בניית נוכחות חיובית בגוגל: למה זה חשוב ואיך עושים את זה נכון?

כשגוגל מנסה להפוך את דפי התוצאות שלה לכמה שיותר מגוונים ולהציע לגולשים סוגים שונים של תוצאות, יצירת נוכחות חיובית כבר לא מסתכמת בבניית אתרים תדמיתיים וקידום שלהם.

אז איך עוד בונים נוכחות חיובית בגוגל?

  • מנסים להגיע אל גרף הידע (Knowledge Graph)
  • פותחים רשומה לעסק
  • מנסים לדחוף תמונות וסרטונים שיהיו מקושרים למותג או לשם שלנו
  • דוחקים תוצאות שליליות בעלות גוון שלילי או בעייתי

 

לבנות נוכחות חיובית בגוגל

גרף הידע

גרף הידע מאפשר לגוגל להציג מידע בסיסי על אנשים, עסקים ולמעשה הרבה מאוד מושגים שונים במלבן אנכי בולט כאשר מחפשים אותם ישירות בגוגל.

הגרף מתבסס על פרטים שגוגל מוצאת ברשת ועל תקצירים שונים. במילים אחרות, אי אפשר פשוט ללחוץ על כפתור וליצור גרף, אלא צריך “להרוויח את זה” (to earn it).

היום ההבדל הוויזואלי בין גרף הידע לבין מידע שמופיע על עסקים מקומיים שמחפשים את שמם הוא לא עד כדי כך גדול, אבל גרף הידע מציג גם מידע נוסף כמו פסקת אודות, יצירות קשורות, אנשי מפתח ותאריך הקמה (במקרה של חברות).

לכן, במקרים מסוימים יהיה חשוב בכל זאת לנסות ולגרום לאלגוריתם של גוגל להציג את גרף הידע.

במקרה וגוגל כבר זיהה אתכם ככאלו, תצטרכו פשוט לאמת את הבעלות כדי לערוך את הנתונים שמופיעים בגרף. ישנו קישור שמוביל לכך מתחת אליו.

גוגל יציג בפניכם רשימה של אתרים ותצטרכו להתחבר לאחד מהם על מנת להוכיח בעלות. זה יכול להיות אתר פרטי (ואז האימות יתבצע דרך Google Search Console) או פרופיל ברשת חברתית (כולל יו-טיוב).

אם אין לכם רשומה בגרף הידע, ואתם סבורים שהוא בכל זאת רלוונטי אליכם, הנה כמה מקורות טובים שתוכלו להשתמש בהם כדי להגדיל את הסיכויים שגוגל יפתח כזו עבורכם באופן אוטומטי:

☑️ ויקיפדיה – בעיקרון, הדרך הכי בטוחה להיכנס לגרף הידע היא דרך ערך בויקיפדיה. בהנחה שיש לכם “חשיבות” מעבר לשירות מסחרי כלשהו ואתם לא סתם עוד עסק, יש סיכוי שתוכלו להיכנס. הדרך המומלצת היא לפתוח משתמש, להתחיל לצבור אמון דרך יצירת ערכים כללים או תוספות לערכים קיימים ורק אז ליצור ערך חדש על השם שלכם או שם המותג.

☑️ עמוד אודות באתר שלכם – עמוד אודות באתר שלכם הוא סופר חשוב ולמעשה יש לכם את השליטה הכי טובה בו. אל תשכחו לספק את מידע הסכמה הנכון.

לא כל סוגי הסכמה נתמכים על ידי גוגל. לדוגמה, סכמה שמתארת אישים לא נתמכת על ידי גוגל למרות שהיא מופיעה באתר הרשמי של Schema.org.
במקום זאת אפשר לצרף סכמה של עסק מקומי (למרות שגוגל משתמש בה גם ברשומות המקומיות העצמאיות).

גם סכמה של תשובות לשאלות או מאמרים שמקושרים אליכם יכולים להיות רלוונטיים (הם כוללים את שם המחבר)

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

רוצים לדעת עוד על סכמה (נתונים מבנים) מה זה ולמה זה טוב 👇

☑️ תגי מטא – כדאי מאוד שלפחות תגי ה-Title וה- Meta Description של העמודים הרלוונטיים יכללו פרטים כמו שמות, מקומות קשורים, תחומי פעילות וכו’.

☑️ “ויקי נתונים” (Wikidata) – כמו האחות הגדולה, ויקי נתונים הוא מיזם של איסוף נתונים שכל אחד יכול להשתתף בו. הנתונים אומנם נועדו לשרת את הדפים המרכזיים בויקיפדיה, אבל הם לא חייבים להיות מקושרים לדף מסוים.

מכיוון שהן גוגל והן “ויקי נתונים” עובדים על פי אותו פורמט, קל יחסית לאלגוריתם של גוגל לקרוא את המידע.

למרות שקיים דף בית של “ויקי נתונים” בעברית, ההוספה עצמה נעשית בממשק באנגלית.

☑️ אינדקסים – רצוי להוסיף את עצמכם כמומחים או עסקים באינדקסים מקומיים או בינלאומיים. גוגל אוסף את המידע הזה כדי להבין קשרים בין מושגים שונים ברחבי הרשת. כך למשל, אם אתם רופאים שמוסיפים את עצמכם לאינדקס כמו Doctors, הדבר יכול לעזור לכם.

בניגוד לאינדקסים שמיועדים לבניית קישורים, כאן פחות משנה אם העמודים כוללים קישור או לא, מה שקצת מרחיב את האפשרויות שלכם.

☑️ רשתות חברתיות – אין הרבה מה להוסיף כאן. חשוב למלא את כל הפרטים שאתם יכולים, בין אם מדובר בעמוד פייסבוק ובין אם מדובר בפרופיל בלינקדאין

☑️ עיקרון חשוב נוסף – שמרו על אחידות בכל המקורות שאתם משתמשים בהם.

רשומות מקומיות של גוגל

רשומות מקומיות של גוגל מאפשרות לכל עסק להוסיף את עצמו למאגר העסקים של גוגל ולמעשה להופיע בפורמט דומה לגרף הידע כאשר מחפשים אותם באופן ספציפי.

אם מחפשים תחומים או מילות מפתח שקשורות לעסק, הוא עשוי להופיע כחלק מקבוצה של עסקים אחרים המכונים Local Pack (מכיוון שמדובר ב”גוש” של עסקים שדבוקים אחד לשני בתוצאות).

למעשה לא מדובר ספציפית רק בעסקים מקומיים. אתם יכולים לציין שאתם לא מעניקים שירות בכתובת שמקושרת לעסק, כך שכל העניין המקומי לא אמור להגביל אתכם (למרות שגוגל עדיין תבצע התאמה גאוגרפית מסוימת).

עסקים שיש להם כמה סניפים יכולים לפתוח כמה רשומות תחת אותו החשבון.

גוגל משנה את השם של הממשק ניהול כל הזמן, נכון לרגע כתיבת שורות אלו קוראים לו “Google Business Profile”, אבל יכול להיות שעוד חודשיים כבר יהיה לו שם אחר…

בכל מקרה, אם תחפשו “Google My Business” סביר להניח שתגיעו למקום הנכון…

חלק מרכזי ברשומות המקומיות של גוגל הן הביקורות שכל אחד יכול לכתוב. גם אם מישהו כותב עליכם ביקורת רעה אתם יכולים להגיב לו.

במקרה והיא נראית לכם נבזית ממש, תוכלו לנסות לסמן אותה כבלתי הולמת דרך לחיצה על שלוש הנקודות שלידה.

אם יש בעיה משפטית עם הביקורות, זה כבר סיפור אחר ותצטרכו לשלוח טופס נפרד דרך הקישור שמופיע במסך הדיווח למטה.

אם הנושא של קידום אתרים לוקאלי – קידום אתרים מקומי מעניין אתכם, הסרטון הבא עבורכם 👇

;

שילוב של תמונות וסרטונים בחיפושים שקשורים אליכם

האמת שזה חלק יחסית פשוט מכיוון שסביר להניח שמספר התמונות שקיימות כרגע ברשת וכוללות אתכם הוא יחסית מוגבל. כנ”ל לגבי סרטונים.

במקרים האלו אתם יכולים פשוט להעלות תמונות שלכם למגוון של מקורות:

  • רשתות חברתיות (כולל Flicker)
  • פרופילים באתרים אחרים (לדוגמה, פורטלים מקצועיים)
  • האתר האישי שלכם
  • Gravatar – אומנם בדרך כלל מדובר בתמונה קטנה, אבל המון אתרים יציגו אותה באופן אוטומטי ברגע שתרשמו בהם תגובות

העצה של גוגל היא לכלול את התמונה בהקשר הנכון. כלומר, להוסיף לידה טקסט שמתאר אותה. מלבד זאת לא לשכוח את תג ה-ALT היכן שניתן לשלוט בו.

💡 עוד טיפ קטן ממני: נסו להעלות כמה שיותר תמונות שונות אחת מהשנייה באופן מובהק. מבחינת גוגל, גם שתי תמונות זהות בגדלים שונים יכולות להיחשב לשתי תמונות שונות.

בחיפוש הכללי זה פחות משנה, אבל בחיפוש תמונות זה יגרום לכפילות מיותרת.

סרטונים

סרטונים שבהם אתם או החברה שלכם מופיעה הם אפילו יותר קלים להפצה בתוצאות מאשר תמונות. בדרך כלל פתיחת ערוץ ביו-טיוב עם כמה סרטונים בודדים תספיק בהחלט.

אם אתם רוצים פתרון מקצועי יותר באיכות מקסימלית, יש לכם גם את Vimeo.

אל תשכחו למתג את הערוץ תחת השם שלכם, לצרף קישור לאתר שלכם או פרופילים חברתיים ולקנח בפסקת אודות מפורטת.

מדריך אופטימיזציה לסרטונים בגוגל

דחיקת תוצאות שליליות בגוגל

אומרים שההתקפה הטובה ביותר היא הגנה, ואחת הדרכים הבטוחות לשפר את המוניטין שלכם בגוגל היא להעלים כמה שיותר תוצאות שליליות שמופיעות על השם שלנו, שם המותג וכו’.

אם אי אפשר להעלים אותן, סביר להניח שלפחות ניתן יהיה לדחוק אותן למטה.

יש מגוון עצום של דרכים לטפל בתוצאות שליליות, ואני אסכם את העיקריות שבהן:

אופטימיזציה לאתרים קיימים ובניית אתרים או מיני אתרים חדשים

במקרה הזה אנחנו מבצעים קידום נוסף של האתר שלנו על השם שלנו או שם המותג. אבל לרוב זה לא מספיק מכיוון ששינוי בעמוד הראשון במקומות הגבוהים לא בהכרח יעלים לגמרי את התוצאות השליליות מהחלק התחתון של העמוד.

לכן, חייבים להשתמש גם בנכסים אחרים כמו בלוגים, אתרי לווין, פרופילים ברשתות חברתיות וכו’. אפשר גם להשתמש בויקיפדיה כפי שתיארתי קודם.

פעולות משפטיות

אם האתר הבעייתי נמצא בישראל וידוע מי מנהל אותו או על שם מי רשום הדומיין, אפשר לפעול בכמה דרכים:

  • אם מדובר בעובדה שכבר לא נכונה, אפשר לבקש באופן מנומס לערוך את התוכן ובעיקר את הכותרת
  • אם מדובר בהוצאת דיבה, אפשר לשלוח התראה לפני תביעה
  • גם לגוגל יש טפסים משפטיים, אם כי זה תהליך שיכול לקחת זמן

דיווח לגוגל על השלמות אוטומטיות לא הולמות או חשיפת מידע אישי

אחת הבעיות עם תוצאות שליליות היא שהן בדרך כלל נצמדות להשלמות אוטומטיות. השלמות בעייתיות כמו כאלו שקשורות לכל מיני פרשיות שבסוף הוכחו כסתם אוויר חם או סתם שמועות אפשר לנסות ולהסיר באמצעות דיווח לגוגל על “השלמות בלתי הולמות” בקישור שמופיע בריבוע של ההשלמות האוטומטיות.

לאחרונה הוסיפו בגוגל גם אפשרות להסרת מידע אישי שנחשף במטרה לפגוע במישהו (דוקסינג) או הועלה במטרה לדרוש כסף תמורת הסרתו (סוג של סחיטה מקוונת).

הוראות מדויקות לפי סוג התוכן הבעייתי אפשר למצוא בעזרה של גוגל.

אם אתם רוצים להעמיק בהסרת / דחיקת תוצאות שליליות מגוגל ⬇️

קידום המותג או השם שלכם

לבסוף הגענו חזרה לבסיס: קידום האתר הפרטי או התדמיתי שלכם לאחד משני המקומות הראשונים.

בעיקרון זו פעולה די פשוטה שאתם יכולים לבצע גם אם אין לכם המון ניסיון בקידום אתרים.

קודם כל, וודאו שהשם שלכם או שם המותג מופיע ב-Title של האתר. הוא לא בהכרח חייב להיות בכל הדפים, אבל לפחות בדף הבית ובדף האודות.

ב-Meta Description של הדפים האלו כתבו משפט אחד או שניים שיווקיים על עצמכם.

ואם כבר דף אודות, הוא חייב להיות מפורט ולכלול מידע ביוגרפי על עצמכם או המותג והחברה, מי אתם ומה אתם עושים וכו’. נסו להגיע לפחות ל-300 מילים.

מעבר לזאת חשוב גם לבנות כמה קישורים ממותגים. מכיוון שאלו לא קישורים שכוללים מילות מפתח, סביר להניח שהדרך הכי פשוטה ליצור אותם תהיה דרך מאמרים אורחים או ראיונות שתתנו לאתרים אחרים.

בעיקרון אין שום דבר רע גם בתגובות בבלוגים או פורומים, אף על פי שאלו בדרך כלל יהיו קישורי Nofollow.

יש סברה שגוגל עדיין נעזר בהם כדי לקבל מידע על האתר למרות שאין להם השפעה על הדירוגים.

לסיכום

בניית נוכחות חיובית בגוגל היא לא רק דחיקת תוצאות שליליות כלפי מטה ויש הרבה דברים אחרים שאפשר לעשות כדי לגרום לדף התוצאות להחמיא לכם.

רוב הטכניקות בהן עושים שימוש הן לא מסובכות במיוחד ואחרי מעט זמן אפשר כבר להתחיל ולראות תוצאות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו