איך להגיע לדף ראשון ללא קישורים?

האם אפשר להגיע לדף הראשון בגוגל בלי לבנות קישורים חיצוניים לאתר? התשובה היא שברור שכן. האם יש כוכבית ואותיות קטנות במקרה הזה? 🧐 התשובה היא חיובית גם כאן.

הרבה בעלי אתרים מעוניינים להגיע לעמוד הראשון בגוגל ולקבל טראפיק איכותי של גולשים, אבל הם לא מעוניינים להשקיע את הזמן, המאמץ והמשאבים בבניה של פרופיל קישורים איכותי לאתר.

אז אני אשים את הדברים על השולחן כבר עכשיו: אפשר לקדם אתר לעמוד הראשון בגוגל גם בלי לבנות קישורים, אבל זה ייקח הרבה יותר זמן, זה תלוי בנישה וברמת התחרות, וגם מצריך לא מעט השקעה בהיבטים אחרים של קידום האתר.

למידע נוסף על איך לקדם בגוגל בלי קישורים – צפו בוידאו שעשיתי בנושא:

ולפני שמישהו כאן יאשים אותי שאני משלה את ציבור הקוראים: לא בכל תחום ניתן לקדם אתר ללא קישורים איכותיים.

הסיבה היא שקישורים עוזרים לבנות סמכות לאתר, מאפשרים לזחלנים של מנועי החיפוש לגלות עמודים חדשים באתר, יכולים לקשור את האתר המסויים לנישה שבה הוא פועל, וגם עוזרים כדי להגן על אתר ממתקפת קישורי ספאם – שהרי אם הבסיס הוא טוב וקישורים נבנים בהדרגה ובמתינות נוצרת תבנית שמנועי החיפוש יכולים ללמוד ולהשוות אליה, ואז להבין שמדובר במתקפה חיצונית ולא במניפולציה של בעל האתר.

אז אחרי כל ההסתייגויות האלה, בואו ננסה להבין מה בדיוק צריך לעשות כדי לקדם אתר לעמוד הראשון בגוגל ללא קישורים.

איך להגיע לדף ראשון ללא קישורים

יצירת מבנה נכון לאתר

כל מקדם אתרים מנוסה יגיד לכם שתשתית נכונה ויציבה לאתר היא מפתח להצלחה בתהליך הקידום. אם אתם רוצים לקדם אתר לעמוד הראשון בגוגל אתם חייבים לייצר לו מבנה נכון, שיאפשר גם לגולשים וגם למנועי החיפוש להבין היטב במה הוא עוסק.

מבנה נכון של האתר יאפשר גם להתאים עמודים שונים באתר לרמות חיפוש שונות:

  • כאשר הגולש לא יודע בדיוק איזה פתרון הוא מחפש
  • כאשר יש לגולש מושג קל מהו כיוון הפתרון אותו הוא מחפש
  • וגם כאשר הגולש יודע היטב מה הוא צריך, כאן ועכשיו

יצירת היררכיה נכונה באתר צריכה להיות מיושמת הלכה למעשה באמצעות אוסף של טכניקות:

  • מבנה תפריטים נכון
  • שימוש נכון בתבנית url
  • מבנה נכון של קישורים פנימיים באתר
  • יצירת קטגוריות
  • תגיות ועוד.

תוכן איכותי

תוכן הוא, בסופו של יום, הסיבה שבגללה גולשים מגיעים לאתר, ואם האתר שלכם לא יכלול תוכן איכותי, גולשים לא יטרחו להגיע אליו. תוכן טוב צריך לדעת ולזהות את כוונת החיפוש של הגולש ולהתאים לה מענה.

למשל, אם האתר עוסק באפיליאציה, ומפנה גולשים לרכישה של מוצרים שונים באותה קטגוריה, התוכן שידבר בצורה הכי טובה לגולשים האלו הוא תוכן שסוקר מוצרים שונים ומשווה ביניהם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אם, לעומת זאת, האתר הוא אתר תדמיתי, התוכן ידבר בעיקר על המומחיות של מי שעומד מאחורי האתר, כדי לסגור את ההתקשרות מחוץ לאתר.

בשנים האחרונות המגמה של גוגל הולכת והופכת יותר ויותר ברורה: גוגל מנסה להציג כמה שיותר תשובות ישירות לשאילתא שביצע הגולש גבר בדף תוצאות החיפוש עצמו.

מצד אחד, העובדה הזאת יכולה להשפיע על כמות הגולשים שתטרח ותיכנס לאתרי אינטרנט במטרה לקבל מענה לשאילתא שלהם. מצד שני, מדובר כאן בהזדמנות ממשית לעסקים שלא בולטים במנוע החיפוש להצליח ולדרג את עמודי האתר שלהם על ביטויים רלוונטיים.

איך עושים זאת? כמובן, באמצעות תוכן כל כך איכותי, כל כך שלם ומקיף עד שלמנוע החיפוש לא תהיה ברירה אלא לעשות שימוש בתשובות האיכותיות והמלומדות שלכם בעת ההצגה לגולשים.

אם אתם צריכים עזרה במציאת רעיונות לכתיבת תוכן איכותי לאתר שלכם, הנה סרטון שבטוח יעזור לכם 👇

אינדוקס

טוב. אם אנחנו רוצים להגיע לעמוד הראשון של גוגל, כדאי מאוד שהעמודים השונים באתר יהיו מאונדקסים, נכון?

גוגל, נכון להיום, לא ממהרת להציג עמודים בדפי תוצאות החיפוש אם הם לא נמצאים באינדקס שלה.

מה עושים כדי לוודא שהעמודים שלנו באתר יאונדקסו או לפחות שיוכלו להיות מאונדקסים? קודם כל, בודקים שאין חסימות בקובץ ה Robots.txt.

בדרך כלל, חסימות כאלו מתרחשות כאשר האתר נמצא בתהליך שדרוג או מועתק לדומיין אחר, ואז מעוניינים שמנוע החיפוש לא יאנדקס את העמודים החדשים לפני שהאתר הופך לאתר פעיל.

פעולה שניה שכדאי יהיה לבצע היא לדאוג שעמודי האתר יטענו באופן מהיר. על פי ההצהרות של גוגל, כמות המשאבים שהיא מקצה לסריקת האתר מותאמת לפגיעה אפשרית בביצועים של האתר.

המטרה היא, כמובן, שלא לפגום בחווית המשתמש. ככל שעמודי האתר נטענים בצורה מהירה יותר, כך גדל הסיכוי שיותר עמודים יסרקו ויאונדקסו באותו ביקור של מנוע החיפוש.

גם שימוש בקישורים פנימיים יכול לעזור לזחלנים של מנוע החיפוש לגלות עמודים חדשים באתר ולאנדקס אותם מהר יותר.

חווית משתמש

גוגל החלה לשלב בכלים השונים שלה, כמו Google Search Console, וגם Google Speed Insight, חיווים שונים המתייחסים לחווית המשתמש באתר.

בין יתר המדדים השונים, שנקראים Core Web Vitals, ניתן למצוא את מדד ה LCP המתייחס למשך הזמן שנדרש לטעינת האובייקט הגדול ביותר על גבי מסך המשתמש, מדד ה FID, המתייחס למשך הזמן עד שמתאפשרת אינטראקטיביות של הגולש עם רכיב כלשהו בתצוגה, וגם את מדד ה CLS אשר מתייחס למידת היציבות של התצוגה לאחר הטעינה הראשונית.

מה כדאי לכם לעשות כדי להגיע לעמוד הראשון בגוגל? כמובן, להיות ירוקים.🍏

גוגל מציעה לכם חיווי על דפים באתר שמציגים חווית משתמש לא אופטימלית מבחינת המדדים שהוצגו. באופן כללי, אם אתם רוצים להינות ממיקומים בעמוד הראשון של גוגל, עשו מאמץ שהעמודים השונים באתר יהיו ירוקים ולא צהובים או אדומים 🚦.

התאמה למובייל

זה נראה קצת מוזר לדבר על התאמה למובייל בימנו, אבל תתפלאו: יש לא מעט אתרים שאינם מותאמים לתצוגה במכשירי מובייל, או לכל הפחות מותאמים בצורה לא טובה למובייל.

כדי להיות ראויים לעמוד הראשון בגוגל לא מספיק להתקין תבנית רספונסיבית באתר או לבנות גרסת אתר מותאמת למובייל. חשוב לקבל החלטות משמעותיות שיכולות להשפיע על חווית השימוש באתר בצורה משמעותית: מה יהיה המרחק מן התצוגה? כמה עמודות אפשר יהיה להציג מתוך טבלה נתונה בלי לפגום בחווית המשתמש? מה עושים עם תמונות לרוחב אשר מוצגות במכשירים עם מסך אנכי? אילו כפתורי סינון ומיון יהיו זמינים למשתמשים במובייל?

יש, כמובן, עוד אלף ואחת החלטות שתוכלו לקבל, אבל הפואנטה שלי היא כללית הרבה יותר: רוצים להופיע בעמוד הראשון של גוגל עבור ביטויים רלוונטיים? דאגו לכך שהאתר יותאם למובייל בצורה נכונה.

נתונים מובנים

נתונים מובנים, או סכמות, הם דרך לייצג נתונים בפורמט מוסכם, כך שגוגל ומנועי חיפוש אחרים יוכלו להבין, להשוות, ולחלץ נתונים בקלות לצורך הצגה בתוצאות האפס של מנועי החיפוש.

לתוצאות אפס יש כמובן גם השפעה שלילית על היכולת של אתרי אינטרנט לייצר תנועה אורגנית לאתר, אבל בכל הקשור לאתרים שנלחמים על המקום שלהם בעמוד הראשון – מדובר בהזדמנות ממשית לדחוק רגל בדלת.

איך משלבים נתונים מובנים באתר?

יש לא מעט תוספים שיסייעו לכם לבנות סכמות ולהטמיע אותן באתר. מעבר לזה, אוסף של Schema Builders יוכלו לסייע לכם לחולל את הסכמות האלו ולסייע למנוע החיפוש להבין בצורה טובה יותר במה האתר עוסק. יש גם סוגים שונים של פורמטים של סכמות, וגם שכמות מוגדרות מראש לאוסף של צרכים: מוצרים, פרסונות, מאמרים, ועוד.

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים

כבר דיברתי מקודם על קישורים פנימיים, אבל אני מייחד להם סעיף כאן כי מדובר בפרקטיקה שהיא אולי הכי חשובה לקידום האתר, וגם אפשר לבצע אותה לבד, לגמרי בחינם, בלי תלות באנשי מקצוע או טובות של קולגות, ספקים או לקוחות.

קישורים פנימיים הם הפניות מעמוד מסוים באתר לעמוד פנימי אחר באתר (ולפעמים גם לאותו עמוד ממש). קישורים פנימיים מסייעים, כאמור, לזחלנים של מנוע החיפוש לגלות עמודים חדשים, אבל גם מסייעים בבניה של סמכות של עמוד מסוים, וכן בניה של היררכיה נושאית באתר.

מקובל שעמודי הקטגוריות הראשיות מקבלים את הכמות הגדולה ביותר של קישורים פנימיים, ולאחריהן הקטגוריות המשניות וכך הלאה.

אופטימיזציה

חשיבות האופטימיזציה באתר עולה בהניתן שאין לו קישורים חיצוניים רבים ואיכותיים. אם אתם רוצים לקדם אתר לעמוד הראשון בגוגל בלי קישורים, תהיו חייבים לבצע אופטימיזציה לעמודי האתר, כך שיותאמו לדפי תוצאות החיפוש.

לרוב, אופטימיזציה כוללת טיפול בתגיות המטא של האתר, בבניית היררכיית כותרות נכונה, בטיוב ההיררכיה של עמודי האתר, ביצירת קישורים פנימיים, בחלוקת התוכן לפסקאות, בשילוב תגיות אלט לתמונות באתר, בהתאמת האתר לתצוגה במכשירי מובייל, בעיבוי תוכן רזה באתר, בשימוש בתגית קנוניקל במקרה הצורך כאשר ישנם עמודים עם תוכן שנחזה לכפול באתר, ועוד ועוד פעולות.

פעילות בערוצים משלימים

רוצים לוותר על קישורים ועדיין להיות בעמוד הראשון של גוגל? דאגו לכך שסיגנליים חיצוניים כלשהם יוכלו לשמש את מנוע החיפוש בהחלטה כיצד לדרג אתכם.

✔️ פעילות בערוץ פייסבוק
✔️ פעילות באינסטגרם
✔️ פרסום מאמרים בלינקדאין
✔️ פתיחת ערוץ יוטיוב ועוד ועוד.

כל אלו יכולים לשדר למנוע החיפוש שמדובר במותג מקובל בנישה שבה הוא פועל, שהתכנים שלו מגבירים את מעורבות הגולשים, ושניתן לתת בו אמון.

הגברת מעורבות הגולשים באתר

רוצים לזכות במקום בעמוד הראשון של גוגל עבור ביטויי מפתח חשובים? דאגו לכך שהגולשים שמגיעים אליכם לאתר יאותתו לגוגל שמדובר באתר איכותי.

איך עושים זאת? דואגים לשפר את מדד ה – Dwell Time – כלומר, גורמים לכך שמשתמשים לא יצטרכו לנטוש את האתר שלכם ולעבור לתוצאה הבאה בדפי תוצאות החיפוש, מה שיסמן לגוגל שמדובר בתוצאה שאינה נותנת מענה לגולשים, מגבירים את משך השהיה של גולשים באתר, למשל באמצעות סרטונים ותכנים אינטראקטיבים, מעודדים גולשים לצרוך תוכן רב יותר באתר ועוד.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו