דף הבית / פרסום בגוגל / יותר טראפיק: 8 דרכים להגדלת התנועה לאתר

יותר טראפיק: 8 דרכים להגדלת התנועה לאתר

משמעותה של המילה "טראפיק" בעברית בהקשר של אתרי אינטרנט, היא "תנועה לאתר", כאשר בדרך כלל מתכוונים למספר האנשים שנכנסים לאתר בתקופה מסוימת (לדוגמה, יום שבוע או חודש). עם זאת, יש להבדיל בין מספר הגולשים הייחודים שנכנסים לאתר לבין מספר הגולשים הכללי.

איך להגדיל את התנועה לאתר

לדוגמה, יכול להיות שהתנועה הכוללת לאתר במשך שבוע הייתה 20,000 איש, אך 2,000 איש מתוכם היו מבקרים חוזרים. במקרה כזה, נהוג לומר כי לאתר הגיעו 18,000 גולשים ייחודיים (Unique Visitors).

כאשר משתמשים ב-Google Analytics (שהיא מערכת מדידת התנועה הכי פופולארית כיום), סך כל הטראפיק נמצא תחת "ביקורים" ואילו מספר הגולשים הייחודים נמצא תחת "משתמשים".

הגדלת התנועה לאתר תמיד הייתה יעד חשוב, שהרי אנחנו רוצים לכמה שיותר גולשים שמגיעים אלינו לקנות מוצר, לשכור את שרותינו או לקרוא חדשות ולהיחשף למודעות.

לצערנו, בשנים האחרונות לא מעט אתרים החלו לאבד תנועה לטובת הרשתות החברתיות ואתרי הקניות הגדולים כגון אמזון. הסיבה לכך היא שחלק ניכר מהגולשים מעדיף לבקר במקום אחד מרכזי בו הם יכולים למצוא את כל המידע שהוא רוצה. אפילו אתרי החדשות לא נותרו חסינים בפני השינויים האלו, והיום מסתבר שיותר ויותר גולשים צורכים את החדשות שלהם דרך פייסבוק או טוויטר.

ההבדל בין תנועה איכותית לבין תנועה לא איכותית

כאשר אנחנו רוצים להביא לאתר שלנו תנועה, השאיפה היא לגרום לה להיות כמה שיותר ממוקדת. לדוגמה, אם אנחנו עורכי דין שמתמחים בפליליים, אין טעם למשוך לאתר אנשים שצריכים עורך דין לתביעות אזרחיות מכיוון שכמעט אף אחד מהם לא יפנה אלינו.

על מנת לעשות זאת ולהביא תנועה כמה שיותר איכותית ומדויקת, עלינו להשתמש ביכולות שונות של כל פלטפורמה להבאת תנועה לאתר כפי שנראה מיד. יש מספר מדדים חשובים להערכת איכות התנועה שמגיעה לאתר, לדוגמה:

  • איזה אחוז של האנשים עזבו את האתר לאחר הדף הראשון
  • משך הביקור הממוצע של כל גולש
  • מספר הדפים הממוצע שראה כל גולש
  • היחס בין מספר הגולשים שהגיעו לאתר לבין מספר הגולשים שביצעו את הפעולה הרצויה מבחינתנו (יחס המרה)

מעבר לכך שמדובר בממוצעים, חשוב גם לזכור שהמדידה עצמה לא מדויקת ב-100% ושלאתרים שונים יש מטרות שונות. לדוגמה, עבור אתר שמתבסס על מודעות, מספר גבוה של גולשים חדשים יכול להיות דווקא סימן חיובי.

כיצד להביא תנועה איכותית לאתר?

למרות שאתרים רבים איבדו לא מעט טראפיק בשנים האחרונות, גם מספר הדרכים להביא טראפיק נעשה מגוון יותר.

ישנן כמובן גם דרכים "לקנות" תנועה לאתר (שלא דרך פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק), אך בשוק הזה הרוב המכריע של השיטות הן מפוקפקות והסיכוי שהתנועה תהיה איכותית הוא כמעט אפסי.

התנועה הקנויה הזו בדרך כלל מגיעה מ"חוות" בהם יושבים גולשים ונכנסים לאתרים או אפילו רובוטים אוטומטים (בוטים) שיוצרים כניסות אוטומטיות והטעיית גולשים שלוחצים על קישור המוביל אותם לאתר אחר מזה אותו ציפו לקבל. הרבה פעמים המטרה היא ליצור רושם כאילו באתר יש הרבה תנועה בניסיונות למשוך מפרסמים או למכור אותו, אבל גם על התרמיות האלו קל יחסית לעלות.

אז מהם ערוצי הטארפיק הפופולאריים כיום ברשת?

1. קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל הוא למעשה כל אותן מודעות שאנחנו רואים במנוע החיפוש עצמו או באתרים אחרים (סימן ה-i הקטן מראה שמדובר במודעה של גוגל). במודל הזה, המפרסמים משלמים לגוגל על כל לחיצה על המודעה, כשלכל מילה בה הם בוחרים להתמקד (מילת מפתח) יש מחיר קצת שונה. למודעות שבעמודי החיפוש יש מחיר מינימום להופעה במקום ראשון או הדף הראשון.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

היתרון העיקרי של הקידום הממומן הוא קבלת תנועה מיידית לאתר, מה שיכול להיות מצוין לאתרים שעדיין לא מקבלים תנועה ממקורות אחרים. מצד שני, אין לקידום ממומן אפקט ארוך טווח מכיוון שברגע שמפסיקים לשלם לגוגל, גם המודעות מפסיקות להופיע.

למדריך מקיף על קידום ממומן בגוגל

2. קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל הוא הערוץ הכי מוכר: הגולש מחפש משהו בגוגל ולוחץ על התוצאות שאינן מודעות. היתרון הגדול של הערוץ האורגני הוא שיש לו אפקט ארוך טווח, כאשר האתר עולה במיקומים עם הזמן (בהנחה שבוחרים חברת קידום טובה). אמנם צריך להמשיך ולהשקיע בקידום, אבל התנועה בדרך כלל לא פוחתת באופן חד מאוד אם מפסיקים לקדם או עוברים לקדם לבד.

החיסרון של הקידום האורגני הוא משך הזמן שצריך לחכות עד שמתחילים לראות תוצאות, במיוחד אם הרבה אתרים מתחרים על אותה נישה.

למדריך קידום אתרים אורגני

3. שיווק / פרסום בפייסבוק

פייסבוק היא אגוז קשה לפיצוח: אמנם גם ממנה אפשר להביא תנועה אורגנית שמגיעה מפוסטים ולא עולה כסף, אך החשיפה מפוסטים בעמודים עסקיים היא די נמוכה כיום וממשיכה לרדת (מדובר על אחוזים בודדים).

בנוסף, פייסבוק ממש לא אוהבים להוציא גולשים החוצה מהמגרש הביתי שלהם ולכן פוסטים שמפנים החוצה (למשל הפניה למאמר באתר שלכם) זוכים לחשיפה ממש מינימלית, במיוחד אם אין להם אינטראקציה בכלל (תגובות, שיתופים, לייקים וכו'). לעומת זאת, סטטוסים המכילים תמונות או סרטונים (המוטמעים בפייסבוק) זוכים ליותר חשיפה באופן משמעותי.

בוסף, רוב מי שפעיל בפייסבוק ורוצה להביא תנועה לאתר שלו בצורה אורגנית, עושה זאת דרך קישורים בקבוצות או הפרופיל האישי שלו, אך אלו שיטות שיש להן מגבלות אחרות כמו למשל חוקי קבוצה בנוגע להדבקת הקישורים או מגבלה של כמה אלפי חברים לכל פרופיל.

מסיבה זו, הרבה מאוד מפרסמים פונים לקידום הממומן. הקידום הממומן בפייסבוק יכול להקפיץ מודעות או פוסטים ספציפיים לפיד של גולשים רבים, והוא גם ממוקד יחסית בהתאם לתחומי העניין של הגולשים או קשרים שלהם עם גולשים אחרים (קל יותר למכור לחבר של מישהו שכבר רכש מוצר). גם ניהול הקמפיין בפייסבוק הוא פשוט (יחסית) לעומת המערכת של גוגל.

החסרון הגדול של פייסבוק הוא שלא ניתן למקד לפי מילות מפתח מכיוון שזו לא הדרך בה הגולשים משתמשים בפייסבוק: פייסבוק מנסה להציג את המודעות ברגע שבו יש את הסיכוי הגדול ביותר שהגולשים יילחצו עליה ובהתאם להיסטוריית הגלישה שלו, אבל היא לא תמיד מצליחה לקבוע בול ולכן הגולש הוא פסיבי יותר לעומת גוגל.

4. קניית מדיה: פרסום ישיר באתרים וקניית שטחי פרסום / תכניות שותפים

לצד הבאנרים ומודעות התמונה של גוגל ופייסבוק, קנייה ישירה של שטחי פרסום באתרים גדולים היא עדיין פרקטיקה מקובלת. כאן המיקוד הוא גבוה למדי, והמפרסם משלם על חשיפה (המחיר יכול להיות לכל אלף חשיפות או מחיר פיקס חודשי), מה שאומר שהוא למעשה לא מוגבל בלחיצות.

החיסרון כאן הוא שתקציבי הפרסום די גבוהים ומקובל לקנות חבילות של כמה אלפי חשיפות לכל הפחות. בנוסף, חברות רבות למעשה מחלקות את המודעות בין אתרים בתוך הרשת שלה, ולכן המפרסם צריך לעיתים להשתתף ברווחיו עם המפרסם (מודל הקרוי תכנית שותפים).

5. פורומים וקהילות

לגולש הישראלי נראה שכולם נמצאים בפייסבוק, אבל עדיין יש לא מעט אתרי פורומים פעילים בארץ, במיוחד הפורומים המקצועיים יותר בנושאי רפואה, עריכת דין, התמודדות עם הבירוקרטיה וכו'.

בנוסף, קיימות רשתות חברתיות נוספות כגון Quora (שאלות ותשובות) ו-Reddit (דיונים על כל נושא שאפשר לחשוב עליו). אתרים אלו מושכים אליהם המון תנועה ולכן רצוי להיות פעילים בהם, במיוחד אם אתם מכוונים לשוק האמריקאי.

מצד שני, גם כאן הנחת הקישורים לאתר שלכם צריכה להיות חכמה מכיוון שאם תנסו להשתתף בדיונים רק על מנת להפיץ קישורים, סביר להניח שיעלו עליכם מהר מאוד ויסמנו אתכם כספאמרים או טרולים.

6. טאבולה ואאוטבריין

זוכרים את הכתבות התדמיות של פעם בעיתונים שפתאום התחלף בהן הפונט? טאבולה ואאוטבריין הן בערך אותו דבר, כאשר המפרסם מעלה רשימה של טיפים, תחקירים או המלצה על מוצר חדש ולמעשה מושך גולשים למלא טופס פנייה. הקישורים לכתבות האלו נמצאים באתרים שכביכול "ממליצים" על תוכן.

זו שיטה יחסית חדשה ויש כאלו שמאוד אוהבים אותה מכיוון שהיא משדרת מקצועיות, אבל אם מתאמצים יותר מדי, התוכן עשוי להיראות באמת כמו מודעה אחת גדולה, וזה מבריח גולשים. חשוב גם לשים לב שהתמונות והכותרות שמובילים לתכנים לא נראים מוגזמים ויוצרים סוג של "פיתיון קישורים".

עוד על פרסום באאוטבריין

7. רשימות תפוצה

הרבה גולשים עדיין אוהבים לקבל עדכונים באופן מרוכז למייל שלהם, וזו הסיבה לכך שרשימות התפוצה לא מתו. הפילוח של רשימות התפוצה אולי לא מדהים (למרות שתמיד אפשר ליצור כמה רשימות שונות), אבל קל מאוד לראות אילו הודעות עובדות ואילו לא ואפילו מהם הקישורים עם אחוזי הלחיצה הגבוהים ביותר בתוך המודעה. זהו יתרון עצום כאשר רוצים לבצע אופטימיזציה לתוכן או הקופירייטנג.

8. מיתוג וכניסות ישירות

אתרים שצוברים להם הרבה גולשים נאמנים מצליחים להביא אליהם תנועה קבועה של גולשים שרוצים לבדוק מה חדש. מן הסתם, תמיד צריך להשקיע בתוכן וברושם שהאתר יוצר, אבל כאן חשוב לא פחות למצוא דרכים להפוך את האתר למותג ולא לסתם עוד אתר שנכנסים אליו… אפשר לעשות זאת באמצעות עיצוב יוצא דופן, הדגשת המותג בתוכן, יצירת שפה פרטית שרק הגולשים הקבועים יבינו וכך הלאה.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

בנייה וקידום של אתרי מג'נטו – סקירה ויתרונות המערכת

במאמר זה אסקור בהרחבה אודות מערכת מג'נטו, כיצד הפלטפורמה נולדה ואיך הפכה לכזו פופולרית בתחום ...

קייס סטאדי עדכון רפואי בגוגל

קייס סטאדי: איך שיפרתי דירוגים של אתר שנפגע מעדכון ה-Medical

עדכון האתרים הרפואיים (עדכון ה-Medical) הוא העדכון המשמעותי האחרון (נכון לכתיבת שורות אלו) מבית גוגל ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider