אם הייתם מחפשים חברה לניהול מוניטין בארץ לפני בערך עשור, סביר להניח שלא היו לכם יותר מדי אפשרויות.
מרבית החברות בתחום השיווק באינטרנט עסקו בעיקר בנושאים הטכניים יותר כמו קידום אתרים או קידום ממומן וגם התחום של ניהול רשתות חברתיות לא היה לגמרי בשל.
היום יש מבחר הרבה יותר גדול של חברות שמתמחות בניהול מוניטין וחברות שמציעות גם את השירות הזה כחלק ממגוון השירותים שהן מציעות.
ועדיין, האדם הפשוט שזקוק לניהול מוניטין עבור עצמו או עבור העסק שלו לא תמיד יודע איך ובמה לבחור.
תזכורת – מה זה ניהול מוניטין
כמו שרמזתי, ניהול מוניטין הוא נושא רחב למדי. אם אנחנו מסתכלים על התחום בזווית הרחבה ביותר כגון זה של ניהול מוניטין לעסקים, יש לנו הרבה מאוד זירות שבהן אנחנו צריכים לפעול במקביל.
✔️ גוגל – יצירת מוניטין חיובי בגוגל דורשת מאיתנו לא רק לחפש אזכורים שליליים ולדחוק אותם למטה, אלא גם לדחוף את האתר של העסק או המותג כלפי מעלה על מילות מפתח חשובות.
אם למשל אנחנו מקדמים חברה למכירת מטבחים על הביטוי "מטבחי יוקרה", אנחנו צריכים גם לשכנע את הגולש למה כדאי לו לבחור דווקא במטבחים של החברה ולא לצאת מנקודת הנחה שרק בגלל שהאתר מופיע במקום גבוה הוא יצליח למכור.
את המוניטין הזה אנחנו יכולים לחזק באמצעות טקסטים שיווקיים, סרטונים, גלריות, המלצות ועוד. כלומר, האספקט השיווקי והמכרתי והחלק הטכני של קידום אתרים חייבים להשתלב זה בזה כדי לשפר את המוניטין של העסק כאשר מחפשים אותו בגוגל.
✔️ רשתות חברתיות – עוד חלק בלתי נפרד מניהול מוניטין. וגם כאן יש שני צדדים למטבע: מצד אחד נרצה ליצור מומנטום חיובי דרך פרסומים בדף העסק או דרך הקופי (הטקסט) של מודעות ממומנות, ומצד שני אנחנו חייבים למנוע מאזכורים ופוסטים שליליים להפוך לכדור שלג שיאיים לנו על המוניטין.
מכיוון שברשתות חברתיות הכול זורם הרבה יותר מהר, דווקא האספקט החברתי של ניהול מוניטין יכול להיות מאתגר במיוחד.
✔️ הפצת כתבות תדמית – מלבד פעילות בתוך "הנכסים" הפנימיים של מי שמנהלים עבורו את המוניטין, חברות לניהול מוניטין מתמחות גם בהפצה של כתבות תדמית בשלל אתרים. בין אם אלו אתרי חדשות גדולים כמו ynet ובין אם אלו אתרים נישתיים יותר כמו למשל "ערוץ 7" או אתרים מקומיים (אשדוד.נט וכו').
הצבת כתבות תדמית עם קישור חוזר לאתר משרת גם את תהליך קידום האתרים.
✔️ ניתוח של עמודי ויקיפדיה ואינדקסים – כחלק מתהליך ניהול המוניטין יש לסרוק גם עמודי ויקיפדיה ואינדקסים עסקיים מובילים. לדוגמה, עבור חברות גדולות בהחלט ניתן במקרים מסוימים ליצור ערכים אובייקטיבים בוויקפדיה אשר מציגים באופן מפורט את ההיסטוריה ופעילות החברה.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
רישום באינדקסים גדולים כמו למשל דפי זהב או בזק לעסקים מגדיל באופן מסוים את החשיפה גם אם האתרים האלו אינם חזקים כמו פעם.
✔️ יצירת רשומות מקומיות – רשומות מקומיות בגוגל רלוונטיות בעיקר עבור עסקים, אך לעיתים גוגל מציג גם מידע אודות אנשים פרטיים בריבוע נפרד. שני הפורמטים האלו מתבססים על אזכורים שונים ברשת ופרטי יצירת קשר שמופיעים באתרים רשמיים, כך שאי אפשר להפריד אותם לחלוטין משאר הפעולות לניהול מוניטין.
אם אתם רוצים את עזרתי אז הנה נכסים ואתרים שיעזרו לכם עם דחיקת תוצאות שליליות בגוגל 👇
חברת ניהול מוניטין מול חברות לקידום אתרים
אם יש כל כך הרבה קווי דמיון בין קידום אתרים לבין ניהול מוניטין, אז מהו בעצם ההבדל בין חברות שמתמחות בקידום אתרים או בעיקר בקידום אתרים לבין חברות שמתמקדות בניהול מוניטין?
בלי להכליל, חברות קידום אתרים עוסקות בעיקר בפן הטכני ופחות בפן השיווקי.
כתיבה והפצה של תכנים היא אומנם חלק בלתי נפרד מקידום אתרים, אך הדבר נעשה בעיקר ככלי ליצירת קישורים אל אתרי הלקוחות ופחות כמטרה בפני עצמה.
לכן התכנים בהם נעשה שימוש נוטים להיות בעיקר אינפורמטיביים ופחות שיווקיים, בין היתר משיקולי תקציב: מאמר אינפורמטיבי באיכות טובה יעלה בדרך כלל פחות, אבל יהיה לא פחות אפקטיבי מבחינת שיפור הדירוגים נטו.
לעומת זאת, חברות לניהול מוניטין עשויות לפעול על פי סדר עדיפויות אחר. כלומר, הן קודם כל יתרכזו ביצירת תכנים באיכות הכי גבוהה שיש ורק לאחר מכן בפן הטכני של ההפצה שלהם.
לרוב החברות האלו פחות חשוב להביא את אתרי הלקוח למקומות גבוהים על מילות מפתח מגוונות, אלא רק על אלו שבהן יש בעיה ספציפית של תוצאות שליליות במקומות גבוהים. בדרך כלל אלו הן שמות של מותגים, של אנשים או של פרשיות ואזכורים שליליים שמתלווים אליהם.
באופן הזה כותבים פחות תכנים, אבל אלו שכן כותבים הם בעלי גוון שיווקי יותר.
אז במי לבחור והאם אני בהכרח צריך את כל השירותים האלו?
אם אני מסתכל על השוק הישראלי, קשה למצוא מגוון רחב של חברות שמספקות את כל סל השירותים בעצמן. בדרך כלל גם אם יש חברות כאלו, הן עובדות עם פרילנסרים או נותני שירותים אחרים.
זה לא בהכרח דבר רע, אך חשוב לזכור שככל שהעבודה שמתבצעת עבורכם עוברת יותר ידיים, כך גם הזמינות הכוללת תהיה נמוכה יותר.
אם אתם רוצים לקבל אינדיקציה טובה לגבי האופן בו הדברים מתנהלים בחברה, אני מציע לכם לבדוק היטב את עמוד "הצוות" או "מי אנחנו" לפני שאתם שולחים טופס או מתקשרים.
מן הסתם, חברות שמעסיקות יותר עובדים בדרך כלל יהיו יקרות יותר, אבל ראיתי גם מצבים שבהם מתבצע תשלום נפרד לפרילנסרים, ולכן אני מדגיש למה כל כך חשוב לסגור את כל הפינות האלו לפני שמתחייבים.
מלבד זאת, לא בטוח שאתם זקוקים לכל השירותים האלו. לדוגמה, אנשים פרטיים, גם אם יש להם עסק קטן, בדרך כלל לא יצטרכו עמוד בויקיפדיה וגם הפעילות החברתית שלהם עשויה להיות מצומצמת יותר (דף עסקי לא בהכרח מביא יותר לקוחות מפרסום עצמי בקבוצות).
באותו אופן, מי שכבר נהנה מהמלצות ופרסום חיובי חיצוני יוכל אומנם להשתמש בכתבות תדמית, אבל לא בטוח שהמחיר ישתלם לו, בטח שלא באתרים הגדולים ביותר….
מה עם חברות קידום אתרים שמציעות "הסרת אזכורים" או "דחיקת תוצאות שליליות", האם זה מספיק?
כן ולא: פעולות מהסוג הזה מתאימות למי שנקלע לסיטואציה של SOS וחייב טיפול נקודתי. אם יש כבר תוצאות חיוביות או סבירות וכל מה שצריך לעשות זה להעלים את התוצאות הבעייתיות כדי שלא יפגעו במוניטין הקיים, זו האופציה הכי מהירה ולפעמיים גם הזולה לפתור את כל העניין.
חשוב לי להדגיש שלא בכל המקרים עבודה טכנית בלבד יכולה לספק את הפתרון. יש אתרים שקשה לפעול נגדם בכלים טכניים בלבד בשל הדומיננטיות שלהם ברשת ולפעמיים אין בררה אלא לפנות לערכאות משפטיות כדי להסיר את הפרסום השלילי.
גוגל בעצמה אומנם התקדמה לא מעט בנושא והבינה שפעילות נגד דיס-אינפורמציה ברשת תשרת גם את המוניטין שלה, אבל עדיין מדובר במילוי של לא מעט טפסים שמפוזרים בתוך הרשת של גוגל (טפסים משפטיים, טפסים להסרת מידע אישי וכו').
במקרים כאלו סביר להניח שפנייה לחברה לניהול מוניטין עם התמחות ספציפית או אפילו עורך דין תספק לכם פתרון קונקרטי יותר.
חברה לניהול מוניטין – בשורה התחתונה
ניהול מוניטין הוא תחום רחב ביותר ולמעט כמה חברות בודדות בשוק הישראלי, אין הרבה חברות שמספקות "כולבו" של כל השירותים לניהול מלא של המוניטין שלכם מכל זווית אפשרית. מצד שני, לא בטוח שאתם זקוקים לכל כך הרבה שירותים וכדאי לבדוק מה רלוונטי עבורכם ומה לא.
גם אם כבר קיבלתם את ההחלטה העקרונית והתחלתם לחפש, נסו להבין מהו הגודל האמיתי של החברה ממנה אתם שוכרים את השירותים וכמה מהם היא באמת מספקת בעצמה ולא מוציאה לגורמים חיצוניים.
לשירותי ניהול מוניטין ספציפיים: