דף הבית / קידום אתרים בגוגל / קידום אורגני: 9 סיבות שאתם חייבים את זה לעסק שלכם

קידום אורגני: 9 סיבות שאתם חייבים את זה לעסק שלכם

אם יש לכם אתר יותר מכמה חודשים, בוודאי כבר קיבלתם לפחות הצעה אחת או שתיים לקדם לכם את האתר. יכול להיות שגם שאלתם את עצמכם האם קידום אתרים הוא עדיין רלוונטי בזמן שבו כולנו משתפים קישורים ואתרים בפייסבוק ולמה פשוט לא לעשות קמפיין ממומן שיביא לכם גולשים כבר מחר.

קידום אורגני

למידע מורחב על זה: קידום אורגני או ממומן – השוואה מלאה.

בתור מי שנמצא בתחום כבר לא מעט שנים, אני יכול להגיד לכם שכמעט כל שנה קם מישהו ואומר שקידום אתרים מת, אבל כל פעם הנתונים של גוגל מצליחים להפריך את הטענה הזו מחדש.

האם קידום אתרים מת?

בקטע של וידאו? עשיתי גם סרטון המסביר בקצרה על ההבדלים בין קידום אורגני וקידום ממומן:

למי שמסתכל מהצד, נראה שגוגל קצת תקועה מאחורה עם כל עמודי הטקסט המשעממים שלה, אבל מאחורי הקלעים הוא עושה המון על מנת לשמור על עצמה רלוונטית מתמיד. לכן גם לא כדאי לוותר על קידום אורגני כל כך מהר… והנה בדיוק למה:

1. הזרמת תנועה איכותית לטווח ארוך

כשאתם מעלים פוסט בפייסבוק או אפילו מריצים קמפיין ממומן של חשיפה תמורת תשלום, אתם צריכים להוסיף כל הזמן עוד דלק (=כסף). אם אתם מפסיקים לשלם על חשיפה או מפסיקים להעלות פוסטים, בסופו של דבר לא ימצאו אתכם, אין לאמצעי פרסום בתשלום אפקט לטווח ארוך.

לעומת זאת, אתר שמקודם אורגנית בצורה נכונה יכול ליהנות מתנועה למשך טווח ארוך מכיוון שהוא כבר רוכב על ההצלחה של הקידום שנעשה.

להביא עוד תנועה לאתר זה תמיד דבר טוב, אבל חשוב שהתנועה הזו גם תהיה איכותית. האיכות של התנועה נמדדת על פי כמה גורמים:

  • משך הזמן שהגולשים מבלים באתר
  • מספר עמודים נצפים בממוצע
  • אבל בעיקר בשאלה האם הם מבצעים את מה שאנחנו רוצים שיבצעו כמו רישום לעדכונים, רכישה של מוצר, הזמנת שירות וכו'. (בז'רגון המקצועי מדובר בהמרה, Conversion).
  • ובשורה תחתונה – כמה כסף נכנס פר גולש ממוצע (זאת, בהנחה שמטרת האתר להכניס כסף – בד"כ בזה מדובר).

על מנת להעלות את איכות התנועה, יש ליצור התאמה בין מה שהגולש רואה בתוצאות החיפוש לבין מה שהעמוד מכיל בפועל, וזהו אחד מן התפקידים היותר חשובים של הקידום.

למרות שקל להגדיר מהי תנועה איכותית, הניואנסים עצמם משתנים מאתר לאתר, ולכן תהליך של קידום אורגני חייב להיות מלווה בהפקת דוחות ואנליזה של נתוני הכניסות לאתר (בעזרת כלים כמו גוגל אנליטיקס) וזה מה שהלקוח בדרך כלל רואה בסוף החודש.

באחד האתרים שאני מקדם, ניתן לשים לב בבירור בין כמות הלידים, אחוזי המרה ומדדי איכות כלליים (זמן שהייה וכו') בין תנועה אורגנית ובין ערוצים אחרים:

סטטיסטיקה של ערוצי תנועה באנליטיקס

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

2. קידום אורגני משבח את ערך האתר

בוודאי שאלו אתכם לפחות פעם אחת כמה גולשים יש לכם, על אילו מילות מפתח אתם מקודמים או כמה אתם חושבים שהאתר שווה. רוב בעלי האתרים לא חושפים את כל הפרטים האלו או אפילו יודעים אותם, אבל יש מספר כלים שמאפשרים לגלות חלק מהם וכך להעריך את האתר.

העלאת ערך האתר חשובה לא רק למקרה שבו תרצו למכור אותו בעתיד (אם מדובר בפורטל או אתר ממוקד תוכן), אלא גם יעזור לכם לבצע שיתופי פעולה עם מקדמי אתרים בדמות פוסטים אורחים או החלפות תכנים, וכך בעצם לקדם את עצמכם עוד יותר דרך מערכת של משוב חיובי וליצור לעצמכם מוניטין חיובי ברשת.

בסופו של דבר, אתר איכותי ואמין עם ערך גבוה הוא גם אתר שמקשרים אליו יותר. מספיק לראות כמה אתרים מקשרים לויקיפדיה ולהיווכח בשליטה הבלתי מעורערת שלה בתוצאות החיפוש על מילות מפתח שקשורות למונחים שונים או שמות של סרטים, ספרים, אנשים, וכמעט כל דבר בעצם J

3. שם ומיתוג דיגיטאלי

ידוע שגוגל מסתכל על סך כל הקישורים שנכנסים לאתר מסוים, אבל ישנה גם סברה שהוא מתבונן במיתוג של האתר. למשל:

  • מי עומד מאחורי האתר – יכול להיות חברה או אתר פרטי
  • בכמה אתרים אחרים הוא מופיע
  • האם יש לו פרופילים חברתיים והיכן – במילים אחרות מהי הנוכחות החברתית שלו

כשגוגל שואב את המידע הזה, הוא יכול להציג קופסה עם נתונים שמתייחסים לאתר. הקופסה הזו נקראת גם "גרף הידע" וגוגל מבליט אותה לצד תוצאות החיפוש, בצד או למעלה (במובייל).

האזכור עצמו לא חייב להיות בהכרח מלווה בקישורים ואפילו רק פרטים מזהים או קישורים שלא משפיעים על הדירוגים כמו דירוגי Nofollow, הם בעלי השפעה חיובית.

בסופו של דבר, גוגל הוא סוג של בבואה של העולם האמיתי (או כך לפחות שואפים להיות). זאת אומרת שאם אני בנאדם מאד מוכר בתחום מסוים – זה צריך להשתקף גם בגוגל. כהערת אגב אציין שבלא מעט מקרים זה לא המצב – ונתקלתי בכמה וכמה סיטואציות של חברות ענק בעלות נוכחות אפסית באינטרנט ומהצד השני – עסקים קטנים שנראים כמו אימפריה בגוגל ובדיגיטל בכלל. האחרונים השכילו לנצל את כוחו של האינטרנט על מנת לייצר לעצמם נוכחות אונליין מרשימה.

מיתוג באינטרנט

להרחבה נוספת בהקשר הזה:

4. פוטנציאל (כמעט) אינסופי

כאשר אנחנו מדברים על הפוטנציאל של אתרי אינטרנט, קמפיינים ממומנים בדרך כלל מתמקדים בקבוצה מצומצמת של עמודים מהסיבה הפשוטה שלא ניתן להתמקד בכל עמוד ועמוד באתר. בנקודה הזו ישנו יתרון עצום לקידום אורגני שבעזרתו אפשר להביא גולשים לכל עמוד שעבר אופטימיזציה מתאימה (ובהרבה מקרים זה ממש לא תנאי חובה) ולבדוק אילו עמודים נסרקו על ידי גוגל ואילו עדיין לא. לדוגמה, מספיק לקשר לעמוד מסוים מעמוד אחר על מנת להעלות את הרלוונטיות שלו.

אתרים עשירים בתוכן, ככל שהוא איכותי ומעניק ערך רב לגולשים – מתקדמים ברוב המקרים הרבה יותר טוב ובצורה מהירה. ככל שיש יותר עמודים באתר (כל עוד האיכות נשמרת ולא נגרעת בגלל זה), כך פוטנציאל החשיפה והקידום גבוהים יותר.

בהקשר זה, כדאי לציין כי גוגל אמרו בעצמם כי עדיף אתר קטן ואיכותי (מעט עמודים) מאשר אתר עם המון עמודים לא איכותיים.

הנה דוגמא לצמיחה מטורפת של אתר שהשקיע באורגני והיום מחזיר את ההשקעה פי כמה:

צמיחה אורגנית לפי אתר SEMRush

5. משתלם לאורך זמן ומחזיר את ההשקעה

כאמור, קידום אורגני הוא לא משהו שנפסק כשמורידים את השאלטר. אם מחליטים לעשות הפסקה בקידום או מורידים את הקצב, האתר עדיין ירוויח מהקידום שכבר נעשה, זאת בהנחה שהוא לא הופך להיות שבוי בידי חברת הקידום (מומלץ לקרוא את הפוסט "איך מחזיקים לקוח" בשביל להבין מה לעשות על מנת שזה לא יקרה לכם).

גם מבחינת ההחזר על ההשקעה (ROI), קידום אורגני עובד בצורה עדיפה לעומת שאר הפתרונות הקיימים: ההחזר על השקעה ברוב ערוצי הפרסום ברשת עשוי להיות גבוה יותר בהתחלה כאשר לצרכנים אין מודעות והכרה עם המותג, אבל הוא ידעך עם הזמן מכיוון שהגולשים רואים שוב ושוב את אותה מודעה.

בסופו של דבר חייבים לשנות את אופן הפרסום ואת ה-Creative, כך שהמפרסם נכנס למעגל קסמים בו הוא חייב להמשיך לשלם כל הזמן. זה נכון בעיקר בפייסבוק, שאחת מהבעיות העיקריות עם הפלטפורמה היא "התעייפות" של מודעות עד שהגולשים הופכים אדישים (שלא לומר עיוורים) אליהן לחלוטין, מה שמצריך רענון של קהל, קריאטיב או שילוב שלהם – לעיתים קרובות.

לעוד 20+ טיפים על פרסום יעיל בפייסבוק.

לעומת זאת, בקידום אורגני מדובר כאמור בהשקעה לטווח ארוך ולכן ההחזר גדל עם הזמן בלי שצריך לנקוט בצעדים דרסטיים, אלא פשוט ממשיכים באותה הרוטינה. היכולת להתאים לכל עמוד טקסט וכותרת משלו, מסייעים להפחית את הנטייה של גולשים לפסוח או להתעלם ממה שהם כבר ראו בעבר.

6. מעולה לאתרי תוכן

בעוד חלק מן הגולשים באתרי תוכן או חדשות מבקרים באתר על בסיס קבוע ישירות, דרך הפייסבוק או עדכונים מרשימת תפוצה, רבים אחרים מוצאים מאמרים המאוחסנים בארכיון בעיקר דרך מנועי חיפוש על סמך מילות המפתח שהם מקלידים או קישורים שהם מוצאים לאתרים אחרים (לקישורים עצמם יש כידוע השפעה חיובית על הקידום עצמו).

מהסיבה הזו, קידום אורגני הוא מצוין לאתרי תוכן שמתבססים גם על כתבות וטורים שלא נמצאים בראש החדשות, אלא שמורים בארכיון. מספר העמודים הגדול יכול להכפיל ואפילו לשלש את כמות הגולשים אם מבצעים קידום נכון, ויש לכך השפעה ישירה על הרווחים של האתר (מרבית אתרי התוכן מרוויחים דרך פרסומות או מודעות הנלוות לתוכן).

למידע מורחב: איך אפשר להתפרנס דרך האינטרנט.

7. חשיפה מבוססת חיפוש

ערוצי השיווק החברתיים שנמצאים בעליה מתמדת בשנים האחרונות הם דרך שיווק מצוינת כאשר רוצים לפרסם רק לגולשים עם תחומי עניין מסוימים או כאלו שנמצאים בקבוצה דמוגרפית תחומה. החיסרון הוא ששיווק חברתי לא ממוקד בגולש שמבצע פעולה אקטיבית, אלא פונה לגולשים פסיביים שגולשים בפיד או מקבלים עדכונים מהדף שהם אוהבים.

מסיבה זו, אם ניקח סיטואציה כמו למשל רכישת מוצר אחרי חיפוש בגוגל או חיפוש מידע על נושא מסוים, שיווק חברתי הוא לא תמיד האפשרות הכי אפקטיבית מכיוון שהגולש מצפה למצוא את מה שהוא חיפש באותה השנייה, בנקודה הזו, לקידום אורגני (וגם לקידום ממומן) יש יתרון משמעותי.

רוב גולשים בפייסבוק (וברשתות חברתיות בכלל) נמצאים שם לרוב למטרות בידור: להעביר את הזמן, להתעדכן מה קורה אצל משפחה וחברים, סתם נכנסים כל 5 דקות מכח האינרציה וכו'. רובם בכלל לא נמצאים ב State of mind של רכישה או התעניינות במוצר/שירות מסוים – ולכם רובם לא נחשבים קהל פוטנציאלי "חם", וזאת לעומת גולשים המחפשים ישירות מילות מפתח בגוגל (או כל מנוע חיפוש אחר לצורך העניין) ומגיעים היישר לעמוד רלוונטי באתר שיש לנו שליטה מלאה עליו מבחינת התוכן, העיצוב וכו'.

8. שיפור הביצועים הטכניים

כיום ישנו קשר הדוק בין הביצועים הטכניים של האתר לבין המקום שלו במנועי החיפוש: פעם הגולש היה רגיל לאתרים שעולים לאט וגם לא נראים משהו, אבל היום כשהאינטרנט נמצא בכף היד, הגולש מצפה שאתרים יעלו במהירות שיא ויהיו נוחים לגלישה.

לכן, קידום אתרים כולל פעמים רבות גם אופטימיזציה לממשק ולמהירות של האתר, שני דברים שמשפיעים לטובה על האתר גם מעבר למיקומים שלו. מאחורי הקלעים, שדרוג של אתרים ישנים למערכות ניהול מודרניות, משפרת גם את קלות הניהול שלהם ולא רק את הביצועים.

מדריך מומלץ בנושא: השוואה מקיפה בין מעל 10 מערכות ניהול תוכן שונות.

9. השלם עולה על סך חלקיו

אם קראתם עד כאן ובמיוחד את הפסקה האחרונה, בוודאי שמתם לב שמדי פעם כתבתי גם על ערוצי שיווק אחרים ובמה הם נבדלים מקידום אורגני. זה המקום להדגיש שקידום אורגני עובד בצורה הטובה ביותר עם ערוצי שיווק נוספים (לדוגמא רימרקטינג), אבל החוכמה היא למצוא את התמהיל הנכון ולחלק את התקציב בין כל הערוצים בצורה שמתאימה לאופי של האתר. אין אתר שמתאים רק לערוץ שיווק מסוים ובדרך כלל כל ערוץ שיווק ניתן ליישם על כל אתר בצורה כזו או אחרת.

יש לכם אתר והצלחתם להשתכנע ביתרונות של הקידום האורגני? יותר מאשמח אם תשאירו פנייה ואצור קשר בהקדם J

 


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

להיות ראשון בגוגל

להיות ראשון בגוגל – 4 שלבים בדרך אל הטופ

כל מקדם אתרים עובד על פי אסטרטגיה שונה בהתאם לסוג הלקוח ואתרו, אך נדמה כי ...

חברה לקידום אתרים

איך לבחור חברה לקידום אתרים?

לא משנה עד כמה השקעתם בהקמת אתר האינטרנט שלכם, ללא עבודה משמעותית, עיקבית ורציפה של ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider