גוגל לעסק שלי [Google My Business] – מדריך למתחילים

Google My Business (בקיצור GMB או בשמה המגוחך בעברית: “גוגל לעסק שלי”) היא הפלטפורמה לעסקים מקומיים של גוגל שבעבר הייתה ידועה כ- Google Places או Google Local (חלק מגוגל פלוס).

היום לעומת זאת היא פלטפורמה עצמאית לחלוטין שכל מי שיש לו חשבון גוגל יכול להירשם אליה. במדריך הבא ארחיב על השימוש בגוגל לעסק שלי ואסביר איך לקדם עסק בגוגל – בדגש על שימוש בגוגל מפות.

מדריך גוגל לעסק שלי - קידום בגוגל לעסקים או קידום בגוגל מפות

קידום בגוגל לעסקים: איך לקדם עסקים מקומיים בעזרת גוגל לעסק שלי (GMB או Google My Business)?

אז מה זה גוגל מיי ביזנס – הבנו. עכשיו, איך לקדם עסק בגוגל, או יותר ספציפית: איך לקדם מיקום בגוגל מפות?

כאמור, קידום בגוגל מפות או קידום בגוגל לעסקים בעזרת רשומה של “גוגל לעסק שלי” יכול להיות חזק מאד ולהביא לא מעט לידים, ללא השקעה כספית – רק על ידי פעולות נכונות ועידוד משתמשים לתת ביקורת.

אז איך איך לקדם מיקום של עסק במפות של גוגל? הישארו עימי כמה דקות ואסביר הכל 😊

איך לקדם עסקים בגוגל בעזרת גוגל מיי ביזנס? במדריך הבא על קידום בגוגל לעסקים מקומיים:

➡️ אני אסביר מה זה קידום העסק בגוגל בעזרת GMB, איך זה מתקשר אל קידום אתרים בגוגל (קידום אתרים “רגיל”), למה זה כל כך עוצמתי ובעיקר – איך לקדם בגוגל מפות

➡️ קידום מיקומים בגוגל ביזנס – נלמד איך מקדמים תוצאה של גוגל מפות

➡️ נראה מהם הפרמטרים המובילים לקידום תוצאות של GMB / Google My Business

➡️ נלמד פיצ’רים מגניבים בגוגל מפות שכדאי להשתמש בהם

➡️ וגם: איך נותנים גישה, איך פותחים עסק בגוגל מפות ועוד (יש סרטוני הדרכה!)

אוהבים וידאו? מדריך מעשי על קידום בגוגל מפות תוכלו לקבל בסרטון הבא:

איך לקדם עסק בגוגל: מה קידום בגוגל מפות ורישום בגוגל מפות יכול לתת לנו?

קידום בגוגל לעסקים עם “גוגל לעסק שלי” מאפשר לקבל חשיפה לא קטנה בגוגל – ובחינם! בשביל זה חשוב לדעת איך לקדם מיקום בגוגל מפות, אבל תחילה – איך פותחים עסק בגוגל לעסק שלי?

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לאחר תהליך הרשמה ואימות עם Google My Business:

  • העסק יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל כאשר מבצעים חיפוש ממקום קרוב אליו או מציינים את מקום העסק הרצוי בחיפוש (לדוגמא: “מסעדות בחיפה”).
  • העסק יופיע בחיפוש של מפות גוגל.
  • העסק עשוי להופיע בצד התוצאות או בחלק העליון שלהן עם תמונה ופרטים נוספים (גרף הידע של גוגל) – גם עבור שם העסק, ובמקרים נדירים יותר גם עבור חיפוש גנרי.
  • ניתן להוסיף ביקורות של גולשים וכך למשוך עוד אנשים להגיע למקום.
  • לעסק לא צריך להיות בהכרח אתר אינטרנט (למרות שהדבר רצוי על מנת שיהיה אפשר לקשר אליו מהפרופיל שלו).
  • גוגל יכול “לשאוב” מידע מאתר האינטרנט של העסק (במידה ומחובר לרישום בגוגל לעסקים) ובכך לגרום לתוצאה בגוגל לעסקים להופיע עבור יותר שאילתות בחיפוש האורגני בגוגל

ככה זה נראה לדוגמא:

תוצאה של עמוד עסקי בגוגל

קידום בגוגל מפות לעסקים – Google My Business בחו”ל

בארצנו הקטנה להירשם לגוגל עסקים זה טוב ונחמד, ואפילו מביא פניות פה ושם. אבל בחו”ל, בדגש על ארה”ב – זה הכרחי ויש עסקים שממש חיים על זה.

דוגמא טובה היא התחום הכי “מקורי” של ישראלים שחיים בארה”ב – לוקסמית.

למעשה רוב פעילות הקידום בארה”ב בזירות כאלה הן בדגש על התוצאות הלוקאליות של גוגל מפות/עסקים.

כתוצאה מכך, התפתחה תעשייה ענפה סביב זה: שירותים שמזייפים ביקורות, שירותי כתובות מזויפות (על מנת לאמת עת העסק), רישומים באינדקסים על מנת לחזק אזכורים וציטטות ועוד ועוד (הרחבה על כך בהמשך).

הסיבה העיקרית שזה כך בארה”ב היא בגלל שהכל שם גדול וזו מדינה ענקית ולכן לא ניתן (וגם אין שום טעם) לקדם עסק ברמה ארצית על ביטויים גנריים שלא יובילו ללידים רלוונטיים וכך כל עבודת הקידום מתבצעת ברמה הלוקאלית – לפעמים גם ברמת השכונה.

בנוסף, בכל מה שקשור למיקומים, גוגל ארה”ב מתקדם עשרות מונים מגוגל ישראל ויודע למשוך בצורה יותר מדויקת מיקומים של המחפשים לפי מיקוד ואזור גיאוגרפי ולתת להם את התוצאות הלוקאליות הטובות ביותר שהוא מוצא.

קידום העסק בגוגל: איך נרשמים לגוגל מיי ביזנס?

לפני שנדבר על איך לקדם בגוגל מפות – בואו נבין איך מוסיפים עסק בגוגל מפות.

על מנת להתחיל קידום עם גוגל לעסקים – Google My Business, יש צורך בהרשמה ואימות העסק על ידי גוגל.

השלבים עבור רישום לגוגל לעסק שלי הם כדלקמן:

  1. ניגשים לכאן ולוחצים על הכפתור הירוק.
  2. כעת אתם צריכים למלא טופס בסיסי עם פרטים כמו שם העסק, הכתובת, מיקוד, עיר, טלפון ואתר אינטרנט, כמו גם קטגוריה.
  3. חשוב לשים לב לסעיף האחרון בטופס מכיוון שכאן אתם קובעים אם מדובר בעסק שיש לו מיקום פיזי או מדובר בעסק שמעניק שירות במקום של הלקוח (למשל, טכנאים).
  4. במידה ואתם עסק כזה, אתם לא מציינים כמובן את הכתובת שלכם, אלא את אזור השירות שלכם בעזרת אופציה נפרדת אחרי שהעסק כבר רשום.
  5. דבר חשוב נוסף: מכיוון שלא ניתן למעשה להוסיף תיאור לעסק והקטגוריות לא תמיד ספציפיות מספיק, רצוי לכתוב את המהות שלו בכותרת. לדוגמה, “עורך דין לענייני גירושין”. שילוב מילות מפתח בכותרת וגם בתיאור של העסק תעזור לכם להשתלב בתוצאות הלוקאליות שגוגל מציגים לפעמים עבור חיפושים רלוונטיים. למידע נוסף על קידום אתרים מקומי.
  6. בשלב הבא אפשר להוסיף תמונת פרופיל ותמונת כותרת (בדומה לפייסבוק).
  7. כעת אתם צריכים לחכות לקבל את קוד האימות בדואר רגיל.
    מהנסיון שלי ברוב המקרים זה לוקח 2-3 שבועות, למעט מקרים בעיתיים כמו כתובת לא מדויקת (למשל במושבים וכאלה) או מקרים אחרים.
  8. אחרי שמגיעה בדואר הגלויה עם קוד האימות, אתם פשוט מכניסים אותו בעמוד הפרופיל ולאחר זמן קצר העסק יתחיל להופיע בפועל בתוצאות של גוגל.

*הערה – יש מקרים בהם האימות של גוגל לעסקים יכול להתבצע על ידי שיחת טלפון, SMS, או אפילו אימות אוטומטי ללא גלויה בכלל.

עד היום לא הצלחתי לפענח למה כמה ואיך, אבל אפשר להניח שלמשתמשים וותיקים יותר עליהם גוגל סומך – האימות יכול להתבצע באחת הדרכים הנ”ל.

על מה חשוב להקפיד על מנת שהעסק יופיע במקום כמה שיותר גבוה?

בוודאי שאלתם את עצמם פעם איך קידום מיקומים בגוגל ביזנס עובד בדיוק.

אז עכשיו אני הולך לדבר על איך לקדם מיקום של עסק במפות של גוגל וכיצד זה שונה מתהליך של קידום אתרים אורגני?

לפני הכל ואם בא לכם – בסרטון הבא אני מדברים על פרמטרים מובילים עבור קידום בגוגל מפות:

קידום בגוגל מפות (גוגל לעסק שלי) או קידום בתוצאות הלוקאליות שונות מקידום אתרים מסורתי, למרות שיש כמה אלמנטים זהים.

עם זאת, מדובר בכלי חזק במיוחד שיכול לגרום לעסק להצליח אונליין, בגדול.

קידום בגוגל לעסקים: דברים בסיסיים שיש לבצע כדי להופיע גבוה יותר עם גוגל לעסק שלי

1. דגמו את הפרופיל שלכם בגוגל לעסק שלי

קודם כל, אם לא מילאתם את הפרופיל שלכם עד הסוף בתמונות, קטעי וידאו וכו’, כדאי מאוד לעשות זאת.

זה לא רק יהפוך את העסק שלכם ליותר אמין בעיני גוגל, אלא גם יגרום לו להיראות מושך יותר בתוצאות החיפוש. אז לא כדאי להתקמצן במידע – הוסיפו תמונות על העסק, מבפנים ומבחוץ, הוסיפו כמה שיותר מידע, בקשו המלצות מלקוחות מרוצים והגבירו כמה שיותר את אטרקטיביות העמוד.

2. NAP

שווה להתעכב על מה שנקרא NAP – ראשי תיבות באנגלית של שם, כתובת וטלפון (Name, Address, Phone).

אלו הם הפרטים הכי חשובים של העסק שצריכים להופיע באתר שלו במקום בולט, בדרך כלל בחלק התחתון שלו או עמוד יצירת קשר.

כל רשומה של Google My Business, כדאי שתכיל לכל הפחות – את הפרטים הבסיסיים האלה.

3. אזכורים במקומות אחרים

זה לא מספיק להוסיף את הפרטים האלו לאתר שלכם, וכדאי מאוד שהם יופיעו גם באתרים אחרים.

אלו הם בדרך כלל אתרי אינדקס או אתרים מקומיים אחרים, וגם אתרים כמו פייסבוק. בארץ אלו יכולים להיות אתרים כמו זאפ, דפי זהב, 144 (בזק) וגם פורטלים מתמחים כמו פורטלים של אנשי מקצוע, עורכי דין, איגודים שונים וכך הלאה.

לאזכור של העסק במקומות אחרים (Citations) גם יש משקל רק בנוגע לאמינות שגוגל מייחס לעסק – אחרי הכול, לעסק וותיק ומוכר יהיו יותר אזכורים מאשר לעסק חדש שעדיין צריך לעמוד על הרגליים (למרות שגוגל מנסה לאמת את המידע עד כמה שהוא יכול, לעיתים קורה שהוא מציג פרטי עסקים שכבר לא קיימים).

האזכורים האלו לא חייבים לכלול קישור לאתר עצמו, מה שמאפשר לרשום אותם גם בחבילות החינם שלא עולות כסף.

הדבר היחיד שחשוב להקפיד עליו הוא שיהיה לעסק קישור קבוע בתוך האתר שבו הוא רשום (קישור שגוגל יוכל לסרוק ולאחסן באינדקס שלו).

גוגל לעסק שלי: שדרוג הרשומה העסקית עם סיור וירטואלי בעסק

על מנת להוציא את המקסימום מהתהליך של קידום בגוגל מפות, ניתן להוסיף סיור וירטואלי לבית העסק.

פורסם אצלי בעבר מאמר על Google See Inside – שירות המאפשר לצלם ולערוך סרטון וירטואלי בבית העסק עצמו, בדומה לרעיון של Google Street View. רק צלמים מוסמכים שקיבלו אישור מחברת גוגל יכולים לבצע צילומים כאלה – מידע נוסף תמצאו במדריך.

קידום בגוגל מפות / גוגל לעסק שלי בעזרת פוסטים

פוסטים ב-Google דומים קצת לפוסטים בעמוד עסקי של פייסבוק, והם יכולים לקבל חשיפה גם כאשר ביצעתם חיפוש בגוגל ונתקלתם בתוצאות גוגל לעסק שלי כלשהי.

ככה זה נראה בתוצאות:

דוגמא לפוסט בגוגל לעסק שלי

קידום בגוגל לעסקים: גוגל לעסק שלי וביקורות

כשמדברים על גוגל לעסק שלי, בדגש, על איך לקדם אתר עם גוגל לעסק שלי – לביקורות טובות יש חשיבות גדולה מאוד.

ביקורות חיוביות לא רק מגבירות את הסיכוי שהגולשים יצרו קשר עם העסק, אלא שיש להן השפעה על הדירוג בגוגל.

גוגל מפעילה בקרה על ביקורות ולכן כתיבת ביקורות מזויפות או מכורות מראש יכולה להיות בעייתית ותגובות כאלה יכולות להיחסם או לא להתפרסם בכלל.

למרות זאת, קרה לי כמה וכמה פעמים שרצו להשאיר לי תגובות לגיטימיות (ומפרגנות במיוחד) אך גוגל גם כן לא אישרו אותן מאיזשהי סיבה. האפשרות החלופית הטובה ביותר היא לעודד את הגולשים לכתוב ביקורות אותנטיות. אפשר אפילו ליצור קישור מיוחד שיפנה את הגולשים להוספת ביקורת.

עוד דבר שכדאי לדעת: ניתן להוסיף תגובות לביקורות דרך עמוד הפרופיל של העסק במידה וביצעתם לו אימות כפי שהוסבר למעלה.

איך נותנים גישה לאחרים בגוגל לעסק שלי?

הסבר בוידאו הבא:

לא רק קידום בגוגל לעסקים! לימדו לקדם את העסק שלכם עם מדריכים נוספים:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

32 תגובות

  1. חשוב מאוד להוסיף משהו שלדעתי הרבה מכירים אבל נוטים להתעלם ממנו – לכל חשבון gmb מאומת יש נתונים סטטיסטיים על כניסות לאתר, בקשת הוראות נסיעה ושיחות טלפון… כולם מבוצעים מתוך פרופיל העסק ב-gmb כאשר הוא מופיע בתוצאות גוגל. יש לי לקוחות שמקבלים הרבה כניסות ושיחות מהגוגל פלוס שלהם, וזה לא מופיע בשום מקום – גם לא באנליטיקס – אלא רק בפרופיל עצמו. רק חבל שהמידע הולך אחורה עד רבעון לכל היותר

    1. פעם היה אפשר לאמת עם טלפון, SMS, היום כבר לא. לא מכיר אופציה לאמת ללא כתובת אבל יש כל מיני קומבינות כמו כתובת קרובה וכו’. אם יש כבר רשומה על שם העסק שלך ואין לך שליטה עליה את צריכה לתבוע בעלות שזה אומר למלא פרטים ולחכות לגלויה שתגיע לכתובת על מנת לאמת את העסק.

  2. שלום רב,

    יודעים איך אפשר למחוק או לבטל רישום שבוצע בטעות על כתובת מייל לא נכונה?
    בינתיים בוצע רישום חדש על כתובת המייל הנכונה

    1. היי, שלילי, לפחות למיטב ידיעתי. אבל במצב כזה אפשר לפתוח רישום חדש או במידה ויש את האפשרות – לתבוע בעלות על העסק (לפעמים יש קישור מתחת לתצוגה של העסק בגוגל)

  3. שלום דניאל,
    תודה על עוד מאמר מחכים.
    שאלה: באפשרויות המוצעות לקטגוריה הראשית אני לא מוצא אף תיאור שמתאר את פעילות העסק.
    האם ישנה אפשרות להציע לגוגל קטגוריה?

    תודה,
    מנור.

  4. הי. קודם כל תודה על כל הסקירה הזו!. יש לי עסק בתיירות נכנסת. מה זה משנה איפה הכתובת שלי? השירות שלי הוא סיורים בכל הארץ. האם חובה להכניס כתובת של העסק? אני גר במודיעין ואני חושש שאז גוגל יציג אותי רק לתיירים המחפשים מורה דרך במודיעין.. או סיור במודיעין.. מה דעתך?

    1. היי דני, כאשר פותחים רשומה בגוגל לעסק שלי, ובמיוחד לעסקים המשרתים לקוחות מחוץ לבית העסק (בעלי מקצוע וגם עסקים כמו שלך לדוגמא) יש אפשרות להסתיר את הכתובת. אני מניח שניתן לשנות זאת גם בהמשך – תיכנס לניהול של Google My Business ובטח תמצא את זה שם. בהצלחה 🙂

  5. שלום דניאל, תודה על המידע.
    ראיתי כי חלק מדפי העסק כוללים את האפשרות לכתוב ביקורת וחלקם לא.
    כיצד ניתן לבטל את האפשרות לביקורות?

    1. היי שני
      אשמח לראות דף בלי אפשרות לכתוב ביקורת. לא מכיר דבר כזה – אולי מדובר פשוט ברשומה ש*עדיין* לא קיבלה ביקורות?

    2. מה עושים אם מישהו אמת בעלות לא חוקית על העסק שלך
      איך להתמודד עם זה מול גוגל ?

  6. היי דניאל כמה שאלות
    Gmb השעו עמודים שפתחתי לאחרונה כמה שניות אחרי שהכנסתי את הקוד שקיבלתח בדואר
    *יכול להיות שזה כי פתחתי אותם מאותו ip וזה מרגיש להם סקאם?
    *או שזה כי לא מילאתי את רוב פרטי העסק עד לרגע הכנסת הקוד?
    *אולי כי כבר השתמשו בכתובת?
    אשמח מאוד לעזרה

    1. לא נתקלתי במקרה כזה אז לצערי לא יכול לעזור לך עם השאלה.
      ממליץ לך לפנות בפייסבוק לבחור בשם Shay Sokoler – הוא שפיץ בנושא ובטח יוכל לעזור לך עם זה.
      בהצלחה 🙂

  7. האם ידוע בערך תוך כמה זמן גוגל משיבים למייל?
    אם זה בארץ או בחו”ל (ארה”ב וכו )
    יש איזשהו השערה?

  8. היי דניאל,
    תודה על הפוסט המחכים מאוד!
    נרשמתי לגוגל מיי ביזנס לפני יותר מחודש וחצי וטרם קבלתי את הקוד בדואר
    מה יכולה להיות הסיבה?

    1. היי קובי ותודה 🙂
      לי אישית עוד לא קרה שלא הגיעה גלויה, אבל שמעתי על לא מעט מקרים שזה הגיע לאחר זמן רב (חודשיים ויותר) או לא הגיע בכלל.
      לפני שאתה מבקש שליחה נוספת (שתאפס את הקוד הקודם) אני מציע לחכות עוד שבועיים, במידה וזה עדיין לא מגיע אז לנסות לפנות לתמיכה שלכם – ייתכן שיציעו לך דרך חלופית (טלפון או SMS) או שישלחו גלויה נוספת.
      יש גם מקרים בהם הכתובת בעייתית (קיבוצים או כתובת של חללי עבודה משותפים ועוד) – במידה וזה המקרה אצלך, ראה את ההמלצה הקודמת 🙂

  9. איך ניתן להוריד ביקורות של כוכב אחד וכו’ בגוגל? דיווחתי על כמה ביקורות וגוגל לא עשו כלום עד היום. אנשים שמעולם לא הוצאתי להם חשבונית שמו לי כוכב אחד. האם לתבוע את האנשים האלה זה הדרך היחידה להוריד את הביקורות האלה?

    1. נושא בעייתי מאד לצערי.
      מה שאתה כן יכול לעשות – להתייחס לכל תגובה ולכתוב פחות או יותר מה שכתבת כאן. וגם – לבקש מלקוחות מרוצים וכאלה שמוכנים להמליץ שיכתבו כמה שיורת ביקורות על מנת לאזן את המצב ולשפר לטובתך.

  10. דניאל שלום, תודה על הפוסט המחכים.
    לקוח שלי פתח 2 חשבונות של גוגל מיי ביזנס לאותו אתר תיירותי שהוא מנהל. בשני החשבונות יש עשרות של ביקורות. האם ניתן לאחד אותם בכדי לא לאבד את הביקורות?
    כרגע כשמחפשים את המקום עולים כמה שמות עסק וזה נראה לא טוב.
    מה היית מציע ללקוח שלי לעשות?
    תודה!

  11. דניאל שלום,
    ראיתי שבתוצאות החיפוש של המפות יש מצבים שרשום “מודעה” הכוונה לקידום ממומן בגוגל מפות? זה אפשרי?
    אודה לתשובתך

  12. הי דניאל, המידע שאתה חולק איתנו מדהים…תודה!!
    השאלה שלי: יש לי קליניקה לקוסמטיקה המפורסמת בגוגל בכתובת תל אביב, לאחרונה פתחתי סניף נוסף בעיר רחובות (עם אותו לוגו ופרטים מזהים) האם יכולה באותו פרסום להוסיף כתובת נוספת? או שצריכה לפתוח בגוגל עסק חדש? תודה על תשובתך:))

    1. היוש, תודה לך קודם כל 🙂
      בקשר לשאלתך – צריך לפתוח רשומה חדשה עם כל הפרטים של הסניף השני. בהצלחה 🙂

    1. ממליץ לחכות לפחות חודש, ואם עדיין לא הגיעה ניתן לבקש גלויה מחדש (רק קח בחשבון שזה מבטל את הגלויה הקודמת במידה ותגיע). ואפשר גם ליצור איתם קשר כאן, למרות שלא הייתי מצפה למענה מהיר או בכלל 🙂
      https://support.google.com/business/gethelp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו