ClickCease

052-9095200

בניית אתרי אופנה: כל הדגשים שחייבים להכיר

אתרי אופנה מקוונים הפכו לאחד הטרנדים החמים ביותר בשנים האחרונות ובצדק: מחירי ההלבשה ברשתות הגדולות יקרים יחסית למדינות אחרות וקנייה ברשת ללא מע"מ מוזילה את המחיר באופן משמעותי.

בניית אתרי אופנה

כמו כן, כיום קל הרבה יותר למדוד את הבגדים או האביזרים בצורה וירטואלית ורבות מן החנויות המקוונות מאפשרות להחזיר בגדים אם מסתבר שהם גדולים מדי או קטנים מדי.

נראה שבין אם החנויות הישראליות יקבלו הקלות ממשרד האוצר ואם לא, ימשיכו לצוץ להם יותר ויותר אתרי אינטרנט ישראלים המוכרים ועוסקים במוצרי אופנה וחלקם אף בקטגוריות ספציפיות כמו בגדי הריון, בגדים במידות גדולות, בגדי גלישה, ספורט אקסטרים ועוד.

מכיוון שלצרכנים יש דרישות כל כך גבוהות, בניית אתר אופנה צריכה להיעשות לאחר תכנון קפדני, גם מבחינת הקונספט וגם מבחינה טכנית.

בחירת הפלטפורמה המתאימה

הבחירה בין מערכות ניהול תוכן שונות היא עולם שלם בפני עצמו שכבר נכתב עליו כאן מספר פעמים. כאשר מדובר באתרי אופנה, חובה לחשוב גם על הצד הוויזואלי, אבל לא פחות חשוב לדאוג לכך שהאתר יהיה מהיר וידידותי לנייד.

המשימה הזו היא לא תמיד פשוטה: גם מערכות ידועות כמו מג'נטו יכולות להיות כבדות יחסית אם לא מבצעים תהליכי אופטימיזציה.

למזלנו, אפשר למצוא עשרות מדריכים ברשת כיצד לעשות זאת. מצד שני, מערכת בסיסית מדי עשויה לגרום לכך שבסופו של דבר יהיה צורך להיעזר בהמון תוספים חיצונים, מה שכמובן יפגע בביצועים באופן ניכר.

בשורה התחתונה, יש לבחור במערכת ניהול התוכן רק לאחר שיש אפיון מלא לאתר עם כל התכונות שאמורות להיות בו.

מה צריך להיות באתר אופנה?

בניגוד לאתרים אחרים, באתרי אופנה לא מספיק שהגולש ייראה את הפריט שהוא רוצה, הוא גם חייב להיות בטוח שהוא יתאים אליו באופן ספציפי.

על מנת לעשות זאת, יש כמה דברים שחייבים להיות בכל עמוד:

  • תמונות מכמה זוויות של אותו הפריט. כמו כן, התמונות צריכות איכותיות מצד אחד אך במשקל אופטימלי מצד שני. עוד על אופטימיזציה של תמונות.
  • מידות מקומיות או המרה של המידות שרשומות למידות נפוצות (תקף בעיקר לאתרים שמשרתים גולשים מאזורים שונים בעולם)
  • פירוט של החומרים שמרכיבים את הפריט (יש צרכנים שלא יקנו בגדים שעשויים מחומרים מסוימים)
  • תיאור ותכונות בולטות (רצוי מאוד לשכתב את הטקסט המקורי או לפחות לשנות ניסוח ולא לקחת את התיאור היבש של היצרן או היבואן)

תוספות שאינן חובה, אבל יכולות להעלות את האטרקטיביות של האתר:

  • אפשרות להגדיל חלקים ספציפיים בתמונה באמצעות נגיעה או מעבר עם העכבר
  • אפשרות להחליף צבע או דוגמה בלי לעבור לעמוד אחר
  • וידאו של מספר שניות
  • אם הדבר מתאפשר, לצרף אפליקציה של מדידה וירטואלית באמצעות תמונה שהגולש מעלה (כבר היום יש לא מעט סטארטפים שעושים זאת וסביר להניח תהפוך להיות הרבה יותר זמינה בשנים הקרובות).

SEO – קידום אתרי אופנה

ההמלצות לגבי SEO באתרי מסחר מתאימות גם לפה, עם כמה דגשים נוספים:

1. אינדוקס של קטגוריות

ברוב הקטגוריות יהיו כמה אפשרויות לסדר את הפריטים. בחרו את הגרסה הכי טובה מבחינתכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בדרך כלל לא צריך לדאוג מכתובות שונות מכיוון שבחירה דרך תיבת בחירה או מנגנון שמשנה את תוכן העמוד בזמן אמת (AJAX) לא משנים את הכתובת של העמוד ואין לנו ממש העדפה לגרסה כזו או אחרת מבחינת SEO.

אם מסיבה מסוימת כמו מגבלה של מערכת ניהול התוכן, חייבים להשתמש בכתובות שונות, אפשר למנוע את הכפילות באמצעות תג קנוניקל. אפשרות אחרת היא לנצל את הסינונים הנוספים לצרכי קידום ולמקסם את החשיפה של האתר על ביטויי זנב ארוך

איבדתם אותי? אני אסביר:

ניקח דוגמא: יש לי באתר קטגוריה של חולצות לנשים.

בתוך הקטגוריה יש אפשרות לפלטר (לסנן) את המוצגים על בסיס כמה פרמטרים:

  • מחיר
  • צבע
  • מידות
  • סוג בד
  • ועוד…

ברוב האתרים, הסינון אינו משנה את ה-URL של העמוד, או משנה אותו אבל מדובר בעמוד שלא מתאנדקס בפועל על ידי גוגל – מה שאומר שגוגל יציג רק גרסה אחת בחיפושים – שזאת גרסת השורש של העמוד, כלומר "חולצות לנשים".

עם זאת, אפשר לפתח את האתר למצב שבו כל אחד מהסינונים שציינתי יהיה על URL נפרד (בין הגולש מרגיש זאת ובין אם זה על ידי מנגנון מאחורי הקלעים) – מה שאומר, עוד הרבה מאד פוטנציאל של קידום, בדגש על ביטויים ממוקדים (זנב ארוך) על ידי עמודים עם טייטל, דיסקריפשן ותיאור משלהם.

מטעמי SEO – אני כמובן ממליץ על האפשרות השניה, שיכולה לעשות הבדל סופר משמעותי בכניסות לאתר, במיוחד באתרים עם קטגוריות ומוצרים רבים.

2. חשוב שיהיה תג ALT לתמונות של המוצרים המובילים (לא צריך להשתגע ולתת תג שונה לכל צבע או מידה, אלא אם כן מדובר בפריטים יוצאי דופן).

זה המקום לציין שהקפדה על איכות התמונה היא חשובה ביותר. עדיף להשתמש בפורמט עם דחיסה מינימאלית (loseless) כמו PNG ולבצע עליו אופטימיזציה באמצעות שרות כמו TinyPng שמוריד מהקובץ של התמונה מידע ופרטים שקשה מאוד לראות אותם אם אתם לא אשפי פוטושופ.

מידע נוסף על כיווץ תמונות תוכלו לקבל בסרטון הבא:

3. בהמשך לסעיף הראשון – לא להשתגע עם הקטגוריות.

מוצרים מסוימים בהחלט יכולים להיות משותפים לכמה קטגוריות, אבל אין שום טעם ליצור קטגוריות כמעט זהות רק בגלל שרוצים להיות מדורגים על מילת מפתח מסוימת (זה נכון גם לתגיות אם אתם משתמשים בהן). יש הרבה דרכים אחרות לבצע אופטימיזציה למילות מפתח, למשל, דרך התוכן הטקסטואלי, התמונות וכו'.

יוצאות הדופן הן קטגוריות אב וקטגוריות בן, כאשר הראשונות מכילות את האחרונות. כאן אפשר להשתמש בשיטות שהזכרנו בסעיף הראשון. אם אתם משתמשים בפירורי לחם, חשוב מאוד לא לוותר על האינדוקס שלהם.

עיבוד התשלומים של הגולשים דרך הנייד

הגולשים היום פחות חוששים לבצע תשלומים דרך הסלולר, ולכן רצוי לספק להם אפשרויות כמה שיותר נוחות:

1. הקפדה על מתן שמות ברורים לשדות יאפשרו לדפדפן לזכור את פרטי הכרטיס (מטעמי אבטחה, הגולש נדרש להקליד את קוד ה-CSV על מנת לשלוף את הפרטים המלאים מתוך הנתונים ששמורים בתוך הדפדפן).

2. ב-PayPal ישנה אפשרות לשלם באמצעות לחיצה אחת (One Touch), לכן זו אופציה שממש לא כדאי לוותר עליה למרות העמלה הגבוהה יחסית.

3. תמיד עדיף לתת אפשרות לשלם גם דרך הטלפון או נציג שיחזור ללקוח על מנת לאמת את הפרטים ששלח בטופס

4. מן הסתם חשוב להקפיד על כל תקני האבטחה הנפוצים, אבל גם לנסות עד כמה שיותר למנוע מצבים של הונאות בכרטיסי אשראי (חברות האשראי לא מהססות לפגוע דווקא בסוחרים במקרה הזה).

אתרים חדשים עם תזרים מזומנים קטן יחסית יכולים ליקום או ליפול על דברים כאלו. 

עמודי תוכן נוספים

עמודי תוכן נוספים משמשים על מנת להעלות את הרלוונטיות של ביטויים מסוימים בעיני גוגל, אבל גם על מנת לתת לגולשים תמריץ לבקר באתר שוב אפילו אם הם לא מתכוונים לקנות בו (אף על פי שהמטרה היא כמובן שאחרי עוד כמה ביקורים נוספים הם יעשו זאת).

יש כאלו שמעדיפים למקם את הטקסט בעמודי קטגוריות רלוונטיות או אפילו בעמודי מוצרים ספציפיים ויש כאלו שמעדיפים להוסיף מאמרים או בלוג. 

כמובן שאין מניעה לעשות גם וגם – תלוי בהקשר ובמונחים שרוצים לקדם.

הוספת טקסט בעמודי קטגוריה הוא חובה!

הרבה אתרי אופנה פחות אוהבים את זה ורוצים לשמור על מראה נקי ומינימליסטי.

לגישה זו יש כמה פתרונות אפשריים:

  1. הוספת טקסט בחלק העליון של העמוד עם 1-3 שורות וכפתור של "קרא עוד" שפותח את הטקסט המלא.
  2. הסתפקות ב- 2-3 שורות של טקסט – זה עדיף על כלום.
  3. הכנסת המלל בחלק התחתון של הקטגוריה – פשרה שמקובלת על רוב בעלי האתרים וגם אפקטיבית מבחינת SEO.

נקודה חשובה – מנסיוני, טקסט שמוסתר על ידי גוגל בחלקו, מתקבל פחות באהדה, ולכן אופציות 2+3 הן העדיפות מבחינת קידום אורגני.

יש גם כאלו שבוחרים להרחיב את האתר באמצעות תכנים נוספים. אלו יכולים להיות טיפים, חדשות על תצוגות אופנה, טרנדים שהולכים להיות פופולאריים בעונה הקרובה וכמובן קולקציות חדשות שנכנסו לחנות או פריטים מבוקשים שחזרו למלאי.

בלוג – האם זה חובה באתרי אופנה?

אזור של מאמרים / בלוג הוא מאד נפוץ כיום כמעט בכל סוגי האתרים – וגם באתרי אופנה.

מאמרים בבלוג יכולים "לתקוף" המון ביטויים שלא יהיה אפשר לתקוף אותם בעמודי קטגוריות – למשל טרנדים הנוגעים לתחום האופנה, סקירות של מוצרים, מבצעים ודברים בסגנון. על תוותרו על בלוג בשום אופן, אבל כדאי לנצל כל מאמר שעולה גם לשיקולי SEO ולבצע מחקר מילים לפני ואף תוך כדי פרסום המאמרים בבלוג.

במדריך הזה אני מסביר איך אפשר לעשות אופטימיזציה לעמודים שכבר קיימים באתר ונחשפים על הרבה מילות מפתח בגוגל:

המלצות גולשים ומוצרים נוספים

באתרי אופנה אין הרבה טעם לספק המלצות לכל קטגוריה או פריט (אלא אם כן אתם מוכרים גם פריטים נלווים), אבל בהחלט אפשר לצרף את ההמלצות האחרונות מרחבי הרשת על החנות או תקציר שלהן (אם רוצים להימנע משכפול תוכן).

חלק קריטי הוא המלצות על מוצרים נוספים שיכולים לעניין את הגולש.

למעשה, זהו כנראה אחת מהסודות המסחריים הגדולים ביותר של אתרים כמו אמזון שיודעים איך לחבר מוצרים שונים ולתת לגולשים תמריץ לקנות אותם יחדיו.

אתם לא צריכים להשקיע עשרות אלפי שקלים באלגוריתם סופר מתוחכם, אבל אם יש פריטים מאותו סט, תנו לגולש המלצה להשלים אותו. אפשר כמובן להתבסס גם על שילובים שגולשים אחרים קונים.

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו