דף הבית / בניית אתרים / מערכות ניהול תוכן הטובות והגרועות ביותר לקידום אתרים

מערכות ניהול תוכן הטובות והגרועות ביותר לקידום אתרים

בעלי אתרים יכולים לבחור כיום בין מגוון מרשים ביותר של מערכות לניהול תוכן: החל ממערכות ניהול, המיועדות לאתרים אישיים, אתרי תדמית ובלוגים, דרך מערכות המיועדות לאתרים מורכבים יותר עם עשרות ומאות דפים, ועד לאתרי מסחר אלקטרוני הדורשים משאבי מערכת רבים.

אחת מן הנקודות הקריטיות ביותר בנוגע לבחירה במערכת ניהול התוכן המתאימה ביותר לצרכינו היא בכל מה שקשור ל – SEO, או במילים אחרות, מידת ההתאמה של המערכת לקידום אתרים.

אם כך, מהן היתרונות והחסרונות של כל מערכת? על בסיס נסיוני ובעזרת התייעצות עם כמה קולגות מהתחום, הרכבתי לכם רשימה מכובדת של מעל 10 מערכות ניהול תוכן שונות, מהנפוצות ביותר בשוק המקומי.

* זהו פוסט מתעדכן ומדי פעם אערוך בו שינויים בהתאים לשינויים במערכות השונות.

השוואה בין מערכות CMS שונות

וורדפרס – WordPress

WordPress נחשבת ובצדק למערכת ניהול התוכן הפופולארית ביותר כיום עקב קלות ההתקנה והשימוש בה ומספר התוספים האין סופי הקיימים עבורה אשר חוסכים שעות רבות של תכנות וביצוע שינויים ידניים.

הערה – יש להבדיל בין WordPress.org – המערכת שמשמשת לבניית אתרים על אחסונים של חברות שונות לבין WordPress.com שזה שירות אונליין לאחסון והקמת אתרי וורדפרס שהוא יותר סגור ומוגבל.

לוורדפרס מספר יתרונות משמעותיים:

  • מערכת קוד פתוח – אין חתונה קתולית, ניתן לאחסן איפה שרוצים. האתר הוא הנכס שלך. גישה מלאה לקוד.
  • קהילה ענקית (וכנראה הגדולה בעולם) של מפתחים שמשפרים את המערכת וכותבים לה תוספים על בסיס קבוע. לרשימה של מעל 30 תוספי וורדפרס מומלציום ליחצו כאן.
  • קלות תפעול – ידידותית מאד גם למשתמשי קצה שלא מבינים בטכנולוגיה.
  • נהדרת לSEO – בעיקר בזכות התוסף Yoast SEO שסוגר את רוב הפינות שאיש SEO צריך.
  • אינספור עיצובים מוכנים – ניתן למצוא אלפי תבניות וורדפרס בחינם ובתשלום שמציעות מגוון רחב מאד של עיצובים – לאתרי תדמית, אתרי מסחר, בלוגים ולכל מטרה שתרצו.
  • הבר העליון השחור – כן, אולי זה נשמע מצחיק, אבל אני אישית חושב שזה פיצ'ר אדיר ואחת הסיבות שאני ממש אוהב לעבוד על אתרי וורדפרס.
    מדובר על הפס השחור הזה שנמצא בחלק העליון של האתר ברגע שמחוברים למערכת ניהול. זה לא קורה בכל אתר אבל ברובם כן. האפשרות הזאת מאפשרת להיכנס לעריכה של כל עמוד שנמצאים בו, פשוט על ידי לחיצה על "עריכה" בפס השחור העליון, במקום להתחיל לחפור במערכת ולחפש היכן העמוד נמצא בשביל לערוך אותו. כמה פשוט – ככה גאוני.

כאמור, בשל הפופולאריות של המערכת, פותחו עבורה מספר כלים פופולאריים שנותנים פתרון כולל עבור קידום אתרים אשר מאפשרים לבצע התאמה מלאה של כל פוסט או עמוד לגוגל מבחינת תגי מטה, התוכן עצמו, קישורים פנימיים, מתן גישה לרובוטים של גוגל וכך הלאה. בנוסף, קל מאוד ליצור מפת אתר או לחבר את האתר לשירותים אחרים של גוגל.

אם אתם שמים דגש גדול על קידום האתר שלכם ורוצים לנצל כל תכונה חדשה של גוגל, אין ספק שזו המערכת בעבורכם.

עוד על וורדפרס:

ג'ומלה – Joomla

ג'ומלה היא המתחרה העיקרית של וורדפרס בשל העובדה שגם היא קלה יחסית לשימוש (למרות שממשק ברירת המחדל שלה יותר מורכב, בטח בהשוואה לוורדפרס) והתפוסה הרחבה שלה (יחסית) בשוק האתרים.

היתרון העיקרי של ג'ומלה נעוץ בכך שאפשר לבנות באמצעותה אתרי מסחר אלקטרוני בלי יותר מדי בלבולי מוח, זאת בניגוד למערכות ייעודיות למסחר אלקטרוני שנוטות להיות מורכבות ובעיקר כבדות הרבה יותר.

כמו כן, ג'ומלה נחשבת למערכת יציבה ומאובטחת יותר בהשוואה לוורדפרס, ולכן משתמשים מסוימים מעדיפים לבחור בג'ומלה, בעיקר לאתרים בינוניים ומעלה.

כמו בוורדפרס, גם לג'ומלה יש מגוון תוספים ובפרט תוספי SEO שמשכללים ומאפשרים גמישות רבה להגדרות SEO באתר. בניגוד לוורדפרס, אפשרויות הקידום שמגיעות עם ג'ומלה Out of the box, רחוקות מלהיות מספיקות.

אחד הדברים שאני באופן אישי ממש לא אוהב במערכת, זה העובדה שאין עריכה מרוכזת של כל הדברים בעמוד אחד. חלק מהטייטלים צריך להגדיר דרך העורך תפריטים, חלק בעמוד עצמו וכו'.

דרופל – Drupal

דרופל נחשבת למערכת ניהול תוכן מורכבת מאד שקהל היעד שלה הוא יותר מפתחים מאשר לקוחות קצה. לכן, לעיתים קרובות היא מרחיקה מעליה משתמשים בעלי ניסיון מועט או ממוצע בניהול אתרים. יחד עם זאת, היא יכולה לספק פתרון טוב מאוד לארגונים וחברות גדולות אשר דורשים שימוש במשאבי מערכת רבים ויכולים לקבל תנועה רבה ובלתי צפויה של גולשים בבת אחת לאתר שלהם.

מבחינת קידום אתרים, לדרופל יש גם כן לא מעט תוספים אשר מאפשרים להתאים כל עמוד או קטגוריה לגוגל באמצעות עריכת תגי המטה, ליצור עמודי תגיות, לשלוח מפות אתר ועוד.  החיסרון העיקרי של דרופל מהבחינה הזו הוא שאין כמעט מודל אחד שמכסה את כל ההתאמות הנדרשות ובדרך כלל צריך להתקין מספר מודלים או מודלים בסיסיים כדי לאפשר למודלים המתקדמים יותר לעבוד כמו שצריך. בנוסף לכך, יש מספר מודלים שלא עודכנו זמן רב ולכן עלולים ליצור בעיות עם גרסאות חדשות יותר של המערכת (במיוחד בכל מה שנוגע לאבטחה).

בשורה התחתונה, אם אתם בוחרים בדרופל, עליכם לעבוד בצמוד למתכנת שלכם אם אתם רוצים לבצע התאמה של המערכת.

באופן אישי סחבק מתעב את המערכת, לדעתי מדובר באחת המערכות הסבוכות והלא ידידותיות ביותר שנתקלתי בהן. Hell, אני מעדיף לקדם פאקינג אתרי Wix מאשר דרופל. אם לקוח יגיד לי שהוא רוצה לשדרג את אתר הדרופל שלו לאתר Wix – אתמוך בו בשמחה 😊

פוליו – Folyou

פוליו היא מערכת ניהול תוכן אשר נוצרה במיוחד לשוק הישראלי (למרות שכרגע מפותחת גם גרסה באנגלית). המערכת היא נגישה במיוחד ומספקת לבעלי אתרים את האחסון והאתר עצמו במחיר אחיד ואפשרות לחבר דומיין מותאם אישית בלי תשלום נוסף (תכונה שבמערכות ניהול תוכן מסחריות אחרות בדרך כלל עולה כסף).

גם המחיר של המערכת הוא אטרקטיבי במיוחד ומתחיל ב – 79 ₪ לחודש. ניתן לבחור מבין מספר תבניות עיצוב כאשר כל התבניות מותאמות אוטומטיות לסלולר ומחשבים אישיים כאחד (תבניות רספונסיביות).

מבחינת SEO, יש למערכת מודל בסיסי של עריכת תגי מטה, אפשרות להתחבר ל – Google Analytics ויכולת ליצור הפניות.

מהכרות קצרה מדובר במערכת נוחה מאד לשימוש, מכילה את רוב האפשרויות שאיש SEO ממוצע צריך, ומאפשרת גם גמישות יחסית. בשורה תחתונה, אם מגיע אליכם לקוח עם אתר מבוסס Folyou, אפשר להיות רגועים.

וויקס – WIX

WIX שפותחה בישראל התפרסמה בתור מערכת שחוללה מהפכה בכל מה שקשור לבניית אתרים גם למי שאין לו שום ידע טכני. המערכת מציעה ממשק ידידותי מאוד של Drag and Drop (שאותי באופן אישי זה מעצבן) ואפילו אפשרות ליצור אתר באופן חצי אוטומטי באמצעות אלגוריתם של אינטליגנציה מלאכותית אשר שואלת את המשתמש שאלות על מנת לבנות לו אתר מותאם אישית. כמו כן, בניגוד לעבר, המערכת תומכת בעברית וכבר אין בעיה של פונטים לא מתאימים.

WIX היא גם סוג של שם נרדף ל"מערכת שלא ניתן לקדם". עקב הפופולאריות הרבה של המערכת, נוצר לה מוניטין שלילי מאד בהקשר של SEO. בשנים הראשונות המערכת הייתה מבוססת פלאש והייתה לא ידידותית לקידום בעליל, אך כיום המערכת מבוססת HTML5 אך גם זה לא עזר לשקם את התדמית הבעייתית.

כל שני וחמישי יש דיון באחת מהקבוצות של קידום אתרים בפייסבוק על קידום אתרי וויקס והמגבלות של המערכת. בשורה התחתונה, המערכת השתפרה מאד בשנים האחרונות, אבל זה עדיין לא זה.

מבחינת SEO, ניכר שמפתחי המערכת עושים מאמצים רבים על מנת לספק את הצרכים המקצועיים של מקדמי האתרים ולמעשה גם של מי שמעולם לא ניסה לבצע אופטימיזציה… בשלב הראשון בוחרים מספר מילות מפתח ואפשר גם לקבל הצעות למילות מפתח נוספות. בשלב השני מתבצעת בדיקה של אלמנטים שונים באתר בהתאם למילים שנבחרו וניתנות הצעות שונות : למשל, האם המילים מופיעות בכותרת העמוד, בתיאור שלו וכמובן בתוכן.

כמו כן, ניתן לבצע הפניות מתוך המערכת במקרה ורוצים לעבור מאתר קיים ל – WIX.

מכיוון ש – WIX תומכת בהרחבות משלה, יש מספר כלים נוספים (רובם במודל של Freemium – חינמיים למחצה) שמקלים על מעקב אחרי מיקומים או מתחרים וכן מספקים כלי אנליזה שונים.

אם יש נקודת תורפה לקידום באמצעות WIX, זו חייבת להיות הביצועים הטכניים של האתר, או ליתר דיוק, מבנה הקוד שלו: הקוד עצמו בנוי מהרבה סקריפטים שעשויים להקשות על גוגל למצוא את החלקים הרלוונטיים בעמוד ולהגדיל מעט את זמן הטעינה. מי שרוצה לקבל פרטים יותר טכניים על העניין, יכול לקרוא את המאמר המצוין הזה שמעודכן ל – 2017.

נקודה חשובה בהקשר של אתרי WIX ולמעשה כל אתר שבנוי על מערכת סגורה (להבדיל ממערכות קוד פתוח) – האתר בסופו של דבר לא 100% שלך. האחסון לא שלך, השליטה בקוד לא שלך. להעביר אתר WIX לכל מערכת אחרת זה כאב ראש רציני, מדובר בהרבה קופי פייסטים שצריך לעשות ואין פיצ'ר מובנה שיכול לייצא את הנתונים החוצה. כמו כן, יש הרבה מגבלות בהקשר של הטמעת קודים כמו פיקסלים והמרות למיניהם. יש לקחת את הדברים האלו בחשבון, שכן זה לא מתאים לרוב האתרים שמכבדים את עצמם.

לסיכום, היום בניגוד לעבר אין מניעה של ממש לבנות אתרים ב – WIX ובהחלט אפשר לקדם אותם בלי לדאוג יותר מדי. בנוסף לכך, כל התבניות המעודכנות של המערכת הן תומכות Mobile. למידע נוסף על קידום אתרי מובייל.

לייב סיטי (Livecity)

לייב סיטי היא מערכת ותיקה והייתה אחת מן החלוצות שנתנה לגולשים את היכולת לבנות אתרים בעברית באופן עצמאי.

מערכת לייבסיטי עברה כמה וכמה גלגולים וכיום הממשק שלה די ידידותי ומציע אפשרות עריכה על בסיס Drag and Drop בדומה למערכות כמו WIX ובילדרים שיש בוורדפרס. מדובר במערכת סגורה כמובן ולכן מוגבלת ביכולותיה, למרות שמבחינת SEO היא מאפשרת די הרבה דברים כולל ביצוע הפניות, הטמעת קודים בheader ועוד.

מבחינת SEO נטו, מערכת לייבסיטי היא די חזקה וראיתי הרבה אתרים מבוסס לייבסיטי מדורגים בצמרת התוצאות של גוגל. מבחינת נוחות התפעול – אפשר להתכווח על זה אבל סה"כ מדובר במערכת לא רעה לשימוש ותפעול.

קונימבו – Konimbo

קונימבו היא מערכת חדשה (יחסית) שהצטרפה למספר מצומצם של מערכות מוכנות לבניית חנות וירטואלית בשוק הישראלי. המערכת שמה דגש על עיצובים מרשימים (עקב אכילס של רוב החנויות הווירטואליות) ותכונות שונות המאפשרות לפלח את קהל היעד וכך להגדיל את המכירות. כמו כן, המערכת יודעת להתממשק מול מערכות מוכרות מהרשת כגון iCount  ואפילו Whatsapp, Waze וסקינדו. למדריך קידום אתרי מסחר ליחצו כאן.

מבחינת SEO, ניתן לערוך את התוכן של כל עמוד בנפרד, ליצור קטגוריות מוצרים, כאשר מתבצעת גם אופטימיזציה ברמת העמוד לכל מוצר ומוצר (כולל הוספת תגי ALT לתמונות באופן אוטומטי). בנוסף לכך, בקונימבו מבטיחים לספק אתרים עם זמן טעינה קצר מן הממוצע אשר יושבים על מערכת אמינה מאוד (שרתי S3 של אמאזון). כמו כן, המערכת יודעת כיצד להתממשק אל מול Google Analytics.

בסופו של  דבר, מדובר במערכת לא רעה שקל יחסית לבצע לה התאמה ל – SEO, זאת בתנאי שאתם מוכנים להשקיע זמן בעריכה של קטגוריות ומוצרים ספציפיים באופן מותאם אישית על מנת לגוון את התוכן (למשל, כברירת מחדל, תג ה –TITLE  והמטה דיסקריפשן הם זהים).

עם זאת יש כמה מגבלות שאני נתקלתי בהן באופן אישי במערכת למשל:

  • חסר מנגנון מובנה של בלוגים – יש כמה קומבינות לפתור את זה אבל נכון לכתיבת שורות אלו, אין משהו מובנה שנוח לעדכון איתו מאמרים כמו שצריך (כמו שיש בוורדפרס למשל)
  • אין אפשרות להוציא לינקים פנימיים (או בכלל) מעמודי קטגוריות.
  • לוקח זמן ללמוד את המערכת ולהבין איפה נמצא כל דבר

Webydo

Webydo היא מערכת מעט דומה ל – WIX, אבל היא שמה דגש הרבה יותר גדול על אתרים מעוצבים ופונה בעיקר לנותני שירותים מתחום האינטרנט שרוצים לבנות אתרים ללקוחות שלהם (למעשה, כלי העיצוב שלה נראים כאילו נלקחו הישר מתוך הממשק של פוטושופ…). בהתאם לכך, גם המחיר ההתחלתי של המערכת הוא יקר יחסית ומתחיל ב – 75$ לחודש עם תקופת ניסיון של שבוע.

מבחינת SEO, אפשר להגדיר כמובן את תגי המטה של כל עמוד וליצור כותרות פנימיות, אבל גם לשלוט בגישה של Googlebot, להגדיר עדיפות סריקה (דרך מפת האתר) ואפילו להגדיר תג קנוניקל. את החיבור לאנאליטיקס וה – Search Console אפשר לבצע דרך תפריט ההגדרות של האתר.

לסיכום Webydo יכולה להיות אופציה מצוינת שתעזור לכם לעצב אתרים מרשימים בלי להזניח את ה – SEO (שהרבה מאוד מעצבים מקלים בו ראש).

מג'נטו – Magento

מג'נטו היא מערכת קוד פתוח ואחת מן המערכות הנחשבות ביותר לניהול אתרי מסחר אלקטרוני, אך היא גם בין הכבדות ביותר בשוק ולכן מתאימה בעיקר לאתרי מסחר גדולים המוכרים אלפי מוצרים שונים או צריכים עיצוב ייחודי מאוד (אופציה ייחודית היא לנהל מספר חנויות במקביל).

בתור מערכת כה מורכבת, אין פלא שהיא תומכת כמעט בכל אספקט של SEO  הישר מן הקופסה ולמעשה נתמכת על ידי הצוות של Yoast (המפתחים של הפלאגין הידוע לוורדפרס). יש גם מספר תוספים שתומכים בבלוגים כמעט ללא התערבות נוספת וזה יתרון משמעותי שכן בהרבה מערכות E-Commerce בשוק התמיכה בבלוגים / מאמרים מאד חלשה.

בין היתר ניתן לכתוב תגי מטה ברמת האתר עם תחילת קבועה, לשלוט בתגי המטה של כל עמוד בנפרד, ליצור תגי קנוניקל ואף מפת אתר.

הבעיה הגדולה של מג'נטו תלויה בעדכונים האחרונים של גוגל השמים דגש על מהירות, במיוחד במובייל: מג'נטו היא לא מהירה במיוחד, לפחות לא כרגע (למרות שיש תקווה לשיפור בגרסאות הבאות), מה שיכול להשפיע לא מעט על הדירוגים בגוגל, במיוחד בעידן ה – Mobile First. לכן, מי שעושה שימוש במערכת חייב להפעיל את מערכות ה – Cache  השונות ולשכור שרת ייעודי או לפחות שרת וירטואלי מכיוון ששרת שיתופי פשוט לא יעשה את העבודה…

חסרון נוסף היא מחסור חמור בכח אדם – קשה למצוא מתכנתי מג'נטו ברמה גבוהה, לפחות בארץ. לכן כל מפתח על המערכת גובה ברוב המקרים מחירים אסטרונומיים.

KIVI

KIVI  היא חנות מסחר אלקטרוני בעברית המבוססת על מג'נטו פרימיום (מערכת שבהתקנה עצמאית יכולה לעלות עשרות אלפי דולרים בשנה) ולכן היא כוללת את כל תכונות ה – SEO  שלה דרך ממשק מתקדם המותאם למשתמש הממוצע. בעיקר חשוב להדגיש את יצירת כותרות העמודים באופן אוטומטי, לדוגמה, לעמודי מוצרים יהיה מבנה כזה : [שם המוצר] | [קטגוריה] | [שם האתר]. בנוסף, נוספים תגי קנוניקל באופן אוטומטי על מנת למנוע מצב של עמודים כפולים, בעיקר ברמת המוצר הבודד.

אין לי הרבה נסיון עם המערכת אבל העבודה איתה די נעימה והממשק עצמו דומה מאד לזה של מג'נטו, כך שמי שמכיר את מג'נטו ירגיש בבית.

פרסטה שופ – Presta Shop

פרסטה שופ נחשבת למתחרה העיקרית של מג'נטו ולמעשה היא מערכת מלאה בקוד פתוח בלי גרסה מסחרית (למרות שכפי שתראו מיד, התוספים בהחלט עושים כסף, ולא מעט). היא נחשבת ליותר קלה ולכן אפשר להתקין אותה גם על שרת שיתופי ואפילו בעברית.

מבחינת קידום אתרים, היכולות שלה יחסית מוגבלת ולכן אין בררה אלא להשתמש במודלים ייעודים לכך. התוספים האלו יקרים למדי, לדוגמה, המודל שמיוצר על ידי פרסטה שופ עצמה עולה לא פחות מ – 150 יורו! גרוע מכך, רוב התוספים אינם נותנים פתרון כולל אלא מתמקדים באספקטים ספציפיים של קידום אתרים כמו למשל Rich Snippets, Cache להגברת מהירות האתר, ניהול קישורים פנימיים או כתיבת ביקורות.

עוד יתרונות של מערכת Presta Shop:

  • חזקה ויציבה מאד.
  • לא זוללת משאבים רבים.
  • ייעודית לאי קומרס – כמעט כל פיצ'ר שבעל חנות וירטואלית יכול לחשוב עליו – קיים במערכת.
  • תמיכה בריבוי שפות.
  • ממשק נוח וידידותי.
  • מגוון רחב של תבניות ורכיבים.

לסיכום, המערכת מומלצת בעיקר למי שהפתרונות המקומיים בעברית לא מתאימים ומוכן לשלם כסף על מנת לבצע אופטימיזציה מלאה לאתר. בשל המבנה המודולרי שלה, חשוב להתייעץ עם חברת קידום האתרים אילו תוספים הם הכי רלבנטיים על מנת לא לחרוג מהתקציב.

SquareSpaces

נחשפתי למערכת הזו רק בשנה האחרונה. כיום יש לי 2 לקוחות עם אתר שבנוי על SquareSpaces. המערכת הזאת היא מבחינתי "האפל של המערכות ניהול תוכן" – מאד מינימליסטית, נקייה, מוקפדת בטירוף, מעוצבת לעילא ומיועדת בעיקר למעצבים או כל מי שעוסק בתחום הויזואלי – צלמים, אדריכלים, מעצבים גרפיים ועוד.

כאמור, המערכת שמה דגש רב על עיצוב מקצועי ומראה נקי. היא פופולארית הרבה יותר בארה"ב ובעולם ובארץ בקושי מכירים אותה. מבחינת SEO, יש לה כמה מגבלות משמעותיות:

  • לא ניתן להפריד בין שדה הכותרת של כל עמוד לבין הטייטל = הם בהכרח נערכים מאותו מקום.
  • אין גישה לקוד, לא ניתן לערוך את הhead בעמודים ספציפיים למשל.
  • לא ניתן להגדיר שטנצים קבועים של טייטלים ודיסקריפשים לכל סוגי העמודים.
  • מערכת סגורה = אין גישה לאחסון, תמונות וכו'..

לסיכום – סה"כ מערכת טובה ונוחה לשימוש, בעיקר מייצרת אתרים יפים. אבל לא משהו שלא ניתן לייצר בוורדפרס למשל.

לסיכום

נכון, קיימות עוד אינספור מערכות ניהול תוכן ובניית אתרים בשוק, והמטרה שלי עם הזמן לעדכן את הפוסט הנוכחי על מנת להקיף יותר מערכות. המערכות שנסקרו כאן, לפחות מהנסיון שלי, מכסות את מרבית סוגי האתרים שקיימים בשוק הישראלי. כמובן שמעבר למערכות קוד פתוח/קוד סגור למיניהן, קיימות עוד המון מערכות של חברות פרטיות קטנות כמו חברות לפיתוח אתרים – אבל זה לא הנושא לדיון כאן.

יש לכם נסיון אחר עם מערכת מסוימת, רוצים להוסיף ו/או לתת הערה? כמו תמיד, מוזמנים להגיב 😊

מדריך שלא כדאי לפספס בהקשר הזה – מחירי בניית אתרים.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

דניאל זריהן ושמוליק דורינבאום

דניאל זריהן ושמוליק דורינבאום: שיחה על קידום אתרים בשנת 2018

והפעם משהו קצת מרענן: וידאו 🙂 סחבק לאט לאט יוצא מהקליפה ומשחרר סרטוני וידאו לאוויר ...

מחירי עיצוב אפליקציות

כמה עולה לעצב אפליקציה?

אז יש לכם רעיון גדול והגעתם לשלב שבו אתם מעוניינים לדעת מכמה כסף תצטרכו להיפרד ...

5 תגובות

  1. iwritecontent@gmail.com'

    סקירה מאד נחמדה דניאל
    וורדפרס היא המערכת המועדפת עליי, אני מחבבת את PrestaShop גם כן.

  2. dana12@gmail.com'

    יש מערכת דומה שניתן למכור דרכה (חנות וירטואילת) מבלי לשלם 215879628 ש"ח למפתחים שיתאימו אותך עבורך? משהו ידידותי?

  3. davidgrif3000@gmail.com'

    היי דניאל, ראיתי שנגעת במערכות תוכן לחנויות eCommerce ורציתי לשאול מה דעתך על הפלטפורמה Shopify? האם יצא לך לעבוד איתה? יתרונות/חסרונות שאולי יצא לך לשמוע עליה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה