תפריט
תפריט

מחיר כתיבת מאמרים: כמה עולה לכתוב מאמר?

אם אתם קוראים את הבלוג שלי בקביעות או מתעניינים באופן כללי ב-SEO, אתם בטח יודעים שבלי תוכן טוב, קשה מאוד להתקדם בגוגל ושהתוכן הזה חשוב גם להמרה של הגולשים ללקוחות או מבקרים חוזרים.

אז איך תדעו על איזה תוכן שווה לשלם, כמה עולה לכתוב מאמרים ובמה אסור ליפול? על כל אלו אנסה לענות כאן בלי לחפור לכם יותר מדי (טוב, אולי קצת).

מחיר כתיבת מאמרים

מה נלמד במאמר הנוכחי?

  • למה ברוב המקרים כדאי לעשות מיקור חוץ לכתיבת תכנים
  • ממה מורכב מחיר כתיבת מאמרים?
  • סוגים שונים של כתיבת תוכן והמחירים שלהם
  • איזה תוכן מתאים לפי סוג האתר
  • היכן מוצאים כותבי תוכן

יאללה, נתחיל.

למה בכלל לשלם על כתיבת תוכן, אני יכול לעשות את זה לבד, לא?

לכאורה היינו יכולים לכתוב את כל התוכן לאתר בעצמנו, אך לרובנו אין זמן לעשות זאת על בסיס קבוע, ו/או בריכות מספיק טובה, והיום כבר לא מספיק שבאתר יהיו 5-6 דפים עם תוכן. צריך הרבה יותר מזה.

גם אם נניח שהצלחתם לכתוב תוכן מוצלח שמתבסס על הידע המקצועי שלכם, התוכן הזה עדיין צריך לעבור אופטימיזציה מבחינת כותרות פנימיות ומילות מפתח לגוגל, וגם טוב שתמיד יש עין מקצועית שיודעת למקסם את יכולות התוכן לגוגל וגם למשתמשים באתר.

לכן, התשובה והאלטרנטיבה הטובה ביותר היא לשכור את שירותיו של כותב מאמרים או כותב תוכן שיכול לספק לכם מאמרים על בסיס קבוע.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שהשוק הזה מאוד מגוון: לא כל הכותבים מתמחים באותו סוג תוכן (ולכל אחד מהם יש סגנון כתיבה אחר), לא כולם מסוגלים לספק את אותן הכמויות וכמובן שגם מחיר המאמרים משתנה. לכן, כשאתם בוחרים כותב תוכן, אתם צריכים להתחשב בכל הפרמטרים האלו ביחד.

איך נקבע מחיר כתיבת מאמרים?

להבדיל מתחומים אחרים בשוק – כתיבה מתומחרת לרוב פר מילה ולא לפי שעה. יש גם כותבים שמתמחרים מאמרים לפי מחיר פיקס (קבוע) – במידה שהם כותבים מאמרים רבים באורך פחות או יותר קבוע.

מחיר כתיבת מאמרים נגזר מכמה פרמטרים עיקריים:

  • הידע והניסיון של הכותב – בגדול, כמו בכל תחום 🙂
  • האם הכתיבה כוללת הגהה – משהו שחשוב לבדוק לפני כן
  • התמחות בתחום ספציפי מעלה את המניות של הכותב – לדוגמא כותבים שיודעים לכתוב ברמה גבוהה מאד בתחומי הרפואה / משפטים, ויש להם השכלה רלוונטית בתחום – לרוב יהיו יקרים יותר משמעותית
  • כמות המאמרים – בתור מי שמספק הרבה עובדים לכותבים שלי, כמעט ב-100% מהמקרים, כשאני מתחייב על כמות גדולה של עבודה אני גם מקבל מחיר אטרקטיבי יותר
  • סבבי תיקונים – יש כותבים שלא לוקחים על תיקונים אקסטרה תשלום ויש כאלו שכן
  • תדמית – כיצד כותב התוכן תופס את עצמו? בכתיבת תוכן יש לא מעט רמות, אך יש לא מעט כותבי תכנים שעושים זאת בעיקר כהשלמת הכנסה או כעבודת סטודנטים.
    אלו גם בדרך כלל ידרשו את המחירים הזולים יותר.
  • לעומת זאת, מי שעובד במקצוע עצמו או מתמחה בו כחלק מהעבודה היום יומית שלו (לדוגמה, מנהל מדיה חברתית), בדרך כלל גם ידרוש מחירים גבוהים יותר. כאן אתם חייבים לבקש ולראות אם רמת הכתיבה שלו מתאימה לדרישות שלכם.
  • פרילנסר או חברה לכתיבת תוכן? השוק היום נשלט על ידי חברות לכתיבת תוכן ופרילנסרים. חברות מסוימות יכולות להציע מחירים נמוכים יותר מפרילנסרים, וזה תלוי בעיקר בשולי הרווח שלהן אחרי מה שהם משלמים לפרילנסרים (בדרך כלל מדובר בגבול התחתון של הסקאלה).
    חברות אחרות ייקחו דווקא מחירים גבוהים יותר, תלוי במיתוג שהן רוצות להשיג.
  • כושר המיקוח שלכם: מכיוון שבשוק יש המון רמות מחירים, כותבי התוכן מודעים לכך שהם לא תמיד ישיגו את המחיר הראשון שהם מבקשים. לכן, בהחלט יש מקום למשא ומתן.
    יחד עם זאת, אל תדחקו אותם יותר מדי לפינה, אחרת אתם עלולים לקבל מאמרים שכל מהם נכתב בחמש דקות, והתוצאה תהיה בהתאם.

סוגי תוכן

אז קודם כל אתחיל עם סוגי התוכן, מכיוון שאחרת קשה מאוד להתעמק בשאר…

יש מקדמי אתרים יגידו לכם שהתוכן הכי חשוב הוא תוכן לקידום ומספיק להשתמש בתוכן כזה (שהוא לרוב זול יותר) כדי להתקדם בתוצאות.

זה אולי היה נכון לפני 2-3 שנים, אבל היום זה מתחיל להשתנות מכיוון שגוגל פיתחה ושיפרה מספר חלקים באלגוריתם שלה עם בינה מלאכותית.

רוצה לקבל יותר כניסות, פניות והכנסה מהאתר?

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הבינה הזו יכולה להבין את המשמעות של משפטים כמכלול ולא רק מילות מפתח בודדות. היא גם  מבינה טוב יותר את הקשר בין המילים לבין עצמן באופן שאמור להיות דומה לזה של המוח האנושי. למידע נוסף על זה – קיראו על ראנקבריין.

מלבד זאת, גם הסיגנלים של סמכותיות התוכן התחזקו מאוד: התוכן שכותבים אמור להתבסס, לפחות בחלקו, על מידע מבוסס ומקורות מהימנים, כולל ביוגרפיה של הכותב.

אמנם יש להדגיש שרמת ההבנה של גוגל באנגלית מתקדמת יותר מזו בעברית (שאחרי הכול מדובר בשתי שפות שונות לחלוטין ומספר דוברי העברית הוא הרבה יותר קטן), אבל כשגוגל בעצמה אומרת שהבינה המלאכותית מעורבת כמעט בכל שאילתה, ברור שזה רלוונטי גם אלינו.

בגדול, אפשר לחלק את סוגי התוכן הנפוצים כיום באינטרנט לשלושה: תוכן לקידום, תוכן מקצועי ותוכן שיווקי.

מחיר כתיבת מאמרים

1. מחיר תוכן לקידום קידום / מאמרי SEO

תוכן לקידום אתרים הוא התוכן הפשוט ביותר.

לרוב הוא לא התוכן הראשי באתר מכיוון שהוא לא כתוב בצורה שיווקית ואפילו לא מושכת במיוחד (שלא לומר תוכן בררה בחלק מהמקרים).

הוא מתאים לעמודים פנימיים באתר כדי לשמור עליו רלוונטי למילות מפתח חדשות אותן אתם מקדמים, אבל גם לאותם מקרים בהם אתם שולחים תוכן לאתרים אחרים ממנו אמורים לקשר אליכם בחזרה (או ההפך…). במקרים רבים מתייחסים גם לתוכן SEO כתוכן שמיועד בעיקר לפרסום מאמרים באתרים חיצוניים למטרת קישורים.

כמה עולה תוכן לקידום? כפי שאתם יכולים לנחש, זהו התוכן הפשוט ביותר.

מחיר מאמרי SEO בדרך כלל יהיה לא יותר מ-10 או 12 אגורות למילה, וצריך לקחת בחשבון גם את המע"מ במידה ועובדים מול עוסק מורשה ומעלה. בהזמנות גדולות יחסית המחיר יכול לרדת בצורה משמעותית, אפילו לאזור ה-7 אג' למילה ושמעתי גם על מקרים של פחות מזה (האימה!).

כדי שבכל זאת יהיה לו ערך בעיני גוגל, בדקו שיש למאמר הזה לוגיקה פנימית ושהוא לא נראה כמו סתם סדרה של משפטים. הוא אמור לתת גם איזשהו משהו ייחודי שלא נמצא במאמרים אחרים, אפילו אם זה לא יהיה מנוסח בצורה גאונית.

2. מחיר תוכן מקצועי

תוכן מקצועי הוא סוג תוכן שלרוב יהיה אינפורמטיבי ובאיכות גבוהה. תוכן כזה מתאים לסוגים רבים של עמודים:

  • מדריכים
  • טיפים מקצועיים
  • עמודי שאלות ותשובות

זהו כבר תוכן יקר יותר, וגם מנעד המחירים פה הרבה יותר רחב – בממוצע יכול לנוע בין 15-30 אג' למילה וכמובן שתמיד יש גם את היקרים הרבה יותר, תלוי בוותק ובניסיון של מי שכותב אותו.

אל תשכחו שבסופו של דבר אתם צריכים למצוא מישהו שבאמת מכיר את התחום, או שלפחות יכול לקרוא חומר מקצועי ולשכתב אותו בלי להיות דומה מדי למקור (ועדיף שיסתמך על כמה).

3. מחיר תוכן שיווקי

תוכן שיווקי הוא תוכן שהמטרה הראשית שלו היא למכור.

כתיבה שיווקית בדרך כלל צריכה להדגיש יתרונות כגון מקצועיות, וותק, ניסיון, מחירים, תכונות ועוד. מי שכותב את התוכן השיווקי צריך לדעת איך ללחוץ על הכפתורים הנכונים אצל הקורא בלי לעייף אותו.

לעיתים קרובות יש לשלב בין תוכן שיווקי לתוכן מקצועי על מנת לחזק את האמינות של מה שכתוב ולגרום ללקוח להבין שאתם לא מוכרים לו רק סיסמאות. כדאי מאוד לשכור מישהו שיכול לשלב בין שני סוגי התוכן ולבצע את המעבר ביניהם בצורה שלא תיראה מלאכותית וגסה.

אז כמה עולה תוכן שיווקי?

מחיר תוכן שיווקי יכול כבר להתחיל לטפס מעל ל-20 אגורות ואפילו ל-30 אגורות. אחת הסיבות לכך היא שתוכן שיווקי נתפס כיצירתי יותר ולא משהו שאפשר לשלוף מהשרוול.

4. מחיר תוכן לבלוגים

כיום הפורמט של הבלוג כבר ממש לא מוגבל רק למי שרוצה לספר לכם את הגיגו על העולם, ונעשה שימוש בבלוגים גם בחברות מסחריות ולצרכים שיווקיים.

יחד עם זאת, לא חסרים "כותבי צללים" שמתמחים בכתיבת בלוגים על פי דרישות ספציפיות להתמקדות בנושאים או סגנון הכתיבה. בלוג יכול להיות כתוב מגוף שלישי או מזווית אישית. תלוי בסגנון של האתר, את מי הוא מייצג ואיזה מסר רוצים שהוא יעביר.

בכל מקרה, אוסף של מאמרים שאין ביניהם קשר הוא לא בלוג. חייבת להיות רציפות בפוסטים מבחינת הנושאים או לכל הפחות מסגרת הזמן צריכה להיות הגיונית (לא לכתוב על הכנות ליום החתונה שבוע אחרי שכתבתם על יעדים לירח דבש…).

מבחינת מחיר, התוכן לבלוגים הושפע מאוד מתוכן לפוסטים בפייסבוק, למרות שהאחרונים עשויים להיות יותר שיווקיים. המשמעות היא שמדובר בתוכן יקר יותר שנמצא לרוב איפשהו בין התוכן המקצועי והתוכן השיווקי מבחינת המחיר. מחיר תוכן לבלוגים גם כן ינוע לרוב בין 15-25 אגורות למילה.

איזה תוכן מתאים לאתרים השונים?

1. אתרי תדמית

אתרי תדמית הם אתרים ייצוגים, ולכן אין ספק שתוכן לאתרי תדמית צריך לכלול בתוכו תכנים שיווקיים, לפחות בעמודים הקריטיים כמו למשל דף הבית, עמודי האודות ועמודי שירותים ומוצרים.

גם באתרי תדמית לא מאוד גדולים, עדיף שיהיה תוכן מקצועי או תוכן מקצועי – שיווקי. זאת מכיוון שתוכן מקצועי הוא ארוך יחסית ועוזר להתקדם בגוגל עבור מילות מפתח משמעותיות וחשובות.

אם אתם חייבים להשתמש במאמרי קידום בגלל שיקולי תקציב או שאתם מקבלים מאמרים כאלו כחלק מהחלפת קישורים / תוכן, שימו לב שהם עומדים בדרישות מינימליות ואין בהם משהו שיכול להתנגש עם המסר השיווקי שלכם. לדוגמה, אם אתם סוכני ביטוח, לא אמור להיות במאמרים האלו מאמר שיציג חברות לביטוח ישיר באור מאוד חיובי.

2. הודעות לעיתונות ותוכן יח"צ

חברות רבות ואפילו חטיבות שלא קשורים למערך המכירות מפרסמות מדי פעם הודעות לעיתונות באתר שלהם או לרשימות התפוצה.

לרוב הן יהיו בנויות ממבנה של פתיחה, הודעה על שיתוף פעולה, השקת מוצר חדש וכו', ולסיום מידע אודות החברה או החברות שמוזכרות בהודעה לעיתונות.

למרות שהמבנה הזה קבוע ולרוב גם יש איזושהי תבנית קבועה להודעה, עדיין צריך לשלב כאן בין תוכן שיווקי לתוכן מקצועי. כמו כן, ברגע שתוכן נכנס לקטגוריה של הודעות לעיתונות / יח"צ, הוא בדרך כלל גם יעלה הכי הרבה מכיוון שהוא מיועד ללקוחות גדולים יחסית.

3. תוכן לדפי נחיתה

תוכן לדפי נחיתה הוא מן הסתם תוכן שיווקי.

דפי נחיתה יכולים להיות ארוכים וחופרים מאד הוא קצרים מאד – כמעט אין באמצע.

בשנים האחרונות כמעט לא יוצא לי לראות את הדפי נחיתה באורך הגלות, כנראה מתוך מגמה כלל עולמית להתחרות על הקשב הקצר שיש היום לגולש הממוצע, עם כל מליון הסחות הדעת השונות.

כאמור, מה שהרבה יותר אלו דפי נחיתה ממוקדים וקצרים יחסית (150-300 מילים) ולכן על הכותב להיות יצירתי אפילו יותר וכל מילה יכולה להיות קריטית.

כתיבה שיווקית לדפי נחיתה יכולה להיות משולבת עם העיצוב שלו כחלק מעסקת חבילה, ולכן זה עניין חמקמק שאותו צריך לברר עם מי שמספק לכם את דפי הנחיתה.

רוב המעצבים והחברות הם אמינים ועובדים עם כותבים מקצועיים, כשהעלות כבר כלולה במחיר הסופי.

יחד עם זאת, במקרה ואתם רוצים לשגר קמפיין גדול או לבדוק כמה דפים במקביל בלי הרבה שינויים בעיצוב בין דף לדף, עדיף שתיקחו כותב תוכן שיעבוד צמוד אליכם. כאן המחיר הוא לרוב לעמוד ולא למילה.

שוק דפי הנחיתה הוא די פרוע. יש כאלו שידרשו 500 ₪ ויש כאלו שידרשו גם 2000 ₪ … בהתאם לזאת, כתיבה שיווקית לעמוד נחיתה יכולה לעלות בקלות 200 ש"ח או 300 ₪ לדף, ולעיתים אפילו יותר.

4. תוכן לאתרי מסחר

אתרי מסחר הם בסופו של דבר אתרים שהתוכן בהם אמור להיות בעיקר שיווקי ולצרכי SEO.

עם זאת, עם השנים מצאתי כי מי שמשקיע (אבל באמת) בטקסטים מושקעים, מפורטים וגם שיווקיים במוצרים עצמם וגם בקטגוריות של האתר – מרוויח את האפקט של קידום אורגני איכותי יותר. בגלל שהרבה מאד לא משקיעים בטקסטים מספיק טובים (או בכלל) באתרי מסחר שלהם, יש פה חלל די גדול שכדאי לנצל אותו לטובתכם. למידע נוסף על קידום אתרי מסחר בגוגל.

איפה מוצאים כותבי מאמרים?

  • אם יש לכם אתר תדמיתי באחד התחומים האלה: בניית אתרים, קידום בגוגל, עיצוב גרפי, פרסום בגוגל וכו' – סיכוי טוב שהם יגיעו אליכם לבד 🙂 (אני מקבל כמעט כל יום הצעה של כתיבת מאמרים).
  • אתרי פרילנסרים – לדוגמא Xplace או אתרים רלוונטיים בחו"ל
  • קבוצות בפייסבוק – אחת הדרכים היעילות לדעתי. חפשו "כותבי תוכן" בפייסבוק ותמצאו לא מעט אפשרויות
  • בקשת המלצות מקולגות בתחום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן