מיתוג אתרים וקידום עסקים בגוגל – האם יש קשר בינהם?

אנשים אוהבים לקנות מותגים ובנוסף, לספר לכולם על המותג שהם קנו.

השאלה היא – האם יש קשר בין מיתוג עסקי חזק לבין קידום אורגני בגוגל? מה זה בכלל מיתוג אתרים? על כך ועוד – במדריך הבא!

מיתוג וקידום אתרים

מיתוג אתרים וקידום עסקים: מחפשים את המותג

כאשר יש מותג חזק או מוצר חדשני ופורץ דרך, המוצר והמותג עשויים לפתוח קטגוריה שלמה של חיפושים.

בראש של הצרכנים שם המותג/המוצר הוא השם של כל המוצרים מאותה הקטגוריה.

דוגמאות נפלאות לכך הם פנגו, פלאפון, רדבול ועוד רבים וטובים.

כאשר המותג "שולט" בשם, החיפוש של אותו השירות/המוצר הרצוי מוביל בצורה פשוטה למוצר ספציפי של מותג מסויים.

מכאן שללא ספק שלמותג יש את הראשוניות והתחושה של "הדבר האמיתי" בזמן ששאר המוצרים/השירותים נחשבים חיקוי.

כאשר יש מוצר ייחודי, חדשני והמותג שומר על זמינות מנטלית ופיזית בפרסומים הדבר מהר מאוד מתבטא בהתנהגות הלקוחות ובכך משפיע על הקידום במנועי החיפוש.

עוד על מיתוג עסקים בגוגל ובאינטרנט בכלל אפשר ללמוד בסרטון הבא:

מיתוג אתרים – יש משקל לכל מילה ומילה

כאשר מדברים על מיתוג וקידום עסקים או מיתוג אתרים – למותג יש אחריות בשל האמון אשר הוא מקבל מקהל הלקוחות שלו.

כל מילה אשר מתוקשרת מהמותג החוצה היא בעלת משמעות.

הדבר יכול להתבטא בהכרזה על מוצר או שירות חדש, מינוי בכירים, שינוי במדיניות וכ״ו.

כאשר המותג מעניין את אמצעי התקשורת השונים לכל מילה יש משמעות גדולה, כל ציוץ יכול להיות מלווה בתחזיות, פרשנויות, סרטוני הסבר ביוטיוב וסיקור רחב מצד גורמים חוץ ארגוניים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

דבר המלווה בהפניות (קישורים) למקור מבלוגים שונים ובפלטפורמות הסושיאל, מפבלישרס עד ענקיות טלוויזיה.

מיתוג אתרים = אמון של הלקוחות = אמון של מנועי החיפוש

מיתוג עסקים הוא מוצר הכרחי כיום, לא משנה אם אתם עסק קטן או חברה גדולה.

חברה אשר השכילה לעבוד על המיתוג, להיות עקביים במסרים ובנראות זוכה לאמון גבוה יותר מצד הגולשים.

כאשר אתה נחשב "המוצר האמיתי" הסריקה של דף התוצאות בגוגל תהיה לחפש את ה Thumbnail של אותו מותג.

המערכות של מנועי החיפוש חכמות ויודעות לזהות את האתרים המובלים בדרגות האמון ובכך למקם אותם בצורה דיי מהירה במקומות הגבוהים.

מהבחינה הטכנית הדבר מתבטא באחוזי הקלקה (CTR) גבוהים במיוחד ויכולים להגיע לעשרות אחוזים בביטויים רבים ולאו דווקא בביטוי שם החברה בשל ההכרות עם פועלה של החברה בשוק התחרותי ובשל האמון ומערכת היחסים שנבנתה במהלך הזמן עם קהל הלקוחות וקהל הלקוחות הפוטנציאלי.

חווית לקוח משלימה

התוכן הוא המלך (הכי נדוש שלי), אבל בואו נבין מה זה תוכן.

תוכן איכותי הוא לא רק מאמרים איכותיים בבלוג.

תוכן איכותי זה גם חווית לקוח (או חווית משתמש) טובה ולא רק במובן הטכני של המילה.

מותגים יודעים לייצר חוויה יחודית בנראות ובשפה מעבר לכל ״הדברים הרגילים״ (אודות, מאמרים, צור קשר).

החוויה הזאת מתבטאת בזכירות ובהרגשת אמון וחוויה מצד הלקוח דבר שקיום למנועי החיפוש יש יכולת לזהות לפי ההתנהגות של הגולשים באתר.

מותגים עושים כל שביכולתם להיות בלתי נשכחים, ובאתר של המותגים המוכרים והאהובים לא נצטרך להתבונן יותר מכמה מאיות השניה בכדי להבין באיזה אתר אנחנו נמצאים.

בנוסף, בשל המשאבים הרבים שקיימים אצל מותגים גדולים – כמו למשל אנשי המקצוע הטובים, יצירתיות וחדשנות – נוכל למצוא באתרים רבים פיצ'רים ובנייה ייחודית ומקורית של אלמנטים באתר.

זה יכול להתבטא למשל ב:

  • במחשבון סופר מתוחכם
  • חווית לקוח בתהליך יצירת פיצה והמחשה בזמן אמת ובצורה מגרה של התוספות אשר נבחר
  • ובעוד שלל דוגמאות ייחודיות אשר מעניקות טאצ׳ ייחודי כזה שמאוד קשה לחקות.

קישורים, קישורים, קישורים

קשה לדבר על מיתוג אתרים בלי לדבר על קישורים וספציפית קישורים חיצוניים.

מותג השולט בנישה מסוימת זוכה לקישורים חינמיים ואיכותיים בכך שאנו משתמשים בהם לדוגמאות משלל סוגים.

זאת, בנוסף למחלקות יח״צ נרחבות, סיקורים על הכרזות ודברים נוספים שהזכרתי בסעיפים קודמים.

כאשר אתה מותג, קל לך לייצר אייטמים והפאבלישרס השונים מחכים לך מחוץ לדלת המשרד רק בשביל לקבל את הידיעה הבאה ואם אפשר שזה גם יהיה בבלעדיות.

קישורים מאתרים מובילים בעלי מוניטין רב שוות ערך רב בקידום אתרים וככל שהקישור מאתר עם אמינות גבוה יותר כך האמון של גוגל כלפי האתר מקבל משמעות גדולה יותר.

שיתופים ותפוצה רחבה

נגעתי במאמר בכך שאנשים אוהבים לקנות מותגים. אך הדבר החשוב בקידום אתר הוא השיתוף, התפוצה והטראפיק שנכנס לנו לאתר.

דבר שחשוב לזכור הוא שללא ספק כיף לנו להתלהב ולספר שקנינו מוצר של מותג מסוים.

אנו נשלח לחברים ומשפחה הודעה של ״תראו מה קניתי״ ועמוד המוצר יתנוסס ברחבי הרשת, dm וסושיאל למגוון ערוציו.

בנוסף מוצרים/שירותים של מותגים בד״כ זוכים לסקירות בבלוגים וביוטיוב (השייכים לגוגל) דבר המעיד על חוזק המותג והשפעתו בנישה.

איך לדעת אם אני מותג?

אחת השיטות האהובות עליי לגלות האם מדובר במותג הוא פשוט לחפש בגוגל את שם המותג.

אם חיפשתם את עצמכם וגילתם שהמתחרים מפרסמים בקידום ממומן על השם שלכם.

מזל טוב, אתם מותג!

אבל רגע, אני עסק קטן! איך אני יכול להשתמש בכל הכלים האלה?

אם זה מה שאתם חושבים לעצמכם… יש לי חדשות טובות עבורכם.

גם עסק קטן יכול (וצריך) להיות מותג באינטרנט.

בקשר של SEO (קידום אתרים אורגני) – דרך טובה לדעת אם אתם מותג, זה לבדוק כמה חיפושים יש עליכם בגוגל (שם האדם / גם חברה / שם האתר וכו').

אפשר לבדוק זאת בעזרת כלים שונים כמו כלי מילות המפתח של גוגל או כלי בשם Keywordtool.io (שניהם בתשלום).

ואפשר גם לבדוק זאת במידה והאתר שלכם מחובר ל-Search Console של גוגל (שהוא כלי חינמי מעולה).

בכדי שהנושא יהיה ברור אף יותר אתן דוגמא:

ניקח קונדיטוריה מקומית ברמת גן ונשתמש בכלים שתיארתי לצורך בניית המותג והשפעתו על קידום האתר של המותג.

אותה הקונדיטוריה המקומית, מחליטה לקחת את העסק לשלב הבא והיא החליטה לצאת בליין מוצרים חדש ללא סוכר.

"להנות בלי רגשות אשם"

הדבר ייחודי בנוף הרמת גני והם הקונדיטוריה היחידה שמציאה ליין מוצרים שכזה לכן כאשר אדם ברמת גן יחפש קינוחים/מאפים ללא סוכר כנראה שמהר מאוד הוא יגיע לאותה הקונדיטוריה.

בנוסף, באתר הקונדיטוריה החליטו בעלי העסק לכתוב את הסיפור מדוע הם החליטו לענות על הצורך של ״ליהנות בלי רגשות אשם״ ולהכניס ליין מוצרים בריא יותר.

הדבר מתבטא בדפים באתר הקונדיטוריה ופוסטים בבלוג על הקלוריות שחוסכים בקינוחים שכאלה לעומת קינוחים אחרים.

בנוסף, המקומון ״רמת גן יחדיו״ שמע על ליין המוצרים והחליט לשלוח כתב אשר יראיין את בעלי הקונדיטוריה ואת הקונדיטור הראשי מאמר שיעלה בעיתון המודפס ובאתר של אותו המקומון וישלח את האנשים לחנות המכוונות.

ליין המוצרים החדשים חשף את הקונדיטוריה לקהל חדש אשר שומר על הגזרה, לסוכרתיים ולספורטאים והבשורה התחילה לעבור כמו אש בשדה קוצים ברשתות החברתיות ובקהילות השונות.

אז כמו שכבר הבנתם מהדוגמא, לא מדובר על עסק גדול אבל עם מעט יצירתיות אפשר לייצר מותג מקומי חזק שמייצר קישורים, חיפושים, תנועה ושיתופים.

ואל תדאגו לגוגל – הוא כבר יודע לזהות את זה (ברוב המקרים)…

לסיכום

למותג יש יתרונות רבים, הוא זוכה לרמת אמון גבוה מצד הקהל ומהפלטפורמות השונות. הוא נהנה מקישורים רבים, משיח ברשת ובטראפיק מאינספור מקורות.

הדבר מהר מאוד זוכה לנקודות זכות ממנועי החיפוש ותעדוף במיקום המותג המוביל.

הרי זו התוצאה שכולם רוצים לראות 😉

אז אם אתם עדיין לא עובדים על המותג שלכם – הגיע הזמן. מיתוג ופרסום עסקים בגוגל זה הדבר 🙂

כותב המאמר:

רועי ריבק.

מנכ״ל רועי ריבק שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל

עוד מדריכים שלא כדאי לפספס:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו