דף הבית / כתיבת תוכן / ככה כותבים תוכן ברשת – הרי הוא המלך לא?

ככה כותבים תוכן ברשת – הרי הוא המלך לא?

כמה פעמים כבר שמעתם את המשפט שהפך להיות כמעט קלישאתי לגמרי "התוכן הוא המלך", כולנו יודעים את זה. אבל כמה מאמרים או שיחות בקבוצות השונות קראתם שעוסקים בהתייחסות לתוכן? בטוח לא כמו שמדברים על קישורים, פלטפורמה כזו או אחרת, קוד, טאגים ועוד שאר ירקות.

אבל רגע… לא אמרנו שהתוכן הוא המלך? אני מאמין גדול מאוד בקידום הלבן – הקידום הזה שלוקח זמן ומתבשל כמו שצריך, מבוסס ויציב, ככה שאין צורך לפחד כמעט משום עדכון של גוגל. אז הפעם אנחנו נדבר על המלך – לא המשרתים, לא שרי המלחמה וגם לא ליצן החצר – ה-מלך!

דגשים לכתיבה טובה יותר

תנסו להיזכר בפעם האחרונה שהזמנתם מאמר לאתר שלכם או של לקוח. כמה הנחיות נתתם לגבי התוכן? זה בדרך כלל מסתכם בכמות מילים וביטויי מפתח (אולי עוד פרט למי שרוצה להרגיש משקיען). כבר לא מעט שנים אני מתעסק בקידום אתרים אך בשנים האחרונות אני בוחר לתת מעט יותר דגש לנושא התוכן.

עם זאת הקמתי כמה אתרים שנשענים רק על תוכן מאנשי מקצוע (כמובן שאני לא מזניח אף פרמטר אחר – אל תנסו אותי). אנשי המקצוע הם אמנם מהמובילים בתחומם בנושא המקצועי אבל אם תתנו להם לכתוב עבורכם תוכן אתם תתקלו במשימה לא פשוטה בכלל שגוררת איתה השקעת זמן אדירה לכיוון התוכן.

זאת הסיבה שהכנתי עבורם מסמך שיעזור להם להבין איך כותבים, מה כותבים ובאיזו צורה כותבים כך שהמאמרים שלהם יעופו ברשת ולא פחות חשוב – לא ישאבו ממני יותר מדי זמן בהקפדה עליו. ההתחלה הייתה לא פשוטה אבל עם השנים שיפרתי את המסמך הזה – עד שהגעתי למסמך נקודות עיקריות לכתיבת תוכן שצמצם בצורה מאוד משמעותית את ההתערבות שלי ביצירת התוכן. בחרתי לשתף אתכם כאן במסמך שבעזרתו נכתבו ונכתבים מאות מאמרים ע"י אנשי התוכן המובילים בישראל בתחומם.

אני חייב לציין שאת הבעיה הזאת זיהיתי כמובן באתרי התוכן שהקמתי, כמקדם אתרים עצמאי וכמנהל SEO בחברה שבה אני עובד היום. אז אין לי ספק שהוא יכול לעזור לכל אחד מכם.

ואלה ההנחיות לכתיבת תוכן שהכותב או המומחה שלכם פשוט חייב לדעת:

  1. מידע יעיל ושימושי עם ערך מוסף – מטרתו של מאמר היא להעניק לגולש מידע ומידע בעל ערך שיוכל לשמש ולהעשיר את הקורא. הקפידו להביא נקודות תוכן שיוכלו לסייע לקורא, נתונים ואינפורמציה שישארו עם הגולש גם לאחר הקריאה. כולנו מכירים את התחושה הלא ברורה שלאחר קריאת מאמר ברשת שבסיומו שאלנו את עצמנו "מה קראתי כאן?", "מה המאמר הזה בא להגיד?" – זאת בדיוק התחושה שאנחנו לא רוצים שהקוראים שלנו יקבלו.
  2. שמרו על תוכן ברוח האתר ודברו בגובה העיניים (lets talk dugry) – הקפידו ככל הניתן שלא להשתמש בשפה גבוהה מדי. כמובן שלא לפגוע בשום צורה בתוכן אך יש חשיבות גבוהה לצורת ההגשה. כתיבה בשפה יומיומית, שימוש בדוגמאות מחיי היומיום, טעויות נפוצות שכולנו עושים – יגרמו לקורא להזדהות עם התוכן ולהמשיך ולקרוא את המאמר עד סופו. לכל אתר יש את ה"קו" שלו, בין אם מדובר באתר העוסק ברפואה, הפעלות לילדים, או בלוג לקידום אתרים. הקפידו שכל המאמרים באתר יהיו באותה הרוח ועם אותם קווים מנחים. טיפים ברוח דומה תמצאו גם בפוסט הזה.
  3. צורה נעימה – שיפור משמעותי – במהלך הכתיבה הקפידו על כללי כתיבה בסיסיים. גורל עמוד התוכן כולו תלוי ברגישות שלכם לקורא – הקפידו על יצירת עניין הנוגעת למאמר – אם תוכלו בעלת מכנה משותף רחב ככל הניתן. חלוקה לפסקאות – שתהפוך לגולש את הקריאה לנוחה, נעימה ומסודרת בעין, כותרות – כותרת ראשית וכותרות משנה – מגרות, יוצרות עניין וסקרנות. סקירה בנקודות – מספור או תבליטים. שורות אסינכרוניות – לא כל השורות חייבות להיות באותו אורך. ככה תצליחו למשוך גולש שרק החליט לרפרף על המאמר שלכם ועדיין לצאת עם מידע.
  4. תוכן הוא לא רק טקסט – הקפידו להעשיר את עמוד התוכן שלכם ביותר ממילים – הוסיפו תמונות הממחישות את הכתוב, גרפים, אינפוגרפיקות המספרות את הכתוב גם באיור וגרף, סרטון – אפשר קישור (הטמעה) ליוטיוב, טבלאות וכו' כך הסבירות לשהיה ממושכת יותר במאמר וקריאה של כולו גדלה.
  5. תוכן שאינו שיווקי – אל תנסו למכור – היום כולנו רגישים מאוד למי שמנסה "למכור" לנו. כך גם במאמרים ותוכן ברשת – כאשר הקורא נתקל במשפט שיווקי או אפילו חצי שיווקי– הוא פשוט ינטוש את המאמר. לכן השתדלו שלא לכתוב במאמר אינפורמטיבי את שם המותג שעבורו אתם כותבים, לא לכתוב ולפאר את המוצר של החברה אותה אתם מקדמים. פשוט תנו לגולשים תוכן איכותי – אם יהיה להם מעניין ואם יהיו במאמר הקישורים המתאימים (לניווט) או טופס יצירת קשר זמין הם כבר ישאירו פרטים.
  6. התאמה לגוגל – לטובת קידום אורגני בגוגל, ידוע שחשוב שביטוי כזה או אחר יופיעו בתוך המאמר אך אין צורך להציף את הביטוי יותר מדי. מה שמכונה בשפה המקצועית "צפיפות". הקפידו על כתיבה טבעית ככל הניתן. גוגל יודע לזהות לבד על מה המאמר, מה הנושא שלו ואיזה קישור שיצא ממנו יהיה בעל ערך. לכן ברוב המקרים (תלוי גם ביחס בכמות הטקסט הכוללת) אם הביטוי העיקרי יופיע 2-4 פעמים ובהטיות שונות – זה די והותר.
  7. שיתופים – נכון שזה לא הקו המנחה העיקרי אך יש לו משמעות לא קטנה שכדאי לקחת בחשבון. כאשר אתם כותבים מאמר ואם הוא נעשה בצורה ועפ"י ההנחיות שנכתבו מעלה ייתכן מאוד וישותף ברשתות החברתיות – פסגת שאיפותיו של כל מאמר! זאת מטרה חשובה, לכן נסו מדי פעם לכתוב מאמרים שישרתו גם את הרשתות החברתיות – מאמרים שבעיקרם הם עשירים מאוד בתוכן ומידע או שהם מעט יותר מ"חוייכים" או "ססגוניים" (אם תרצו) מיתר המאמרים – כל זאת כדי לנסות ו"לדוג" שיתופים ברשת החברתית. כמובן, שבהקשר זה חשוב לשים דגש על הניראות של המאמרים בעת שמשתפים אותם – תמונה שווה אלף מילים ועל אחת כמה וכמה תמונה שמשותפת בפייסבוק שלא נראית כמו עוד מליון תמונות אחרות שאנשים משתפים. למידע נוסף – איך לשלוט בתמונה שמופיע בפיד בפייסבוק (רלוונטי גם לגוגל+, לינקדאין ועוד).
  8. אתם לא לבד, קבלו עוד חו"ד (התלבש לי טוב) 🙂 – סיימתם לכתוב? תנו לחבר, קולגה, בן משפחה, עמית לעבודה או כל מי שנוח לכם – לקרוא את מה שכתבתם ובקשו הערות לשיפור. עין נוספת תוכל להבחין ובקלות יתרה בשגיאות כתיב, תחביר ופיסוק. הם גם ישקפו לכם אם יש תוכן שאולי עבורכם היה ברור, אך בעבור אדם אחר הוא איננו ברור מספיק. הקפידו לקבל לפחות נקודת שיפור אחת מהקריאה של האדם הנוסף.
  9. בשורה התחתונה – ללא ספק כתבתם והתנסחתם יפה לכל אורך המאמר – תנו סיכום קצר של מה שסקרנו במאמר, שיהיה עם קריצה, או סיכום הנתונים החשובים ביותר וכו'.
  10. הנעה לפעולה – הצלחתם לגרום לקורא להגיע אל המאמר שלכם – גרמתם לו לקרוא את המאמר עד לסופו – אם כך ככל הנראה שלגולש הספציפי הזה יש עניין בתוכן הכתוב (כל הכבוד!).
    הצלחתם לדבר עם הגולש ולמשוך אותו – אפשרו לגולש בסיום הקריאה את מה שנקרא "הנעה לפעולה".
    הניעו אותו לבצע פעולה נוספת באתר שלכם:

    • משפט עם קישור המציע לגולש שירות או מוצר הקשורים אל עמוד התוכן שקרא.
    • או לחילופין קישור למאמר אחר באתר המציג תוכן נוסף שייתכן ויעניין את הגולש וקשור באותו הנושא אותו קרא.

 

 


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות אסף מנצור

אסף מנצור. עוסק בשיווק באינטרנט עם אהבה מיוחדת ל SEO מכל כיוון בכל דרך, בכל צורה. מנהל SEO ב –Ewise Marketing סוכנות דיגיטל מוכשרת. וגם.. הבעלים של האתר "תינוק ישראלי". גר בכפר סבא, נשוי ואבא לילדה הכי מדהימה בגן!

שווה לקרוא גם את

איך לכתוב טוב יותר

איך לכתוב טוב יותר ולשפר את ההמרות באתר שלכם?

מנשמע וזה? הפעם, בא לי לדבר על נושא הכתיבה. זה לא סוד שנושא השיווק בעזרת ...

איך לכתוב 3-4 מאמרים בשעה

איך לכתוב 3-4 מאמרים בשעה?

כאשר לארי פייג' וסרגיי ברין פיתחו את מנוע החיפוש של גוגל בסוף שנות ה-90 הם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה