קידום אורגני באינטרנט: 9 סיבות שאתם חייבים את זה לעסק שלכם

אם יש לכם אתר יותר מכמה חודשים, בוודאי כבר קיבלתם לפחות הצעה אחת או שתיים ממומחים לקידום אתרים בגוגל שמעוניינים לקדם את האתר שלכם.

יכול להיות שגם שאלתם את עצמכם האם קידום אתרים הוא עדיין רלוונטי בזמן שבו כולנו משתפים קישורים ואתרים בפייסבוק ולמה פשוט לא לעשות קמפיין ממומן שיביא לכם גולשים כבר מחר.

ואם אתם שחקני נשמה ומבינים את היתרונות של קידום אורגני לעסק, אז בוודאי אתם רוצים לדעת איך לקדם את העסק בגוגל אורגני.

אז למה קידום אורגני? על כך נדבר במדריך הבא.

קידום אורגני

מה זה קידום אורגני לעסק ולמה הוא תהליך כל כך עוצמתי לשיווק עסקים?

במאמר הבא אני הולך לתת לא מעט עצות לקידום האורגני, אז שווה לכם להישאר איתי 🙂

יתרונות קידום אורגני לעסקים קטנים הם רבים. אבל רגע לפני – בואו נבין מה זה בדיוק קידום אורגני.

קידום אורגני או קידום אתרים אורגני בגוגל (נקרא גם SEO) – הוא התהליך שמטרתו להביא לשיפור התוצאות האורגניות (הטבעיות) בגוגל במטרה לשפר כמה שיותר את מספר (ואיכות) הכניסות לאתר במגוון רחב של מילות מפתח רלוונטיות שאנשים מבצעים בגוגל על בסיס יומיומי והובלת האתר שלך לעמוד הראשון של גוגל.

לפני שנדבר על איך לעשות פרסום אורגני – בואו נראה מה היתרונות של תהליך קידום אורגני לעסקים קטנים .

למדריך מורחב שלי שמסביר מה זה קידום אורגני.

למה קידום אורגני?

לתהליך קידום אורגני יש ים של יתרונות (אני מדבר על כולם בהרחבה בהמשך המדריך…!)

✅ הזרמת תנועה איכותית לטווח ארוך

✅ קידום אורגני באינטרנט (SEO) משבח את ערך האתר לאורך זמן

✅ קידום אתרים אורגני לעסקים קטנים עוזר למתג אתכם ברשת

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

✅ לקידום אורגני אין תקרת זכוכית ועל כן הפוטנציאל הוא למעשה כמעט אינסופי

✅ קידום אורגני בגוגל זהו ערוץ שיווק משתלם עם החזר השקעה (ROI) משמעותי לטווח ארוך

✅ קידום אורגני לעסק בגוגל הוא מצוין לאתרים עם בסיס רחב של תוכן (בקיצור, אתרים עם הרבה עמודים)

✅ עם קידום אורגני בגוגל, אתם נהנים מתנועה איכותית וממוקדת של אנשים שחיפוש בדיוק את השירות או המוצר שלכם

✅ יש קשר הדוק בין קידום אורגני באינטרנט לבין שיפור ביצועים הטכניים באתר

✅ השלם עולה על סך חלקיו (מה זה אומר?! קיראו את כל המדריך ותבינו…)

אז כן – יתרונות קידום אורגני הם רבים ומגוונים. עכשיו בואו נבין איך עושים את זה בפועל.

איך עושים קידום אורגני בגוגל: איך לקדם את האתר בתכלס מתבטא בשטח?

אז איך לקדם את העסק בגוגל אורגני?

לפני שאתם רצים לחפש חברה לקידום אורגני שתוביל אתכם לעמוד הראשון של מנועי החיפוש, בואו קודם נבין מה זה בכלל ואיך זה בא לידי ביטוי.

החיפוש של גוגל מתחלק ל-2 סוגי תוצאות עיקריות: אורגניות וממומנות.

ככה התוצאות האורגניות (והממומנות) נראות ביום יום:

קידום אורגני וממומן בגוגל

אז איך עושים קידום אורגני בגוגל?

או במילים אחרות: קידום מיקומים בגוגל אורגני – הכיצד?

קידום אורגני באינטרנט ניתן לבצע באופן עצמאי או בעזרת מקדם אתרים המועסק על ידי חברה לקידום אורגני / מומחה לקידום אתרים.

חברה לקידום אורגני או מומחה לקידום אורגני – יכולים לחסוך לכם זמן רב, אנרגיה והתעסקות עם כל הדרוש לקידום אורגני, שכן זהו תחום הדורש לא מעט עבודה.

כדי להבין איך עושים קידום אורגני, צריך להבין ממה מורכב התהליך של קידום אתרים אורגני:

  1. מחקר מילות מפתח
  2. קביעת אסטרטגיה של תוכנית הקידום
  3. כתיבת תוכן (במידת הצורך) ואופטימיזציה לעמודי האתר
  4. בניית קישורים חיצוניים
  5. בקרה ושיפורים

על כל הדברים האלה אני מרחיב (מאד) בקורס קידום אתרים החינמי שלי ובמדריכים נוספים באתר.

רגע לפני שאני מגיע לתכלס…הסבר פשוט בגובה העיניים על קידום אתרים אורגני תמצאו בסרטון הבא:

האם קידום אתרים אורגני מת?

קידום אורגני או קידום ממומן?

בתור מי שנמצא בתחום של קידום אתרים בגוגל כבר לא מעט שנים, אני יכול להגיד לכם שכמעט כל שנה קם מישהו ואומר שקידום אתרים מת, אבל כל פעם הנתונים של גוגל מצליחים להפריך את הטענה הזו מחדש.

האם קידום אתרים מת?

בקטע של וידאו? עשיתי גם סרטון המסביר בקצרה על ההבדלים בין קידום אורגני לעסק וקידום ממומן:

למידע מורחב על זה: קידום אורגני או ממומן – השוואה מלאה.

למי שמסתכל מהצד, נראה שגוגל קצת תקועה מאחורה עם כל עמודי הטקסט המשעממים שלה והנושא של לקדם את האתר בעזרת הקידום האורגני, אבל מאחורי הקלעים הוא עושה המון על מנת לשמור על עצמה רלוונטית מתמיד.

לכן גם לא כדאי לוותר על קידום אורגני לעסק כל כך מהר… והנה בדיוק למה:

1. קידום אתרים אורגני בגוגל מסייע להזרים תנועה איכותית לטווח ארוך

כשאתם מעלים פוסט בפייסבוק או אפילו מריצים קמפיין ממומן של חשיפה תמורת תשלום, אתם צריכים להוסיף כל הזמן עוד דלק (=כסף).

אם אתם מפסיקים לשלם על חשיפה או מפסיקים להעלות פוסטים, בסופו של דבר לא ימצאו אתכם.

כלומר = אין לאמצעי פרסום בתשלום אפקט לטווח ארוך (!!!)

לעומת זאת, אתר שמקודם אורגנית בצורה נכונה יכול ליהנות מתנועה למשך טווח ארוך מכיוון שהוא כבר רוכב על ההצלחה של הקידום שנעשה.

להביא עוד תנועה לאתר זה תמיד דבר טוב, אבל חשוב שהתנועה הזו גם תהיה איכותית.

האיכות של התנועה נמדדת על פי כמה גורמים:

  • משך הזמן שהגולשים מבלים באתר
  • מספר עמודים נצפים בממוצע
  • אבל בעיקר בשאלה האם הם מבצעים את מה שאנחנו רוצים שיבצעו כמו רישום לעדכונים, רכישה של מוצר, הזמנת שירות וכו'. (בז'רגון המקצועי מדובר בהמרה, Conversion).
  • ובשורה תחתונה – כמה כסף נכנס פר גולש ממוצע (זאת, בהנחה שמטרת האתר שלכם להכניס כסף – בד"כ בזה מדובר).

על מנת להעלות את איכות התנועה, יש ליצור התאמה בין מה שהגולש רואה בתוצאות החיפוש לבין מה שהעמוד מכיל בפועל, וזהו אחד מן התפקידים היותר חשובים של הקידום.

למרות שקל להגדיר מהי תנועה איכותית, הניואנסים עצמם משתנים מאתר לאתר, ולכן תהליך של קידום אורגני באינטרנט חייב להיות מלווה בהפקת דוחות ואנליזה של נתוני הכניסות לאתר (בעזרת כלים כמו גוגל אנליטיקס) וזה מה שהלקוח בדרך כלל רואה בסוף החודש.

באחד האתרים שאני מקדם, ניתן לשים לב בבירור בין כמות הלידים, אחוזי המרה ומדדי איכות כלליים (זמן שהייה וכו') בין תנועה אורגנית ובין ערוצים אחרים:

סטטיסטיקה של ערוצי תנועה באנליטיקס

2. קידום אורגני בגוגל משבח את ערך האתר

קידום אתרים בגוגל, בדגש על קידום אורגני, מחזק את האתר שלכם לאורך זמן.

בוודאי שאלו אתכם לפחות פעם אחת כמה גולשים יש לכם, על אילו מילות מפתח אתם מקודמים או כמה אתם חושבים שהאתר שווה.

רוב בעלי האתרים לא חושפים את כל הפרטים האלו או אפילו יודעים אותם, אבל יש מספר כלים שמאפשרים לגלות חלק מהם וכך להעריך את האתר.

בהקשר של קידום אתרים בגוגל, העלאת ערך האתר שלכם בעזרת התהליך של הקידום האורגני חשובה לא רק למקרה שבו תרצו למכור אותו בעתיד (אם מדובר בפורטל או אתר ממוקד תוכן), אלא גם יעזור לכם לבצע שיתופי פעולה עם מקדמי אתרים בדמות פוסטים אורחים או החלפות תכנים, וכך בעצם לקדם את עצמכם עוד יותר דרך מערכת של משוב חיובי וליצור לעצמכם מוניטין חיובי ברשת.

בסופו של דבר, אתר איכותי ואמין עם ערך גבוה הוא גם אתר שמקשרים אליו יותר. קישורים חיצוניים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר של קידום אתרים אורגני באינטרנט.

מספיק לראות כמה אתרים מקשרים לויקיפדיה ולהיווכח בשליטה הבלתי מעורערת שלה בתוצאות החיפוש על מילות מפתח שקשורות למונחים שונים או שמות של סרטים, ספרים, אנשים, וכמעט כל דבר בעצם 🙂

3. קידום אורגני בגוגל בונה לכם שם ומיתוג דיגיטלי

ידוע שגוגל מסתכל על סך כל הקישורים שנכנסים לאתר מסוים, אבל ישנה גם סברה שהוא מתבונן במיתוג של האתר.

למשל:

  • מי עומד מאחורי האתר – יכול להיות חברה או אתר פרטי
  • בכמה אתרים אחרים הוא מופיע
  • האם יש לו פרופילים חברתיים והיכן – במילים אחרות מהי הנוכחות החברתית שלו
  • כל הדברים האלה משפיעים מאד על מדדי ה-E-E-A-T של האתר, שהם מרכיב חשוב מאד בגוגל

על E-A-T וקידום אורגני אני מדבר בסרטון הבא:

כשגוגל שואב את המידע הזה, הוא יכול להציג קופסה עם נתונים שמתייחסים לאתר.

הקופסה הזו נקראת גם "גרף הידע" וגוגל מבליט אותה לצד תוצאות החיפוש, בצד או למעלה (במובייל).

הנה דוגמא לגרף הידע בפעולה:

גרף הידע - שירים של אריק איינשטיין

האזכור עצמו לא חייב להיות בהכרח מלווה בקישורים ואפילו רק פרטים מזהים או קישורים שלא משפיעים על הדירוגים כמו דירוגי Nofollow, הם בעלי השפעה חיובית.

בסופו של דבר, גוגל הוא סוג של בבואה של העולם האמיתי (או כך לפחות שואפים להיות).

זאת אומרת שאם אני בנאדם מאד מוכר בתחום מסוים – זה צריך להשתקף גם בגוגל.

כהערת אגב אציין שבלא מעט מקרים זה לא המצב – ונתקלתי בכמה וכמה סיטואציות של חברות ענק בעלות נוכחות אפסית באינטרנט ומהצד השני – עסקים קטנים שנראים כמו אימפריה בגוגל ובדיגיטל בכלל. האחרונים השכילו לנצל את כוחו של האינטרנט על מנת לייצר לעצמם נוכחות אונליין מרשימה.

קידום אורגני ומיתוג באינטרנט - דניאל זריהן

להרחבה נוספת בהקשר הזה:

4. לתהליך קידום אורגני בגוגל יש פוטנציאל (כמעט) אינסופי

כאשר אנחנו מדברים על הפוטנציאל של אתרי אינטרנט, קמפיינים ממומנים בדרך כלל מתמקדים בקבוצה מצומצמת של עמודים מהסיבה הפשוטה שלא ניתן להתמקד בכל עמוד ועמוד באתר.

בנקודה הזו ישנו יתרון עצום לתהליך קידום אורגני בגוגל שבעזרתו אפשר להביא גולשים לכל עמוד שעבר אופטימיזציה מתאימה (ובהרבה מקרים זה ממש לא תנאי חובה) ולבדוק אילו עמודים נסרקו על ידי גוגל ואילו עדיין לא. לדוגמה, מספיק לקשר לעמוד מסוים מעמוד אחר על מנת להעלות את הרלוונטיות שלו.

אתרים עשירים בתוכן, ככל שהוא איכותי ומעניק ערך רב לגולשים – מתקדמים ברוב המקרים הרבה יותר טוב ובצורה מהירה. ככל שיש יותר עמודים באתר (כל עוד האיכות נשמרת ולא נגרעת בגלל זה), כך פוטנציאל החשיפה והקידום גבוהים יותר.

בהקשר זה, כדאי לציין כי גוגל אמרו בעצמם כי עדיף אתר קטן ואיכותי (מעט עמודים) מאשר אתר עם המון עמודים לא איכותיים.

הנה דוגמא לצמיחה מטורפת של אתר שהשקיע באורגני והיום מחזיר את ההשקעה פי כמה:

צמיחה אורגנית לפי אתר SEMRush

5. קידום אורגני (כאשר מבוצע נכון) משתלם לאורך זמן ומחזיר את ההשקעה

כאמור, קידום אורגני הוא לא משהו שנפסק כשמורידים את השאלטר.

אם מחליטים לעשות הפסקה בתהליך של קידום אתרים בגוגל, או מורידים את הקצב, האתר עדיין ירוויח מהקידום שכבר נעשה, זאת בהנחה שהוא לא הופך להיות שבוי בידי חברת הקידום.

גם מבחינת ההחזר על ההשקעה (ROI), קידום אורגני עובד בצורה עדיפה לעומת שאר הפתרונות הקיימים: ההחזר על השקעה ברוב ערוצי הפרסום ברשת עשוי להיות גבוה יותר בהתחלה כאשר לצרכנים אין מודעות והכרה עם המותג, אבל הוא ידעך עם הזמן מכיוון שהגולשים רואים שוב ושוב את אותה מודעה.

בסופו של דבר חייבים לשנות את אופן הפרסום ואת ה-Creative, כך שהמפרסם נכנס למעגל קסמים בו הוא חייב להמשיך לשלם כל הזמן.

זה נכון בעיקר בפייסבוק, שאחת מהבעיות העיקריות עם הפלטפורמה היא "התעייפות" של מודעות עד שהגולשים הופכים אדישים (שלא לומר עיוורים) אליהן לחלוטין, מה שמצריך רענון של קהל, קריאטיב או שילוב שלהם – לעיתים קרובות.

לעוד 20+ טיפים על פרסום יעיל בפייסבוק.

לעומת זאת, כאשר מדברים על קידום אורגני –  מדובר כאמור בהשקעה לטווח ארוך ולכן ההחזר גדל עם הזמן בלי שצריך לנקוט בצעדים דרסטיים, אלא פשוט ממשיכים באותה הרוטינה.

היכולת להתאים לכל עמוד טקסט וכותרת משלו, מסייעים להפחית את הנטייה של גולשים לפסוח או להתעלם ממה שהם כבר ראו בעבר.

6. קידום אורגני מעולה לאתרי תוכן

כמעט כל מי שמדבר איתי ומבקש עצות לקידום אורגני בוויקס או בוורדפס, או על כל פלטפורמה אחרת,  מקבל המלצה קבועה – "צור תוכן איכותי על בסיס קבוע".

בעוד חלק מן הגולשים באתרי תוכן או חדשות מבקרים באתר על בסיס קבוע ישירות, דרך הפייסבוק או עדכונים מרשימת תפוצה, רבים אחרים מוצאים מאמרים המאוחסנים בארכיון בעיקר דרך מנועי חיפוש על סמך מילות המפתח שהם מקלידים או קישורים שהם מוצאים לאתרים אחרים (לקישורים עצמם יש כידוע השפעה חיובית על הקידום עצמו).

מהסיבה הזו, קידום אורגני הוא מצוין לאתרי תוכן שמתבססים גם על כתבות וטורים שלא נמצאים בראש החדשות, אלא שמורים בארכיון.

מספר העמודים הגדול יכול להכפיל ואפילו לשלש את כמות הגולשים אם מבצעים קידום אתרים אורגני נכון, ויש לכך השפעה ישירה על הרווחים של האתר (מרבית אתרי התוכן מרוויחים דרך פרסומות או מודעות הנלוות לתוכן).

למידע מורחב: איך אפשר להתפרנס דרך האינטרנט.

7. חשיפה מבוססת חיפוש

אם חושבים על זה רגע – מה זה בעצם קידום אתרים אורגני? קידום אורגני הוא קידום מבוסס חיפוש.

ערוצי השיווק החברתיים שנמצאים בעליה מתמדת בשנים האחרונות הם דרך שיווק מצוינת כאשר רוצים לפרסם רק לגולשים עם תחומי עניין מסוימים או כאלו שנמצאים בקבוצה דמוגרפית תחומה.

החיסרון הוא ששיווק חברתי לא ממוקד בגולש שמבצע פעולה אקטיבית, אלא פונה לגולשים פסיביים שגולשים בפיד או מקבלים עדכונים מהדף שהם אוהבים.

מסיבה זו, אם ניקח סיטואציה כמו למשל רכישת מוצר אחרי חיפוש בגוגל או חיפוש מידע על נושא מסוים, שיווק חברתי הוא לא תמיד האפשרות הכי אפקטיבית מכיוון שהגולש מצפה למצוא את מה שהוא חיפש באותה השנייה, בנקודה הזו, לקידום אורגני (וגם לקידום ממומן) יש יתרון משמעותי.

רוב הגולשים בפייסבוק (וברשתות חברתיות בכלל) נמצאים שם לרוב למטרות בידור: להעביר את הזמן, להתעדכן מה קורה אצל משפחה וחברים, סתם נכנסים כל 5 דקות מכח האינרציה וכו'.

רובם בכלל לא נמצאים ב State of mind של רכישה או התעניינות במוצר/שירות מסוים – ולכם רובם לא נחשבים קהל פוטנציאלי "חם", וזאת לעומת גולשים המחפשים ישירות מילות מפתח בגוגל (או כל מנוע חיפוש אחר לצורך העניין) ומגיעים היישר לעמוד רלוונטי באתר שיש לנו שליטה מלאה עליו מבחינת התוכן, העיצוב וכו'.

8. קידום אורגני מסייע לשיפור הביצועים הטכניים

כיום ישנו קשר הדוק בין הביצועים הטכניים של האתר לבין המקום שלו במנועי החיפוש: פעם הגולש היה רגיל לאתרים שעולים לאט וגם לא נראים משהו, אבל היום כשהאינטרנט נמצא בכף היד, הגולש מצפה שאתרים יעלו במהירות שיא ויהיו נוחים לגלישה.

לכן, קידום עסקים, בדגש על קידום אורגני בגוגל כולל פעמים רבות גם אופטימיזציה לממשק ולמהירות של האתר, שני דברים שמשפיעים לטובה על האתר גם מעבר למיקומים שלו. מאחורי הקלעים, שדרוג של אתרים ישנים למערכות ניהול מודרניות, משפרת גם את קלות הניהול שלהם ולא רק את הביצועים.

מדריך מומלץ בנושא: השוואה מקיפה בין מעל 10 מערכות ניהול תוכן שונות.

9. עם קידום אורגני לעסק – השלם עולה על סך חלקיו

אם קראתם עד כאן ובמיוחד את הפסקה האחרונה, מניח שכבר הבנתם למה קידום אורגני זה ערוץ עוצמי ומשתלם במיוחד.

כמו כן, בוודאי שמתם לב שמדי פעם כתבתי גם על ערוצי שיווק אחרים ובמה הם נבדלים מתהליך של קידום אורגני.

זה המקום להדגיש – קידום בגוגל (או קידום אורגני) עובד בצורה הטובה ביותר עם ערוצי שיווק נוספים (לדוגמא רימרקטינג), אבל החוכמה היא למצוא את התמהיל הנכון ולחלק את התקציב בין כל הערוצים בצורה שמתאימה לאופי של האתר. אין אתר שמתאים רק לערוץ שיווק מסוים ובדרך כלל כל ערוץ שיווק ניתן ליישם על כל אתר בצורה כזו או אחרת.

יש לכם אתר והצלחתם להשתכנע ביתרונות של של תהליך קידום אורגני? יותר מאשמח אם תשאירו פנייה ואצור קשר בהקדם 🙂

בתור מקדם אתרים מהוותיקים בארץ, קידמתי מעל 700 אתרים עד היום סך הכל, אלו חלק קטנטן מהלקוחות שממליצים עליי:

מה לקוחות אומרים עליי?

לא רק קידום מיקומים בגוגל אורגני! רוצים עוד עצות לשיפור הקידום האורגני? למדריכים נוספים באתר:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו