052-9095200

איך לקדם אתר וורדפרס בגוגל? מדריך עם 13 סעיפים

יש לא מעט מקדמי אתרים שלא מוכנים לעבוד עם אתרים הנשענים על פלטפורמות מסוימות (לא נזכיר שמות) ומתנים את קידום האתר במעבר לתשתית ניהול אתרים מבוססת וורדפרס.

אני מודה שגם אני מעדיף לקדם אתרי וורדפרס, בעיקר משום שמדובר בפלטפורמה גמישה, שמאפשרת למקדם לקבל לא מעט החלטות שבפועל יכולות להאיץ את קידום האתר.

כמו כן, מאחר שוורדפרס היא מערכת ניהול תוכן הנשענת על קוד פתוח, מפתחים שונים ברחבי העולם מייצרים לה תוספים שונים שמקלים באופן משמעותי על משימות שונות, ובהן גם משימת קידום האתר.

קידום אתר בוורדפרס הוא תורה שלמה, ואפשר לכתוב על התהליך הזה ספרים שלמים.

למי שלא יודע היכן להתחיל, אני מזכיר שהשקתי לאחרונה קורס קידום אתרים אונליין חינמי.

מה שחשוב לדעת בהקשר הזה של וורדפרס הוא שתהליך הקידום משתנה מאתר לאתר, מנישה לנישה, וממדינת יעד למדינת יעד.

בפוסט הזה אני רוצה להתמקד באוסף של פעולות שיכול מקדם אתרים לבצע על גבי פלטפורמת וורדפרס כדי לקדם את האתר עליו הוא אמון.

עם זאת, חשוב יהיה להבין שבתהליך קידום אתר אמיתי לא ניגשים ישר לממשק הניהול של וורדפרס ומתחילים לבצע שינויים. קידום אתרים הוא תהליך הדורש תכנון, סדר פעולות נכון, יצירתיות ועוד.

בואו נתחיל עם מעבר לכמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון בכל פרויקט קידום אתרים מבוססי וורדפרס.

1. בחרו בחברת אחסון איכותית המתאימה לצרכים שלכם

עוד לפני שאתם מקימים את האתר, ממלאים אותו בתוכן, מייצרים בו היררכיה נכונה ומטייבים את התגיות השונות באתר, הדבר הבסיסי והחשוב ביותר שתוכלו לעשות הוא לבחור את חברת האחסון בה יתארח שרת הוורדפרס שתתקינו.

וורדפרס, כידוע, היא מערכת המבוססת על קוד פתוח וניתן להתקין אותה על מרבית שירותי אחסון האתרים. חלק מאותם שירותי אחסון יציעו לכם התקנה מהירה ונוחה של וורדפרס בכמה לחיצות כפתור.

על בחירת חברת אחסון וורדפרס כתבתי מדריך נפרד וגם יצרתי סרטון:

מדוע חשוב לבחור בחברת אחסון טובה? ראשית משום שלשם של חברת האחסון יש משמעות גם מבחינת SEO.

אם תבחרו להריץ את האתר שלכם על אחסון חינמי ומפוקפק, שמשמש להרצה של אתרי הימורים, אתרי ספאם למינהם ועוד, גם האתר שלכם יוכל להינזק מבחינת הקידום.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

שנית, חברת אחסון טובה תוכל לספק לכם תשתית מהירה ומאובטחת – פרמטרים שהם ללא ספק חשובים לקידום האתר.

ועוד משהו לגבי בחירה נכונה של חברת אחסון.

אם אתם מתלבטים בין חברות אחסון יכול מאוד להיות שאתם נמצאים בשלבים ראשוניים של הקמת האתר, ולא מסוגלים כרגע לראות מספר צעדים קדימה.

אבל לאיכות התמיכה של חברת האחסון ברגעים קריטיים יש חשיבות עצומה.

תארו לכם שאתם במהלך השקת מבצע מטורף עם עשרות פניות מידי יום שמגיעות מקמפיין ממומן או מקידום אורגני שביצעתם, והאתר הופך להיות איטי, מסורבל ולא זמין.

לא ממש נעים, נכון?

מעבר לעובדה שזמינות חלקית תגרום לכם להפסיד לקוחות, היא עלולה לגרום לכם להפסיד גם מיקומים בגוגל, שרוצה להציג לגולשים העושים שימוש במנוע החיפוש אתרים שמציגים רמה גבוהה של זמינות.

כמו כן, כדאי יהיה לברר באיזו שפה מסוגלת חברת האחסון לתמוך בכם, האם התמיכה מתבצעת בכתב או בשיחת טלפון, וגם באילו שעות תוכלו לקבל תמיכה כזאת.

2. אם אתם עושים שימוש בתבנית, בחרו אותה בקפידה

בעבר היה נהוג לעשות שימוש בתבניות וורדפרס כדי להקים אתרים.

התבניות אפשרו לבוני אתרים לייצר אתרים שנראים די טוב, בלי לקבל החלטות שונות הקשורות בטיפוגרפיה של האתר, ביחס בין התמונות לטקסט, במבנה האתר ועוד.

כיום, הרבה מבוני האתרים עושים שימוש בפייג' בילדרים משוכללים, כמו אלמנטור לדוגמא, שמאפשרים להם לייצר אתרים מרהיבים בלי המגבלות שיצרו התבניות.

עם זאת, לא מן הנמנע שהאתר שהקמתם כן מבוסס על תבנית מעוצבת כזו או אחרת. אם זה המצב, כדאי יהיה לשים לב שהתבנית מכילה תכונות חשובות שמסייעות לתהליך קידום אתרים תקין.

תכונה אחת כזו היא רספונסיביות של התבנית.

רספונסיביות היא תכונה שמאפשרת לעמודי האתר השונים להיות מוצגים בצורה מיטבית בכל מכשיר ובכל רזולוציית מסך. ההתאמה של עמודי האתר למובייל היא תורה שלמה בפני עצמה וכוללת סוגיות הקשורות בחווית משתמש, בנגישות, בעיצוב, בחלוקה נכונה של הדף, בשימוש נכון בתמונות ועוד.

תכונה שניה שכדאי לשים לב בעת בחירה של תבנית, היא שלא מדובר בתבנית המתבססת על עמוד אחד עם קישורים מהירים לחלקי העמוד השונים.

אמנם מדובר בטרנד עיצובי נחמד, שיכול לשפר את חווית המשתמש בלא מעט אתרים, אולם באופן כללי נציין כי קשה יהיה מאוד לקדם אתר של עמוד אחד על שורה של ביטויי מפתח במנוע החיפוש.

3. בחרו את מבנה כתובות העמודים באתר

וורדפרס מאפשרת לכם לבחור את מבנה ה – URL של עמודי האתר.

מדובר בתכונה חשובה לקידום אתרים.

תוכלו גם לייצר מבנה כתובות (Permalinks) משלכם באמצעות משתנים כמו תאריך, שנה, חודש ועוד.

מה כדאי יהיה לבדוק בעת בחירה של מבנה הקישורים באתר?

בעיקר שהוא תואם את הצרכים שלכם.

למשל, אם מבנה הכתובות כולל בתוכו שימוש בקטגוריה, ודאו כי אתם בטוחים שהקטגוריה הזאת כאן כדי להישאר. אם תחליטו לשנות בעתיד הקרוב את מבנה האתר ולהחליף או להסיר את הקטגוריה, תצטרכו לבצע פעילות לא פשוטה של הפניות, שתגזול מכם לא מעט זמן ותהיה חשופה לטעויות.

שימוש בתאריך הוא מומלץ רק כאשר תירצו שגולשים שמגיעים לעמוד יבינו מהי מידת האקטואליות שלו. במקרים אחרים, מומלץ מאוד להימנע משימוש בחלקי תאריך שונים בעת קביעת מבנה כתובת האתר.

בכל מקרה, מומלץ יהיה באתרים שאינם גדולים מאוד לבצע עריכה ידנית של הסלאג, החלק הסופי של כתובת ה – url על מנת לשלב בה מילות מפתח חשובות לקידום.

4. קבעו את היררכית האתר

וורדפרס מאפשרת לכם ליצור היררכיה באתר באמצעות יצירת עמודי אב ועמודי בן, וכן באמצעות תפריטים ותתי תפריטים.

באופן כללי, כדאי יהיה שלא לייצר יותר מידי רמות היררכיה באתר. נהוג לחשוב כי ככל שעמוד רחוק יותר מעמוד הבית מבחינת ההיררכיה, כך החשיבות שלו בעיני מנועי החיפוש קטנה יותר.

היררכיה נכונה צריכה להיות תואמת למספר כללים:

  • ראשית, כדאי יהיה שלכל רמת היררכיה שמשמשת כקטגוריית אב, תהיינה לפחות שתי רמות היררכיה תחתיה, שאם לא כן, הפיצול הזה מיותר וניתן היה ליישם הכל ברמת ההיררכיה העליונה.
  • שנית, הקפידו שבין רמות היררכיה שהן אחיות יהיה מכנה משותף.
    למשל, תחת הקטגוריה מוצרי תינוקות, הגיוני יהיה למצוא עמוד של מזרני פעילות ועמוד של משטחי החתלה, אולם אם תחת הקטגוריה הזאת נמצא בפועל עמוד של מזרני פעילות ועמוד צור קשר – לא יהיה בכך הגיון רב.

5. הקימו בלוג באתר

וורדפרס מאפשרת לכם, לצד יצירת עמודים סטטיים באתר, גם הקמה של בלוג.

באמצעות ממשק הניהול תוכלו לקבוע אילו מן העמודים באתר ישמש לאירוח הבלוג.

הקמת בלוג פעיל באתר היא אחת מן הפעולות החשובות ביותר שתוכלו לעשות לצורך קידום האתר. לבלוג יש מספר תפקידים: הוא אמור לסקור נושאים רבים ומגוונים בנישה שבה פועל האתר, להזרים תנועה איכותית של גולשים באתר, לייצר קישורים יוצאים לאתרים רלוונטים ולהרחיב את ההבנה של מנועי החיפוש על הסביבה בה פועל האתר, לסייע בדירוג האתר על ביטויי זנב ארוך הכלולים בפוסטים השונים, ועוד.

וורדפרס מאפשרת לכם לחלק את הפוסטים בבלוג לקטגוריות, ולהציג קטגוריות שונות בעמודים שונים. כמו כן, תוכלו לייצר תגים אך היזהרו משימוש מופרז בהם.

טיפ מספר 6: עשו שימוש בקישורים פנימיים

וורדפרס מאפשרת לכם לקשר בין עמודים שונים באתר באמצעות טקסט עוגן. השימוש בקישורים פנימיים באתר הוא חלק חשוב מאוד בקידום האתר.

לקישורים פנימיי יש כמה וכמה יתרונות:

  1. ראשית, הם מאפשרים לזחלנים של מנועי החיפוש לגלות עוד עמודים ולאנדקס אותם.
    הם מספקים חווית משתמש משופרת ומאפשרים לגולשים באתר לנווט ביתר קלות בין עמודים שונים. הם מגדילים את משך השהיה של גולשים באתר וכן את מספר העמודים בהם גולש מבקר בממוצע בביקור אחד.
  2. כמו כן, קישורים פנימיים מייצרים הקשרים של תוכן ועוזרים למנועי החיפוש להבין בצורה נכונה יותר את התוכן המוטמע בעמודי האתר.
    הם גם יכולים לסייע בשכנוע גולש שמתלבט לפני רכישה באמצעות הפניותו למידע נוסף רלוונטי.

שימוש נכון בקישורים פנימיים אמור להפנות חלק גדול מכוח הקישורים באתר לעמודי הקטגוריות והעמודים הכלליים.

ליתרונות וסיבות נוספות להשתמש בקישורים פנימיים.

למדריך פרקטי על קישורים פנימיים צפו בסרטון הבא:

7. שפרו תגיות מטא בעמודי האתר

חלק מן המידע המנוהל באתר הוא לא מידע המוצג לגולשים באמצעות הדפדפן.

מדובר במידע שהוא לא חלק אינטגרלי מעמודי האתר, ומוצג, למשל, במנועי החיפוש השונים.

יש לא מעט תגיות מטא שתאפשרנה לכם לנהל מידע נוסף על התוכן המצוי באתר וכך לסייע למנועי החיפוש להחליט האם העמודים האלו רלוונטיים לשאילתות שביצעו גולשים. שתיים מתגיות המטא האלו הן תגית הכותרת ותגית התיאור.

תגית הכותרת תוצג כתוצאת החיפוש במנוע החיפוש, כאשר זה יחשוב שהעמוד הרלוונטי מתאים לשאילתא שביצע הגולש. מתחת לתגית הכותרת יופיע ה – url של העמוד, ומתחתיו, תג התיאור.

בפועל, עדכון תגית הכותרת ותגית התיאור הוא אחת מן הפעולות שברמת עלות תועלת יכולה לסייע הכי הרבה לקידום העמוד הרלוונטי באתר. השינוי הזה לא עולה לכם כסף, הוא לוקח בדיוק דקה אחת, ולא תלוי בגורמי מקצוע עם ידע וניסיון רב.

בעת עדכון תגית הכותרת, כדאי יהיה לשלב מילת מפתח או שתיים עליהן תירצו שהעמוד ידורג, ולכלול גם את שם הברנד. רצוי שהתגית תהיה ארוכה, כדי לתפוס שטח נדל"ן במנוע החיפוש, אולם לא ארוכה מידי, כדי שלא להחתך.

בהקשר זה אני מצרף סרטון שמסביר קצת יותר על תגיות ועל Onsite SEO:

8. טייבו את היררכיית הכותרות באתר

וורדפרס מאפשרת לכם לקבוע לא רק כיצד יראה טקסט המוטמע באתר, אלא גם את תפקידו בעמוד.

ההמלצה הכללית היא לבצע שימוש בכותרת ראשית H1 אחת בכל עמוד, מספר כותרות משנה על פי ההיררכיה H2, H3 וכו' וביניהם לעשות שימוש בפסקה רגילה המסומנת ב – p.

9. צרו תגית אלט לתמונות וטייבו את שם קובץ התמונה

וורדפרס מאפשרת לכם לנהל מספר מאפיינים בהקשר של טיפול בתמונות.

אחד המאפיינים האלו הוא השימוש בתגית האלט, שמטרתה לציין טקסט אלטרנטיבי שמסייע למנוע החיפוש להבין טוב יותר מה מוצג בתמונה, ומסייע גם לגולשים בעלי לקויות ראיה לקבל מידע אודות האובייקט המוצג בתמונה באמצעות תוכנת הקראה ייחודית.

10. התקינו תוסף קאש (Caching) באתר

תוסף קאש שתטמיעו באתר יוכל לסייע לגולשים המגיעים לאתר ליהנות מזמני טעינה משופרים.

תוסף קאש מאפשר לאתר לייצר עותק מקומי וזמין להורדה של עמודים פופולריים באתר, ולנהל בצורה חכמה יותר טעינה של אובייקטים בעלי משקל כמו תמונות וסרטונים.

11. אבטחו את האתר

כדי להצליח ולקדם את האתר באופן אורגני במנועי החיפוש ובפרט בגוגל, חשוב יהיה שתקפידו כי האתר בטוח לשימוש, אינו חושף את הגולשים שלכם למתקפות פישינג ומתקפות אחרות, וכי לא ניתן לנצל בקלות חורי אבטחה בתשתית.

לשם כך, כדאי יהיה לפעול בשורה של מישורים כדי לאבטח את האתר:

  • לבחור סיסמאות חזקות לממשק הניהול של האתר
  • להתקין תוסף אבטחה
  • לדאוג כל העת שגרסת ה php מעודכנת
  • להתקין תעודת SSL באתר
  • לחסום XSS בממשק הניהול של האתר
  • לבטל גישה לתקיות הקבצים החשובות בוורדפרס
  • לבטל פונקציונליות שאינה נדרשת ועוד.

אני גם ממליץ לעבור על המדריך שלי על אבטחת אתרי וורדפרס.

12. שלבו קישורים לעמודים חשובים בפוטר

הפוטר הוא החלק התחתון הקבוע באתר, שחוזר על עצמו בכל עמודי האתר.

קישורים פנימיים המוטמעים בפוטר בצורה נכונה, יוכלו לסייע לכם לאותת למנוע החיפוש כי את השטח המוגבל ממילא הקיים בפוטר, בחרתם לייעד לקישורים לעמודים חשובים באתר. עשו שימוש בפוטר כדי לחזק את עמודי הקטגוריות העיקריים.

למידע נוסף על קישורי פוטר.

13. השיגו קישורים חיצוניים לאתר!

זאת עצה שנכונה לקידום של כל האתרים, ולא רק לאתרי וורדפרס, אבל בניית קישורים זה אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות בתהליך SEO.

אז מה זה בכלל קישורים חיצוניים ולמה צריך אותם? אל דאגה, אני מצרף כאן סרטון שמסביר וגם כמה מדריכים רלוונטיים 🙂

מספר מדריכים על קישורים:

לסיכום

יש עוד המון פעולות שכדאי יהיה לבצע בכל פרויקט קידום אתרים מבוססי וורדפרס. לא פירטתי כאן, מן הסתם, את כל מה שנדרש לעשות, ובכל זאת, מדובר בהתחלה טובה.

מדריכים נוספים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו