מחיקת כתבות מהאינטרנט (אתרים גדולים אך לא רק) – הכיצד?

מי מאיתנו לא מחפש מדי פעם את השם שלו בגוגל?

אחד הדברים הפחות נעימים שיכול לקרות לנו יום בהיר אחד הוא שהשם שלנו יופיע בתוך כתבה או אייטם לא מחמיאים באתר חדשות גדול במקום גבוה בגוגל.

למען האמת, אם "זכינו בכבוד" להופיע באתר גדול, או בכלל, סביר להניח שזה לא ממש יפתיע אותנו. בתור יועץ קידום אתרים, אני נתקל אינספור בפניות מהסוג הזה.

מחיקת כתבה מאתר חדשות גדול

השאלה היא מה עושים מכאן, איך אפשר לצמצם נזקים?

יש שלוש דרכים לנסות ולהסיר את הכתבה:

  1. לבקש מהעורך האחראי להסיר את הכתבה.
  2. לשלם סוג של "שוחד" על מנת שהכתבה תרד (תכף אסביר למה הכוונה).
  3. לדחוק את האייטם או הכתבה לדף השני או המשך התוצאות בגוגל, כך שהיא לא תופיע ישר מול העיניים של מי שמחפש אותנו.

אני לא אשקר לכם 😶, סיכויי ההצלחה של סעיפים 1 ו-2 הם לא מאוד גבוהים, אבל תמיד שווה לנסות.

סעיף 3 עשוי להיות מאתגר, אבל אם יודעים מה עושים ויש לכם את התקציב והסבלנות, הוא יעבוד.

מחיקת כתבות מהאינטרנט היא לרוב לא אפשרית כאמור, אלא אם עורך האתר מסכים לשתף אתכם פעולה, לא משנה מאיזו סיבה.

מחיקה מאתרי אינטרנט: מחיקת כתבה מאתר חדשות גדול באמצעות פנייה לעורך האחראי

מחיקת כתבה מאתר חדשות גדול היא אולי הסיטואציה הכי מאתגרת שיש: מי שיכול להוריד את הכתבה הוא בדרך כלל העורך הראשי או עורכי המשנה.

אז בהקשר של מחיקת כתבות באתרים בישראל או בכלל – זה בדרך כלל יהיה רעיון טוב לנסות לפנות לעורך או לבעל האתר ולבקש להסיר את הכתבה.

האם זה ריאלי באתרים גדולים?

העניין הוא שבאתרים גדולים כמו מאקו, דה מרקר, גלובס, ישראל היום, ynet וכו' – בכל אתר כזה עולים עשרות כתבות ביום והעורכים גם כך עמוסים בעבודה.

אם מישהו בצוות יהיה ג'נטלמן ותצליחו להסביר לו שהאייטם לא רלוונטי וגורם לכם נזק, הוא עשוי יהיה להוריד אותה או לפחות להוסיף הבהרה במקום בולט בהתחלה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אבל זה לא תמיד יהיה כל כך קל ולפעמיים אין בררה אלא להבהיר שמדובר בלשון הרע או לתת סיבה טובה מאוד אחרת למה להסיר את הכתבה או לפחות את ההקשר אליכם.

חוק לשון הרע הוא מן הסתם חוק מורכב, כך שכדאי קודם כל להתייעץ עם עורך דין ולשלם לו שכר טרחה.

אל תשכחו שלצד השני בדרך כלל יש עורכי דין צמודים שמתעסקים בדיוק בדברים האלו והוא עשוי לנפנף אתכם אם לטענה שלכם לא יהיה "קייס".

בכל מקרה, אם הצלחתם להוריד את הכתבה, היא צפויה להעלם מגוגל בסופו של דבר. מכיוון שמדובר באתרים שנסרקים על בסיס יומי, זה לא אמור לקחת המון זמן.

אתם רק צריכים לבדוק שהכתובת המקורית מחזירה שגיאה מסוג 404 או 410 ושאין טקסט משוכפל בתוך האתר (אם אתר אחר שכפל את התוכן זו כבר בעיה אחרת…).

תשלום "שוחד" לאתרים שמחזיקים במידע עלינו

מה לגבי מחיקת חדשות שליליות מאתרים?

ככל שמדובר באייטמים חדשותיים ו/או אירועים אקטואליים – לרוב יהיה הרבה יותר קשר להסיר כתבות מסוג זה – מהסיבה שלאותם אתרים / עיתונים יש אינטרס גדול לסקר אירועים אקטואליים – מטעמים מסחריים ואחרים.

ככל שהאירוע מתיישן והופך לפחות אקטואלי – גובר הסיכוי לקבל תשובה חיובית בכל הקשור להסרת האזכור או הכתבה המדוברת.

אם כן – מחיקה מאתרי אינטרנט של תוכן שפוגע בכם או בשמכם הטוב – הופכת פשוטה יותר ככל שחל על התוכן הזה יותר "חוק התיישנות".

תשלום "שוחד" לאתרים שמחזיקים במידע עלינו

אתרים שאוספים מאגרים של פסקי דין וכו' עושים זאת לא אחת על מנת לגרום לאנשים לשלם תמורת הסרת התוכן.

אפילו אם מדובר בתביעה שניצחתם בה או הצלחתם להתמודד בה מול הצד התובע בכבוד, מי שרואה את השם שלכם בגוגל בהקשר של פסק דין לא תמיד נכנס לדף או מבין שמדובר למעשה בהקשר חיובי.

אבל איך אתרים כאלו קשורים למחיקת כתבות מאתרים גדולים?

התשובה היא שיש קשר, לפחות ברמה הטכנית: האתרים שעליהם אני מדבר הם אומנם לא מפורסמים מאוד ובטח שאין להם השפעה גדולה על דעת הקהל, אבל המאגרים שלהם עצומים, ואתר עם כמות גדולה של דפים יכול להיות אפילו יותר בעייתי לטיפול.

אז מה עושים? מכיוון שמדובר במאגר שמותר לפרסם ברשת ואין תוספת מלבד הטקסט המקורי, אי אפשר בדרך כלל לטפל באתרים כאלו ברמה המשפטית.

רבים מעדיפים פשוט לבלוע את הצפרדע בתקווה שהם לא יופיעו בעוד פסקי דין בעתיד.

החדשות הלא טובות הן שיש אתרים כמו תולעת המשפט שבאופן עקרוני לא מוכנים להסיר פסקי דין, ואז אין בררה אלא לדחוף אותם למטה באמצעות הטכניקה האחרונה.

מחיקת כתבה מהאינטרנט: מה עושים כשלא מצליחים לבצע מחיקת מאמר מאתר גדול בשום פנים ואופן?

אם אתם לא מצליחים לבצע את המחיקה של המאמר, אין בררה אלא להשתמש בטכניקות של קידום בגוגל לניהול מוניטין או "דחיקת תוצאות שליליות", שזה למעשה חלק מהפרקטיקה של קידום אתרים במנועי החיפוש השונים.

אני מרחיב על הדברים האלה כאן:

אני אציין מראש שבגלל ששירותי SEO עולים לא מעט כסף, במיוחד כשזה נוגע להתמודדות מול אתרים גדולים, לא תמיד כדאי לפנות לכיוון הזה אם יש רק כתבה אחת שהיא לא סופר בעייתית מבחינתכם.

לעומת זאת, אם יש 3-4 כתבות בעייתיות, הקידום יכול להשתלם לכם מבחינת עלות – תועלת.

העיקרון הוא לדחוף תוצאות חיוביות או נייטרליות למעלה כך שהתוצאות השליליות ידחקו למטה. לכן ניהול מוניטין ודחיקת תוצאות שליליות הם למעשה שני צדדים של אותו המטבע.

רגע לפני שנמשיך אני רוצה לשתף אתכם איך דוחקים תוצאות שליליות 👇

דחיקת האתר באמצעות קידום שלילי – איך באמת עושים את זה?

כתבתי כבר עשרות פוסטים על ניהול מוניטין ואפילו מדריך הסרת תוצאות שליליות בגוגל, אז אני אזכיר את העקרונות והדגשים שאפשר להשתמש בהם בהקשר של כתבה מאתר גדול, שבדרך כלל יש לו אמינות גבוהה בעיני גוגל.

בגדול הרעיון הוא ליצור נכסים שונים. נכס הוא דף שנמצא בשליטה שלנו או נוצר על ידינו ולכן יש לנו שליטה מוחלטת בתוכן שנמצא בו.

מכיוון שאנחנו מדברים כאן על התמודדות מול אתרים "חזקים", אנחנו צריכים להתמקד בתותחים הכבדים ולא לבזבז זמן על נכנסים שאפשר להקים בשתי שניות וחצי כמו בלוגים בבלוגר…

  1. עמודי פרופיל מושקעים ברשתות חברתיות – לרשתות חברתיות פופולאריות כמו פייסבוק, לינקדאין ואפילו יו-טיוב או אינסטגרם יש המון כוח מבחינת האמון של גוגל (האלגוריתם, לא החברה…). הקאצ' הוא שהפרופיל חייב להיות מושקע ומלא בלפחות כמה פוסטים או סרטונים. לפתוח סתם פרופיל עם השם שלכם וכמה פרטים ביוגרפים זה לא מספיק.
    יש כמובן חברות שמתמחות בכך, אבל אתם צריכים להיות מעורבים בתהליך כדי שמה שמפורסם עליכם יהיה אותנטי ואמין.
  2. שיפור או אפילו בנייה של אתר אינטרנט חדש וקידום שלו – גם אם מעולם לא בניתם לעצמכם אתר אינטרנט, זהו בסופו של דבר הכלי הכי חזק שיש לכם ביד. יש אינספור דרכים לקדם אתר אינטרנט שכזה באמצעות שיטות SEO וותיקות יותר או פחות. לדוגמה, אתם יכולים לא רק לרשום את השם שלכם בראש העמוד, אלא גם לסמן דפים שכתבתם באמצעות סימון מתאים שגוגל יכול לקרוא (Schema Markup).
    אתר כזה יוכל להתברג יחסית בקלות באחד מחמשת המקומות הראשונים, בטח אם האלגוריתם של גוגל ישתכנע שמדובר באתר שהוא באמת שלכם.
  3. כתבות תדמית – כאן אנחנו למעשה מחזירים לאתרים הגדולים באותו המטבע ומפרסמים כתבות באתרים עם רמת אמון גבוהה בעיני גוגל. המחיר של כתבות כאלו יכול להיות גבוה אפילו באתרים בינוניים כמו נניח מקומונים שונים, אבל הם עדיין יכולים לקצר לנו תהליכים.
  4. יצירה או שינוי של ערך בויקיפדיה – לא קל להיכנס לויקיפדיה וההחלטה למי מגיע ערך בדרך כלל שמורה לעורכים בדרגה הגבוהה ביותר, אבל זה בהחלט לא דבר בלתי אפשרי.

אם כבר יש לכם ערך והוא בעצמו בעייתי, תוכלו לערוך אותו ולנמק למה הפרט הבעייתי כבר לא רלוונטי (עושים את זה בדף השיחה).

אפשר גם לקשר מתוך ויקיפדיה לאחד הנכסים האחרים אם הם ניטרליים ולא נראים חיובים בצורה מוגזמת.

לא פחות חשוב לקשר בין הנכסים האלו בצורה חכמה או אפילו לבנות להם קישורים מאתרים חיצונים.  גוגל מתייחס בצורה הרבה יותר רצינית לנכסים שמקושרים ממקומות אחרים ולא סתם מרחפים באוויר.

לסיכום

מחיקת כתבה מאתרים גדולים יכולה להיות אתגר לא קטן, תלוי מול מי עומדים, מה "הקייס" למחיקת המידע והאם מדובר בחלק המרכזי של הכתבה או באזכור בלבד.

אם שימוש בשום כלי משפטי לא עבד או שמדובר בציטוט חוקי לחלוטין, לפעמיים אין מנוס מלפנות לטכניקות SEO מתקדמות שיבצע מקדם אתרים מקצוען או חברת קידום אתרים שיודעת את העבודה.

בכל אופן, מכיוון שמדובר בכם ובייצוג שלכם ברשת, אתם חייבים להיות מעורבים לפחות בכל מה שקשור לאישור של התוכן החדש.

למדריכים נוספים שלי:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו