ClickCease

052-9095200

קידום אתרים בחו"ל: איך עושים את זה נכון?

זה לא סוד שתחום קידום האתרים בארץ פורח, ואיתו גם סל השירותים שהמקדמים מספקים.

בעוד חלק מהם מסתפקים בקידום אתרים בישראל, חלק מהם מציעים גם קידום אתרים בחו"ל, כאשר היעדים הפופולאריים הם ארה"ב ומדינות מערב אירופה.

קידום אתרים בחו״ל

קידום אתרים בחו"ל

לכאורה מי שרוצה לקדם את האתר שלו בחו"ל יכול לפנות אל מקדם אתרים שגם נמצא בחו"ל, אבל ישראלים אוהבים לעבוד עם ישראלים והם הרבה פעמים יהיו מוכנים לשלם יותר (עוד על מחיר קידום אתרים) בשביל השקט הנפשי שלהם והידיעה שבכל זמן הם יכולים להיפגש עם המקדם שלהם פנים מול פנים או להרים אליו טלפון. 

מעל לכל, היצירתיות והחשיבה הלא רגילה של הישראלים מגיעה לידי ביטוי גם בתחום הזה, כך שהביצועים של הישראלים לא פחות טובים מאלו של עמיתיהם.

לכן זה גם לא מפתיע שאתרים של חברות קידום אתרים ישראליות גדולות כמו למשל בתחום ההימורים מתברגים לא רע בגוגל (למרות שבדרך כלל יש להם מחלקות שלמות שמתעסקות בזה…).

אבל השאלה המעניינת היא האם קידום אתרים בחו"ל שונה מקידום אתרים בארץ ומה צריך לדעת לפני שמתחילים בקידום של אתר בינלאומי.

לשאלה הזו יש כמה היבטים שונים ולכן צריך לחלק את התשובה לכמה חלקים.

כיצד תפנו לקהל שלכם

נתחיל דווקא עם משהו שנראה טריוויאלי, אבל בפועל הוא ממש לא.

בניגוד לאתר מקומי שפונה אך ורק לישראלים, כאשר מדובר באתר בינלאומי, אתם צריכים לבחור בן אתר נפרד לכל קהל יעד (כולל שפה) ובין אתר אחד שפונה לכמה שפות או אזורים.

אתר נפרד

החיסרון של אתר נפרד הוא שאתם כל פעם צריכים להתחיל את העבודה מאפס מבחינת הקידום מכיוון שהסמכותיות והמוניטין שאתר אחד צובר לא משפיעים על האחרים (גם אם אתם מקשרים ביניהם).

מצד שני, לאתר כזה, יש גם מספר יתרונות:

1. דומיין ספציפי למדינה גם קורץ קצת יותר לגוגל וגם מתקשר עם הלקוח לעסק המקומי במדינה שלו. 

2. פחות בעיות טכניות שקשורות לאתרים דו לשונים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

3. אחסון בחו"ל מבטיח גלישה מהירה ממדינת היעד (למידע נוסף על אחסון אתרים).

4. אין בעיה עם אינדוקס ואחוז גבוה מאוד מהעמודים מופיעים בגרסה הייעודית של גוגל. 

לכן, לפעמיים שווה לבנות שני אתרים שונים לחלוטין שפועלים על אותה מערכת ואותו המבנה. בדרך כלל לא תהיה בעיה של כפילות תוכן בין עברית לאנגלית. 

האופציה השנייה היא אתר דו לשוני, במיוחד אם אתם חייבים שהאתר יהיה זמין ביותר משלוש שפות (לפעמיים אפילו באותה מדינה), אתם צריכים להשתמש בזהירות בתגי השפה לפי כל ההנחיות של גוגל (שפה + קיצור מדינה נכון) ולבדוק שכל הדפים מאונדקסים.

מלבד זאת, אתם גם יכולים לבחור ב-Search Console לאן כל חלק באתר מיועד (מוטב בספריות משנה).

בשום פנים ואופן אל תשלחו את התוכן אל הדפדפן באופן דינאמי, הקפידו שלכל שפה יהיה URL משלה.

יתרון בולט של אתר דו לשוני הוא שכל האתרים המשניים מקבלים נתוני פתיחה טובה יותר בגלל שהם יושבים תחת אותו דומיין ראשי.

אחסון ו- CDN 

הזכרתי את האחסון לפני שניה, אבל מעבר למהירות, חשוב גם לדבר על המחיר: המחיר של חבילות האחסון בחו"ל מאוד זולות ומפתה לאחסן דרכן המון אתרים, אבל גם התמיכה שתקבלו תהיה בעייתית.

לדוגמה, בהרבה חברות יש תמיכה במיילים / כרטיסים בלבד, ואם האתר שלכם לא עולה, אתם צריכים לסמוך שמישהו יטרח לענות לכם מהר או להתחיל להריץ טלפונים לחו"ל בתוך מערכת הפניית שיחות מעצבנת. 

לכן, הטיפ שלי הוא כן לעבוד עם חברת אחסון ישראלית שיש לה שרתים בחו"ל, גם אם זה יקר יותר. כך אתם יכולים לדעת שתוכלו לפתור תקלות בזמן סביר. למידע נוסף על בחירת חברת אחסון – בארץ או בחו"ל).

במידה והאתר שלכם פונה לכמה יעדים מרוחקים, הייתי ממליץ לאחסן את האתר באזור היעד העיקרי ולהשתמש ב-CDN (רשת להפצת תוכן דרך שרתים מקומיים) עבור שאר האזורים במקום להתחיל לשבור את הראש.

תחרותיות גבוהה וכיצד להתגבר עליה

אולי הסעיף הכי חשוב: בחו"ל יש יותר אפשרויות, אבל בדרך כלל גם הרבה יותר אתרים ולכן התחרותיות גדולה יותר.

אם בגוגל ישראל בדרך כלל מתחילים ממקום 30 או 40 ומטפסים משם בעקביות, בחו"ל תקבלו את התחושה שנכנסתם לג'ונגל ואפילו עם תשתית מעולה לא בטוח שתמצאו את עצמכם במקום ריאלי בהתחלה.

אז מה עושים? משקיעים והרבה תוך כדי נקיטת משנה זהירות:

1. שיתוף פעולה עם אתרים אחרים: חושבים 3-4 פעמיים עם איזה אתרים לשתף פעולה בשביל בניית קישורים. בודקים את הדירוגים שלהם, מאיפה הם מקבלים קישורים (על ידי מחקר קישורים נכנסים), באילו גרסאות של גוגל הם מדורגים וכו'.

2. ושבים איך יוצרים תוכן וויראלי שאתרים אחרים ירצו לשתף מיוזמתם או בונים רשימה של אנשי קשר המשמשים כעורכים באתרים גדולים.

3. מחליטים על תקציב לטובת כתיבת תוכן ייחודי ומקורי בשפה הרלוונטית והפיזור שלו בתוך האתר. עדיף לעבוד עם כותב תכנים מאותה המדינה. כלומר, אל תעסיקו כותב תוכן הודי בשביל כתיבת תכנים לאתר אמריקאי…

4. חושבים איך לשלב שיטות שיווק נוספות עם SEO.

5.מבצעים מחקר מילות מפתח בנפרד לכל מדינה או שפה ומיישמים על הקישורים הפנימיים וקישורים נכנסים (לא מתרגמים סתם), תגי מטא, כותרות, תגי ALT בתמונות וכו'

בהתאם לזאת, אתם חייבים להכין את עצמכם (או את הלקוח) לכך שמדובר במשימה מאתגרת יותר שתיקח זמן ושאי אפשר לקפוץ על כל הזדמנות שמציעים לכם. כנ"ל לגבי התקציב.

6. חשוב לבצע תרגום מקצועי של התוכן הקיים לשפות שונות בלי תרגום אוטומטי ולהקפיד גם על ניסוח מעט שונה (במיוחד אם מדובר בטקסט שיווקי). אם אין לכם את המשאבים לכך, עדיף לקחת טקסטים נבחרים איכותיים ומושכים. 

שימוש באותו התוכן במדינות הדוברות שפות זהות או כמעט זהות

במצבים מסוימים נרצה להשתמש בתוכן מאוד דומה באתרים שיושבים על דומיינים שונים.

לדוגמה, יש לנו שלושה אתרים שונים שפונים לאנגליה, ארה"ב ואוסטרליה, אבל כולם בסופו של דבר באנגלית. 

התשובה החצי רשמית של גוגל מ-2011 על פי מאט קאטס היא שזו בדרך כלל בעיה רק אם מדובר על עשרות דומיינים דומים במטרה להספים את גוגל.

כמובן שצריך לקחת את התשובה שלו בעירבון מוגבל, אבל בהחלט אפשר לחשוב על כמה דברים שיעזרו לגוגל להבין שלא מדובר באתרים ששוכפלו בכוונה תחילה:

  • שימוש נכון בתגי hreflang, מפות אתר שונות וכו'
  • מילות המפתח יהיו מעט שונות (לכל מדינה יש ניואנסים מעט שונים)
  • גיוון בתמונות בהתאם למדינת היעד
  • הוספת מידע מקומי ופתיחה של חשבון מקביל ב-Google my Business
  • קישורים מאתרים מקומיים

בעיקרון הגישה הזו יכולה לעבוד גם באתרים שנמצאים על אותו דומיין ראשי, אבל אז השונות צריכה להיות אפילו יותר גדולה.

צפו במאט כץ מגוגל מסביר על כך:

שימושיות

קל לחשוב שאם אתר אחד עובד מצוין בארה"ב או בישראל, הוא גם יעבוד מצוין במדינות אחרות.

לצערנו, זה לא תמיד נכון: במדינות שונות יש אלמנטים מסוימים שבולטים יותר מאחרים או מתנהגים אחרת בתרבות האינטרנטית והגולשים מצפים למצוא אותם באופן הזה.

לדוגמה, בספר שמספר את הסיפור של עליבאבא אחד הפרקים מוקדש לאיביי שניסתה להיכנס לסין עם הממשק והעיצוב הסטנדרטי שלה, אבל היא לא לקחה בחשבון את הציפיות של הגולש הסיני.

לדוגמה, הסינים חייבים אופציה של צ'אט ובניגוד אלינו, הם דווקא אוהבים אנימציות מהבהבות ופרצופים סופר חמודים בכל מקום.

אפילו בתהליך המכירה הפומבית עצמו היה הבדל משמעות: הסינים מעדיפים להתחיל מהסכום הגבוה ולאחר מכן להתמקח ולרדת למטה. 

בקיצור, אם ebay הייתה אולי מנסה קודם כל לבצע מחקר שוק מקיף (ובהנחה שלממשל הסיני לא הייתה בעיה איתה), אולי היא לא הייתה מפסידה הפסד צורב ומשאירה את השטח לעליבאבא.

זוהי כמובן דוגמה קיצונית, אבל חשוב לעשות את הבדיקה הבסיסית הזו, במיוחד אם אתם רוצים להיכנס לשוק שלא נמצא בעולם המערבי.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו