ClickCease

052-9095200

בניית אתרי קטלוג

זוכרים שפעם היינו מוצאים אינספור קטלוגים צבעוניים ליד הבית שלנו או בתיבת הדואר?

היום נשארו מהם בעיקר מודעות עמוד של מחסני חשמל בעיתונים ויש מעט מאוד קטלוגים (יחסית) שעדיין מופצים על גבי נייר (זה של איקאה לדוגמא…).

בניית אתרי קטלוג

כפי שאתם יכולים לנחש, רוב הקטלוגים עברו לאינטרנט וגם אתרים שהם לא אתרי מסחר במובן הקלאסי של חנות וירטואלית עושים בהם שימוש.

קטלוגים באינטרנט לא מוגבלים מבחינת המקום על הנייר וגם ניתן לעדכן אותם בזמן אמת במקרה שמתבצעים שינויים בפריטים השונים.

אולי כל מה שחסר זה המגע הנעים של נייר הכרומו…

רוצה לקבל הצעה לבניית אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

איך בונים אתרי קטלוג?

מרבית אתרי הקטלוג של פעם התבססו על קוד סגור ונראו משעממים למדי.

לא הייתה יותר מדי חשיבה על הפן העיצובי (עוד על עיצוב אתרים) והמחשבה הייתה שהם יכולים להיראות כמו כל אתר אינטרנט אחר.

היום לעומת זאת הגישה השתנתה ויש הבנה שאתר קטלוג צריך להיראות אסתטי ויפה כמו חלון הראווה הכי נוצץ ברחוב.

 לכן, זה לא מפתיע שאתרי הקטלוג של היום הם מבין האתרים המעוצבים והמרשימים ביותר ברשת ויש להם ייצוג כמעט בכל תיק עבודות של מעצב אתרים שמכבד את עצמו.

אבל זה לא אומר בהכרח שאתם חייבים להוציא עשרות אלפי שקלים על אתר קטלוגי, ויש לא מעט אפשרויות זולות ונגישות יותר. 

למען הנוחות, נלך מן הקל אל הכבד מבחינת מחיר ותחכום:

1. "מיני אתר" באינדקס

אתר אישי באינדקס נועד למי שאין לו כוח להקים אתר בעצמו ורוצה לקבל גב של אתר חזק יותר.

זה לא תמיד דבר רע אם האתר יודע איך עושים SEO, אבל רוב האינדקסים לא משקיעים בעיצוב יותר מדי ודורשים יותר מדי כסף עבור "עיצוב אישי" שבדרך כלל לא מספק את הסחורה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

המיני אתר הממוצע בנוי מאותה התבנית של כל המיני האתרים האחרים ולכן גם אם התוכן שלו ייחודי, הוא בדרך כלל לא מושך ולא מעניין.

לדוגמה, אם תיכנסו לפורטלים של צימרים (אחד התחומים התחרותיים ביותר בגוגל), תוכלו לראות שרוב עמודי הבית של הצימרים נראים פחות או יותר אותו דבר עם כמויות גדולות של טקסט בפונט אחיד וגלריה סופר בסיסית. 

היתרון של מיני אתר הוא שאתם לא צריכים לטפל בכל העניין הטכני, פשוט להעלות את המוצרים או השירותים שלכם לגלריה וזהו. 

2. אתר Wix / Weebly וכו'

למרות כל האתגרים שוויקס מציבה עם SEO, זאת בהחלט אופציה חביבה למי שצריך אתר פשוט ויכול להשקיע זמן לבנות אותו בעצמו.

ראיתי אתרים שנראים נהדר ב-Wix.

החיסרון של Wix כאמור, הוא שהיא לא אופטימלית לקידום אתרים בזירות תחרותיות.

לכן, לא הייתי בונה עליה למשל אתר של חברה לעיצוב מטבחים.

אם אין לכם בעיה לשלם לאיש מקצוע עבור בניית אתר – אפשר למצוא בוני אתרים בוויקס אבל אישית אני ממליץ הרבה יותר על וורדפרס.

3. אתר קטלוגי במערכת וורדפרס

תנו לי לכתוב את זה כבר בהתחלה: אף על פי שוורדפרס היא אחת המערכות הכי ידידותיות בשוק, אל תצפו לבנות איתה אתרי קטלוג איכותיים בחמש דקות.

היא פשוט לא מיועדת אליהם.

לכן, בדרך כלל תצטרכו לבחור באחד משני פתרונות:

1. רכישת תבנית שמותאמת לעמודי מוצר או גלריות.

העלות היא בדרך כלל זניחה ומגיעה לכמה עשרות דולרים באתרים כמו Theme Forest.

2. שימוש ב-Page Builder כמו אלמנטור בגרסת פרימיום שתומכת ביצירת תבניות ברמת האתר (ולא רק ברמת הדף).

היתרון כאן שאתם מקבלים את כל כלי העיצוב הנוחים של פלטפורמה כמו Wix, אבל בלי להיות תלויים בה ולסבול מהחסרונות שלה בנוגע ל-SEO. 

עם זאת, חשוב לי להדגיש שגם עם תבנית מתאימה, העלאת מוצרים רבים בבת אחת (Bulk) עשויה להיות קלה יותר באמצעות בנייה של שדות מותאמים אישית שהם בעצם סוגים חדשים של מידע.

יש תוספים שעושים את זה, אבל כדי להטמיע אותם ברמת התבנית סביר להניח שכבר תצטרכו מתכנת.

לסיכום, האופציה של אתר קטלוג תחת הפלטפורמה של וורדפרס יכול להיות יעיל בעיקר לאתרי קטלוג קטנים או במקרה שאתם מאוד אוהבים את המערכת ומרגישים שאתם פשוט לא יכולים בלעדיה (וקשה לי להאשים אתכם 😊).

4. שימוש בחנות וירטואלית

שימוש בפלטפורמה של חנות וירטואלית מבין עשרות האפשרויות שזמינות בשוק הישראלי יכולה להיות בחירה טובה אם אתם רוצים מגוון גדול של אפשרויות ולשמור לעצמכם את אופציית הרכישה והקנייה מהאתר פתוחה. 

ברוב הפלטפורמות הללו אתם יכולים להגביל את הרכישות רק להזמנות טלפוניות ובכך בעצם להתנהל כמו עסק שלא מוכר ישירות ברשת.

אם אין אפשרות כזו, סביר להניח שתוכלו לבקש זאת וזה לא ידרוש יותר מדי שינויים.

החיסרון כאן הוא שהקמת חנות וירטואלית עם עיצוב ייחודי היא לא בהכרח משתלמת מבחינת המחיר, ואת הסכום הזה הייתם יכולים להשקיע בבניית אתר קטלוג ייעודי שייראה הרבה יותר טוב.

5. אתר קטלוג עם חברת בניית אתרים

בקצה היקר ביותר של הסקאלה יש לנו בניית אתר קטלוג עם חברת בניית אתרים עם מעצב מקצועי, כולל כל השלבים שבדרך כגון אפיון מסכים, תכנון ובדיקה מדוקדקת של ממשק משתמש וגם הרבה מחשבה על SEO ברמת ה-On Page (לא כזה שעושים ברגע האחרון…).

אומנם מדובר בפתרון יקר, אבל אם אתם רוצים לתת לאתר שלכם ייחוד ולשמור על השפה המיתוגית שלכם מבחינת פונט, צבע והתדמית שאתם רוצים לשדר, זוהי האופציה הגמישה ביותר.

חשבו על כל רשת של חנויות בתחום שבו למראה ולתחושה יש חשיבות מכרעת.

לדוגמה, חנויות רהיטים, ציוד למטבח ואופנה – נדיר מאוד שתראו אתרים של שמות מוכרים שלא עברו את המסלול הזה ובנויים על פלטפורמה חיצונית, לפחות לא בעברית.

למרות שהאתרים האלו נבנים בהמון צורות שונות, הם לרוב מאופיינים בתמונות שער גדולות.

התאמה למסכים רחבים והרבה שטח לבן (White Space) שיוצר תחושה של מרחב, צבעים עזים וכל שמה שמשדר יוקרה ממש כמו חלון ראווה נוצץ במתחמי הקניות הנחשבים ביותר בארץ.

קידום אתרי קטלוג

לאור כל האפשרויות שתיארתי, קידום אתרי קטלוג עשוי להיראות כמו עניין פשוט, אבל לפעמיים ההפך הוא הנכון: ככל שהם מעוצבים ומרשימים יותר, כך הקידום צריך להיות יצירת יותר.

הסיבה המרכזית לכך היא שעמודי קטגוריה ועמודי שער באתרי קטלוג בדרך כלל לא מאופיינים בהרבה תוכן, ותוכן זה בדיוק מה שגוגל אוהב! (חוץ מקישורים כמובן…אבל בזה הם לא מודים).

ובכל זאת יש דרך לעשות את זה נכון ולא רק מרשים.

למעשה, אם אני עובר על מרבית האתרים בסגנון הזה (ובעיקר אתרי אופנה שהם סופר מצועצעים), אני מניח שגם אם הם ממוקמים במקומות גבוהים, הם רחוקים מאוד מלנצל את כל הפוטנציאל שיש להם בגוגל.

תגי ALT לתמונות

לכל פריט בקטלוג צריך להיות תג ALT שיתאר אותו בכמה מילים (לדוגמה "בלוק ציור לבן").

המקום הכי חשוב לשים בו את תג ה-ALT הוא בעמודי הפריטים עצמם.

בעמודי הקטגוריות לעומת זאת אפשר לשים תגי ALT רק לפריטים נבחרים כדי לא ליצור אצל גוגל מראית עין של דחיסת מילות מפתח.

מעט טקסט עדיף מכלום

אם נחזור לדקה לקטלוג של איקאה, הרי שלכל קטגוריה יש כמה משפטים שיווקיים בצד.

אין שום סיבה שגם בעמודי הקטגוריות בקטלוג אצלכם לא יהיו כמה שורות טקסט שיהיה להם תפקיד שיווקי, אבל גם יכללו מילת מפתח אחת או שתיים.

השורות האלו גם יכולות להפחית קצת את העומס הוויזואלי מהעיניים של הגולש.

בעמוד הבית אפשר לשלב טקסט מעל ומתחת לחלק המרכזי, כל עוד הפונט גדול מספיק ויש לו חיבור טוב עם שאר העיצוב.

מגזין ממותג במקום בלוג

במקום פינת מאמרים בסיסית או בלוג, פתח פינת "מגזין" באתר.

מבחינה תדמיתית זה נראה טוב יותר, אבל למעט העיצוב הוויזואלי שצריך להשקיע בו אולי עוד טיפה, מבחינתכם מדובר בפינת מאמרים לכל דבר ועניין.

במאמרים האלו אתם יכולים לקדם מילות מפתח של האתר הראשי באמצעות קישורים פנימיים בצורה שגם תמשוך את הגולשים לרצות ללחוץ עליהם. 

זה כמובן גם מקום טוב להחלפת קישורים ופרסום מאמרים אורחים כשבעצם אין לכם כמעט אפשרות לעשות זאת מתוך עמודי הקטלוג.

שימוש בתגי Title ו-Meta Description בצורה נכונה

לתגי Title יש עדיין חשיבות לא קטנה בנוגע ל-SEO ולכן חשוב לנצל אותן ולתת לכל עמוד תיאור ייחודי.

משום מה אני עדיין רואה הרבה אתרים שלא טורחים לעשות את זה או שנותנים כותרות קצרות מדי כמו למשל שם המוצר עצמו וזה.

לעומת תגי ה-Title, תג ה-Meta Description מיועד יותר לצרכים שיווקיים, ולכן יש לו חשיבות בהעלאת אחוז הכניסות לאתר (אם כי צריך לזכור שגוגל עשוי לשנות אותו באופן דינאמי על סמך השאילתה של המשתמש).

גם כאן באתרים רבים כלל לא טורחים להוסיף אותו ואז עשויה להיות ירידה ניכרת באחוז הכניסות לאתר (ה-CTR).

URL קבוע לכל פריט 

הרבה מאוד אתרים רוצים "לחסוך" לגולש את הלחיצות באתר ומשתמשים בכל מיני טריקים כמו טעינה של מוצרים בזמן אמת.

גוגל אמנם יכול לקרוא מידע שנשלף בזמן אמת מהשרת, אבל לא כדאי לסמוך על זה.

לכן לכל פריט ופריט בקטלוג חייב להיות URL קבוע עם כל המידע עליו והוא חייב להופיע גם במפת האתר שאתם שולחים לגוגל.

מידע מפורט על כל פריט ושימוש בקישורים פנימיים

בכל מה שקשור לעמודי הפריטים, אל תחסכו במידע.

לדוגמה, אם מדובר בנעליים, רשמו תיאור של כמה שורות ולא סתם את התיאור היבש של היצרן.

הוסיפו מידות, חומרים וכו'. מלבד זאת קשרו חזרה לעמוד הקטגוריה ומוצרים דומים וכמובן שימו תמונות ברזולוציה גבוהה.

עמודי מוצר לא רעים אפשר למצוא באתר של פקטורי 54.

שמירה על מבנה נכון של עמודים

בניגוד לאתר מסחר אלקטרוני, רצוי שאתר קטלוג יהיה פשוט יחסית ויכלול רשימה מצומצמת של סוגי עמודים:

  • עמוד בית (רמה ראשונה)
  • רשימה של קטגוריות ראשיות (רמה שנייה)
  • עמודי הפריטים בכל קטגוריה (רמה שלישית)
  • אם רלוונטי, רשימה של קטגוריות משנה או מותגים ("רמה שתיים וחצי")

מלבד זאת עמודי מידע, אודות, מגזין (בלוג) וכל מה שמסביב צריכים להיות ממוקמים בתפריט הראשי לצד עמודי הקטגוריות.

כמו שאתם יכולים לראות, זו היררכיה פשוטה מאוד בלי יותר מדי רמות.

דאגו שכל קישור פנימי (גם מעמוד הבית) יפנה לאחד מסוגי העמודים האלו ואל תיצרו עמודים "בודדים" שאחר כך אולי יהיה קשה לגוגל למצוא אותם.

קישורים פנימיים שחשוב ליצור הם מעמוד של כל פריט לעמוד הקטגוריה שלו ומקטגוריית בת לקטגוריית בן.

אפשר כמובן להשתמש גם בפירורי לחם.

שימוש בתמונות מוקטנות וביצוע אופטימיזציה מוקדמת

מכיוון שאתרי קטלוג הם אתרים עשירים בתוכן ויזואלי, עליכם להקפיד לצמצם את גודל התמונות כמה שיותר.

למשל, לכל תמונה של פריט חייבת להיות גרסה מוקטנת שתהיה בעמודי הקטגוריות.

שימוש בתמונה גדולה שמשנים לה את הגודל בעזרת הדפדפן בדרך כלל לא נראית טוב והוא עדיין יאלץ להוריד את הגרסה המקורית מהשרת.

אתם לא חייבים בהכרח לעלות גרסאות מוקטנות של כל תמונה, יש סקריפטים שיכולים לעשות את זה עבור התמונות הנפוצות ולשמור כמה גרסאות שלהן על גבי השרת.

בנוסף לכך, תמונות שקיבלתם מהמפיצים או לקחתם מהאתרים הרשמיים של המוצרים חייבות לעבור בתוכנות אופטימיזציה או אתרים שמספקים את השירות הזה (לרוב יש גרסת פרמיום עם אפשרות לעבד מספר גדול של תמונות).

קישורים נכנסים

העמודים הראשיים שלכם שיש בהם יחסת מעט טקסט יצטרכו לא מעט קישורים כדי להופיע במיקומים גבוהים, ולכן הם צריכים להיות בעדיפות עליונה.

עם זאת, חשוב מאוד לגוון בין קישורים עם מילות מפתח ובין קישורים ממותגים וכן לקשר לעמודי פריטים מדי פעם.

מבחינת מקורות לקישורים, הייתי הולך על הרבה פורטלים ומגזינים מרחבי הרשת שאתם יכולים לשתף איתם פעולה ברמת התוכן או למתג את עצמכם כמומחים דרכם.

כמעט לכל אתר חדשות יש היום "ערוצים" כגון אופנה, תיירות, בין וגן, אוכל ועוד.

מדי פעם תוכלו גם לשתף פעולה עם אתרים בסקטור שלכם, אבל לא מתחרים בכם ישירות.

למשל:

  • קשרו לאתר קטלוג הריהוט שלכם ממאמר באתר של מעצב פנים.
  • קשרו לאתר סדנאות אוכל מאתר שמוכר מטבחים.
  • קשרו לאתר ציוד לגינה ממאמר עם טיפים באתר של גנן או מעצב גינות.

בקיצור, הבנתם את הרעיון…

לא מזיק גם לנקות מדי פעם

אם הקטלוג שלכם הוא קטלוג מוצרים ממשיים ולא נניח שירותים, סביר להניח שיש מוצרים שבעתיד כבר לא יהיו רלוונטיים.

אל תשכחו למחוק את המוצרים האלו מהקטלוג אם זה קורה.

אתם אומנם עשויים לאבד כניסות, אבל אלו בכל מקרה כניסות שכנראה לא היו מביאות לכם הרבה המרות.

רוצה לקבל הצעה לבניית אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

לסיכום

בניית אתרי קטלוג ובעיקר קידום שלהם היא לא דבר בלתי אפשרי והרבה פעמים הכל תלוי בפרטים הקטנים וביצוע תוכנית העבודה בסדר הנכון.

למזלכם, אתם יכולים לנצל את האופטימיזציה הבינונית משהו שמקובלת היום בתחום לטובתכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Share on Facebook