ClickCease

052-9095200

מחיר עיצוב לוגו – כמה עולה לעצב לוגו לעסק?

לוגו (סמליל בעברית) הוא הייצוג החזותי של העסק שלנו וזהו בדרך כלל האלמנט המרכזי שהלקוח הפוטנציאלי שלנו מקשר אלינו.

לוגו הוא חלק משמעותי מתהליך של מיתוג והוא כולל אלמנטים גרפים שקשה להתעלם מהם כמו צבע, צורה פונטים ועוד.

מחיר עיצוב לוגו

חברות מסחריות משקיעות סכומי עתק בלוגואים שלהם על מנת לחרוט אותם בתודעת הציבור.

האם אפשר לדמיין את קוקה קולה בצבע אחר מאשר אדום או את אפל בלי סמל התפוח המפורסם?

יחד עם זאת, אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא לעדכן את הלוגו ברוח הזמן על מנת שלא ייתפס כמיושן או משעמם.

אפשר לראות זאת בצורה יפה אצל חברות המזון הישראליות כגון עלית או אסם שמעדכנות את הלוגו שלהן מדי כמה עשורים או אפילו לעיתים תכופות יותר.

אבל לא צריך להיות עם כמה מיליונים פנויים בבנק בשביל לעצב לוגו אלגנטי וייחודי, אלא מספיק מעצב גרפי מוכשר ושיתוף פעולה מצדנו על מנת ליצור את הלוגו שייצג אותנו בצורה הטובה ביותר.

אז כמה עולה לעצב לוגו?

השאלה כמה עולה עיצוב לוגו היא שאלה מורכבת, כמו לא מעט שאלות אחרות בתחום העיצוב הגרפי.

בתכלס?

התשובה נעה בין 20-3000 ש"ח (כן, זו לא טעות).

המחיר הממוצע בשביל תוצאה סבירה ומעלה זה יותר לכיוון ה-600 – 1500 ש"ח (המחירים לפני מע"מ).

עם זאת, בהחלט ניתן למצוא לוגואים לא רעים במאגרי לוגואים שעולים כמה עשרות שקלים.

הכל תלוי בסטנדרטים ובצרכים שלכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מבחינת הצרכן, הוא מוכן לשלם כך וכך כסף על השרות בהתאם למה שנראה לו הוגן ומשתלם.

מבחינת המעצב הגרפי, הוא תופס את עצמו ברמה מסוימת לעומת בעלי מקצוע אחרים בתחום, ולכן הסכום שהוא ידרוש יהיה בהתאם להערכה העצמית שלו.

כמו שאתם יכולים לנחש, הבעיה מתחילה כאשר יש פער בין מה שהמעצב דורש ובין מה שלקוח (אנחנו) מוכן לשלם.

התמחור הסופי תלוי במשא ומתן בין הצדדים ובשאלה האם יש בכלל על מה לדבר.

למשל, אם סכום של 400 ₪ נראה לנו הוגן, אבל המעצב לא יכול לעצב לוגו בפחות מ-1,500 ₪ (מדובר בדוגמה היפותטית בלבד), כנראה שיהיה קשה מאוד לגשר על הפער. 

גם אם הפער הוא קטן יותר, לא תמיד ברור ללקוח באילו תנאים הוא יקבל את השירות.

מחיר עיצוב לוגו נראה כמו דבר פשוט, אבל לא תמיד זה המצב.

אילו פרמטרים משפיעים על מחיר הלוגו?

1. מיתוג גרפי

במקרים רבים לוגו הוא כל מה שאנחנו צריכים ואין לנו בעיה לשלב אותנו באתר או במודעות שאנחנו מפרסמים.

לעומת זאת, הרבה עסקים שיש להם גם נוכחות פיזית, מחפשים חבילת מיתוג שלמה.

מיתוג יכול לכלול כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, מעטפות ואפילו צירוף חתימה להודעות דואר אלקטרוני או קבצי וורד.

במידה ומדובר בחלק ממיתוג עסקי, זה יכול לכלול גם בניית אתר כחלק מעסקת חבילה.

ברוב המקרים ישתלם לנו יותר לבחור בחבילת מיתוג מורחבת אם זה באמת מה שאנחנו צריכים.

2. תבניות

כן, מסתבר שתבניות יש לא רק באתרי אינטרנט (ובכלי אפיה), אלא גם בלוגואים: לוגו שמבוסס על תבנית בדרך כלל כולל מספר אלמנטים קבועים כמו פונט, גודל, איור ולפעמים גם צבע שאי אפשר לשנות אותם ללא תוספת מחיר.

מה שכן אפשר לשנות הוא את שם העסק ולפעמיים גם את הסלוגן (אם הוא מוטבע בתוך התבנית).

לכאורה קשה להבין למה שמישהו ירצה ליצור לוגו על בסיס תבנית קיימת ולא לוגו מקורי לחלוטין, אלא שפערי המחירים יותר להיות משמעותיים מאוד.

לוגו בסיסי יכול לעלות פחות ממאה ש"ח ובאתרים כמו פייבר אפשר למצוא מחירים אפילו יותר נמוכים.

כמובן שלוגו שמבוסס על תבנית קיימת הוא לא ייחודי במיוחד והמראה שלו הוא ג'נרי למדי.

לכן, אם כבר בוחרים ללכת על לוגו שמבוסס על תבנית, יש לבקש לראות את כל הקטלוג.

ככל שהקטלוג רחב יותר, כך תהיה לנו יותר אפשרויות בחירה, והסיכוי "שנתנגש" עם מתחרה שמגיע מהתחום שלנו יהיה קטן יותר.

יש גם כמה אתרים בינלאומיים שמציעים אלפי לוגואים שאפשר לבחור מתוכם וחלק כמו Logo Makers אפילו משתמשים בגרסאות המוכרות של פונטים בעברית כמו Impact (למרות שהתוצאות עלולות להראות משונות מכיוון שחלק גדול מהלוגואים מתבססים על אותיות הגדולות שאין להן מקבילה בעברית).

3. מספר הסקיצות

אם בחרנו ללכת על לוגו מותאם אישית, בדרך כלל נקבל מספר סקיצות.

הבחירה בין הסקיצות השונות תאפשר לנו לצמצם את האפשרויות ולהגיע בדיוק ללוגו שאנחנו רוצים.

כמובן שכל סקיצה או תיקון נוסף עשוי לעלות לנו עוד כסף בהתאם למה שסיכמנו עם המעצב בהתחלה.

4. מעצב גרפי פרילנס או בית דפוס?

הרבה מעצבים גרפים עובדים לבד או בצוותים קטנים, ולעומת זאת יש הרבה בתי דפוס שמציעים גם שירותי מיתוג ובכלל זאת גם עיצוב לוגו.

הרבה עסקים שיש להם גם נוכחות פיזית, מחפשים דווקא חבילת מיתוג שלמה.

כפי שהזכרתי, מיתוג יכול לכלול כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, מעטפות ואפילו צירוף חתימה להודעות דואר אלקטרוני או קבצי וורד.

למרות ששירותי מיתוג אכן יכולים להיות זולים יותר מכיוון שמדובר בסוג של עסקת חבילה, זה מגיע על חשבון היחס האישי ולעיתים גם על חשבון המוצר הסופי שאנחנו מקבלים.

הסיבה לכך היא שעל מעצב גרפי שעובד כשכיר בבית דפוס יש בדרך כלל לחץ גדול יותר והוא עובד על הרבה מאוד פרויקטים במקביל.

לעומת זאת, מעצב גרפי שמזמינים ממנו עבודה של עיצוב לוגו באופן אישי, בדרך כלל יקדיש לנו יותר זמן ומחשבה, וכמובן שאנחנו יכולים לפנות אליו אם משהו לא ברור או אנחנו צריכים תיקונים.

5. עלויות נסתרות

עוד גורם שמשפיע על המחיר הוא העלויות הנסתרות שאנחנו בתור צרכנים לא תמיד מודעים אליהן.

לדוגמה, כל פונט פרימיום שהמעצב בוחר להשתמש בו, יכול לעלות לו לא מעט, במיוחד אם הפונט מיועד לשימוש מסחרי (ובהנחה שהמעצב הגרפי לא מפר את תנאי השימוש).

גם תמונות "קליפ ארט" מקוריות ממאגרי תמונות או וקטורים (תמונות שאפשר לשנות את הגודל שלהן בצורה חופשית) יכולות לעלות לא מעט.

למזלנו, מעצב גרפי עם ניסיון וגישה להרבה מאגרי תמונות, יוכל לצמצם את העלויות, כך שהאקסטרא שהוא צריך לשלם לא יתגלגל כולו אלינו (לדוגמה, הוא יכול לרכוש חבילות יותר גדולות לשימוש עבור הרבה פרויקטים ביחד).

6. נסיון ותיק עבודות

כמו בתחומים אחרים כמו בניית אתרים (ובמיוחד בניית אתרים יוקרתיים), עיצוב גרפי, מיתוג ואפילו SEO (קידום אתרים אורגני), לתיק עבודות והנסיון יש חשיבות רבה, והשפעה מערכת על המחיר.

מעצב גרפי ג'וניור יכול לקחת על עיצוב לוגו כמה מאות שקלים בלבד, על מנת להשתפשף, להשיג לקוחות ולהגדיל את תיק העבודות, על מנת לגייס לקוחות נוספים בהמשך ולגבות מחירים יותר גבוהים.

לעומתו, מעצב וותיק עם כמה וכמה שנות נסיון, או אפילו משרד פרסום, יכול לגבות על לוגו בלבד – אלפי שקלים.

אין קשר בין הוותק והנסיון לבין איכות הלוגו

חשוב להבין את זה.

וכמובן – יש פה הרבה עניין של טעם אישי וחיבור.

לקוח X יכול לאהוב לוגו שמישהו הכין ב-Fiverr ב-5$ ולא לאהוב לוגו שעולה 3000 ש"ח, ולעומתו לקוח Y יאהב בדיוק את ההפך.

המלצה שלי?

אם חשוב לכם לוגו מקצועי ברמה גבוהה, והפרוטה נמצאת בכיסכם – פנו למעצבים גרפיים שעיצוב לוגואים זוהי ההתמחות שלהם.

לא חייבים ללכת על הטופ שבטופ – גם מעצב עם שנה נסיון או פחות, בהנחה שהתחברתם לתיק עבודות שלו – יוכל בהחלט לספק את הסחורה.

מי שרוצה לוגו פשוט רק כדי לסגור פינה – שיתחיל עם שירותים זולים כמו Fiverr או אחד מבין כמה מהאתרים שמוכרים לוגואים במחירים סמליים של כמה עשרות שקלים.

עוד מאמרי מחיר שאולי יעניינו אתכם:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו