052-9095200

קידום אתרים בארה"ב: איך עושים קידום אורגני בארצות הברית?

כבר כתבתי פוסט על קידום אתרים בחו"ל באופן כללי, אבל בפוסט הזה אני רוצה להתמקד בקידום אתרים בארה"ב.

קידום אתרים בארה"ב

ארה"ב נחשבת לאחד מן המדינות בה קשה יחסית לקדם אתרים מכמה סיבות עיקריות:

1. מדינה ענקית – יש כמות עצומה של אתרים באנגלית וספציפית בשוק האמריקאי

2. גם אתרים שאינם פונים בהכרח לתושבי ארה"ב כמו אתרים בינלאומיים של חברות גדולות עשויים לשבת תחת סיומת .com ולכן גם הם מצטרפים לתחרות.

3. יש לקחת בחשבון גם תוצאות מקומיות שחזקות מאוד בארה"ב ומחייבות את המקדם להכיר היטב את הנושא של Local SEO.

4. נושא נוסף שלא כולם מודעים אליו הוא החשיבות של אתרים בשפה שאיננה אנגלית בארה"ב, במיוחד אתרים שפונים לקהילה ההיספנית.

אז בואו נעבור על הנושאים אחד אחד:

מחקר מילות מפתח

הבסיס לכל תהליך SEO, וכמובן שגם בתהליך קידום אתרים בארצות הברית – הוא מחקר מילים.

כאשר מבצעים מחקר מילות מפתח בארה"ב חשוב לזכור להגביל את האזור הגאוגרפי לארה"ב ולבחור את השפה הרלוונטית, לא רק אנגלית, אלא גם ספרדית.

הנושאים הטרנדיים שמטרידים את האמריקאים אינם בהכרח זהים לאלו בשאר העולם ונהוג להגיד שחלק גדול מהם חיים בבועה ולא תמיד מודעים למה שקורה מחוץ לארצם.

לכן, מלבד שימוש בכלי פשוט למילות מפתח, שווה לעקוב אחרי טרנדים בארה"ב באמצעות קריאה של אתרי חדשות אמריקאים, שיטוט בחשבונות פופולריים בטוויטר וגם שימוש בגוגל טרנדס.

פנייה לקהילה ההיספנית

כאמור, זהו נושא שחשוב לעבור עליו בנפרד. מסתבר ששני שליש מההיספנים בארה"ב מבצעים חיפושים בשפת האם שלהם ולא באנגלית. הקטגוריות המובילות בחיפושים הן חנויות מסחר פיזיות, שירותי טלפוניה, בריאות, תכשירים לעור, מזון, רכבים ומוצרי טיפוח.

למרות הקושי של התאמת האתרים לספרדית הנפוצה בארה"ב, החדשות הטובות הן שנפח החיפושים עדיין נמוך יחסית לחיפושים באנגלית, ולכן גם התחרות נמוכה יותר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אחסון אתרים

בארה"ב יש שפע של חברות אחסון שניתן להשתמש בהן במחירים מגוחכים, אבל לא תמיד ברור איזו חברת אחסון אתרים היא הטובה ביותר ואיזו תספק שירות נורמלי במקרה של תקלות (אחרי הכול מדובר בחברות ענק). יש טבלאות שמשוות בין החברות וכדאי להציץ בהן לפני שמחליטים. לא יזיק גם לשאול מקדמים ישראלים.

שני פתרונות אחרים הם לפנות לחברה ישראלית לה יש שרתים בחו"ל או לאחסן בארץ ולהשתמש ב-CDN (שירות שלמעשה משכפל את האתר לשרת מקומי), אבל במקרה כזה תצטרכו גם לבחור שירות CDN טוב.

בכל אופן, אם אתם מבצעים בדיקת ביצועים או מהירות, השתמשו בכלי כמו Pingdom שמאפשר לבדוק אתרים משרתים שונים בתוך ארה"ב.

מסחר אלקטרוני: לא תמיד שווה להמציא את הגלגל

בכל תחום המסחר האלקטרוני בארה"ב לא תמיד שווה להמציא את הגלגל. לפעמיים עדיף ופשוט יותר לעשות שימוש בפלטפורמה קיימת כמו למשל Etsy, איביי או אמזון.

האתר אמנם לא באמת שלכם ותמיד יש סיכון שיסגרו לכם את החשבון, אבל כך תוכלו לחסוך המון התעסקות טכנית ולפעמיים גם את כל עניין המשלוחים (הודות ל-Dropshpping).

שינויי אלגוריתם

בניגוד למה שנהוג לחשוב, האלגוריתם של גוגל בארה"ב לא שונה באופן עקרוני מזה בישראל או בכל מדינה אחרת (גם גוגל חזרה על כך לא מעט פעמיים), אבל עדכונים שונים אכן מגיעים קודם כל לארה"ב, אם בגלל שמדובר במגרש הביתי של חברת גוגל ואם בגלל שקל יותר להטמיע שינויים בשפה האנגלית.

מה זה אומר? בעיקרון זה אומר שעליכם לנקוט משנה זהירות ולעקוב אחרי דיווחים על שינויים באלגוריתמים. כמעט אחרי כל עדכון גדול יש אתרים גדולים כגון SearchMetrics שמנסים לעשות סדר בבלגן. למשל, הרבה פעמיים מוצאים שרוב האתרים שנפגעו היו בורטיקל (סקטור) ספציפי.

קידום למדינות שונות בארה"ב או לערים שונות בתוך אותה המדינה

בניגוד לארץ, בה אין הבדלים גדולים כל כך בין תוצאות שמקבל מישהו מנהריה לבין תוצאות שמקבל מישהו בבאר שבע, התוצאות בגוגל ארה"ב עשויות להיות מאוד שונות, ולא מדובר רק באלו שנמצאות על גבי Google Maps, אלא גם בתוצאות הרגילות.

האספקט הלוקלי מאד משמעותי מכיוון שמדונה במדינה ענקית ואם אני מחפש מוצר או שירות כשאני בניו יורק, פחות רלוונטי עבורי לקבל תוצאות מטקסס, למשל.

יתר על כן, אם האתר אמור לפנות רק לקהילה מקומית, קיים סיכוי טוב שעדיף להשקיע יותר משאבים בקידום המקומי תחת הפלטפורמה של Google My Business.

קידום דרך גוגל מיי ביזנס חזק מאד בארה"ב, כמעט אין שבוע שאני לא מקבל פנייה מאיזה ישראלי שגר שם שמתעסק ב….נחשו מה?

נכון! לוקסמית' או גאראג' דורז…הישראלים האלה, מקוריים זה משהו.

על כל פנים, כדי להבין הרבה יותר לעומק את הפלטפורמה של גוגל מיי ביזנס,

אני מצרף לכם כאן מדריך פרקטי שעשיתי בנושא:

כזכור, מדובר בפלטפורמה אליה כל אחד יכול להירשם באמצעות רשומה מקומית. מלבד הפרטים שאתם מזינים לרשומה, גוגל לוקח בחשבון גם רשומות מאתרים מקומיים אחרים, ולכן עליכם להקפיד להשקיע גם בהם ולספק פרטים כמה שיותר דומים. חשוב לבדוק גם את מדיניות הביקורות בכל אתר מכיוון שיש דברים שמותר ואסור לעשות על מנת לזכות בביקורות חיוביות.

ואגב, אזהרה נוספת, כל עוד אין לכם ניסיון בכך, אל תנסו להקים עסקים וירטואליים בכל מיני ערים על כתובות פיקטיביות או בתים פרטים של עובדים שמגיעים לבית הלקוח (לדוגמה, מנעולנים), לגוגל יש לא מעט אמצעי בקרה ודרכים לגלות טריקים כאלו.

בסופו של דבר אתם יכולים לחבר את האתר שאתם מקדמים באופן קלאסי לרשומה המקומית וכך לזכות לעוד לא מעט כניסות (דו"ח חודשי ישלח אליכם במייל).

קחו בחשבון שאם אתם מקימים דף או חלק נפרד לכל מדינה או אפילו עיר במדינה מסוימת בארה"ב, אתם חייבים לספק תוכן ייחודי. לדוגמה, אתם יכולים לספק חומר רקע על הספק או החנות המקומית ולא רק לשתול מילות מפתח או לכתוב טקסט ג'נרי.

בניית קישורים

כאן אנחנו מגיעים לחלק המעניין והיותר עסיסי.

לא משנה מה תקראו בכל מיני מדריכים, אף מקדם אתרים לא באמת יושב בחיבוק ידיים ומחכה שיגיעו אליו קישורים, אלא אם כן הוא מחליט לקחת חברת יח"צ גדולה שתשלח אייטמים לאתרי חדשות בתקווה שהם יקשרו לכתובת שמצורפת להודעה. כמובן, שגם כשמדברים על קידום אתרים בארה"ב יש צורך בבניית קישורים, והרבה פעמים גם בקניית קישורים.

עם זאת, יש תכנים ספציפיים שיכולים למשוך אליהם יותר קישורים דווקא בגלל שיש הרבה יותר אתרים שכתובים באנגלית. לדוגמה, אינפוגרפיקות, רשימות של טיפים, מקרי בוחן, מדריכים וכו'. לפעמיים תגלו שדווקא אתר שלא קשור ישירות לתחום שלכם נתן לכם קרדיט. לדוגמה, אתר שמתעסק במדיה חברתית יכול לקשר למדריך של SEO  בסיסי כדי להסביר לגולשים שלו כיצד לקדם את עמוד הפרופיל שלהם.

פוסטים אורחים

גם בארה"ב מקובל לקשר דרך פוסטים אורחים, אבל חשוב לעשות את זה בזהירות, לדוגמה :

  • לא להשתמש בהרבה אנקורים מדויקים שייראו מחוץ להקשר
  • לא להשתמש באתר שמפרסם בעיקר פוסטים אורחים (גם אם הוא איכותי, בסופו של דבר מדובר בחוות תוכן)
  • עדיף לקשר מאתר ממוקד נושא או תחום ולא מאתר כללי שאין לו מיקוד
  • אם אתם לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים, כדאי שתדעו כי תשלום לכותב התוכן עשוי להיחשב לקניית קישורים לכל דבר ועניין

קניית קישורים

קניית קישורים אף פעם לא תיעלם לחלוטין, וגם זה דבר שצריך לקחת בחשבון בתקציב הקידום.

בדרך כלל קונים קישורים עבור אתרי לווין ולא עבור האתר הראשי בתחומים מאוד תחרותיים. המחיר של הקישורים הוא יחסית גבוה ולמעשה בדרך כלל אתם לא קונים את הקישור, אלא סוג של מנוי בעלות חודשית. כמובן שצריך לבדוק את האתר דרך כל הפרמטרים השונים של איכות שמבצעים לכל אתר אחר.

Ahrefs  ערך סקר קטן וגילה כמה נתונים מעניינים.

הם לא מתייחסים בהכרח לארה"ב,  אבל סביר להניח שרוב האתרים שנבדקו היו בארה"ב.

  • בערך 20% מהבלוגים שנבדקו מוכרים קישורים דרך מאמרים
  • התחום הפופולארי ביותר הוא נופש ובפער גדול אופנה, צילום והורות
  • המחיר הממוצע של קישור עמד על לא פחות מ-360$. במחיר הזה אתם יכולים לבצע המון פעולות SEO אחרות.

ועכשיו הכדור עובר אליכם

ומה אתכם? אם אתם עוסקים בקידום אתרים בארה"ב, אשמח לשמוע על האתגרים בהם נתקלתם וכיצד התגברתם עליהם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

2 תגובות

  1. תודה על המידע! בקשר לקניית קישורים..
    יש אפשרות לשכור שירותים בפיבר של כמות גדולה של קישורים ב75$,
    בהנחה שההפרש במחירים כלכך גדול.. זה שווה את זה?

    1. קשה לי להאמין שתמצא קישורים איכותיים במחיר הזה, ובכלל אני נגד הקונספט של להשכיר קישורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו