דף הבית / גוגל אנליטיקס / גוגל אנליטיקס – שירות סטטיסטיקה לאתרים

גוגל אנליטיקס – שירות סטטיסטיקה לאתרים

גוגל אנליטיקס הוא שירות של גוגל שמאפשר לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרי אינטרנט ולצבור מידע אודותם. השירות הושק לראשונה בשנת 2005 לאחר שגוגל קנתה את חברת Urchin, שפיתחה פלטפורמה לניתוח תנועה מקבצי LOG של שרתים ברשת האינטרנט (גוגל הפסיקה למכור את מוצרי Urchin בשנת 2012).

Google Analytics מוצעת בשתי גרסאות עיקריות: גרסה רגילה המיועדת למשתמשים רגילים וגרסה המיועדת לארגונים גדולים במיוחד בשם Google Analytics 360 שמציעה קורסים ומדריכים צמודים מטעם Google, כמו גם גישה לפיתוחים חדשים הנמצאים בשלב הבטא.

מה אפשר לעשות בעזרת גוגל אנליטיקס?

המערכת הבסיסית של Analytics מראה את התנועה הנכנסת לאתר על גבי לוח מחוונים (Dashboard) פשוט וקל להבנה המציג את המאפיינים הבאים :

  • מספר הכניסות לאתר בכל יום
  • מספר הדפים הכוללים שנצפו
  • כמות הדפים הממוצעת שכל משתמש צפה בהם
  • הזמן הממוצע שבו כל משתמש שהה באתר
  • מספר הפעילות באתר (כניסות של משתמשים כולל כניסות של משתמשים חוזרים)
  • שיעור יציאה מדף הכניסה
  • אחוז המבקרים החדשים לעומת אחוז המבקרים החוזרים
מסך ביקורים בגוגל אנליטיקס
מסך ביקורים בגוגל אנליטיקס

פרטים נוספים אודות המשתמשים

כאשר נכנסים לתוך הנתונים המתקדמים של Analytics אפשר לראות גם פרטים נוספים אודות המשתמשים כגון האזורים מהם הם מגיעים, השפה בה הם משתמשים, הדפדפן שלהם, רזולוציה,  מערכת ההפעלה, ספק השירות והאם הם הגיעו ממכשירים ניידים או ממחשבי Desktop. כך אפשר למקסם את תכונות האתר כדי שיתאימו למאפיינים של מרבית המשתמשים, לדוגמה, לעצב את האתר כך שייראה במיטבו ברזולוציה מסוימת או להתאים אותו בצורה טובה יותר למשתמשים סלולאריים אם הוא לא מותאם כבר.

תכונה נוספת ומעניינת של Analytics היא פילוח המשתמשים לפי נתונים דמוגרפים כמו גיל, מין ותחומי עניין. פילוח זה מאפשר למטב את האתר מבחינה נושאית לקהל היעד הרלוונטי שמבקר בו לעיתים קרובות.

פילוח חשוב ומעניין נוסף הוא "משפך הזרימה" של המשתמשים השונים. בדו"ח זה ניתן לראות מה היה הדף הראשון בו המבקרים גלשו באתר (דף הנחיתה) ומהיכן הם יצאו מן האתר. כך קל יותר לזהות דפים בעיתיים שהמשתמשים נוהגים לצאת מהם ולשפר אותם על מנת שהמשתמשים ימשיכו לגלוש באתר דרכם. באותו אופן אפשר לראות את הדפים הפופולאריים ביותר באתר והפחות פופולאריים.

מידע טכני נוסף

תחת המידע הטכני אפשר לראות את מילות המפתח שהמשתמשים הגיעו דרכם לאתר (אלא אם כן הם הוצפנו על ידי גוגל, ואז אפשר לראות את המידע המקביל מה – Search Console), את החיפוש הפנימי בתוך האתר, את המהירות שבה האתר עולה, התרחשות של אירועים שונים (כגון הורדת קובץ מסוים) ועוד. כמו כן, אפשר לראות מהיכן הגולשים נכנסו לאתר – האם ממנועי חיפוש, ישירות מהדפדפן או מאתר מפנה (כתוצאה מקישורים חיצוניים)?

מידע זה חשוב עבור מיטוב של קידום האתר בגוגל מכיוון שהוא מאפשר לנתח באופן טוב יותר את התנועה ממנועי חיפוש הנכנסת לאתר ולראות כיצד מילות מפתח שונות משפיעות על התנועה בתוך האתר. לדוגמה, יכול להיות שמשתמשים מגיעים ממילת מפתח מסוימת, אך העמוד אליו הם מגיעים לא מכיל מידע מספיק רלוונטי, ולכן הם נוטשים אותו במהירות.

יעדים, Adwords ואדסנס

יעדים מאפשרים לעקוב אחרי המרות שונות באתר כמו למשל מספר המשתמשים שהורידו קובץ מסוים, מספר המשתמשים ששלחו פנייה דרך טופס, מספר המשתמשים שביצעו רכישה של מוצר וכך הלאה. באמצעות חיבור הנתונים האלו עם Adwords, אפשר לראות כמה כל המרה עלתה לנו וכך לחשב את ה – CPC (Cost Per Conversion, עלות להמרה). בהקשר זה כדאי גם לקרוא על שיפור יחסי המרה.

הדבר נכון גם לגבי אדסנס (התוכנית של גוגל שמאפשרת להרוויח כסף מפרסומות באתר) – כאן ניתן לראות בין היתר אילו דפים הם הרווחים ביותר, אילו דפים הם פחות רווחים, כמה כסף הרווחנו מכל ביקור באתר בממוצע, ומהם ערוצי ההפניה אל האתר מהם הרווחנו הכי הרבה.

מידע זה יעזור לנו לנתח את העמודים הללו ולנסות להבין מדוע יש מקומות בהן הפרסומות יותר מכניסות ויש מקומות בהם הן פחות מכניסות. למשל, יכול להיות שבעמודים מסוימים באתר הפרסומות לא נמצאות במקום אופטימאלי או שאין מספיק טקסט, כך שהפרסומות לא מספיק רלוונטיות לתוכן.

מעקב אחר תנועה באפליקציות

לגוגל יש גם פלטפורמת Analytics עבור מעקב אחרי אפליקציות iOS ואנדרואיד בשם Firebase Analytics. פלטפורמה זו מאפשרת למדוד את מספר המשתמשים באפליקציה, הרווחים מהאפליקציה עצמה , את מספר ההתקנות, את נתיב הסיור באפליקציה על פי מסכים שונים ועוד.

פילוח מתקדם

לסיום, חשוב לציין שמשתמשים מתקדמים באנליטיקס יכולים לפלח את המידע לפי התאמה אישית. כך למשל, אפשר לראות לדוגמה רק את אותם משתמשים דוברי הצרפתית שגם גרים בקנדה. פילוח מתקדם זה עוזר לנצל את אנליטיקסעד קצה גבול היכולת שלה ולבודד משתנים ספציפיים שיכולים להיות חשובים לבעל האתר.

 


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

גוגל אדסנס

גוגל אדסנס – Google Adsense

גוגל אדסנס היא מערכת לפרסום מבית גוגל בתוך אשר הוצגה לראשונה בשנת 2003. מי שנרשם ...

Google Tag Manager

Google Tag Manager – מנהל התגיות של גוגל

גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) הוא יישום של גוגל המאפשר לנהל בקלות תגים ומקטעי ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה