ניהול מוניטין לרופאים: איך זה עובד ולמה זה סופר חשוב?

ניהול מוניטין לרופאים הוא תהליך שנועד להבטיח נוכחות חיובית באינטרנט עבור רופאים, מטפלים וכל מי שעוסק בעולם הבריאות.

אם אתם כמו רוב הרופאים היום – כנראה שכבר התחלתם להבין שנוכחות מקוונת בריאה יכולה להרים או לשבור לחלוטין את ההצלחה שלכם.

הסבר על ניהול מוניטין לרופאים בוידאו:

בהקשר של ניהול מוניטין לרופאים, אפשר לומר שהזהות שלכם באינטרנט חשובה כיום יותר מתמיד ואם נדבר רגע במספרים, כ -84% מהמטופלים אומרים שהם מריצים בגוגל מחקרים על הרופאים שלהם לפני שהם דורכים במרפאה.

המשמעות היא, שהמטופל הפוטנציאלי שלכם, יודע מה מטופלים אחרים מספרים עליכם לפני שהוא או היא פוגשים אתכם.

בסופו של דבר, ברגע שמטופלים מוצאים רופאים עם מוניטין מקוון מצוין – אין להם בעיה לבזבז יותר כסף כדי לקבוע איתם פגישה.

אם אתם לא יודעים איך להתחיל לנהל את המוניטין שלכם – בדיוק בשביל אני כאן 😉 במאמר הבא אני אסביר לכם בדיוק מה זה כולל וכמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה גם לבד.

אז שנתחיל?

ניהול מוניטין לרופאים – מה זה בדיוק ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין באינטרנט עוסק בעיקר בעיצוב המידע אשר מופיע ברשת.

אם נדבר באופן ספציפי יותר, זה כולל פיקוח על תוכן שמתפרסם שעלול לפגוע במותג או במוניטין האישי שלכם.

למעלה מ-92% מהצרכנים משתמשים בביקורות מקוונות כדי לשפוט מותג, מה שאומר שכל מה שהמטופלים שלכם מפרסמים בנוגע לקליניקה או רמת הטיפול שלכם – תאפשר ללקוח אחר להחליט אם כדאי לו קבוע איתכם פגישה.

למרות שלא תמיד אפשר למנוע מאנשים אומללים לפרסם ביקורות שליליות, יש המון דרכים לפתור את הבעיות הללו – לפני שהן הופכות לגדולות.

אז איך אפשר להגן על המוניטין שלי כרופא?

ביקורות באונליין לא הולכות לשום מקום, אתם לא יכולים לתקוע את הראש בחול ובוודאי שלא להימנע מניהול המוניטין שלכם ברשת.

הבעיה העיקרית היא שבדרך כלל רופאים רבים ממתינים רק לרגע שצצה להם בעיה שמגיעה בצורת ביקורות רעות לפני שהם פונים לחפש פתרונות – אך הזמן הטוב ביותר לחשוב על המוניטין המקוון שלכם הוא עכשיו, כששקט ואין בעיות. מה שנקרא – להקדים תרופה למכה. בתור רופאים, אתם בטח מבינים היטב את האנלוגיה 🙂

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

ממש עכשיו, תוך כדי שאתם קוראים שורות אלו, יש מטופלים פוטנציאלים מחפשים את השם שלכם באינטרנט…אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להתעלם מכך.

על כן, ניהול מוניטין לרופא הוא תהליך קריטי לכל אורך חיי הנוכחות האינטרנטית שלכם.

הנה כמה אסטרטגיות שיעזרו לכם לנהל את המוניטין המקוון בעצמכם (ובקלות):

1. העריכו את המוניטין הנוכחי שלכם

אתם לא יכולים לתקן מה שאתם לא יודעים…הצעד הראשון הוא לבחון היכן אתם נמצאים היום – אתם צריכים לבדוק מה המטופלים שלכם מספרים עליכם.

חפשו בגוגל את השם שלכם ובדקו את הביקורות שלכם בין היתר באתר של קופ"ח אליה אתם משויכים, docadvisor, אינפורמד, medreviews ועוד.

אתם תקבלו הרבה מידע חשוב ותוכלו להבין אם הקליניקה שלכם מספקת חוויה טובה. אם כבר קיבלתם ביקורות רעות – ייתכן שתרצו להיעזר בחברת שיווק שתדע בדיוק איך לטפל בבעיה.

2. תדאגו שיהיה לכם אתר

אתר יכול להיות אחד הכלים היעילים ביותר בערכה המקוונת שלכם לניהול מוניטין, אתם שולטים במה שמופיע באתר ויכולים להתמקד בעיקר בצד החיובי 😊 זה המקום שלכם לפרסם ביקורות, מכתבי תודה, מאמרי בלוג שיעניקו למטופלים הפוטנציאלים שלכם אינפורמציה חיונית על הטיפולים שאתם מספקים.

3. וודאו שיש לכם גוגל מיי ביזנס

גוגל מיי ביזנס זו ללא ספק אחת הפלטפורמות הטובות ביותר לנהל את המוניטין שלכם ברשת – בין אם זה ניהול מוניטין לרופאים או בכלל.

מעבר לכך שזה מאפשר ללקוחות שלכם למצוא אתכם יותר בקלות ומגדיל את החשיפה הלוקלית של המרפאה שלכם – בגוגל מיי ביזנס המטופלים שלכם יכולים גם לדרג אותכם ולהשאיר ביקורות על איכות הטיפול, היחס, השירות והקליניקה שלכם.

ניתן לעלות לשם תמונות, סרטונים, פרטי עסק חיוניים (כמו לדוגמה חניה, נגישות לנכים ועוד). אם עוד אין לכם גוגל מיי ביזנס זה הזמן לפתוח, זה לא דורש יותר מחמש דקות מזמנכם.

ככה נראה פרופיל גוגל מיי ביזנס לשם המחשה:

גוגל מיי ביזנס

4. התייחסו לכל מטופל כאל מבקר פוטנציאלי

כל אדם שנכנס למרפאה שלכם יכול ללכת הביתה עם הרגשה טובה – או ההפך.

תבינו שביקורת שלילית אחת יכולה להרחיק מטופלים פוטנציאלים יותר מ-10 ביקורות חיוביות.

לכן, לפני שאתם ממהרים לבקש מהמטופלים שלכם להשאיר ביקורות, עליכם לוודא ששירות הלקוחות שלכם מעולה – אתם בטח יודעים יותר טוב ממני שמגיע לכל מטופל מקסימום כבוד וחמלה.

כל התבטאות שלכם יכולה להגיע לרשת במהירות – אבל להעלים אותה זה כבר סיפור אחר.

5. בקשו מהמטופלים שלכם להשאיר ביקורות

בין אם יש לכם מאות ביקורות או רק כמה – אתם צריכים לדאוג שתמיד יהיו שם ביקורות עדכניות.

תנסו לחשוב איך זה נראה לראות ביקורת אחת ממאי 2018…אנשים עוד עלולים לחשוב שאין לכם בכלל פציינטים.

לכן, בסיום כל טיפול אתם יכולים לבקש מהמטופל שלכם להשאיר ביקורת כנה באחת מהפלטפורמות הפופולריות.

6. תמיד תפקחו ותגיבו על ביקורות

בתור רופאים או מטפלים אתם הולכים לקבל ביקורות חיוביות ושליליות כאחד, אחרי הכול זו עובדה – אי אפשר לרצות את כולם.

באידאל, אתם אמורים לקבל יותר ביקורות חיוביות מאשר שליליות וככל שתקבלו ביקורות טובות יותר – כך יהיה פחות סיכוי שאנשים יתייחסו לשליליות.

בכל זאת, אי אפשר להתעלם מהן ולכן ברוב הפלטפורמות יש את האפשרות להגיב בחזרה לביקורות.

תצטרכו להיות יצירתיים, אדיבים ומאופקים – אך עם מסרים מדויקים תוכלו להתייחס לטענות שעולות בביקורת ובמקרים מסוימים אף להפוך את המבקר הזועף ללקוח מרוצה.

לעולם אל תתעלמו מביקורת שלילית – זה עושה יותר נזק מתועלת, הקפידו להתייחס בצורה עניינית גם לטענות קשות שעולות כלפיכם.

7. תדאגו לנוכחות גם ברשתות חברתיות

בנוסף לאתר שלכם, רצוי שתהיה לכם נוכחות גם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ולאמיצים שבינכם אפילו טיק טוק (הרבה רופאים מצליחים ליצור שם תוכן מרתק וכתוצאה מכך להביא גם מטופלים חדשים).

הרשתות החברתיות זה מקום נהדר להציג את הקליניקה והשירותים שלכם והכי חשוב? לשמור קשר עם כל המטופלים שלכם באמצעות פוסטים, ביקורות ותגובות. השתמשו בפייסבוק כדי להדגים את המומחיות שלכם.

בהקשר זה כדאי גם לקרוא על ניהול מוניטין בפייסבוק.

8. תנו לחברת שיווק לנהל לכם את המוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת יכול לקחת המון זמן ואנרגיות ו…בואו נודה בזה.

בתור רופאים ככל הנראה אין לכם הרבה זמן פנוי.

אבל אתם צריכים להבין שהתמדה ועקביות הולך יד ביד בכל הנוגע למוניטין שלכם. זו הסיבה שרופאים רבים בוחרים להיעזר בחברות שיווק שמבינות איך להשתמש באסטרטגיות שונות כדי לפקח ולנהל את המוניטין שלכם – הם יוכלו לספק תגובות מהירות בזמן אמת לביקורות חיוביות ושליליות.

בנוסף, חברה מקצועית תדע איך להתמודד עם מצבים בהם חיפוש בגוגל מניב תוצאות שליליות – בין אם כתוצאה מלקוחות מאוכזבים או מתחרים קנאים באמצעות קידום בגוגל וכתבות יח"ץ שיוקדמו ויופיע בתוצאות הראשונות (כך שהתוצאות שמציגות דברים שליליים, ייקברו מאחור).

בסופו של דבר יש דרכים רבות לנהל את המוניטין המקוון שלכם – חלקן טובות וחלקן פחות (כמו לדוגמה השארת ביקורות מזויפות או קניית ביקורות).

לכן, תמיד תדאגו לשים את השם שלכם בידיים של חברה מנוסה שתעזור לכם להימנע מבעיות ולשפר את הנוכחות שלכם ברשת. זה נכון שלא תמיד אפשר למחוק פרסומים חיוביים, אבל תמיד ניתן להפעיל לחץ חיובי שיבודד את הביקורות השליליות.

כמה מילים אחרונות…

בתור רופאים ניהול מוניטין מקוון חייב להיות חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם כיוון שיש לכך השפעה מכרעת על המטופלים הפוטנציאלים שלכם וכמובן – על השם שלכם. אל תוותרו על זה.

יש לכם עוד שאלות על ניהול מוניטין? מוזמנים להשאיר לי תגובה ואני אדאג לענות בהקדם 😊

לא רק ניהול מוניטין לרופאים – מדריכים נוספים באתר:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו