קידום / פרסום / שיווק בטיקטוק לעסקים – איך לקדם את עצמכם בטיקטוק?

טיקטוק היא כבר מזמן לא רשת חברתית שמיועדת רק לילדים ובני נוער בגיל הטיפש עשרה, ואם ביבי צילם את עצמו מתגלח שם, כנראה שיש כאן משהו.

באופן קצת כוללני אפשר להגיד שטיקטוק היא כמו מה שטוויטר היא לפייסבוק: צמצום המהות של הרשת החברתית לאינסטנט באופן קיצוני.

היום כמובן אפשר למצוא סרטונים קצרצרים גם באינסטגרם ויוטיוב, אבל הפלטפורמה הטבעית שלהם היא ללא ספק טיקטוק.

ואגב, כשאני מדבר על סרטונים קצרים, מרבית הסרטונים בטיקטוק הם עד דקה, וחלק גדול מהם גם הרבה פחות מזה.

רוצים לדעת איך להגדיל עוקבים בטיקטוק ו/או איך להגדיל צפיות בטיקטוק? הישארו עימי ואסביר.

אז…איך לשווק בטיקטוק?

נשאלת השאלה – האם טיקטוק רלוונטי גם לעסקים ואיך קידום בטיקטוק לעסקים עובד?

איך עובדים עם טיקטוק מהמחשב

שיווק בטיקטוק לעסקים – יש דבר כזה טיקטוק עסקי?

אז כן. קידום בטיקטוק זה "a thing" מסתבר. אני גיליתי את זה באיחור (מאד) אופנתי.

אז איך פותחים חשבון בטיקטוק?

יצירת חשבון עסקי היא פשוטה, אבל קצת קשה למצוא אותה בתוך כל ההגדרות: לאחר שפותחים חשבון רגיל אפשר להמיר אותו לחשבון עסקי.

חשבון עסקי מאפשר לראות נתוני אנליטיקס לביצועים ומאפייני הקהלים, מוסיף עוד עזרים לעריכה של סרטונים (כולל מאגר של פסקולים) ומן הסתם פותח לכם את מערכת הפרסום של טיקטוק.

באופן מעט מוזר, מעבר לחשבון עסקי וגם עריכה של פרטי ה"ביו" נעשים רק דרך האפליקציה:

לוחצים על שלושת הפסים בחלק העליון של המסך (בעברית בצד שמאל) -> הגדרות -> ניהול חשבון – > שליטה בחשבון (למטה באותו המסך) -> עבור לחשבון עסקי.

זהו גם המקום בו תוכלו להוסיף קישור (שלמרבה הצער הוא Nofollow) לאתר האינטרנט שלכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אם אתם לא רואים מקום להוסיף קישור, כנראה שלא עברתם לחשבון עסקי או שהחשבון שלכם עדיין לא ממש פעיל. נסו להעלות כמה סרטונים ולבדוק אם האופציה הזו מתווספת.

אם משום מה אתם לא מצליחים להוסיף את הקישור, תמיד תוכלו לשים אותו כקישור לא לחיץ במגבלת השמונים תווים של הביוגרפיה הרגילה. לא אופטימלי, אבל עדיף מכלום.
קישור לאינסטגרם או ערוץ יו-טיוב תוכלו להוסיף תמיד.

לסרטון שעשיתי על קידום אורגני בטיקטוק:

פרסום בטיקטוק – איך עובדים עם טיקטוק בצורה נוחה מהמחשב?

גם עם הטלפון הכי נוח בעולם 📱, בסופו של דבר אני אישית מעדיף לעבוד עד כמה שאפשר מהמחשב, וגם בטיקטוק יש אופציה כזו שהיא בהחלט סבירה.

הדרך הכי נוחה להוריד את טיקטוק לחלונות היא דרך חנות האפליקציות של מיקרוסופט.

מכיוון שהקישור עשוי להשתנות, הכי נוח לחפש "TikTok" בשורת החיפוש של חלונות ולעבור לטאב של Apps.

אחרי שנכנסים לחנות, האפליקציה של טיקטוק אמורה להופיע ותוכלו להוריד אותה בחינם.

אם אתם משתמשים במקינטוש או לינוקס, תאלצו להסתפק באתר האינטרנט או להתקין אמולטור של אנדרואיד כמו למשל BlueStacks.

אני אישית לא מת על הפתרונות האלו כי הם דורשים מחשבים די חזקים, בטח אם מדובר באפליקציות שמעורב בהן ווידאו, אבל יש כאלו שהשיטה הזו עובדת להם לא רע, אז שווה לנסות.

ואיך זה נראה באמת?

לא סתם השוויתי את טיקטוק לטוויטר: אם תיכנסו לאתר עצמו (לא לאפליקציה לסמארטפון) תוכלו להתרשם מכך שתפריט הצד דומה מאוד והשיטה עובדת על פי עוקבים ונעקבים (ולא חברים או מנויים לערוץ).

כמו בטוויטר, יש Hastags# חמים.

ברירת המחדל היא להציג את האתר באנגלית משמאל לימין, אבל אפשר גם לעבור לעברית מימין לשמאל ברגע שפותחים חשבון ולוחצים על תמונת הפרופיל.

נתקלתי בלא מעט תרגומים חסרים או סתם מזעזעים ("סאונדים?!"), כך שזו ממש עדיפות שלכם.

TikTok לעסקים

פרסום בטיקטוק: איך מעלים סרטונים לטיקטוק

קידום בטיקטוק מחייב מן הסתם להיות פעילים ולפרסם סרטונים בפלטפורמה בתדירות גבוהה ככל האפשר (אך גם פה הכלל המנצח הוא איכות -> כמות).

העלאת סרטונים לא יכולה להיות פשוטה יותר: פשוט לוחצים על כפתור הענן עם החץ שפונה כלפי מעלה ובוחרים קובץ.

אם כללתם כיתוב בפורמט כלשהו בקובץ או בשם שלו, טיקטוק יזהה את זה אוטומטית, אבל אתם יכולים כמובן לבחור בכל כיתוב אחר.

בכיתוב אפשר לכלול גם הפניות (שטרודל, @) או האשטאגס (#). מעבר לכך אין ממש מה להסביר מבחינת שדות Meta: אין בטיקטוק תגיות אחרות או תיאור לסרטון.

שתי אפשרויות מעניינות שלא הספקתי להזכיר בסרטון הן "דואט" ו-"חיבור" לסרטונים שלא עולים על 60 שניות. "חיבור" מאפשר לאחרים לקחת את הסרטון ולחבר אותו אל הסרטון שלכם.

"דואט" היא אופציה דומה שמחלקת את המסך לשניים ונותנת לכם לצלם סרטון לצד הסרטון המקורי.

סבבה – אבל מה אני עושה עם כל זה?

זה אולי האגוז הכי קשה לפיצוח! החדשות הטובות הן שלא צריך להתאמץ במיוחד כדי לזכות בחשיפות. מצד שני, סרטון שמתאים לעסק ביו-טיוב לא בהכרח יתאים לטיקטוק, אלא אם כן אפשר להעביר את ה"פאנץ" שלו בפחות מדקה וחצי.

מהסיבה הזו, מה שהרבה אנשים עושים זה לא לשדר בהכרח בלייב, אלא לערוך סרטונים לחתיכות קטנטנות. לדוגמה, אם הייתי רוצה להראות איך מחברים את האתר לסרצ' קונסול ופותחים דוח ביצועים, זה היה לוקח לי יותר מדי זמן.

אם הייתי רוצה להעביר את הסרטון הזה לטיקטוק ושהוא גם יישב שם טוב, יש לי בעצם שתי אפשרויות:

  1. לעשות כמה חיתוכים קטנים כדי שהסרטון ייכנס בדקה.
  2. להציג אותו בהילוך מהיר.

אבל אם נודה על האמת, שתי האפשרויות הן לא משהו, ולכן לפעמיים הכי טוב זה פשוט להחליף דיסקט בראש ולא לחשוב כמו עסק קלאסי.

אז אילו סרטונים כן אפשר להעלות ויתרמו לעסק שלכם? הנה רק כמה רעיונות שעלו לי בראש:

  1. סרטון הווי של "איך אני פותח בוקר במשרד"
  2. סרטון של עדכון חשוב שכדאי לבדוק בבלוג שלי
  3. מבצע ללקוחות חדשים שרואים את הסרטון הזה בפעם הראשונה
  4. סרטון הצלחה (איך הקפצתי לקוח במיקומים בטירוף בחודש!)

ויש כמובן עוד המון דרכים יצירתיות לעשות את זה.

אם אתם לא רוצים לקרוא את כל המאמר קחו מדריך פרסום בטיקטוק למתחילים 👇🏻

עוד כמה טיפים חשובים לגבי שיווק בטיקטוק

  1. כשמדברים על קידום בטיקטוק – אחד המדדים המשפיעים ביותר זה משך הזמן בו צופים בסרטונים שלכם. כמובן שגם מדדי אינטראקציה כמו לייקים ותגובות עוזרים, אבל פחות בהשוואה לפייסבוק או אינסטגרם למשל.
  2. לא לשכוח להגיב לאחרים – זה לא עולה כסף!
  3. שימו לב לסרטונים של קולגות: מה הם עושים, איזה האשטאגס הם שמים?
  4. תגובה לסרטון לא חייבת להיות בדואט, אתם יכולים כאמור "להקדיש" סרטון למישהו דרך @
  5. בניגוד לרשתות כמו טוויטר, טיקטוק לא מאפשרת לכם לראות מיהם העוקבים או הנעקבים של חשבון מסוים, רק את המספר שלהם, בלי קשר אם מדובר בחשבון פרטי או ציבורי.
    יש אתר בשם TikTik Count שקראתי בכמה מקומות שאמור לאפשר את זה. מהבדיקה שלי מה שהוא בעיקר עושה זה להציג נתונים בזמן אמת ומספק כל מיני השוואות, הוא עדיין לא מראה את שמות העוקבים או הנעקבים (אלא אם כן פספסתי משהו…).
  6. זה נשמע טריוויאלי, אבל לעולם אל תעלו סרטון בלי #! הסיבה היא שטיקטוק מציג כברירת מחדל עמוד שמותאם לתחומי העניין של המשתמש (מגדירים אותם ביצירת החשבון), לא עמוד שמציג רק סרטונים מהנעקבים או העוקבים שלו!

לסיכום – פרסום בטיקטוק לעסקים

כמו כל דבר שמתחיל אצל דור ה-Z, קצת קשה להבין מה הקטע שלהם ומה הם בדיוק רוצים 😮, אבל כשסרטונים משם מתחילים להופיע כדבר קבוע במהדורות החדשות, אנחנו כבר לא יכולים להרשות לעצמנו להתעלם מזה.

כרגע אין עדיין ממש חוקים מה עובד בטיקטוק ומה לא (חוץ מסלפי של אנשים שלא יודעים לרקוד, אבל זה לא חדש…) ולכן שווה להתנסות ולראות מה עובד עבורכם.

דרך אגב אם בטיק טוק עסקינן הנה הערוץ שלי (אם בא לכם לקרות מה הולך שם):

@dzrihen

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו