משבר הקורונה הוכיח לנו עד כמה חנויות וירטואליות יכולות להיות חשובות בחיי היום יום שלנו ולא רק אם בא לנו להתפנק באיזה בגד חדש, אבל הוא הראה גם דבר נוסף: אתרים רבים שמתוכננים לקניות מהירות של מוצרים רבים כגון סופרים או רשתות פארם פשוט לא מספקים חווית קנייה טובה.
אחת הסיבות לכך היא שיש הבדל גדול בין מי שמשוטט להנאתו כדי לבחור טלווזיה חדשה לבין מי שצריך לבחור עשרות מצרכי מזון ומוצרים בסיסיים אחרים לבית במהירות בלי ללכת לאיבוד.
הנה רק כמה דברים שקפצו לי לעיניים כששוטטתי באתרים הגדולים בתחום:
- תפריטים ענקיים עם יותר מדי קטגוריות וקטגוריות משנה
- יותר מדי הסחות דעת ופוטרים ארוכים עם קישורים למאמרים שאין סיכוי שמישהו רואה אותם (והתפקיד שלהם הוא רק בשביל SEO)
- עמודי בית לא ממוקדים (למה שאני ארצה לקרוא פתאום מתכונים לעוגות כשאני רוצה בכלל לקנות קורנפלקס?)
- כל מיני חלונות שנפתחים ונסגרים בלי שהמשתמש בכלל ביקש ורק בגלל שהוא הזיז את העכבר
- עגלת קניות שתקועה מול העיניים ואי אפשר לצמצם אותה
חשוב להסביר שלא תמיד מדובר באשמת מי שתכנן את המערכת עליה רץ האתר: משום מה להגדיל ולסבך דברים הפך היום לטרנד, ואני מאמין שיש גם חברות בניית אתרים שמעודדות את הלקוחות שלהם להשתמש בכל הפיצ'רים כדי להרשים אותם.
אז על מה אני ממליץ?
אם אתם רוצים לבנות חנות פשוטה שאפשר לקנות בה מהר ולשלם, האמת היא שאתם לא באמת צריכים את החנויות הווירטואליות הקלאסיות כמו שופיפי ואפילו לא WooCommerce.
אחת המערכות היותר שימושיות שיצא לי לראות ויכולה לשמש חלופה טובה היא המערכת של Sellio (הנה אתר סופרמרקט לדוגמה).
זו לא אחת המערכות הידועות (למרות שהעיצוב דומה ל-Self Point הישראלית למחצה), אך היתרון המרכזי שלה נעוץ בכך שאפשר להתאים אותה למגוון של שימושים והיא מאוד מהירה הן מבחינת המשתמש והן מבחינת זמן התגובה שלה על השרת.
יש גם אפשרות להתנסות בה ל-30 יום בחינם שזה מעולה למי שחושש לשדרג בבת אחת את האתר הישן שלו.
אז מה היא מציעה שיכול להיות רלוונטי לסופרים וחנויות אחרות שמוכרות בכמויות גדולות ללקוחות?
עיצוב -המוצרים מופיעים בצורת קטלוג שמורכב מהרבה מאוד מלבנים, מה שמאפשר לדפדף בין המוצרים באופן פשוט ביותר. בין לבין אפשר גם לשלב כרזות ומבצעים מיוחדים. התפריטים יכולים להיות עם או בלי תפריטי בן.
הדבר היחיד שקצת הפריע לי וראיתי כאמור גם באתרים אחרים הוא הוא שעגלת הקניות תקועה בצד ואי אפשר לכווץ אותה, אלא אם כן אתם במובייל…
הרשמה ורשתות חברתיות: ההרשמה היא מאוד פשוטה, הלקוח יכול להירשם או פשוט להתחבר דרך פייסבוק. זאת לעומת אתרים אחרים בהם רק למלא את הטופס לוקח חמש דקות…
עגלת קניות מהירה: עגלת הקניות מותאמת לרכישה של מוצרים רבים: אפשר להגדיל ולהקטין את הכמות של כל מוצר שנכנס אליה ולראות בקלות את המחיר הסופי, כמו גם מבצעים שונים שמורידים אותו (ממש כמו שרואים על החשבונית בסופר). הלקוח יכול אפילו להוסיף הערות למוצר. לדוגמה, אם הוא רוצה רק לימונים קטנים…
גם הוספת המוצרים עצמם לעגלה היא מאוד מהירה ונעשית באמצעות לחיצה אחת בלי שצריך להיכנס לעמוד המוצר. אם בכל זאת רוצים לצפות בפרטים נוספים או תמונה מוגדלת, אפשר ללחוץ על המוצר עצמו כדי שהוא ייפתח ב-Overlay.
הטמעה של קודים חיצונים: יש בלוח הבקרה מקום ייעודי להזנת של קודים שונים עבור כלים של גוגל או כלים אחרים.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
תמיכה בהרחבות – עוד נקודה שאפשר לציין לזכותה של המערכת היא התמיכה בהרחבות שונות של עולם האי-קומרס, בעיקר מערכות סליקה, אבל גם שירותי תמיכה עבור דפי פייסבוק (בוטים), אקטיב טרייל (דיוור אלקטרוני) ודיוור ב-SMS.
מלבד דיוורים ישירים, אפשר לפתוח מועדון לקוחות כמו בהרבה חנויות אחרות.
סנכרון מול מערכות ניהול מלאי – החנות תומכת בסנכרון עם תוכנות ומערכות לניהול מלאי כגון SAP, AUTOSOFT ו-PRIORITY, מה שיכול להיות שימושי מאוד עבור מצבים שבהם קיימים מספר סניפים וצריך לוודא שיש את המלאי בסניף ממנו מבצעים את המשלוח.
ממשק הניהול
כמו שאפשר לראות בסרטון, הממשק דומה מאוד לזה של וורדפרס (למרות שזו לגמרי מערכת בקוד סגור).
כל הפריטים החשובים בתפריט נמצאים בצד ואפשר לפתוח אותם לתפריטי משנה.
בנוסף לכך, לא כל הלקוחות במערכת זקוקים לאותן התכונות ולכן צריך לקחת בחשבון שאצלכם בחנות לא יהיו כנראה כל התפריטים האלו (על פי העמוד השיווקי של החנות, יש לא פחות מ-150 מודלים שונים).
עוד תכונה שימושית לסופרים היא הקלות שבה אפשר להוסיף ואריציות על מוצרים. לדוגמה, יכול להיות סבון מסוים במיכל גדול או קטן, שוקולדים מאותה הסדרה בטעמים שונים וכך הלאה.
עוד אפשרות מתבקשת היא לערוך מוצרים בכמויות גדולות (Bulk), משהו שאפשר לעשות גם במג'נטו.
מלבד זאת, אם יש מוצרים שמשנים בתדירות גבוהה, יש אפשרות להוסיף אותם לגישה מהירה.
הנה התובנות וההמלצות שלי על איך לקדם מוצר באינטרנט
SEO
מבחינת SEO אין כאן המון הגדרות, אבל קיימת אפשרות מעניינת לקשר כל מוצר לפוסט אחר או אפילו קטגוריה של פוסטים בלי להתחיל להתעסק עם בניית קישורים ידנית.
זה לא תמיד רלוונטי לסופרים שבדרך כלל לא מסתובבים בהם בעמודי מאמרים או תוכן, אבל אם יש לכם כאמור חנות "בוטיק" או חנות טבע, יכול מאוד להיות שתהיו מעוניינים באופציה הזו.
מבחינת תגי SEO ספציפיים אחרים לכל מוצר, אין כאן יותר מדי אפשרויות אחרות : Title,Description, שינוי ה-URL באופן אוטומטי והוספת דף המוצר למפת האתר (ברירת המחדל היא לכלול כל עמוד חדש).
מבחינת תגים "מתקדמים", כן יש תמיכה בסכמה, למרות שבחנות של הסופר כנראה שלא מילאו את הערכים האמתיים.
לא ראיתי שימוש בתגי קנוניקל, מה שדווקא יכול להיות שימושי למוצרים עם הבדלים מאוד דקים ביניהם. מצד שני, יכול להיות שאפשר לבקש להוסיף אותם, ולכן קחו את מה שאני כותב כאן בעירבון מוגבל.
בנוגע לגוגל שופינג, כרגע לא רשום באתר הרשמי על אפשרות כזו, אבל כן אפשר להתחבר לכל API שהוא, כך שאתם יכולים להתחבר לזה של ה-Merchant Center ודרכו להזין מוצרים.
לסיכום
החנות של Sellio בהחלט נראית ונשמעת כמו פתרון טוב עבור מי שרוצה להקים קטלוג מהיר למכירת מוצרים.
עם זאת וכפי שהמפתחת של החנות, חברת Dotweb מדגישה, כדאי מאוד לוודא שהיא אכן עונה על הדרישות שלכם ולא כוללת תכונות אחרות שאתם לא זקוקים להן.