דף הבית / מילון מונחים / גוגל אדסנס – Google Adsense

גוגל אדסנס – Google Adsense

גוגל אדסנס היא מערכת לפרסום מבית גוגל בתוך אשר הוצגה לראשונה בשנת 2003. מי שנרשם לתוכנית ועבר את כל האישורים של גוגל (למשל, אסור שהאתר יהיה אתר למבוגרים או אתר שמוכר כלי נשק), יכול להתחיל להציג מודעות של גוגל באתר שלו.

חלק מהמודעות האלו הן מודעות טקסט וחלק מהן הן מודעות תמונה, כאשר בעל האתר יכול לבחור בין מודעות בגודל סטנדרטי שמתאימות לתצוגה בכל האתרים ובין מודעות בגודל מותאם אישית אם הוא מעניין בכך. בנוסף לכך, ישנה אפשרות להציג מודעות AdSense בתוך סרטונים המופיעים באתר או ביו-טיוב.

לאחרונה הוסיפה גוגל גם שני פורמטים בלעדיים למודעות באתרים סלולריים: מודעות הנדבקות לחלק התחתון של המסך ומודעות שמופיעות כאשר גולש עוזב את הדף הנוכחי. כמו כן, מודעות AdSense רגילות משנות את גודלן באופן דינאמי כאשר הן מוצגות באתרים סלולריים.

מערכת הפרסום של גוגל מנסה להתאים את המודעות לתכני האתר ואפילו לתוכן הדף הספציפי בו הן מוצגות. כך למשל, אתר שנותן טיפים לבוני אתרים, יציג בדרך כלל מודעות של חברות לבניית אתרים ומודעות על סדנאות לעוסקים בתחום, כך שהסיכוי שהגולש ילחץ על  המודעות הוא גבוה באופן יחסי.

יחד עם זאת, סיכוי טוב שתתקלו מדי פעם בבאנרים / מודעות לא ממש רלוונטיים לתחום האתר בו אתם נמצאים, או שתצפו במודעות רימרקטינג (Remarketing או "שיווק מחדש") שמופיעות לכן בגלל שכבר ביקרתם באתר אליו משויכת המודעה בעבר.

תשלום במודעות אדסנס

בדרך כלל התשלום עצמו מתבסס על מודל של PPC – תשלום פר לחיצה. כלומר, בעל האתר מרוויח סכום מסוים כל פעם שמשתמש לוחץ על המודעות שלו. אי אפשר לדעת מראש מה יהיה גובה התשלום על כל לחיצה, אבל יש נישות שונות עם פוטנציאל שונה. למידע נוסף על מודל PPC והשוואה אל מול קידום אורגני.

למשל, פרסומות הפונות לבני נוער ומציעות להם להשתתף בחידוני טריוויה, בדרך כלל יהיו בעלות פוטנציאל רווחים נמוך יותר מאשר מודעות המציעות לאנשים להתחדש באוטו חדש. לכן, כאשר בונים אתר שהמודל העסקי הראשי שלו הוא הכנסה מפרסומות, חשוב לבחור בנישה הנכונה. (מצד שני, נישות פחות מכניסות, אך כאלו שמושכות תנועה רבה, יכולות עדיין להניב רווחים יפים). עוד על משכורות של מקדמי אתרים – כאן.

אם לעשות כסף באינטרנט מעניין אתכם, בדגש על הכנסה פסיבית – היכנסו למאמר הזה שכתבתי.

היכן כדאי למקם את הפרסומות?

מכיוון שחלק גדול מן הגולשים נעשים "עיוורים" למודעות באתרי אינטרנט ולומדים להתעלם מהן, חשוב לשבץ את המודעות באזורים רגישים יותר שהגולשים לא יכולים להתעלם מהם, למשל, בין פסקאות הטקסט בתוך האתר. רצוי שלא לשים את הפרסומות בצדדים הקיצונים של האתר מכיוון שאלו בדיוק המקומות שהגולשים לא שמים לב אליהם.

מפות הקלקה באדסנס

איך להימנע מפסילת החשבון?

בראש ובראשונה, חשוב לדעת הוא שגוגל מאוד לא סלחנית לגבי ניסיונות לבלבל את הגולשים. למשל, לשלב את המודעות בצורה כזו שייראה כאילו הן חלק מהתוכן של האתר או שילובן בתוך חלונות קופצים ומיילים. אסור גם להשתמש במודעות אחרות שרגישות לתוכן באותו עמוד של מודעות אדסנס. בנוסף לכך, כמובן שלבעל האתר אסור ללחוץ על הפרסומות שמופיעות באתר שלו כדי לנסות ולהרוויח כסף על הגב של גוגל ואסור לו גם לעודד את הגולשים ללחוץ על הפרסומות.

עוד איסור הנוגע למודעות אדסנס הוא הצבת המודעות באתרים שמפרים זכויות יוצרים, כך שבעלי אתרי "הורדות" או "צפייה ישירה" לא יכולים להיות חלק מן התוכנית. גם מי שמציג מוצרים מזויפים לא יכול מן הסתם להשתתף בתוכנית…

מעקב אחרי הביצועים של מודעות אדסנס

כל מי שמשתתף בתוכנית אדסנס יכול לראות את ביצועי המודעות שלו ולסמן כל מודעה או קבוצת מודעות בשמות שונים כדי להבדיל ביניהן ולדעת אילו מודעות מניבות יותר הכנסות ואילו פחות. אפשר גם לראות פילטרים של מודעות לפי אתרים, ימים, מדינות ופלטפורמות ולשמור את הדוחות הללו או לייצא אותם לקבצים חיצוניים.

על מנת להתחיל לעבוד עם גוגל אדסנס, היכנסו לקישור הזה.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

עוד שירותים של גוגל:


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

הפניות 301 ו302

הפניות 301 ו- 302

הפניות מסוג 301 ו – 302 הן הפניות שנועדו להודיע לדפדפן של המשתמש ומנועי החיפוש ...

Google Tag Manager

Google Tag Manager – מנהל התגיות של גוגל

גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) הוא יישום של גוגל המאפשר לנהל בקלות תגים ומקטעי ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider