דף הבית / קידום אתרים בגוגל / קידום אתרים למותגים גדולים

קידום אתרים למותגים גדולים

יש לכם ברנד גדול. זה מאוד כיף שיש לך מותג חזק, ממש אוטוריטה בתחומו.

האם אתם צריכים בכלל קידום אתרים אורגני? התשובה היבשה היא ברור שכן, מה שכן התוכנית האסטרטגית שונה לחלוטין מלקוח רגיל שהוא עוד אחד בתחומו.

מדוע?

בואו ננתח את זה.

קידום אתרים למותגים גדולים

קידום אתרים לחברות גדולות ומותגים

קידום אתרים אורגני מתחלק בגדול ל-2 חלקים עיקריים (שבנויים מהמון פרמטרים קטנים אבל עדיין): אופטימיזציה בתוך האתר וקישורים מחוץ לאתר.

עד כאן הכל ברור. זה תהליך בסיסי שצריך לבצע לכל אתר.

כשמקבלים אתר של מותג גדול שצריך לקדם, בדרך כלל מקבלים בירושה כמות נכבדת של קישורים חיצוניים לאתר (רבים מהם טבעיים), ולכן הוא צריך בעיקר אופטימיזציה ותוכן. כמובן שזה תלוי בתחום וצריך לחקור לעומק את הקישורים הנכנסים של אותו ברנד, אבל בקו כללי דגש העבודה על אתר שמכיל הרבה קישורים נכנסים, במיוחד אם הם טבעיים, יהיה בעיקר על שינויים באתר עצמו – עבודת On Site SEO. עוד על קידום אתרים קטנים לעומת אתרים גדולים ניתן לקרוא כאן.

אז למה מותגים גדולים צריכים SEO?

גם אם ניקח לדוגמא אתרי ענק – בין אם זה אתרים ממשלתיים או של חברות גדולות מאד, נראה מיד שיש לא מעט דברים שאפשר לשפר בהם.

הנה דוגמה של נראות האתר של חברת החשמל במנועי החיפוש:

חברת החשמל - תוצאות בגוגל

למרות שחברת החשמל היא מונופול, האם לא היה נעים לראות בתיאור האתר משפט מסוגנן של כמה כיף להיות לקוח של חברת החשמל (למרות שאין לנו ברירה אחרת)?

זה עדיין היה עושה לנו הרגשה יותר טובה לראות Description שמנוסח בסגנון: חברת החשמל מספקת ל X בתי אב חשמל בכל יום ונהנית לשרת כל לקוח ולקוח בשירות אישי ויעיל במיוחד, באתר שלנו תוכלו למצוא שירותים, פירוט תשלומים, טיפים לחסכון בחשמל ועוד.

זה רק קצה הקרחון

זאת הייתה רק דוגמית קטנה, כמובן שמי שיחפור מספיק ימצא המון פאקים קטנים גם באתרים של המותגים הגדולים ביותר. בעקרון לא סתם אומרים שכל אתר חייב איזשהו ליווי של תהליך קידום או ייעוץ לקידום אתרים, למרות שזה נשמע משפט מכירתי של מקדמי אתרים.

המקבילה של בוני האתרים היא האימרה שזה לא נראה רציני שלחברה אין אתר אינטרנט, לא משנה מה הגודל שלה ולא משנה אם היא מונופול.

זאת אחת הסיבות שיש לחברת החשמל אתר, אבל בהשקעה של עשרות שעות בלבד ניתן לעשות אופטימיזציה רצינית לתגיות באתר החברה כך שהם יהיו הרבה יותר ידידותיות למשתמש בהשוואה מה שבא בברירת מחדל בבניית האתר.

וכך צריך לבנות את התוכנית קידום של המותג, להשקיע את רוב השעות (אם לא כולן), בתגיות, טקסט וכל מה שצריך לנגישות וחיפוש המשתמש.

עוד דוגמא לתוצאה דומה כמו חברת החשמל:

פיליפס ישראל

בניית תוכנית המתבססת על השקעה בתוך האתר בלבד צריכה להתבצע אחרי מחקר מקיף שכולל את ניתוח הקישורים הנכנסים ואת האתר עצמו בכדי לראות באמת שהקישורים הנכנסים שיש מספקים את התוצאות בכדי לא להשקיע בהם יותר מדי אלא רק לנטר ולבדוק שהכל תקין מבחינת אנקורים מקשרים, איכות הקישורים וכו'. למידע נוסף על ניטור ומעקב אחר קישורים נכנסים היכנסו למדריך הזה.

במה עוד כדאי להשקיע בעבודת SEO של מותגים?

דבר נוסף שכדאי להשקיע בו הוא בעיקר בצד הטכני, מעבר לתגיות ותוכן, האצת אתר, יצירת קשר קלה יותר ודברים נוספים יכולים להביא בקלות למצב שלקוחות מרוצים יותר מהשירות ולהקל בכך גם על הצרכנים וגם על החברה עצמה לנהל את התקשורת מול הלקוחות בפחות זמן ובפחות מאמץ.

קבלו 3 מדריכים שקשורים לשיפור המרות באתר:

את הדברים האלה ניתן לראות גם היום. יש הרבה חברות שניתן ליצור איתם קשר אפילו דרך Whatsapp ובטח שדרך צ'אט באתר. מדובר באותן חברות ענק שפעם היו נחשבות כוחניות והיו מקשות עלינו בכל דרך ליצור איתם קשר.

בין אם מדובר בנתב שיחות מעיק שדורש 10 הקשות מספרים בכדי להגיע ליעד המבוקש (ובסוף לא היינו מגיעים אליו) לבין המתנה על הקו של חצי שעה, היום עובד או עובדת יכולים לענות בצאט של אתר ל-4 לקוחות במקביל.

לסיכום – במה מותגים גדולים צריכים להתרכז בקידום האתר שלהם?

כפי שהוזכר, ככל הנראה קישורים חיצוניים הם דווקא לא הפוקוס הגדול כאן.

חברת הקידום הנבחרת צריכה לבדוק את האתר לפנאי ולפנים (לרוב מדובר באתרים של מאות ואלפי עמודים לפחות), לבצע אופטימיזציה יסודית, שיפור מהירות אתר, לדאוג לטייטלים ודיסקריפשנים אטרקטיביים וידידותיים יותר לגולש (וגם לגוגל), לשפר יחסר המרה וגם להנגיש יותר את האתר מבחינת שירות לקוחות ובכלל. עוד על נגישות אתרים.

בשורה התחתונה: תדאגו להצדיק את הברנד שלכם!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות טל זולברג

טל זולברג הינו מייסד סרב ישראל, מאחסן, בונה ומקדם אתרים 13 שנה (בשנה וחצי האחרונות גם אפליקציות). נשוי למורן ואב למאי ונדב.

שווה לקרוא גם את

Google My Business – מדריך למתחילים

Google My Business (או בשמה המגוחך בעברית: "גוגל לעסק שלי") היא הפלטפורמה לעסקים מקומיים של ...

מקרה בוחן Noindex

קייס סטאדי: כיצד חסימה של מעל 500 עמודים לסריקה הקפיצה את האתר בדירוגים

במקרה הבא אני הולך להציג משהו שאולי ישמע מוזר: אתר עם קצת יותר מ-1500 עמודים ...

5 תגובות

  1. simcha123456@gmail.com'

    אחלה דוגמאות מהשטח
    שבוע אש

  2. virial@gmail.com'

    הבעיה הגדולה של אתרים גדולים היא גם בדרך כלל פוליטיקה גדולה והרבה בירוקרטיה. אחד האתרים הגדולים שלנו (ואחד הגדולים בארץ בתחומו) קיבל מאיתנו המלצות כאלה ואחרות, אבל חלק ניכר מהן לא ניתן לבצע בגלל אילוצים ארגוניים שרק אלוהים יודע מאיפה שולפים אותם. זה גורם לכך שאפילו ביטויים קטנים וחסרי תחרות לכאורה, מתעקשים להיתקע בדף השני בגוגל – כי המתחרה הקטן והזריז עשה בדיוק את מה שהארגון הדינוזאורי הגדול לא מסוגל לבצע. אירוניה אחת גדולה

  3. יש הרבה אמת בדבר הזה, אבל אם מצליחים להתגבר אפילו קצת (או חלקית) ניתן להגיע למיקומים ראשוניים ואפילו למקום ראשון גם אם ביצענו רק חלק קטן מהפעולות שצריך…
    אני משער שאתה מכיר את זה:)

    נ.ב. ברגע שהארגון לא עושה מה שאומרים לו זה כבר בעיה שלו

  4. בגלל זה אני באופן אישי לא ממש אוהב לקדם אתרים גדולים, או יותר נכון – אתרים שעומדת מאחוריהם מערכת מסועפת של בירוקרטיה, שכל שינוי של טייטל צריך לעבור 7 אישורי סמנכ"ל שקר כלשהו…תנו לעבוד!! 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה