חברת SEO: מה חברות SEO צריך לעשות עבורך?

SEO או בשמו בשפת הקודש – קידום אתרים, הוא אחד הערוצים המאפשרים לאתר אינטרנט להגדיל את החשיפה והתנועה שלו, כשבהתאם הוא זוכה לכל מה שנוכחות בראש גוגל יודעת להציע.

בהתאם, בשל ההתפתחות העצומה שעולם זה חווה בשנים האחרונות, החלו להופיע עוד ועוד חברות SEO שמציעות שירותי קידום אתרים, בעיקר בעקבות צמיחת משקלה של גוגל כענקית טכנולוגיה שיודעת למצוא לגולש הכל – החל ממסעדה טובה ועד לנותני שירותים, כשמשקל זה גדל משמעותית והציב את גוגל ככלי העיקרי אם לא הבלעדי בו גולשים מוצאים כל מה שהם מבקשים לחפש באינטרנט.

SEO, למי שלא סגור על זה = קיצור של Search Engine Optimization, אופטימיזציה למנועי חיפוש, תהליך שמטרתו בסופו של דבר להפוך את האתר אופטימלי וידידותי למנועי חיפוש ובכך להגדיל את התנועה אליו.

חברת SEO

מה קידום SEO נותן לאתר ולמה צריך חברת SEO?

בהמשך לכך, חשוב לציין גם למה מלכתחילה כדאי לאתר לבצע קידום אתרים באמצעות חברה מקצועית לקידום אתרים, כלומר מה השירות הזה מקנה לאתר ולעסק מאחוריו, ולמה לא להסתפק בנוכחות דיגיטלית ברשתות חברתיות או במנגנונים בנאליים אחרים.

אחת הסיבות לכך היא ירידת משקלו של פרסום אורגני בפייסבוק בשנים האחרונות לעומת עלייתו המשמעותית של קידום ממומן ברשת החברתית, כאשר היום קשה עד בלתי אפשרי לחשוף את עצמכם לקהל יעד חדש מבלי לשלם עבור כך לענקית הטכנולוגיה.

מנגד, קידום אתרים אורגני בגוגל הוא בר קיימא ומייצר תוצאות משמעותיות הן לאתר והן למותג שמאחוריו – איזה תוצאות אתם שואלים?

למשל:

  • חיזוק המותג
  • יצירת לידים איכותיים
  • אינו מוגבל בשום צורה (אפשר תמיד לגדול באותה רמת השקעה)
  • חסכוני בטווח הארוך, יכול לייתר כמעט לחלוטין שימוש בערוצי שיווק אחרים

חדשים בעולם ה-SEO? להלן סרטון שמסביר בקצרה כל מה שחשוב לדעת בנושא:

כך נראות התוצאות האורגניות בפועל (עבור מי שלא סגור על כך):

קידום אורגני וממומן בגוגל
קידום אורגני וממומן בגוגל

באמצעות שימוש בגוגל כהלכה בעזרה של סוכנות SEO שיודעת לתת בראש, תוכלו להבטיח שהאתר ובהתאם גם העסק שהאתר מייצג, ייצר לכם מגוון לקוחות רב יותר וכאלו אשר נקטו פעולה ישירה ועצמאית על מנת להגיע אליכם, כאשר מדובר כיום במנגנון היעיל ביותר לייבוא לידים ולקוחות חדשים.

בנוסף לכך, כתוצאה מקידום אורגני מתחזק המוניטין של המותג בעקבות מיקומו הגבוה של האתר לצד שלל האתרים השונים שמשלמים על מנת להביא את עצמם לשם, כאשר חיזוק המותג מוליד בעצמו עוד לידים כאשר לבסוף כבר לא קיים צורך בהוצאות שהפכו למיותרות בעבור אפיקי פרסום שונים ואחרים – כדוגמת פרסום בגוגל ממומן.

מה חברות SEO צריכות להציע לי?

חברת SEO (מהחבר'ה הטובים ולא הליצנים בתחום) מטרתה לאפשר לאתר להגיע רחוק ככל הניתן בגוגל באמצעות קידום האתר בצורה איכותית תוך שימוש בתוכן וקישורים (לא "רובוטים" וקשקושים מהסוג הזה).

אפשר להתווכח על איזו תכולה צריכה לספק חברת כזו, שכן יש כאלו שיגידו שרק התוצאות חשובות (מיקומים בגוגל, גידול בתנועה האורגנית לאתר וכו').

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

יחד עם זאת – אלו דברים שיכולים לקרות מעצמם גם בלי שאף אחד יגע באתר אפילו לא לשניה.

איך?

בעקבות שינויים שגוגל מבצעים מדי פעם (התדירות היא די גבוהה ובנוסף על כך יש לפחות 2-3 עדכונים משמעתיים מאד בגוגל בשנה).

לכן, חברות SEO הגונות ואמינות צריכות לתת תפוקה כלשהי שיהיה ניתן גם להראות בצורה שקופה ללקוח – לדוגמא במסמכי אקסל וכו'.

אפשר לחלק תכולה של תהליך SEO ל-2: Onsite + Offsite

1. תהליכי On site שנוקטת חברה של SEO

בהיבט השירותים עצמם, הסוג הראשון של שירותים שהחברה נותנת הוא אלו שנועדו לטיפול באתר אינטרנט עצמו (On-Site SEO), כלומר פעולות כמו:

2. תהליכי Off Site SEO שנוקטת חברה של SEO

התהליכים שאינם נוגעים באופן ישיר לאתר קרויים תהליכי Off site SEO, וכוללים בעיקר הטמעת קישורים חיצוניים מאתרים אחרים המפנים לאתר, על מנת לקדם אותו בגוגל.

קישורים חיצונים, או Backlinks, זאת הדרך של גוגל להבין מי עוד ממליץ עליי מרחבי הרשת – על משקל "ספר לי מי חבריך ואומר לך מי אתה".

אני מסביר עוד ההיגיון העומד מאחורי קישורים (והחשיבות שלהם), בסרטון הבא:

מה עוד חשוב בבחירת חברה של קידום אורגני?

וואו, מה לא..

אנסה לפשט לכם את זה ולרשום כמה שאלות פשוטות שכדאי לשאול כל חברה העוסקת בקידום לפני תחילת ההתקשרות (וגם, מה נחשבת תשובה טובה).

שאלות שכדאי לשאול חברות קידום אורגני פוטנציאליות

אלו גם שאלות שאני נשאל באופן אישי בתדירות גבוהה.

1. "על כמה מונחים אתם הולכים לקדם אותי?"

זאת שאלה שאני לא אוהב, בלשון המעטה. בעיניי היא בבואה של החאפריות של הרבה חברות ופרילנסרים בתחום שמתמחרים את השירות לפי מילות מפתח – שזה לדעתי שגוי מהיסוד.

למה? אין לי כח לכתוב, אבל יש לי תשובה טובה בוידאו:

תשובה טובה בעיניי: תהליך SEO הוא תהליך הוליסטי (מהמילה Whole) המשפיע על כל אתר בצורה רוחבית (במידה ומבוצע כהלכה) ולכן אינו מוגבל בכמות מילות מפתח שניתן לקדם.

המגבלה העיקרית היא למעשה גודל האתר, ומספר העמודים בו – שכן לא ניתן לקדם אתר של עמוד אחד על אלף ביטויים, לדוגמא.

2. למה לי לבחור דווקא בכם?

שאלה בנאלית אך הגיונית.

אפשר לתת תשובה קלאסית של אנשי מכירות, עם דוגמאות של לקוחות מקודמים, שמות גדולים ומפוצצים, סיפורי מעשיות וכו', או שאפשר פשוט לתת ללקוח קצת חומר למחשבה ולעזור לו להחליט לבד.

אני למשל מעלה את הנקודות הבאות:

  • כשאתה מדבר איתי, אתה מרגיש שאתה מדבר עם איש מקצוע או איש מכירות?
  • אתה מעדיף שאני אחרטט אותך בסיפורים או שתנסה איתי תהליך של חודש ותחליט על ההמשך לאחר מכן (אני לא מחייב אף אחד לתקופה ארוכה מכך, בניגוד ללא מעט חברות)
  • מחזיר את הכדור ללקוח: מה הכי חשוב לך בחברה? (איש מכירות טוב צריך לדעת להקשיב הרבה יותר מלדעת לדבר)

3. האם אתם מחייבים אותי לתקופה?

אז בנושא הזה יש כמה גישות שונות.

יש חברות שכן דורשות התחייבות מינימלית להתקשרות של שנה, חצי שנה, 3 חודשים וכן הלאה.

כמו כן, נהוג גם לתת התראה של חודש-חודשיים מראש, לפני סיום התקשרות.

בתור בעל עסק, אני לגמרי מבין דרישות כאלה מצד חברות. אם כי התחייבות לשנה ואף חצי שנה זה מנוגד לאני מאמין שלי, ואני בגישה של רצון הדדי, לא מעוניין לעבוד עם אף אחד בכח (וזה עובד ל-2 הצדדים).

הרחבתי על הסוגיה הזאת במאמר שלי: קידום אתרים ללא התחייבות: למה זאת הגישה הכי טובה ל-2 הצדדים.

4. כמה יעלה לי התענוג?

זאת עוד שאלה מאד ישראלית, אבל כמובן לגיטימית.

אז אני לא אתעכב כאן יותר מדי על מחירי קידום אתרים – כל חברה והתמחור שלה, וחוץ מזה יש לי מדריך שלם על מחיר קידום אתרים וגם סרטון בנושא:

5. האם הקישורים שאתם עושים לי נשארים גם לאחר סיום ההתקשרות?

עוד שאלה מאד נפוצה, ולמה? כי יש מספיק לקוחות שנכוו מחברה כזו או אחרת, שפשוט הסירה קישורים חיצוניים ברגע שהלקוח הפסיק עימה את ההתקשרות.

לדעתי? התנהלות לא תקינה בעליל, במיוחד שהלקוח שילם על השירות שכולל בין היתר קישורים (אני כמובן לא מדבר על קישורים הדורשים תשלום חודשי קבוע, שאותם לגיטימי להסיר אך תוך ידוע הלקוח מראש).

לסיכום – בחירת חברות בתחום ה-SEO

יש כמובן עוד לא מעט דברים שאפשר לשאול חברות מקצועיות בתחום, אבל סיכמתי את הנפוצות ביותר, לפחות מנסיוני האישי.

מקווה שמדריך זה עזר לכם ולו במעט, לעשות בחירה טובה ומושכלת יותר לגבי חברת ה-SEO הבאה שלכם.

בהצלחה!

מדריכים נוספים באתר:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו