התוצאות המקומיות בגוגל הולכות ותופסות את מקומן כאחד הגורמים החשובים ביותר עבור כל מי שיש לו עסק מקומי ורוצה לקדם אותו בגוגל, ולכן אתר רגיל שמקודם בצורה האורגנית שמוכרת לנו הוא לא תמיד מספיק ולכן חלק מפרסום אתרים בגוגל הוא גם דרך המפות של גוגל או במילים אחרות גוגל מיי ביזנס.
אם אתם פה אתם בטח מחפשים איך לקדם מיקום במפות של גוגל – כבר נגיע לזה. יהיה שווה, תהיו איתי 🙂
איך לקדם בגוגל מפות: אז איך משפרים תוצאות בגוגל עסקים ומהם הפרמטרים החשובים ביותר? צפו בסרטון שעשיתי:
קידום בגוגל מפות: העלייה המטאורית של גוגל מיי ביזנס
בעבר היו פחות קטגוריות שנכנסו תחת המטריה של עסקים מקומיים, אבל היום אם תחפשו אינסטלטור או אפילו מוסך, כבר תראו אותם על המפה של גוגל, ובמקרים רבים זה על חשבונן של התוצאות האורגניות שיידחקו למטה. בדרך כלל התוצאות המקומיות יופיעו כ"חבילה" (Pack) של שלוש תוצאות, אם כי יש גם מקרים שבהם יופיעו יותר.
קידום בעזרת גוגל מפות הוא חזק מאד במדינות גדולות – למשל כאשר מדברים על קידום אתרים בארה"ב, הרבה מאד מהעבודה שם מתרכזת בלוקאלי.
בישראל – אנחנו כידוע מדינה קטנה.
הרבה מהחיפושים שאנו מבצעים באופן יומיומי רלוונטיים ברמה ארצית, אם כי גם כאן בשנים האחרונות אני עדים להתחזקות של גוגל מפות.
אז נכון שכל אחד יכול לפתוח לעצמו רשומה של עסק דרך הממשק של Google My Business (או בתרגום הנוראי "גוגל לעסק שלי"), אבל יש עוד הרבה דברים אחרים שחשוב לדעת על מנת להתברג במקום גבוה.
לפני שנצלול לעומק, נדבר על איך לקדם בגוגל מפות ונבין מהם הפרמטרים שהכי חשובים לקידום תוצאות לוקאליות בגוגל וגם איך לקדם מיקום במפות של גוגל, אני מצרף 2 סרטונים רלוונטיים שמסבירים על הממשק של GMB וכן היתרונות של זה.
אנוכי ועמיר שרון מדברים על קידום התוצאות הללו:
אז איך משפרים תוצאות בגוגל עסקים? בואו נעבור על כמה סעיפים
1. בחירה נכונה של קטגוריות
בחירה נכונה של קטגוריות בזמן הרישום ל-Google My Business עשויה להיות קריטית.
דווקא רישום ליותר מדי קטגוריות יכולה לגרום לכם לאבד את המיקוד ולדחוף אתכם לשאילתות שלא יהיו רלוונטיות אליכם, מה שיגרום לאחוז כניסות והמרות נמוכים יותר.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
2. שימוש במילות מפתח
כאשר אתם מוסיפים את הרשומה של העסק או עורכים אותה, יש לכם אפשרות להוסיף תיאור קצר של עד 750 תווים, זה המקום להשתמש במילות מפתח באופן חכם ובלי ספאם (לעיתים הם עוברים בדיקה ידנית).
הדבר נכון גם לגבי שם העסק שצריך להיות דומה לזה שבו אתם מפרסמים את עצמכם ב"עולם האמיתי" (ציטוט של גוגל). לדוגמה: "דניאל זריהן: קידום אתרים באינטרנט".
טכניקה אחת שיכולה לעבוד היא להשתמש בזנב ארוך, אבל לא יותר מדי ארוך.
כך אתם יכולים להתברג על המון מילות מפתח שאולי המתחרים שלכם לא חושבים עליהן, במיוחד כשאולי הם פשוט לא משקיעים בתיאור.
3. הוספת תכנים עשירים
תכנים עשירים כגון תמונות לוגו ותמונות פנים או חוץ של העסק יכולות לעזור לדירוגים מכיוון שהם מקנים אמינות לעסק.
ניתן גם לבקש מהלקוחות שלכם להעלות תמונות שהם צילמו בעצמם (בהרבה עסקים הם עושים זאת ביוזמתם – למשל מסעדות).
4. פרטים שמופיעים באתר
מכיוון שברגע שאתם פותחים רשומה מקומית, אתם גם רושמים את אתר האינטרנט שלכם, חייבת להיות התאמה בין הפרטים אותם אתם רושמים ברשומה לבין מה שכתוב באתר שלכם.
בדרך כלל המקום הכי טוב לשים את המידע הוא כחלק מן התבנית (אפילו בפוטר) או בעמוד אודות.
דבר נוסף שמאוד מומלץ לעשות הוא לסמן את המידע הזה באמצעות "מידע מובנה" / סכמה. המידע המובנה לעסק מקומי לא רק מחזק את הקשר בין האתר לרשומה שלו, אלא גם מאפשר לגוגל להציג את הפרטים הנכונים בפאנל המידע על העסק ליד התוצאות הרגילות (או מעליהן אם אתם גולשים במובייל).
5. רישום בספריות
עוד פעולה חשובה היא לרשום את העסק שלכם בספריות של עסקים.
בחו"ל יש המון ספריות מקומיות כמו למשל Yelp ואפילו Foursquare, כולל שירותים שירשמו את העסק שלכם באופן אוטומטי בעשרות ספריות שונות. חייבת להיות תאימות בין הפרטים שכתובים שם לבין אלו שכתובים ברשומה העסקית. הפרטים החשובים ביותר הם כתובת, מספר טלפון ושם (ראשי תיבות NAP באנגלית).
בארץ יש אתרי אינדקסים – חלקם גדולים יותר וחלקם פחות, בהם שווה להשתמש למטרה זו.
כמו כן, אסור לשכוח רשומות עסקיות ברשתות חברתיות, בעיקר בתוך לינקדין או פייסבוק.
אם אתם משתייכים לסקטור ספציפי כמו למשל רופאים, בעלי מקצוע או אפילו עורכי דין, חשוב שתירשמו גם בפורטלים המקצועיים כגון דוקטורס / המקצוענים / Lawguide וכו'.
כמובן שגם לקישורים מהספריות האלו יש בסופו של דבר חשיבות, אבל זה לא תמיד דבר שקל להשיג מכיוון שהרבה מהן משתמשות בהפניות או לא הופכות את ה-URL לקישור אם אתם לא משלמים להן. לכן, שיטה חלופית להשגת קישורים יכולה להיות החלפת תכנים דרך מאמרים או בלוגים, גם אם הם לא יוצאים מהעמוד האישי שלכם בתוך האינדקס.
6. ביקורות
ביקורות הן אחד הגורמים החשובים ביותר עבור קידום בגוגל מפות.
חשוב שיהיו ביקורות טובות, אבל מאוד לא כדאי לנסות ולשחק משחקים עם גוגל – לדוגמה, לקנות 30 ביקורות של חמישה כוכבים בפייבר או ללכלך על המתחרים שלכם…
מצד שני, אם תזרקו ללקוחות שלכם שיכתבו עליכם מילה טובה בגוגל – זה לגיטימי ומקובל 🙂
למרות שאתם לא יכולים (או אמורים) להשפיע על הביקורות שמתפרסמות עליכם, כן חשוב שתגיבו על ביקורות, בין אם הן טובות ובין אם הן רעות. ביקורות שדורשות תגובה, אבל לא מקבלות אחת לא נראות טוב.
מעבר לביקורות שמתפרסמות בתוך הרשומות של גוגל, גם לביקורות באותן הספריות שהזכרנו יש חשיבות, ולכן כדאי לדרבן את הלקוחות לכתוב ביקורות גם שם (למשל, בזאפ).
7. שימוש בפוסטים בתוך הרשומה המקומית
גוגל הוסיפה אפשרות להעלות פוסטים עם תמונות אל תוך הרשומה המקומית שלכם ביחד עם סרטונים קצרים או אפילו מבצעים וקופונים.
זה הזדמנות לנצל בחוכמה את המקום שיש לכם לפרסום הודעות על אירועים או סמינרים מקומיים. אפשרות אחרת היא ליצור תכנים מעניינים בלי להתחיל להוסיף עמודים לאתר או לשנות את התוכן של עמודים קיימים.
בהקשר הזה, יש לזכור שלגוגל לוקח זמן לסרוק את האתר שלכם ולעדכן את האינדקס שלו. השינויים האלו גם לא תמיד משתקפים בתגי המטא (אלא אם כן הגולש מחפש משהו מאוד ספציפי). לעומת זאת, פוסטים חדשים של העסק שלכם בולטים מאוד כשמחפשים אותו.
ככה זה נראה:
8. חיבור עם Google Ads
קודם כל אפשר ליצור מודעות על סמך פרטי העסק מתוך פאנל הניהול, באופן זה, המודעה של העסק יכולה להופיע כשמרחיבים את רשימת העסקים מתוך הבלוק שלהם. הסיבה היא שהעמוד שמתקבל הוא עמוד תוצאות רגיל של גוגל, אך כל התוצאות מורכבות מרשימה של עסקים עם התמונות שלהם.
אבל לא פחות חשוב לשים לב לתוויות והטלפון תחת "מידע מתקדם" (בצד שמאל בפאנל): התוויות מופיעות בתוך מודעות עם תוספים מקומיים.
לדוגמה, אתם יכולים לציין את מספר המבקרים היומיים שלכם או שירות שאתם נותנים.
יש לשים לב שהתוויות האלו הן לא אותן תוויות שמופיעות תחת מאפיינים או שירותים (בצד ימין), שם מדובר יותר על תגיות במובן בו אנחנו מכירים אותן (לדוגמה, "כשר" או "פתוח בשבת")…
9. פקטורים קלאסיים של SEO אורגני
על פי הדיווחים מחו"ל, בשנים האחרונות יש נטייה של גוגל להפוך את האלגוריתם לחיפוש מקומי לדומה יותר לאלגוריתם לחיפוש האורגני הכללי.
לכן, אתם צריכים לקחת בחשבון גם פקטורים רגילים של SEO, ובמיוחד הקישורים לדומיין הראשי, המגוון והאיכות שלהם.
יש גם סברה שהשקעה בקידום מותג יכול לעזור: כלומר, להשקיע בקישורים עם שם המותג, לכוון אל sitelinks מתאימים (למרות שאי אפשר כבר לשלוט בהם) וכו'.
מלבד זאת, אסור לשכוח את כל עניין הביצועים הטכניים, במיוחד כשאם חושבים על זה, יש זיקה מאוד גבוהה בין החיפושים המקומיים לבין המובייל.
לכן, אף פעם לא מזיק לשפר את המהירות שבה העמוד הראשי עולה וטוען את כל האלמנטים של התבנית.
10. תוכן מקומי באתר שלכם
מכירים את האתרים האלו שיש בהם 20 דפים מקומיים, אבל כולם נראים כמו העתק הדבק אחד של השני?
אז אם אתם באמת רוצים להתברג במיקומים טובים גם בחיפוש המקומי, עדיף שתשקיעו קצת יותר.
לדוגמה, אפשר לתת סיפור קצר מדוע החלטתם להקים את העסק דווקא איפה שהקמתם אותו או איך הוא התרחב מדוכן קטן בשוק למוסד מוכר וידוע… אם לכל סניף יש עמוד אחר, רצוי שהם לא ייראו זהים לגמרי אחד לשני, אפילו אם זה רק ברמת התמונות.( במקרה הזה עדיף לא לעשות שימוש בקנוניקל).
11. חלוקה לסניפים או אזורים מרובים
פעם היה מאוד לא פשוט לנהל כמה סניפים של אותו העסק, והרבה מקדמים יצרו מיקומים פיקטיביים שנמחקו או לא אושרו מלכתחילה.
היום למזלנו אפשר ליצור מספר חשבונות לאותו העסק ולשים בכל אחד מהם מספר מיקומים שונים. לכל חשבון יש את המנהלים שיכולים להיות לדוגמה עובדים מקומיים או מנהלי אזורים.
המגבלה היחידה היא שלא ניתן לשים את אותו המיקום ביותר מקבוצה אחת.
מידע נוסף יש בעמוד העזרה הזה.
12. להילחם בספאמרים
יכול להיות שלהילחם בספמארים זה קצת כמו להילחם בתחנות רוח, אבל מסתבר שבסקטורים מסוימים לדווח על עסקים שאתם יודעים שעושים שימוש בטקטיקות לא כשרות כמו דחיסת מילות מפתח אם שם שיווקי מדי יכול קצת להקל עליכם. הטופס אמנם לא קיים בעברית, כך שלא ברור אם הוא רלוונטי בארץ, אבל תמיד שווה לנסות.
בהצלחה! 🙂
רוצים לדעת יותר: כל מה שחשוב וצריך לדעת על קידום אתרים.