הסרת תוכן פוגעני מגוגל – איך עושים זאת ובאילו מקרים?

לצד היתרונות הרבים שמספקת לנו רשת האינטרנט, יש בה גם לא מעט סכנות.

היכולת של כמעט כל אדם להקים בעצמו אתרי אינטרנט ולכלול בהם תוכן פוגעני, מהווה אתגר גדול מבחינת מנוע החיפוש של גוגל, בכל הקשור להפניות שהוא מבצע באמצעות דפי תוצאות החיפוש, לאתרים רלוונטיים שונים.

תוכן פוגעני יכול לידי ביטוי במגוון רחב של צורות.

החל מתוכן אשר מהווה פגיעה בפרטיות של אדם, דרך תוכן מבזה, משפיל או מגחיך, ועד לתוכן שמפר סודיות של אדם בנושאים פיננסיים או רפואיים. על כן, יש ביקוש לשירות שנקרא הסרת תוכן פוגעני מגוגל.

הסרת תכנים פוגעניים מגוגל – הסבר קצר:

הסרת תוכן פוגעני מגוגל: איך עובד התהליך של הסרת תכנים מגוגל?

בהקשר של הסרת תכנים פוגעניים מגוגל – באופן עקרוני, ההעדפה של גוגל היא שתוכן פוגעני יוסר על ידי מנהל האתר הרלוונטי, ולא לאחר פניה יזומה אליה. גוגל אינה רוצה לתפקד במקרים כאלו כשופטת.

הסרת תוכן מאתר שנמצא בבעלותכם

המקרה הפשוט ביותר מתייחס למצב של תוכן אשר נמצא באתר שאתם מנהלים, בין אם אתם הטמעתם אותו באתר, ובין אם הוא נוצר על ידי גולשים ומבקרים באתר.

במקרה כזה, עשו שימוש בממשק הניהול, הסירו את התוכן הרלוונטי, ובמקרה הצורך, בצעו את ההפניה המתאימה על מנת לאותת למנועי החיפוש, שהעמוד שבו נמצא בעבר התוכן הפוגעני, איננו רלוונטי עוד.

הסרת תוכן מאתר שלא נמצא בבעלותכם

ברוב המקרים, סביר יהיה להניח שתמצאו תוכן פוגעני ברשת באתר שלא אתם אלו שמנהלים.

במקרה כזה, עליכם יהיה למצוא את פרטי הקשר של מנהל האתר, ליצור איתו קשר ולבקש להסיר את התוכן הפוגעני.

ברוב האתרים, מוטמע דף יצירת קשר באמצעותו תוכלו לאתר דרכים שונים להתקשרות עם מי שעומד מאחורי האתר. אם לא הצלחתם לאתר כזה, נסו לפנות למייל של התמיכה באתר או לנציג האתר באמצעות מסנג'ר של פייסבוק, צ'אט באתר או כל אמצעי קשר אחר.

אם כל זה לא עזר, תוכלו לעשות שימוש בשירות whois שמאפשר לאחזר פרטים אודות בעל הדומיין, במידה שרישום הדומיין היה ציבורי.

בכל מקרה, השירות הזה יוכל לספק לכם פרטים אודות שירות האחסון בו יושב האתר, מה שיאפשר לכם לנסות ולהעזר גם בשירות הזה לפני פניה לגוגל עם בקשה להסרת התוכן הפוגעני.

מקרים נוספים בהם גוגל עשויה לשקול בחיוב הסרת תוכן

אם הגעתם לשלב הזה, ככל הנראה הצעדים שביצעתם לא אפשרו לכם להסיר את התוכן הפוגעני באמצעות בקשה מנומסת אל בעל האתר שמכיל את התוכן הסורר.

במקרה כזה, חשוב שתדעו שגוגל איננה מתחייבת בפניכם שתוכן שאתם לא מעוניינים שיופיע במנועי החיפוש יוסר (למשל, במקרים בהם מדובר בביקורת לגיטימית של לקוח לא מרוצה – גוגל לא תתערב ותשאיר את הביקורת אודות השירות על כנה).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אז בלי להכביר במילים, אלו הסיטואציות הבולטות שבהן ייתכן שגוגל אכן תנקוט צעדים בהסרת התוכן הפוגעני מן האינדקס שלה.

קיום תמונות אישיות, אינטימיות או בוטות באתר אינטרנט המאונדקס ברשת

גוגל מאפשרת לכם להגיש בקשה להסרה של תוכן בדמות תמונות אינטימיות או פוגעניות ובתנאי שמתקיימים התנאים הבאים:

  1. ראשית, התמונות מציגות אתכם, או מי מטעמכם המיוצג על ידכם, בעירום, במצב אינטימי או במהלך אקט מיני.
  2. שנית, לא הבעתם הסכמה לכך שהתמונות האלו תפורסמנה, או שהכוונה המקורית שלכם הייתה שהתוכן ישאר פרטי ולא יחשף באופן ציבורי.

גוגל מציינת כי בעת קבלת ההחלטה על הסרת התוכן מן האינדקס שלה, היא מביאה בחשבון שיקולים מגוונים כמו מידת הערך החדשותי שיש בתוכן הזה ומידת העניין הציבורי בו.

על מנת להשלים את בקשת ההסרה של התוכן, גוגל תבקש מכם לכל הפחות פרטים המתייחסים לשם המלא שלכם, למדינה בה אתם מתגוררים, כתובת המייל שלכם לצורך יצירת קשר, כתובת עמוד האינטרנט בו נמצא התוכן הפוגעני, כתובת עמוד בדפי תוצאות החיפוש שבו מציג מנוע החיפוש קישור לעמוד המדובר, וצילומי מסך המעידים על התוכן הפוגעני.

גוגל גם מסייגת ומציינת כי אין לצלם תוכן פוגעני המציג התעללות בילדים או שמכיל תוכן מיני וקשור באדם שגילו מתחת ל – 18.

פורנוגרפיה מזויפת

האמצעים הטכנולוגים המשוכללים הקיימים כיום, מאפשרים לבייש אדם ולפרסם תמונות אינטימיות שלו, גם אם זה כלל לא הצטלם בסיטואציות המדוברות.

איכות הזיוף של תמונות משתפרת כל העת, ולעיתים קשה עד בלתי אפשרי לעין לא מקצועית להבין שמדובר בתמונה שאיננה אותנטית.

גוגל מאפשרת להגיש בקשה להסרת תוכן המכיל פורנוגרפיה מזויפת מן האינדקס שלה במקרה שמתקיימים התנאים הבאים:

  1. ראשית, הצילומים צריכים לאפשר זיהוי שלכם או מי מטעמכם.
  2. שנית, התמונות או הסרטונים צריכים להציג את האובייקט המצולם באופן בוטה.
  3. שלישית, יש לוודא כי התכנים השונים הופצו ללא הסכמתכם.

גוגל חוזרת ומציינת כי איננה יכולה להסיר את התוכן עצמו מן האתרים בהם הוא מאוחסן, אלא רק למנוע גישה אליהם באמצעות דפי תוצאות החיפוש.

פרסום תוכן אישי

גוגל מאפשרת לכם לבקש הסרה של תוכן אישי, אשר נוגע אליכם ומציג פרטים אודותיכם, וכן שמבקש תמורה כספית כנגד הסרת התוכן.

במקרה כזה, גוגל מחריגה ביקורות אודות שירות שניתן על ידי עסקים, וזאת כדי למנוע פגיעה באותנטיות הביקורות של גולשים ופגיעה באובייקטיביות התוכן המוצג למשתמשים במנוע החיפוש.

בהקשר זה אני ממליץ בחום לעבור על המדריכים הבאים שלי:

למידע נוסף על ניהול מוניטין:

מידע פרטי בתחום הפיננסיים, מידע רפואי או תעודות מזהות

גוגל שמה דגש מיוחד על טיפול בבקשות הסרה של תוכן שעלול לשמש נוכלים לצורך גניבת זהות.

דוגמאות למידע כזה הן:

  • מספרי זיהוי שהונפקו על ידי המדינה, כמו מספר הביטוח הלאומי בארה"ב
  • מספר מזהה המס היחיד של ארגנטינה
  • Cadastro de pessoas Físicas בברזיל
  • מספר רישום התושב בקוריאה
  • כרטיס זיהוי התושב בסין וכו'.

כמו כן, נתונים כמו מספר חשבון הבנק, מספרי כרטיס אשראי, תמונות שבהן מוצגות חתימות אישיות, וכן תיעוד של מידע רפואי אישי, אשר יכול, בין היתר, לשמש לצורך גניבת זהות או פגיעה בחסיון הרפואי של אדם זה או אחר.

דוקסינג (Doxing)

דוקסינג הוא כינוי לשימוש לא מורשה במידע אישי, לצורך שליחת איומים מפורשים או מרומזים כלפי אדם או גוף כלשהו, או קריאה לפעולה של הטרדת אדם או גוף כלשהו, אם באופן ישיר ואם באופן מרומז.

בהקשר הזה, גוגל מסייגת את הטיפול בהסרה של תוכן מסוג זה, אם הוא עשוי לאפשר חשיפה של עוולות שונות, התנהלות פושעת או חשיפה של תרמיות.

הסרה של תוכן מסוג זה מתאפשרת באמצעות מילוי טופס "שליחת בקשה להסרת המידע האישי מ-Google".

סיבות משפטיות

גוגל מאפשרת לכם להגיש בקשת הסרה של תוכן מסיבות משפטיות.

אם מדובר בתוכן שמפר זכויות משפטיות שלכם, כמו הזכות לפרטיות, זכויות יוצרים שונות על תוכן או יצירה בבעלותכם ועוד, תוכלו להגיש בקשה באמצעות טופס ייעודי.

גוגל פרסמה סרטון אשר מפרט את הנסיבות שבגללן היא מוכנה להסיר תוכן מן הרשת בשל נסיבות משפטיות, ובפרט מתייחסת להפרה של החוק, להפרת המדיניות של גוגל באשר לפרסום תוכן, ובפרט תוכן הקשור במעשי בריונות, הפצת דברי שטנה, אלימות גרפית, תוכן מיני בוטה ועוד.

גוגל מציינת כי היא מתייחסת בכל מקרה לגופו של עניין, ומונעת משיקולים של דאגה לביטחון הציבור, תוך שמירה על חופש המידע.

במידה ושום דבר לא עוזר – זה הזמן לפנות לבעל מקצוע

מחיקת תוכן פוגעני מגוגל לא תמיד יכול להתבצע לחלוטין, כלומר במקרים רבים לא נוכל למחוק את התוכן, אבל נוכל לדאוג שתהיה לו הרבה פחות חשיפה על ידי דחיקה של התוכן לתוצאות נמוכות בגוגל שנמצאות במקום לא ריאלי (לדוגמא עמוד 2 ומטה).

תהליך זה עובד למעשה בדיוק כמו קידום אתרים אורגני (SEO) ומבוסס על "מניפולציה" או קידום של התוצאות שאותן אנו רוצים לקדם על חשבון התוצאות שאותן אנחנו לא רוצים בפרונט, ועם הזמן דחיקתן למטה בתוצאות.

בדומה לקידום אתרים, זהו תהליך שעשוי להיות ממושך ולקחת זמן רב, כתלות באופי ורמת החוזק של האתרים שמופיעים בתוצאות הראשונות שאותן אנחנו רוצים "להעלים" או לדחוק למטה.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו