח חשוב ומעניין נוסף הוא “משפך הזרימה” של המשתמשים השונים.

בדו”ח זה ניתן לראות מה היה הדף הראשון בו המבקרים גלשו באתר (דף הנחיתה) ומהיכן הם יצאו מן האתר.

כך קל יותר לזהות דפים בעיתיים שהמשתמשים נוהגים לצאת מהם ולשפר אותם על מנת שהמשתמשים ימשיכו לגלוש באתר דרכם. באותו אופן אפשר לראות את הדפים הפופולאריים ביותר באתר והפחות פופולאריים.

מידע טכני נוסף שאפשר לקבל בעזרת גוגל אנליטיקס

תחת המידע הטכני אפשר לראות דברים כמו למשל:

  • מילות המפתח שהמשתמשים הגיעו דרכם לאתר (אלא אם כן הם הוצפנו על ידי גוגל, ואז אפשר לראות את המידע המקביל מה – Search Console)
  • את החיפוש הפנימי בתוך האתר
  • את המהירות שבה האתר עולה
  • התרחשות של אירועים שונים (כגון הורדת קובץ מסוים) ועוד.

כמו כן, אפשר לראות מהיכן הגולשים נכנסו לאתר – האם ממנועי חיפוש, ישירות מהדפדפן או מאתר מפנה (כתוצאה מקישורים חיצוניים)?

מידע זה חשוב עבור מיטוב של קידום האתר בגוגל מכיוון שהוא מאפשר לנתח באופן טוב יותר את התנועה ממנועי חיפוש הנכנסת לאתר ולראות כיצד מילות מפתח שונות משפיעות על התנועה בתוך האתר.

לדוגמה, יכול להיות שמשתמשים מגיעים ממילת מפתח מסוימת, אך העמוד אליו הם מגיעים לא מכיל מידע מספיק רלוונטי, ולכן הם נוטשים אותו במהירות.

יעדים, Google Ads ו- Google Adsense

יעדים מאפשרים לעקוב אחרי המרות שונות באתר כמו למשל מספר המשתמשים שהורידו קובץ מסוים, מספר המשתמשים ששלחו פנייה דרך טופס, מספר המשתמשים שביצעו רכישה של מוצר וכך הלאה.

באמצעות חיבור הנתונים האלו עם Google Ads (מערכת הפרסום של גוגל), אפשר לראות כמה כל המרה עלתה לנו וכך לחשב את ה – CPC (Cost Per Conversion, עלות להמרה). בהקשר זה כדאי גם לקרוא על שיפור יחסי המרה.

הדבר נכון גם לגבי גוגל אדסנס (התוכנית של גוגל שמאפשרת להרוויח כסף מפרסומות באתר) – כאן ניתן לראות בין היתר אילו דפים הם הרווחים ביותר, אילו דפים הם פחות רווחים, כמה כסף הרווחנו מכל ביקור באתר בממוצע, ומהם ערוצי ההפניה אל האתר מהם הרווחנו הכי הרבה.

מידע זה יעזור לנו לנתח את העמודים הללו ולנסות להבין מדוע יש מקומות בהן הפרסומות יותר מכניסות ויש מקומות בהם הן פחות מכניסות.

למשל, יכול להיות שבעמודים מסוימים באתר הפרסומות לא נמצאות במקום אופטימאלי או שאין מספיק טקסט, כך שהפרסומות לא מספיק רלוונטיות לתוכן.

גוגל אנליטיקס מאפשרת גם מעקב אחר תנועה באפליקציות

לגוגל יש גם פלטפורמת Analytics עבור מעקב אחרי אפליקציות iOS ואנדרואיד בשם Firebase Analytics.

פלטפורמה זו מאפשרת למדוד את מספר המשתמשים באפליקציה, הרווחים מהאפליקציה עצמה , את מספר ההתקנות, את נתיב הסיור באפליקציה על פי מסכים שונים ועוד.

פילוח מתקדם בעזרת גוגל אנליטיקס

לסיום, חשוב לציין שמשתמשים מתקדמים בגוגל אנליטיקס יכולים לפלח את המידע לפי התאמה אישית.

כך למשל, בגוגל אנליטיקס אפשר לראות לדוגמה רק את אותם משתמשים דוברי הצרפתית שגם גרים בקנדה. פ

פילוח מתקדם זה עוזר לנצל את הנתונים שיש לגוגל אנליטיקס עד קצה גבול היכולת שלה ולבודד משתנים ספציפיים שיכולים להיות חשובים לבעל האתר.

לא רק מדריך גוגל אנליטיקס! מדריכים נוספים שאתם רוצים לקרוא:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

8 תגובות

  1. היי,

    תודה רבה על המדריך הנפלא.
    נתקלתי בבעיה שאני לא מצליח להבין, אשמח לעזרה.
    קיבלתי המרות באתר, ואני מנסה להבין את המקור שהביא את המשתמשים לאתר שלי ולבצע המרה.

    אני מנסה לבחון זאת בשתי דרכים:

    1. אני נכנס לצירוף משתמשים –> כלל התנועה –> מקור הגעה לאתר.
    אני רואה שאמצעי ההגעה לאתר למשתמשים שביצעו המרה הוא דף הסליקה שבאתר שלי.
    כלומר, אני לא רואה את מקור ההגעה לאתר אלא את כתובת עמוד הסליקה שבאתר שלי.

    2. אני נכנס המרות –> יעדים –> סקירה כללית.

    גם כאן אני רואה בתוצאות רק את עמוד הסליקה שבאתר שלי ולא את מקור ההגעה.

    איך אפשר לראות מאיפה הגיעו ההמרות?

    תודה!

    1. היי ארז
      תנסה להוסיף מימד משני (באנגלית – secondary dimension) ולבחור דף נחיתה – זה יוסף לטבלה את הנתון של העמוד הראשון ממנו הגיעו לאתר, וזה צריך לעזור לקבל תמונה מדויקת יותר של מקור ההגעה. מקווה שעזרתי 🙂

    1. היי, מצרף הסבר רשמי של גוגל
      https://support.google.com/analytics/answer/1034840?hl=en

      פעם הייתי עושה כאלה פילטרים לא מעט אבל אצלי ברשת לפחות אין IP קבוע ולכן לא רואה טעם להתעסק עם זה ולהגדיר פילטר חדש כל פעם.
      מניח שגם אפשר לחסום טווחים של IP וכו’ – לא ניסיתי. הכניסות שלי די זניחות ולדעתי זה לא שווה את האנרגיה. בהצלחה 🙂

  2. שלום דניאל, אשמח לעזרתך. הטלפון שלי שיואמי 4 מראה לי ביומיים האחרונים כל רגע הודעה שפעולת analytics הפסיקה לעבוד. איך עליי לטפל בבעיה? תודה

    1. היי ורד
      לא מכיר את הבעיה. האנליטיקס עובד כרגיל דרך הדסקטופ? באיזו אפליקציה מדובר?

  3. היי,
    יש לי שאלה קטנה, שאולי לא קשורה ישירות למדריך הזה, אשמח אם תוכל לעזור לי:
    האם גוגל אנליטיקס הוא כלי שנועד רק לבעלי האתר?
    אני שואלת את זה, מכיון שאני מעוניינת לפתח אתר המיועד למשתמשי גוגל, ורוצה לקבל מידע על גולשים באתרים שונים
    (כמובן, בהסכמתם המלאה) כדי שהאתר יוכל לתפקד.
    תודה!

    1. זה נשמע כאילו את מדברת על פלטפורמה כזאת של בלוגים או מיני אתרים – שיש לך גישה למידע של האתרים האלה. נשמע לי לגיטימי כל עוד זה באמת בהסכמה ובידיעת בעלי האתרים.
      טכנית זה אפשרי כמובן בעזרת גוגל אנליטיקס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו