ClickCease
תפריט

052-9095200

תפריט

הסרת פסקי דין מהאינטרנט

אין דבר יותר מאיים מלהקיש את השם שלכם בגוגל ולגלות שבאחת התוצאות בעמוד הראשון מופיע פסק דין על השם שלכם.

אפילו אם מדובר בתיק שנסגר ואין לו שום משמעות לגביכם יותר, או אפילו אם הפסק דין לא קשור אליכם בכלל אלא למישהו עם שם זהה לשלכם – האזכור הזה יכול ליצור רושם רע מאוד על מי שמחפש אתכם.

הסרת פסקי דין מהאינטרנט היא אמנם לא דבר פשוט, אבל יש דרכים לבצע אותה, גם אם לא תמיד מדובר בהסרה של ממש, אלא דחיקה למקום לא רלוונטי.

הסרת פסקי דין מהאינטרנט

אלו הדרכים הכי טובות לעשות את זה:

1. לפנות ישירות לבעל האתר

פנייה ישירה לבעל האתר בו מפורסם פסק הדין יכולה לעבוד בעיקר אם מדובר באתרים קטנים או בלוגים מכיוון שיש סיכוי טוב שתמצאו מישהו שבאמת אכפת לו ולא סתם מישהו שעובד באתר גדול ולא יזדרז להוריד תוכן מהאתר.

אם מדובר באתר שמפרסם מידע משפטי כחלק מאסטרטגיית התוכן שלו, ייתכן שתצטרכו לשלם כסף עבור ההסרה. זה אולי נשמע כמו פתרון קל, אבל לא רק שהוא "חוקי אבל מסריח", אלא שאתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים שוב על כל מידע חדש שיתפרסם עליכם.

בכל מקרה, הסרה של התוכן עצמו היא הפתרון הטוב ביותר מכיוון שהוא כבר לא יהיה נגיש.

גוגל אמנם עשוי לשמור אותו במטמון שלו, אבל בשלב מסוים הוא יסיר אותו כדי לא להפנות גולשים לעמודים שלא קיימים.

2. לפנות ישירות לגוגל כדי להסיר את העמוד בו מופיע פסק הדין

בתכלס? הסיכוי שזה יעבוד הוא בערך כמו הסיכוי שיהיה שלום עם הפלסטינים בזמן הקרוב. אבל – מסוג הדברים שלא יזיק לנסות, במיוחד שזה דורש לא יותר מכמה דקות מאמץ.

איך עושים?

אם תיכנסו לדף הזה, תוכלו לבקש לגוגל להסיר תוכן "מאתר נצלני", כלומר אתר שדורש כסף על הסרת התוכן.

גוגל יכולה גם להסיר תוכן מאתרים אחרים אם הם לא מסכימים להסיר את התוכן שעוסק בכם, וזאת בתנאי שקודם ניסתם את מי שהמלצתי עליו בסעיף הראשון.

הבעיה כאן, כמו עם הרבה פתרונות אחרים, היא שאתם מן הסתם לא באמת מסירים את התוכן מהאינטרנט, אלא רק מגוגל. אמנם התוכן הבעייתי בדרך כלל יהיה קבור בעומק האתר, אבל אתם לא יודעים מי עשוי לקשר אליו ומאיפה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

3. לדחוק את התוצאות השליליות למטה

זו אולי הדרך שהכי קל לחשוב עליה ומשתמשים בה גם לסוגים אחרים של תוכן בעייתי, אבל היא לא כל כך פשוטה ליישום. הסיבה לכך היא שהאתרים בהם מתפרסם התוכן הם לרוב אתרים מאוד חזקים שגוגל נותן בהם אמון. אתרים כמו ynet ,mako, גלובס וכו'. גם האתרים שמפרסמים את התיקים עצמם הם לרוב אתרים חזקים – לדוגמא אתרים כמו פסק דין, תקדין, פוסטה ואחרים.

הסרת תוצאות שליליות (פסקי דין לדוגמא, אך לא רק) או דחיקה שלהן כלפי מטה נעשית באמצעות יצירת דפים, בלוגים או עמודים באתרים קיימים שמציירים עליכם תמונה חיובית או לכל הפחות ניטרלית (לדוגמה, פרופילים ברשתות חברתיות).

זה לא אומר שלדחוק את האזכורים המשפטיים זה לא אפשרי, אבל אתם צריכים לשים לב לכמה דגשים:

עדיף להקדים תרופה למכה

את כל העניין של בניית תדמית חיובית או "ניהול מוניטין באינטרנט" עדיף להתחיל כבר ברגע שיש לכם אתר או כל פעילות אחרת באינטרנט (ולמי אין?).

אתרים שיפרסמו עליכם מידע חדש אמנם יופיעו עדיין במקום גבוה (בגלל ההעדפה של גוגל למידע טרי ואתרי חדשות), אבל יהיה הרבה יותר קל לדחוק אותם למטה בגלל שלגוגל כבר יהיה אמון בכם.

מה זה ניהול מוניטין ב-4 דקות? צפו בסרטון 🙂

שליטה ב"נכס"

רצוי מאוד להקים אתרים או דפים שנמצאים בבעלותכם המלאה, לדוגמה:

  • עמודי אודות מפורטים באתר הבית או עמודי פרופיל באתר החברה שאתם מנהלים.
  • פתיחת בלוג וורדפרס על שרת משלכם (לא חייב להיות אפילו קשור לחיים המקצועיים שלכם).

לא כללתי כאן פורומים, קבוצות בפייסבוק וכו'. תמיד טוב להשתמש בהם, אבל התשתית שלהם לא באמת שייכת לכם ולכן אתם לא שולטים בהם באופן מלא.

מיתוג ובניית מוניטין

כל הנושא של מיתוג ובניית מוניטין חשוב מאוד לגוגל.

השתמשו בכל מקום אפשרי בשם שלכם או בפרופיל העסקי. לדוגמה, הודעות בפורומים, קרדיט בפוסטים שאתם מפרסמים אצל אחרים, תגובות וכמובן פרופילים חברתיים, שצריכים להיות כמה שיותר מפורטים.

בדרך כלל זו שיטה מהירה יחסית והיא יכולה להחליף קמפיין נרחב ומתיש של בניית קישורים.

לפעמיים תצטרכו גם להשתמש בקידום ממומן

זה לא קורה הרבה, אבל בהחלט ייתכן שמישהו ינסה לרכב עליכם או על ההצלחה שלכם דרך הקידום הממומן, אפילו אם לא מדובר בתוכן משמיץ. זה גם עשוי להציב אתכם בעמדת נחיתות בגלל שאלו התוצאות העליונות.

לכן, תמיד קחו בחשבון שאולי תצטרכו להשקיע קצת כסף בקידום ממומן.

ההשקעה לא אמורה להיות גדולה מדי מכיוון שהתחרות על השם שלכם לא אמורה להיות גבוהה (אלא אם כן אתם מפורסמים מאוד בתחום שלכם ומישהו משתמש בשם שלכם כדי למקד לקוחות פוטנציאלים).

אל תגזימו עם הסופרלטיבים

כל אחד אוהב לפרגן לעצמו, אבל יותר מדי סופרלטיבים עצמיים או יצירת מסך עשן חיובי יכולים לחזור אליכם כמו בומרנג מצד אנשים שאולי אהבו לראות אתכם סופגים נזק בגלל פסק הדין או הדיון המשפטי שהתנהל… מעבר לכך, אל תעתיקו את מה שאתם כותבים להרבה מאוד אתרים בבת אחד כדי לא ליפול אל תוך האלגוריתמים של גוגל.

עמוד בויקיפדיה

לפעמיים שווה לעשות את המאמץ כדי לפתוח לעצמכם ערך בויקיפדיה. ויקיפדיה היא אתר נחשב מאוד בעיני גוגל, ואני יכול להבטיח לכם שהערך עליכם יופיע כנראה באחד מן המקומות בעמוד הראשון, אם לא באחד משלושת הראשונים.

ויקיפדיה העברית אמנם ידועה במיעוט של עורכים בכירים שכנראה יצטרכו לאשר את הערך, אבל תמיד שווה לנסות. יש המון חברות שינסו להציע לכם שירותי הוספת ערכים, אבל לפני שאתם פונים לחברה כזו, אולי כדאי שתקראו את המדיניות לגבי הוספת אישים לויקיפדיה העברית.

אגב, לא תמיד צריך עמוד שלם, ובגלל המבנה של כל עמוד ערך, גם סעיף או תת סעיף שנושא את השם שלכם יכול להיות אפקטיבי.

4. למחוק עותק שמור

לפעמיים הצלחתם לטפל בפסק הדין הבעייתי, אבל הוא עדיין שמור על השרתים של גוגל וכל אחד יכול לראות אותו דרך העותק השמור.

במקרה כזה אתם יכולים להיכנס ל-"כלי להסרת תוכן מיושן" (אני לא אתפלא אם מי שמתרגם את הכלים של גוגל משתמש בגוגל טרנסלייט…). שימו לב שהכלי לא משמש למקרים מהסעיפים האחרים כאן.

5. מה עושים עם רשתות חברתיות?

כנראה שעמוד בלינקדין לא יכול להזיק, אבל בפייסבוק יש לנו תחושה גדולה יחסית של חופש ואנחנו נוטים לשתף ולכתוב דברים שאולי נתחרט עליהם בעתיד.

הבעיה היותר גדולה היא שאם מישהו תייג אתכם בפוסט, לא תמיד יש לכם דרך לדעת זאת. גם אם תחפשו פוסטים באמצעות החיפוש של פייסבוק, הרשימה שתקבלו תהיה מוגבלת לאלו בקבוצות שאתם חברים בהן או פוסטים ציבוריים (על פי הקרבה שלכם למי שכתב את הפייסבוק).

אם נחזור לעניין של פסקי הדין או נושאים משפטיים אחרים, על רוב הפוסטים אפשר לדווח דרך שלוש הנקודות לידו ובחירה ב-"קבלת תמיכה" או "הפוסט הזה מדאיג אותי".

הבעיה היא שעובדות או פוסטים שלא באמת מהווים לשון הרע קצת יותר קשה להסיר ותצטרכו למצוא סיבה טובה שתגרום לפייסבוק להסיר אותו.

אם הפוסט הבעייתי הוא פוסט שאולי אתם בעצמכם העלתם לציר הזמן ואולי עכשיו לא תרצו שהוא יופיע שם תחת הפרופיל הציבורי שלכם, אתם יכולים להיכנס לתוך "יומן הפעילות ולהיעזר בתיבת החיפוש למעלה כדי לראות איפה תייגו אתכם (רק אזכורים של השם שלכם לא תופסים).

6. והעיקר, לא להיכנס לפאניקה

אם אתם נמצאים בשיאו של המצב הלא פשוט בו מתפרסמים עליכם ידיעות משפטיות או שתיק שנמצא כרגע בדיון עלה לרשת (בתוספת סיקור לא מחמיא), כדאי לכם לקחת כמה נשימות ולא להגיב בצורה פרועה : כשתרצו לטפל בכל זה אחרי שתחלוף הסערה, תצטרכו לטפל גם בתגובות שלכם.

אם אתם חייבים להגיב ולא רוצים להישאר חייבים, כדאי לבקש מחברת יחסי ציבור או אפילו העו"ד שלכם שיעשו זאת בצורה מקצועית. לפעמיים תצליחו אפילו "לארגן" לעצמכם ריאיון שבו תציגו את נקודת המבט שלכם.

בהצלחה 🙂

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן