איך לכתוב טייטלים כמו מאדר פאקר

מה קורה צדיקים? והיום בפוסטון (פוסט קצר יענו) אני אדבר אתכם קצת על התגית המועדפת עליי: Meta Title.

קצת הקדמה למי שפחות מכיר:

המטא טייטל /  Meta Title / כותרת משמשת לכמה תפקידים:

  • מופיעה בשורת הטאב בדפדפן.
  • מופיעה בכותרות שגוגל מציג (ביחד עם התיאור – ה Meta Description) עם הסתייגות קלה שכן במקרים מסוימים גוגל "מחליט" להציג כותרת שונה ממה שהוגדר בפועל בהתחשב לשאילתא הספציפית של הגולש.
  • אחד האלמנטים החשובים ביותר באופטימיזציית OnSite.
  • ביחד עם התיאור, יכולה להשפיע דרמטית על ה-CTR בתוצאות החיפוש (אחוז הקלקה).

לדעתי – היכולת לכתוב מטא טייטל רצחני היא אחד מהכישורים הנדרשים על מנת להיות מקדם אתרים מליגת העל. קשה לי לחשוב על מישהו שהוא באמת מומחה קידום SEO ואין בו את היכולת הזאת.

כמו כן, שינוי הטייטל היא אולי הפעולה בעלת העלות/תועלת הגבוהה ביותר בתהליך קידום אתרים ברשת – שינוי טייטל שיכול לקחת פחות מדקה יכול להקפיץ ביטוי מסוים עשרות מיקומים בתוצאות של גוגל.

בכל אופן, ככה תגית הטייטל נראית בתוצאות של גוגל:

סניפט של האתר שלי
סניפט של האתר שלי

סרטון בו אני מסביר על Meta Title:

מה עוד חשוב לדעת על הטייטל?

הוא מוגבל לאורך של 60-70 תווים, כתלות בסוג המכשיר ממנו צופים בתוצאות של גוגל. האורך שמוצג בפועל יכול להשתנות במחשב לעומת סמארטפון או טאבלט.

ניתן להיעזר בכלי הנחמד הזה על מנת לעשות טסטים עם הטייטל והתיאורים שלכם:

https://www.portent.com/serp-preview-tool

הנה דוגמא מבאסת לטייטל שנחתך:

טייטל חתוך

מצד אחד יש פה עבודה רשלנית כי טייטל שנחתך באמצע נראה חובבני לאללה. מצד שני, יש פה טיזר מאד מסקרן ללחוץ לראות מה כוונת המשורר (למרות שאני בספק שזה נעשה במכוון).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אז איך כותבים טייטל יותר טוב?

טייטל טוב צריך לספק כמה דברים בו זמנית בשטח מאד מצומצם, ולכן זוהי אומנות של ממש לשלב את כל הנקודות הבאות לכדי טייטל מוצלח:

  • בראש ובראשונה – להיות רלוונטי! לא לכתוב סתם טייטל שלא קשור לתוכן באתר. הגולשים יתעצבנו, ינטשו את האתר מהר וזה ישפיע לרעה על הקידום (וגם על המוניטין…).
  • להכיל ביטויי מפתח רלוונטיים לנושא העמוד (ושאנשים מחפשים).
  • לספק מידע בסיסי מצד אחד על המידע שיוצג לגולש לאחר הלחיצה בתוצאות, ומצד שני להשאיר מסתורין, ולספק את יצר הסקרנות.
  • להיות בולט ביחס למתחרים בתוצאות ההחיפוש ולנסות לפרוץ את מחסום ה-CTR הממוצע.
  • להיות שיווקי ומשכנע אך לא מכירתי-אגרסיבי מדי.
  • מומלץ להכניס את שם המותג: שם המותג זה בד"כ שם הבנאדם, החברה או האתר הרלוונטי. למה זה חשוב? על מנת להיכנס למודעות (Awareness) של הגולשים, גם אם זה בתת-מודע וגם אם הם לא ילחצו על התוצאה בסופו של דבר. ככל שהם יתקלו בשם הזה יותר, יגבר הסיכוי שהם ילחצו בסופו של דבר.
    את שם המותג מומלץ להכניס בד"כ כלל בסוף הטייטל, אלא אם מדובר בדף הבית ששם חיזוק המותג חשובה יותר.

אם אתם מגיעים מעולם ה-Adwords, כנראה יהיה לכם קצת יותר קל עם כתיבת טייטלים (במיוחד עכשיו שניתן לכתוב כותרות ארוכות יותר). כי להבדיל מהאורגני – במודעות כל קליק עולה כסף, וצריך לחשוב טוב טוב על כל אות ועל כל פסיק שיש בכותרת המודעה.

איך למקסם את הטייטל לצרכי SEO?

שמח ששאלתם.

ברוב המקרים אני נוטה לנצל את שטח הטייטל למקסימום (או לפחות לנסות) אלא אם כן זה ממש לא מתאים וזה נראה מאולץ.

יש כמה כלים שעוזרים לי לעשות את זה:

מה הכוונה?

נניח ואני מקדם עמוד בנושא "אוכל לכלבים" ורוצה למקסם את היכולות של הטייטל על מנת להכניס מצד אחד ביטויים רלוונטיים ומצד שני גם שיהיה שיווקי (עד כמה שאפשר).

לשם הדוגמא, נניח שמדובר באתר איקומרס (חנות) והעמוד הספציפי הוא עמוד קטגוריה שמכיל הרבה מוצרים.

אני אציץ במחקר מילות מפתח שלי ואבדוק אילו עוד ביטויים מדורגים על העמוד הספציפי (או שעדיין לא מדורגים, אבל רלוונטיים) ואנסה לשלב גם אותם בטייטל.

בדוגמא הנ"ל זה יכול להיות: אוכל לכלבים, מזון לכלבים.

והנה הטייטל והדיסקריפשן שיצרתי לעמוד הנ"ל:

כותרת ותיאור - מזון לכלבים

חשוב! אם בנוסף אני רוצה לקדם מונחים כמו "אוכל לגורי כלבים", "אוכל לכלבים בוגרים", "אוכל לכלבים של חברה X" ודברים יותר ספציפיים – זה כבר לא יתאים לעמוד קטגוריה הכללי ואלו מונחים שמומלץ לשלב בקטגוריה יותר ספציפית (במידה ויש) או בעמודים מסוג תגיות. במידה ואין – זה משהו שניתן לשלב בעמוד של מוצר ספציפי, אם כי אני בגישה של בד"כ לקדם ביטויים כללים על עמודי קטגוריה בשביל לתת למשתמש לבחור את המוצר המבוקש.

לפרוץ מחסומים עם טייטל ודיסקריפשן שמביאים אחוזי הקלקה מטורפים

בריאן דין, אחד הבלוגרים הפופולאריים בעולם בתחום ה-SEO, מסביר על שיטה יפה להגדלת CTR בצורה משמעותית וכיצד זה יכול להשפיע על הקידום האורגני במהירות ללא שימוש בלינקים, תוכן או שיתופים חברתיים. שווה לפנות 6 דקות לצפייה בסרטון:

בהמשך לסרטון של בריאן דין, אתם יכולים לנקוט בגישה של "להסיר את הכפפות" ולכתוב טייטלים פרועים/מקוריים/שנונים במיוחד – כאלו שממש מתבלטים ביחס למתחרים המשעממים שלכם. כמובן שזה לא מתאים לכל סיטואציה ולכל אתר.

אני כן יכול להגיד מנסיון שבכמה מקרים שניסיתי ממש להתבלט בתוצאות עם טייטל יוצא דופן, ראיתי שיפור משמעותי באחוז ההקלקות (ניתן שניתן לראות אותו בקונסולת החיפוש של גוגל) וזה משפיע ישירות גם על המיקום האורגני.

בגלל שאני קצת שרוט ולא לוקח את עצמי ברצינות מדי, אני יכול להרשות לעצמי לכתוב טייטלים כאלה למשל:

כותרת ותיאור של הבלוג שלי

עד כאן להפעם. יש לכם מה להוסיף לגבי טייטלים? מוזמנים להגיב 🙂

עוד מדריכים:

  • איך לבחור חברה מקצועית לקידום אתרים
  • המדריך שלי עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש
  • מה זה SEO
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו