ClickCease

052-9095200

איך לבחור חברה לבניית אתרים?

אם אתם רוצים להקים אתר חדש עבור העסק שלכם או לעצב מחדש אתר קיים, אתם בטח שואלים את עצמם איך לבחור חברה לבניית אתרים.

סך הכול, הנוכחות האינטרנטית שלכם היא עניין חשוב. לרב זה הדבר הראשון שהלקוחות שלכם יראו כשהם נחשפים לעסק או למותג שלכם. זו בעצם ההזדמנות שלכם ליצור את הרושם הראשוני החשוב כל-כך.

חברה לבניית אתרים

עבור עסקים רבים האינטראקציה של הלקוחות עם החברה דרך האתר היא אפיק התקשורת וההכנסה העיקרי שעליו מושתתת התכנית העסקית כולה. לכן כל כך חשוב שאתר שלכם יהיה בדיוק כמו שהייתם רוצים שיהיה – מקצועי, מזמין, ידידותי למשתמש, ולא פחות חשוב, נוח לתפעול מצד המנהל (Admin). 

לבחור חברה לבניית אתרים זה גם לא עניין של מה בכך. החברה שתבחרו תהיה בעצם אחראית על הבנייה, העיצוב ובחלק מהמקרים גם האחסון והתחזוקה המתמשכת של האתר.

חשבו עליה כעל שותף עסקי של ממש. עליכם לבחור בקפידה ולעשות כמה שיותר ברורים מראש. 

אם כבר יש לכם אתר או שהייתם מעורבים בתהליך הבנייה כלקוח, אתם בעצם יודעים במה מדובר ועד כמה זה חשוב לבחור את אנשים הנכונים לעבוד אתם.

בנוסף, קחו בחשבון שייתכן מאד שתרצו לעשות שינויים ועדכונים באתר בהמשך הדרך. לעיתים קרובות החברה שאותה תבחרו לבנות את האתר שלכם תדרוש שתמשיכו לעבוד אתה בהמשך הדרך. צריך להיזהר מחוזים כובלים. יש כמה בורות שכדאי לכם להימנע מהם. אפרט על כך בהמשך.

רוצה לקבל הצעה לבניית אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

קודם כל – איזה אתר אני רוצה בכלל?

יש המון מערכות לבניית אתרים. חלקן מעולות, חלקן גרועות, חלקן יכולות לגרום לך לרצות להתאבד…

המערכת שרוב מקדמי האתרים אוהבים לעבוד איתה היא וורדפרס. יש לה המון יתרונות, אבל לא בהכרח מתאימה לכל אתר – לדוגמא, אתרי חנויות כבדים מאד או אתרים מורכבים במיוחד שדורשים יותר קוסטומיזציה.

עם זאת, למעט מקרי קצה – וורדפרס מתאימה כמעט לכולם. אני מדבר על כך בסרטון הבא:

אז איך תבחרו חברה לפיתוח אתרים שתעשה את זה בדרך הכי טובה?

לאחר שבחרתם את הפלטפורמה המתאימה לאתר, זה הזמן לבחור את החברה.

באופן כללי, עדיף לכם לעשות כמה שיותר ברורים, תשאולים, חקירות, בדיקות, השוואות, הגדרות צרכים ודרישות ותאום ציפיות מראש.

זה יחסוך לכם הרבה טעויות, אי-הבנות, גרסאות נוספות וכאב ראש בהמשך הדרך.  

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

תהליך בניית אתר הוא תהליך מורכב.

יש כל כך הרבה פרטים, משתנים וגורמים שיכריעו אם המוצר הסופי אכן יענה על הדרישות שלכם. כדאי לכם להיות בעניינים ולשאול את השאלות הנכונות מראש.

לא יעזור לכם אם האתר שנבנה עבורכם תואם את מה שסיכמתם בכתב אבל לא משרת את צרכי העסק שלכם, או שנורא קשה לכם ולעובדים שלכם לתפעל אותו.

ככל שתדעו בדיוק מה אתם רוצים, ואיך קוראים לזה בשפה המקצועית, ככה תבטיחו שהמוצר הסופי באמת יהיה כמו שרציתם.

לכן ניסחתי עבורכם כמה המלצות חשובות שיעזרו לכם לבחור את חברת בניית האתרים הטובה ביותר עבורכם.

הוספתי כמה שאלות מפתח שכדאי לכם לשאול את החברות שאיתן אתם שוקלים לעבוד, כדי לקבל אינדיקציה על טיב השרות שאתם שוקלים להשקיע בו את מיטב כספם. בנוסף, ציינתי כמה דברים שכדאי לכם להיזהר מהם בכל מה שנוגע להמשך התחזוקה והניהול של האתר. 

אז הנה השלבים שבאמצעותם תבחרו את החברה לבניית אתרים שהיא נכונה לכם:

  • איך להתכונן?
  • איך לחפש?
  • מה לבדוק?
  • מה לשאול (וממה להיזהר)?

1. איך להתכונן?

דבר ראשון, ערכו רשימה של כל המטרות שהאתר משמש ושכל הצרכים הספציפיים של העסק שלכם.

לפני שאתם פונים לחברות לבניית אתרים כדאי שיהיה לכם מושג לאיזו מטרה האתר שלכם ישמש, מה אתם רוצים שהגולשים יעשו כשהם מבקרים בו, ומה מבחינתכם חובה שיהיה בו כדי שיממש את היעדים העסקיים שלכם. סך הכל, אתר הוא כלי עסקי ושיווקי רב עוצמה. אם תנצלו אותו היטב, תוכלו להרוויח בגדול.

הנה כמה דברים שאתם עשויים לרצות שהאתר שלכם יעשה עבור העסק:

  • ייצור לידים חדשים עבור העסק
  • יסתנכרן עם מערכת ניהול הלקוחות (CRM) שלכם
  • ישתלב עם מערכת השיווק האוטומטית שלכם
  • יתחבר למערך השיווק באמצעות דואר אלקטרוני
  • יקבל תשלומים או תרומות 
  • יאפשר לגולשים למלא טפסים ישירות באתר 
  • למכור מוצרים – למידע נוסף על הקמת חנות וירטואלית

וכמה מרכיבים שכדאי שיהיו באתר שלכם כדי להשיג את המטרות האלה:

חשבו על האתר שלכם כעל שלוחה של העסק. הוא אמור לעזור לכם להשיג את המטרות העסקיות שלכם, לא משנה מה הם.

רשימה מוגדרת של המטרות, הצרכים שלכם ודברים נוספים שיכולים להועיל תעזור לכם ולחברה לפיתוח אתרים הפוטנציאלית ליצור אתר שמותאם לכם באופן מיטבי. 

גורמים נוספים שעליכם לקחת בחשבון לפני שאתם פונים לחברה לבניית אתרים הוא התקציב שלכם ולוח הזמנים.

גם אם אתם עדין לא יודעים בדיוק כמה עשויה בניית האתר לעלות לכם, יכול מאד לעזור אם תגדירו מראש טווח מחירים שהוא אפשרי מבחינת התקציב והתכנית העסקית שלכם. זה יכוון אתכם להיקף ורמה של השרות שאתם מחפשים וימקד אתכם בהצעות שיותר רלוונטיות. 

טווח הזמן שלכם גם חשוב, כמובן.

אם אתם צריכים את האתר שלכם פעיל תוך שבועיים, תצטרכו לחפש חברת בניית אתרים שיכולה לגרום לזה לקרות. לעומת זאת, אם יש לכם קצת יותר זמן, תוכלו לברר ולהגדיר יותר דברים מראש ובכך למנוע טעויות ואי הבנות בהמשך הדרך. 

בבוא העת יהיה לכם כדאי לנסח יחד עם חברת בניית האתרים שתבחרו תכנית יותר מפורטת של האתר מיועד.

תכנית כזאת  נקראת "אפיון אתר".

את זה בדרך כלל עושים אחרי שכבר בחרתם את החברה לפיתוח אתרים שאתה תרצו לעבוד. בינתיים אתם רק צריכים רשימה כללית של מטרות, צרכים ומאפיינים שאתם רוצים שיהיו באתר.

2. איך לחפש חברת בניית אתרים?

כעת שיש לכם את הרשימה מוכנה, הגיע הזמן להתחיל לחפש את החברה לבניית אתרים המתאימה לכם.

צרו קשר עם מספר חברות – גם בארץ וגם בחו"ל. כיום אתם בעצם יכולים לקבל שרות מחברה לפיתוח אתרים מכל מקום בעולם. זה לא חייב להיות מישהו באזור שבו העסק שלכם פועל. 

אם האתר חייב להיות בעברית, זה יכול להגביל את האפשרויות. בכל מקרה תפנו ליותר מ-2 או 3 חברות. יש כיום תחרות אדירה וספקטרום רחב של רמות ביצוע ושרות. כמו שציינתי קודם, כדאי לכם לעשות שיעורי בית בעניין הזה. זה בהחלט ישתלם לכם ויימנע טעויות ומחירים מיותרים. 

אם אתם מחליטים לעבוד עם חברה שיושבת בחו"ל, קחו בחשבון שתצטרכו להיות בקשר אתם תוך כדי התהליך. דאגו לכך שיהיו זמינים לפניות שלכם בזמן אמת.

3. מה לבדוק?

יש כמה גורמים שכדאי לכם לבחון בקפידה בחברה לבניית אתרים שאתה אתם שוקלים לעבוד. אלה כמה מהחשובים יותר שכדאי לכם לבדוק היטב:

בדקו כמה ניסיון יש להם

בנוגע לניסיון של חברת בניית האתרים שאתה אתם שוקלים לעבוד, שימו לב במיוחד לנקודות הבאות:  

  • כמה זמן הם פעילים? האם זו חברה מבוססת או סוג של סטארט אפ?
  • האם יש להם ניסיון בפיתוח אתרים בתחום העסקי בעולם התוכן שלכם?
  • האם יש להם ניסיון בפיתוח אתרים עם המאפיינים שאתם רוצים שיהיו באתר שלכם?

רצוי שיהיה להם תהליכים מוגדרים מראש לפיתוח ועיצוב אתר עם מאפיינים שעונים על הצרכים הספציפיים שלכם.

אין סיבה שהם יאלצו "להמציא את הגלגל מחדש" עבורכם. בחרו חברה שכבר בנתה אתרים דומים. בקשו לראות את האתרים הללו ודרשו הסברים מפורטים על המאפיינים שלהם, גם מצד ה-admin וגם מבחינת חווית המשתמש.

בדקו אתרים קודמים שבנו

עיון באתרים קיימים שהחברה בנתה היא דרך מצוינת ללמוד היכולת שלה ועל טיב השרות שהיא מציעה. בקשו רשימה של אתרים קודמים שהחברה בנתה. גלשו בהם ובדקו אותם היטב. לחצו על כל הכפתורים, בדקו את כל המאפיינים. שאלו את החברה לבניית אתרים כמה שיותר שאלות "של מתחילים" – איך כל דבר עובד, מה קבוע ומה ניתן לשנות, אם אפשר לעשות גרסת מובייל לאתר וכמה זה יעלה, ואיך מתפעלים את מערכת הניהול של האתר. 

כאן יש מקום להערכה חופשית של חווית המשתמש. זכרו שהאתר מיועד גם ללקוחות שלכם וגם לעובדים. נסו לחשוב איך האתר יכול להיות הכי נוח עבורם. בחרו במאפיינים שמוצאים חן בעיניכם גם כגולשים וגם כמנהלים.

אם אתרים מסוימים שהחברה בנתה מוצאים חן בעיניכם, אך אין להם ניסיון בעולם התוכן שלכם, שאלו אותם איזה מן התאמות הם מתכוונים לעשות על מנת לקדם את סוג התוכן שלכם. 

בעד שבהחלט כדאי לכם לעבוד עם חברה לבניית אתרים שיש לה ניסיון בעולם התוכן שלכם, אם מצאתם חברה שאתם אוהבים במיוחד את הסגנון שלה, אל תוותרו עליה מיד.

דברו עם לקוחות עבר 

כפי שאתם יכולים לתאר, נציג המכירות של החברה לבניית אתרים שאתה אתם שוקלים לעבוד יעשה הרבה מאמצים כדי להרשים אתכם לטובה.

אבל את ההמלצה הכי אותנטית תוכלו לקבל מלקוחות קודמים שלהם, לאו דווקא אלה שאיתם הם מקשרים אתכם. עשו מאמץ נוסף. כנסו לכמה מהאתרים שהראו לכם. צרו קשר עם החברות שהאתרים שייכים להן ושאלו אותן אם היו מרוצים מבניית האתר. לפעמים תופתעו ממה שתגלו.   

4. מה לשאול (וממה להיזהר)?

כמו שהסברתי, לבחור חברה לפיתוח אתרים זה כמו לבחור שותף עסקי. אתם הולכים להשקיע סכום לא מבוטל של כסף ואיכות המוצר תשפיע בצורה מכריעה על הצלחת העסק שלכם. חשבו על התהליך כעל ראיון עבודה. 

 אחרי שבחרתם 2 או 3 חברות לפיתוח אתרים באמצעות הטיפים שפירטתי לעיל, שאלו אותם את השאלות הבאות. התשובות עליהן יתנו לכם אינדיקציה אם אכן כדאי לכם לעבוד אתם:

האם פיתחתם אתרים עבור חברות אחרות בתחום העיסוק שלי?

לכל תחום עיסוק ועולם תוכן יש את כללי המשחק שלו. בתחומים מסוימים יש ממש קוים מנחים או חוקים מוגדרים שחייבים להיצמד אליהם. חשוב שהחברה לבניית אתרים שתבחרו תהיה מעודכנת במה מותר, מה אסור, ומה נחשב חדשי או מיושן בתחום העיסוק שלכם.

האם אתם משתמשים במערכת ניהול תוכן (CMS) להפעלת האתרים שלכם?

אם אינם יודעים מזה CMS, אתם לא לבד. זו מערכת הפעלה ידידותית למשתמש שמיועדת לאפשר לכם לנהל את האתר ללא ידע טכני בפיתוח. כך תוכלו לערוך שינויים באתר ולעדכן תכנים בעצמכם ללא צורך במומחה. זה ייתן לכם יותר שליטה ועצמאות בניהול השוטף של האתר.

האם תלמדו אותי לעבוד עם המערכת?

גם אם התשובה לשאלה הקודמת היא חיובית, והממשק לניהול האתר הוא יחסית ידידותי למשתמש, לעיתים קרובות אתם בעצמכם או העובדים בחברה שלכם לא ידעו איך להשתמש בו באופן ממצה. דאגו שלא יפקירו אתכם בעניין הזה. דרשו הדרכה מסודרת בניהול האתר. לרב תופתעו לגלות כמה האתר יכול לעשות עבורכם כשאתם יודעים למצות את היכולות שלו.

האם אתם מציעים שירותי קידום אתרים (SEO)?

קידום אורגני הוא חיוני כיום לכל אתר עסקי.

רב החברות לפיתוח אתרים ירצו, או אפילו יתעקשו, שתתנו רק להן לקדם את האתר עבורכם. יש כאן מקרה קלאסי של "לתת לחתול לשמור על השמנת". הם יבקשו סכום חודשי קבוע ולרב לא באמת תוכלו לדעת מה הם בכלל עושים עבורכם. 

כידוע לכם, קידום האתר קשור בצורה בלתי נפרדת למבנה ולתוכן שלו. אם תיקחו מקדם אתרים חיצוני ותתנו לו גישה אל מאחורי הקלעים של האתר, הוא יוכל לומר לכם באופן יותר מהימן אם האתר בנוי בצורה שנכונה לקידום האורגני שלו. 

אז אם החברה לבניית אתרים הפוטנציאלית לא תהיה מרוצה מכך שתיקחו מקדם אתרים חיצוני, זה סביר ומובן. אבל אם הם מתנגדים לכך, ונותנים לכם כל מני סיבות טכניות לא מובנות לכך, זו בהחלט סיבה לחשוד.

רוצה לקבל הצעה לבניית אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

אילו התחייבויות נדרשות מכם מעבר לבנייה של האתר עצמו?

אחת הדרכים שחברות לבניית אתרים מגדילות את הרווחים שלהם זה באמצעות מכירת שירותים נלווים מעבר לבניית האתר עצמו. שירותים כאלה כוללים: עדכון תכנים, קידום אורגני ואחסון. 

באופן עקרוני, העסקה שקשורה בבניית האתר יכולה להסתיים ברגע שהאתר בנוי. השירותים הנלווים הם ארוכי טווח ודורשים תשלומים תקופתיים מתמשכים. חשוב שתדעו שאת כולם אפשר לרכוש באופן עצמאי, בנפרד ומגורמים שונים. 

היזהרו מחוזים מחייבים.

לפני שאתם מתחייבים לרכוש את כל החבילה, כולל הכול ומתחייבים לנצח נצחים, בדקו בעצמכם הצעות אחרות עבור כל אחד מהשירותים הנלווים בנפרד ובררו איזה עסקה הכי מתאימה לכם.    

לסיכום:

אם אחרי הקריאה הזו בחירת חברה לבניית אתרים מתאימה נראה לכם כמו תהליך ארוך ומפרך, אז אני שמח שעשיתי את העבודה שלי היטב.

כמו שציינתי, כמה שתשקיעו בתשאול, בדיקה ותאום ציפיות, כך תחסכו לעצמכם זמן, מאמצים וכסף בהמשך הדרך. הכוונה שלי היא לא רק שתחפשו את ההצעה הכי זולה, אלא שממש תבדקו ותבררו מראש לפרטי פרטים מה אתם מקבלים מבחינת המוצר והשרות ומה ההתחייבות מצדכם.

האמת היא שחברה לפיתוח אתרים מקצועית ואמינה תברך אתכם על ההתעניינות המוגברת. גם הם יודעים שברור צרכים ותאום ציפיות מראש חוסכת אי-הבנות ועבודה כפולה ומבטיחה שכל הצדדים יצאו מרוצים מהתהליך.

בהצלחה 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו