052-9095200

מיתוג אישי: איך למתג את עצמי באינטרנט?

רבים מבעלי העסקים הפועלים ברשת האינטרנט מודעים לחשיבות הרבה שיש למיתוג ומיצוב בית העסק והאדם העומד מאחוריו להצלחת העסק.

הבעיה הגדולה ביותר בניהול עסק אינטרנטי היא שבכל יום קמים מתחרים, אשר בקלות, בפשטות וביעילות יכולים להציע סל שירותים דומה או זהה לזה שבית העסק שלכם עמל עליו במשך שנים. מיתוג אישי הוא בדיוק אותו אלמנט שיכול לבדל אתכם (ו/או את העסק שלכם), לפעמים בצורה משמעותית – מאחרים.

איך למתג את עצמי?

במאמר הבא אני מסביר על חשיבות של מיתוג באינטרנט וכן מפרט על כמה דרכים וערוצים של שיווק באינטרנט ופרסום באינטרנט, שיוכלו לעזור לכם לשפר את המיתוג שלכם או של העסק שלכם בצורה משמעותית.

שנתחיל?

מיתוג עצמי באינטרנט – קצת רקע

עלויות ההקמה של אתר אינטרנט אינן גבוהות מאוד, בטח אם עושים זאת על בסיס פלטפורמה שמספקת את המסגרת הטכנולוגית כולה.

משכך הם פני הדברים, האתגר המרכזי של בית עסק שמנהל את הפעילות שלו באינטרנט הופך להיות הבידול העסקי, המיתוג ויצירת שם בקהילה שבה הוא פועל. 

למעשה, כאשר בית עסק מחליט למתג את עצמו, הוא מנסה לאותת לקהל הצרכנים שהוא גורם בר סמכות בנישה שבה הוא פועל.

סמכות היא הרבה פעמים, מה שמניע לקוחות להתקשר עם בית עסק.

אנחנו מחפשים יועצים, מטפלים, מתווכים ורואי חשבון ועוד שורה של בעלי מקצוע, וכאשר אנחנו עושים זאת, חשוב לנו להבין כי לבעל המקצוע יש שם בתחום, שהקהילה מרוצה מן השירותים שהוא מספק לה, שהוא מקושר עם בעלי סמכות אחרים בתחום, שהוא צבר ניסיון מספק ועוד.

אני מסביר עוד על מיתוג אישי בסרטון הבא:

מיתוג עצמי ברשת – איך עושים את זה בפועל?

לאחר שהבנו את בסיס, בואו נראה מהן הדרכים האפקטיביות ביותר למתג את עצמכם אונליין (וגם קצת אופליין).

1. קידום אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל

אחת משיטות האפקטיביות ביותר לבנות שם וסמכות, היא באמצעות ההופעה בתוצאות האורגניות הראשונות של מנוע החיפוש של גוגל.

מדוע? משום שמנוע החיפוש של גוגל נתפס כגורם אובייקטיבי, כזה שהשיקולים שמנחים אותו בדירוג התוצאות בדף תוצאות החיפוש הם האמינות, הסמכות והמקצועיות של בית העסק.

ההנחה הרווחת היא שאם מנוע החיפוש של גוגל בחר להציג תוצאות מסויימות בדף תוצאות החיפוש, הוא ככל הנראה יודע מה הוא עושה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

קידום אורגני הוא תהליך מתמשך ומורכב, שמצריך ידע נרחב בתחום של קידום אתרים, תקציב וגם לא מעט סבלנות, אולם זוהי, בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר לייצר סמכות לבית העסק.

גם בנושא זה ערכתי סרטון – מוזמנים לצפות כדי להבין יותר:

2. קידום ממומן בגוגל

אם תחפשו שמות של מותגים ידועים במנוע החיפוש של גוגל, תשימו לב ודאי לכך שלצד ההופעה של מותגים אלו בתוצאות האורגניות של דף תוצאות החיפוש, בלא מעט פעמים יוצגו גם מודעות ממומנות עבור שם המותג.

לכאורה, אין בכך שום היגיון.

אם שם המותג מופיע בצורה אורגנית, מדוע שירצה בית העסק לשלם עבור פרסום מודעה שתוצג בחיפוש שם המותג?

התשובה לכך היא, שוב, מיתוג.

כאשר צרכנים פוטנציאליים רואים שבית עסק משקיע גם במודעת קידום ממומן לצד התוצאות האורגניות, הם מסיקים שחשוב מאוד לבית העסק להופיע ראשונים כאשר אתם בוחרים לחפש את שם המותג שלהם, והם אף מוכנים לשלם על כך.

מכאן, יסיקו ודאי גולשים שונים, שמדובר בבית עסק בר סמכא בתחומו.

על יתרונות וחסרונות של פרסום בגוגל אני מדבר בסרטון הבא:

3. הרצאות בכנסים

מיתוג עצמי על ידי הרצאות וכנסים זהו ערוץ אפקטיבי במיוחד.

כנסים מקצועיים הינם הזדמנות מצויינת עבור בעלי מקצוע שרוצים למתג את עצמם, להפגין את הכישורים המקצועיים שלהם בתחום עליו הם אמונים.

ראשית, המעמד של מרצה בכנס הוא מעמד של מי שתורם מן הידע שלו לטובת הכלל.

עובדה זאת כבר מציבה אותו כגורם בעל סמכות, שמארגני הכנס עצמם חשבו שיש לו מה לתרום לקהילה.

שנית, בכנסים מקצועיים, חלק מן התרבות הינה תרבות של נטוורקינג, החלפת דעות, היכרות עם קולגות בתחום וקיום שיחות חולין.

מדובר בדרך אפקטיבית ביותר להעמיק קשרים עסקיים ולמצב את הסמכות של בית העסק, כעסק שמקושר לעסקים אחרים רלוונטיים.

4. פרסום מאמרים

פרסום מאמרים ותוכן בכלל, מסייעים רבות לתהליך של מיתוג אישי באינטרנט.

בסופו של יום, אם מדובר בנישה שיש בה הרבה תוכן מקצועי, פרסום מאמרים באופן שוטף באתרים רלוונטיים ברשת האינטרנט הוא ללא ספק מתודה שיכולה לאפשר מיצוב הסמכות של בית העסק בקהילה.

מאמרים יכולים לשדר לקהל היעד לא רק את העומק המקצועי שאליו נותן השירות יכול לרדת, אלא גם את הגישה שלו (האם הוא אדם עם חוש הומור? האם הוא קפדן ורציני?), את יכולת ההתנסחות שלו, את הכישורים שמאפשרים לו לנתח מידע מורכב ולפשט אותו עבור קהל היעד.

בחלק מן המקצועות, הכישורים האלו הינם קריטיים לצורך התקשרות עתידית עם לקוחות.

לקוחות אוהבים להבין את התמונה הכללית, ולהשאיר את העיסוק הטכני והמקצועי, למי שהם משתכנעים שיוכל לבצע זאת על הצד הטוב ביותר.

למידע נוסף על פרסום מאמרים בחינם ופרסום מאמרים בתשלום.

5. ערוץ יוטיוב פעיל

זה לא סוד שוידאו תופס בשנים האחרונות מקום חשוב יותר ויותר בדרך שבה אנשים צורכים מידע.

ערוץ וידאו כמו ערוץ יוטיוב הוא כלי שיווקי נהדר, שיכול לסייע לבעל עסק להסביר מושגים בפשטות וביעילות, דווקא במקומות שבהם קשה מאוד לייצר טקסט כתוב אפקטיבי.

אם, למשל, בעל עסק רוצה להסביר לכם כיצד להחליף חלק במכונה שרכשתם ממנו, וידאו של 3 דקות יוכל להיות ערוץ אפקטיבי ביותר לציון ההסבר הזה, הרבה יותר מכל טקסט כתוב בנושא.

במהלך צילום של וידאו תוכלו לקבל הזדמנות, מעבר להעברת התוכן המקצועי, גם להעברת מסרים נוספים: תוכלו להראות כי אתם עושים שימוש בחדר עבודה מסודר ונקי, נמצאים במעבדה משוכללת, או פועלים בסביבה נטולת רעשים שמאפשרת לכם להתרכז בשירות שאתם מספקים ללקוחות.

וידאו יוכל להציג את מערך התמיכה שלכם, את ערוץ הטלמרקטינג של העסק ועוד.

ואפרופו וידאו – מכירים את הערוץ שלי ביוטיוב?

את כל שצריך לדעת על קידום סרטונים תמצאו כאן וגם בוידאו הבא:

6. מענה לשאלות גולשים בפורומים שונים

אם אתם רוצים למתג את עצמכם כמומחים בנישה שבה אתם פועלים, כדאי יהיה לכם להימצא היכן שנמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ולהשיב לשאלות שלהם.

מענה לשאלות יוכל להבהיר לכל מי שקורא את התכנים שיש ברשותכם הידע המקצועי המתאים, היכרות עם הסוגיות המרכזיות בתחום, וניסיון של שנים בעיסוק בנושאים הספיציפיים שעולים.

כמו כן, מענה על שאלות כאלו ואחרות בפורמים יוכל לסייע לכם בערוץ הקידום האורגני, שבאמצעותו תוכלו להופיע בדפי תוצאות החיפוש, עבור שאילתות פופולריות שמבצעים גולשים בתחום.

7. סיפור טוב

סיפור טוב עוזר בהרבה מקרים לקבע את התודעה של קהל הלקוחות אודותיכם.

סיפור טוב יכול להניע לקוחות פוטנציאליים שלכם לפעולה, באמצעות שימוש ברגשות אשם, רגשות חמלה, הרצה של פועלכם, הזדהות עם הסיטואציה שבה אתם נמצאים ועוד.

זאת אחת הסיבות, שהרבה מתמודדים בתוכניות ריאליטי שונות מגיעים עוד מהבית כשהם מצויידים בסיפור נהדר.

הרבה יותר קל לחבר אנשים לעשיה שלך, כאשר מספרים להם סיפור מרגש שישמש כגורם מתווך.

8. יצירת ברנד

כדי למתג את עצמכם בצורה קוהרנטית, תוכלו לעשות שימוש במיתוג ברנד ייחודי לכם.

זה אומר שכאשר גולשים שונים יתקלו בתכנים שונים שאתם מפרסמים, הם ידעו מיד שמדובר בכם עוד לפני שהם יפנו לצריכת התוכן.

ברנד טוב מדבר לא רק בצבעים, סמלים וסוגי פונטים. ברנד מתייחס גם לאוירה שבה אתם מפרסמים תכנים שונים.

האם כל מאמר שאתם מעלים לרשת מצוייד באיור משעשע? האם הקו העיצובי של כלל המאמרים שלכם אחיד?

האם ישנו קשר בין הצורה שבה נראה דף הנחיתה שלכם, טופס יצירת הקשר, הלוגו, עיצוב האתר וכו'? עקביות היא שם המשחק כאשר רוצים למתג בית עסק כבר סמכות בתחומו.

הביטו על המותגים הגדולים באמת. כאשר אתם רואים פרסומת שלהם שמוקרנת ברשת או בטלויזיה, אתם יודעים לזהות מיד באיזה מותג מדובר. כך צריך להרגיש גם קהל הלקוחות שלכם.

לסיכום

בעידן בו כולם יכולים להציע את השירותים שלהם ברשת האינטרנט בקלות וביעילות, ישנה חשיבות אדירה דווקא למיצוב שלכם כבעלי סמכות בתחום שבו אתם פועלים.

ישנן מגוון גדול של דרכים שבהן תוכלו לפעול על מנת למתג ולמצב את עצמכם.

ביחרו באותן דרכים שיוכלו לסייע לכם לבצע זאת בצורה האפקטיבית ביותר, בתקציב הנתון.

בהצלחה 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו