מה חברת SEO צריכה לעשות עבורך?

SEO או בשמו בשפת הקודש – קידום אורגני, הוא אחד הערוצים המאפשרים לאתר אינטרנט להגדיל את החשיפה והתנועה שלו, כשבהתאם הוא זוכה לכל מה שנוכחות בראש גוגל יודעת להציע.

בהתאם, בשל ההתפתחות העצומה שעולם זה חווה בשנים האחרונות, החלו להופיע עוד ועוד חברות SEO שמציאות שירותי קידום אתרים, בעיקר בעקבות צמיחת משקלה של גוגל כענקית טכנולוגיה שיודעת למצוא לגולש הכל – החל ממסעדה טובה ועד לנותני שירותים, כשמשקל זה גדל משמעותית והציב את גוגל ככלי העיקרי אם לא הבלעדי בו גולשים מוצאים כל מה שהם מבקשים לחפש באינטרנט.

חברת SEO

מה קידום SEO נותן לאתר?

בהמשך לכך, חשוב לציין גם למה מלכתחילה כדאי לאתר לבצע קידום אתרים באמצעות חברת SEO, כלומר מה השירות הזה מקנה לאתר ולעסק מאחוריו, ולמה לא להסתפק בנוכחות דיגיטלית ברשתות חברתיות או במנגנונים בנאליים אחרים.

הסיבה לכך היא ירידת משקלו של פרסום אורגני בפייסבוק בשנים האחרונות לעומת עלייתו המשמעותית של קידום ממומן ברשת החברתית, כאשר היום קשה עד בלתי אפשרי (ברמת ה- כל עוד אתם לא ויראליים לא תראו באמת נוכחות משמעותית) לחשוף את עצמכם לקהל יעד חדש מבלי לשלם עבור כך לענקית הטכנולוגיה.

מנגד, קידום אתרים אורגני בגוגל הוא בר קיימא ומייצר תוצאות משמעותיות הן לאתר והן למותג שמאחוריו – איזה תוצאות אתם שואלים?

למשל:

  • חיזוק המותג
  • יצירת לידים איכותיים
  • חסכוני בטווח הארוך, יכול לייתר כמעט לחלוטין שימוש בערוצי שיווק אחרים

חדשים בעולם ה-SEO? להלן סרטון שמסביר בקצרה כל מה שחשוב לדעת בנושא:

כך נראות התוצאות האורגניות בפועל (עבור מי שלא סגור על כך):

קידום אורגני וממומן בגוגל
קידום אורגני וממומן בגוגל

באמצעות שימוש בגוגל כהלכה בעזרה של חברת SEO שיודעת לתת בראש, תוכלו להבטיח שהאתר ובהתאם גם העסק שהאתר מייצג, ייצר לכם מגוון לקוחות רב יותר וכאלו אשר נקטו פעולה ישירה ועצמאית על מנת להגיע אליכם, כאשר מדובר כיום במנגנון היעיל ביותר לייבוא לידים ולקוחות חדשים.

בנוסף לכך, כתוצאה מקידום אורגני מתחזק המוניטין של המותג בעקבות מיקומו הגבוה של האתר לצד שלל האתרים השונים שמשלמים על מנת להביא את עצמם לשם, כאשר חיזוק המותג מוליד בעצמו עוד לידים כאשר לבסוף כבר לא קיים צורך בהוצאות שהפכו למיותרות בעבור אפיקי פרסום שונים ואחרים – כדוגמת קידום ממומן.

מה חברת SEO צריכה להציע לי?

חברת SEO (מהחבר’ה הטובים ולא הליצנים בתחום) מטרתה לאפשר לאתר להגיע רחוק ככל הניתן בגוגל באמצעות קידום האתר בצורה איכותית תוך שימוש בתוכן וקישורים (לא “רובוטים” וקשקושים מהסוג הזה).

אפשר להתווכח על איזו תכולה צריכה לספק חברת SEO, שכן יש כאלו שיגידו שרק התוצאות חשובות (מיקומים בגוגל, גידול בתנועה האורגנית לאתר וכו’).

יחד עם זאת – אלו דברים שיכולים לקרות מעצמם גם בלי שאף אחד יגע באתר אפילו לא לשניה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

איך?

בעקבות שינויים שגוגל מבצעים מדי פעם (התדירות היא די גבוהה ובנוסף על כך יש לפחות 2-3 עדכונים משמעתיים מאד בגוגל בשנה).

לכן, חברות SEO הגונות ואמינות צריכות לתת תפוקה כלשהי שיהיה ניתן גם להראות בצורה שקופה ללקוח – לדוגמא במסמכי אקסל וכו’.

אפשר לחלק תכולה של תהליך SEO ל-2: Onsite + Offsite

1. תהליכי On site שנוקטת חברה של SEO

בהיבט השירותים עצמם, הסוג הראשון של שירותים שהחברה נותנת הוא אלו שנועדו לטיפול באתר אינטרנט עצמו (On-Site SEO), כלומר פעולות כמו:

  • כתיבת תוכן באתר (לרוב, על בסיס מחקר מילות מפתח שהוכן בתחילת התהליך)
  • אופטימיזציה רצינית לעמודי האתר (שיפור טייטלים ודיסקריפשים, שיפור נוכחות מילות מפתח, ביצוע קישורים פנימיים, קישורים יוצאים, שיפור טקסטים, הוספת תמונות, הגדרת תגיות ALT וכו’)
  • לעיתים – אופטימיזציה טכנית לאתר (שיפור מהירות האתר, אבטחה וכו’) – גם כן, לא מחייב ויותר קשור לעבודה טכנית ולא בהכרח של חברת SEO.
  • בדיקת תקינות מדי פעם ולבדוק שאין עמודי 404, סידור שגיאות באתר וכו’

2. תהליכי Off Site SEO שנוקטת חברה של SEO

התהליכים שאינם נוגעים באופן ישיר לאתר קרויים תהליכי Off site SEO, וכוללים בעיקר הטמעת קישורים חיצוניים מאתרים אחרים המפנים לאתר, על מנת לקדם אותו בגוגל.

קישורים חיצונים, או Backlinks, זאת הדרך של גוגל להבין מי עוד ממליץ עליי מרחבי הרשת – על משקל “ספר לי מי חבריך ואומר לך מי אתה”.

אני מסביר עוד ההיגיון העומד מאחורי קישורים (והחשיבות שלהם), בסרטון הבא:

מה עוד חשוב בבחירת חברת SEO?

וואו, מה לא..

אנסה לפשט לכם את זה ולרשום כמה שאלות פשוטות שכדאי לשאול כל חברת SEO לפני תחילת ההתקשות (וגם, מה נחשבת תשובה טובה).

שאלות שכדאי לשאול חברות SEO פוטנציאליות

אלו גם שאלות שאני נשאל באופן אישי בתדירות גבוהה.

1. “על כמה מונחים אתם הולכים לקדם אותי?”

זאת שאלה שאני לא אוהב, בלשון המעטה. כי בעיניי היא בבואה של החאפריות של הרבה חברות SEO ופרילנסרים בתחום שמתמחרים את השירות לפי מילות מפתח – שזה לדעתי שגוי מהיסוד.

למה? אין לי כח לכתוב, אבל יש לי תשובה טובה בוידאו:

תשובה טובה בעיניי: תהליך SEO הוא תהליך הוליסטי (מהמילה Whole) המשפיע על כל אתר בצורה רוחבית (במידה ומבוצע כהלכה) ולכן אינו מוגבל בכמות מילות מפתח שניתן לקדם. המגבלה העיקרית היא למעשה גודל האתר, ומספר העמודים בו – שכן לא ניתן לקדם אתר של עמוד אחד על אלף עמודים, לדוגמא.

2. למה לי לבחור דווקא בכם?

שאלה בנאלית אך הגיונית.

אפשר לתת תשובה קלאסית של אנשי מכירות, עם דוגמאות של לקוחות מקודמים, שמות גדולים ומפוצצים, סיפורי מעשיות וכו’, או שאפשר פשוט לתת ללקוח קצת חומר למחשבה ולעזור לו להחליט לבד.

אני למשל מעלה את הנקודות הבאות:

  • כשאתה מדבר איתי, אתה מרגיש שאתה מדבר עם איש מקצוע או איש מכירות?
  • אתה מעדיף שאני אחרטט אותך בסיפורים או שתנסה איתי תהליך של חודש ותחליט על ההמשך לאחר מכן (אני לא מחייב אף אחד לתקופה ארוכה מכך, בניגוד ללא מעט חברות SEO)
  • מחזיר את הכדור ללקוח: מה הכי חשוב לך בחברת SEO? (איש מכירות טוב צריך לדעת להקשיב הרבה יותר מלדעת לדבר)

3. האם אתם מחייבים אותי לתקופה?

אז בנושא הזה יש כמה גישות שונות.

יש חברות שכן דורשות התחייבות מינימלית להתקשרות של שנה, חצי שנה, 3 חודשים וכן הלאה.

כמו כן, נהוג גם לתת התראה של חודש-חודשיים מראש, לפני סיום התקשרות.

בתור בעל עסק, אני לגמרי מבין דרישות כאלה מצד חברות SEO. אם כי התחייבות לשנה ואף חצי שנה זה מנוגד לאני מאמין שלי, ואני בגישה של רצון הדדי, לא מעוניין לעבוד עם אף אחד בכח (וזה עובד ל-2 הצדדים).

הרחבתי על הסוגיה הזאת במאמר שלי: קידום אתרים ללא התחייבות: למה זאת הגישה הכי טובה ל-2 הצדדים.

4. כמה יעלה לי התענוג?

זאת עוד שאלה מאד ישראלית, אבל כמובן לגיטימית.

אז אני לא אתעכב כאן יותר מדי על מחירי קידום אתרים – כל חברת SEO והתמחור שלה, וחוץ מזה יש לי מדריך שלכם על מחיר קידום אתרים וגם סרטון בנושא:

5. האם הקישורים שאתם עושים לי נשארים גם לאחר סיום ההתקשרות?

עוד שאלה מאד נפוצה, ולמה? כי יש מספיק לקוחות שנכוו מחברת SEO כזו או אחרת, שפשוט מחקה קישורים חיצוניים ברגע שהלקוח הפסיק עימה את ההתקשרות.

לדעתי? התנהלות לא תקינה בעליל, במיוחד שהלקוח שילם על השירות שכולל בין היתר קישורים (אני כמובן לא מדבר על קישורים הדורשים תשלום חודשי קבוע, שאותם לגיטימי להסיר אך תוך ידוע הלקוח מראש.

גם לסוגיה הזאת הקדשתי מאמר בנפרד – קיראו עוד על הסרת קישורים לאחר סיום ההתקשרות.

לסיכום – בחירת חברות SEO

יש כמובן עוד לא מעט דברים שאפשר לשאול חברות SEO מקצועיות, אבל סיכמתי את הנפוצות ביותר, לפחות מנסיוני האישי.

מקווה שמדריך זה עזר לכם ולו במעט, לעשות בחירה טובה ומושכרת יותר לגבי חברת -SEO הבאה שלכם.

בהצלחה!

מדריכים נוספים באתר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו