דף הבית / כתיבת תוכן / עבודה מול כותבי תוכן: הפרקטיקות שמקדמי אתרים חייבים לשנות

עבודה מול כותבי תוכן: הפרקטיקות שמקדמי אתרים חייבים לשנות

בעולם אידאלי, כל התוכן ברשת האינטרנט היה מקורי, מהימן ומעמיק. כל  פיסת תוכן ברשת היתה תוצר של ידע, מחקר ונסיון. ומי שאין לו משהו חדש לכתוב, פשוט לא היה כותב.

במציאות… רוב התוכן שאנחנו נתקלים בו כגולשים, ורוב התוכן שאנחנו מייצרים כמקדמי אתרים, נכתב ע"י כותבי תוכן נטולי רקע בתחום המקצועי אודותיו כתבו. בואו נודה: רוב התוכן שקיים ברשת הוא ערבול של תכנים אחרים מהרשת, או יותר גרוע – תוכן משוכפל.

די נדיר שאנשי הידע והמחקר, יפנו מזמנם ומסבלנותם כדי לכתוב תכנים באופן שוטף בכמות שדרושה לצורך קידום ושיווק. ולמרבה הצער, גם די נדיר שבעלי אתרים יקצו תקציב שיכול לממן תוכן באיכות המצויינת שאליה אנחנו שואפים.

אז איך מנצחים עם מה שיש? הנה מספר פרקטיקות שיעזרו לכם לייצר תוכן הרבה יותר טוב, בעזרת עבודה נכונה יותר מול כותבי התוכן.

1. בחירת כותב התוכן

כותב התוכן שלכם לא חייב להיות "כותב תוכן" במקצועו. אם צריך לבחור בין כותב שהידע שלו הוא בכתיבה לבין כותב שהידע שלו הוא בתחום, כשמדובר בתחום מהותי, בחרו באפשרות השניה.

מה זה תחום מהותי? בהנחיות גוגל למדרגי אתרים, הוגדר המונח YMYL Pages – דפי Your money or your lie  . אלו דפים שתוכנם עשוי להשפיע משמעותית על עתידו הבריאותי, הפיננסי, הבטחוני או המנטלי של הגולש. מידע על ניתוחי לייזר, טיפים לתכנון מס, מסחר בפורקס או טיפול רגשי בילדים – אלו דפי YMYL. מתכון לאורז, בחירת גני אירועים ועיצוב הבית – הם לא.

גוגל מדגישים את החשיבות המיוחדת שיש לייחס לתוכן בדפי YMYL. בתחומים אלה העדיפו כותב עם רקע בתחום (ובכל מקרה, אשרו את המאמר מול איש מקצוע) . בתחומים אחרים, ניתן להסתפק בכותב שרק יודע לכתוב.

2. ההנחיה לכותב התוכן

אם ההזמנה שלכם מכותב התוכן מסתכמת בנושא, מילות מפתח וכמות המילים, אל תתפלאו שהתוצאה מאכזבת ולא קולעת. הנה המידע המלא שתרצו לספק לכותב כדי לקבל תוצאה מנצחת:

  • מטרת הדף מבחינת הגולשים – המטרה המרכזית של הדף היא לענות לגולש על צורך כלשהו. ודאי הזמנתם את הדף לאחר שביצעתם מחקר מילות מפתח וקבעתם מס' ביטויים שבהם תרצו שהדף יהיה מדורג. מצוין.
    עכשיו נתחו את כוונת הגולשים שמחפשים ביטויים אלה. הבינו איזה סוג מידע הם מחפשים, העזרו בכלי מילות המפתח ובהשלמות של גוגל כדי להבין לא רק איזה מילות מפתח לכסות, אלא איזה תחומים לכסות, בדקו מה מציעים המתחרים ואיך ניתן לספק טוב יותר את צורך הגולשים. לענות לגולש באופן שלם על כל מה שרצה לדעת – זו המטרה החשובה ביותר של כותב התוכן שלכם ולכן זו צריכה להיות הדרישה המרכזית שלכם.
  • מטרת הדף מבחינתכם – כותב התוכן חייב להכיר את האתר שבו יישב הדף, להבין איפה באתר יפגוש הגולש את הדף, איזה דפים נוספים קיימים או מתוכננים להיות באתר באותו נושא ובנושאים קרובים, מה מציע האתר, מה המודל העסקי שלו, מה ה"אני מאמין שלו" ומה החלק של אותו דף בהשגת המטרה. כל דף באתר נועד להעביר את הגולש מנקודה אחת לנקודה אחרת. שתי הנקודות האלה חייבות להיות ברורות לכותב.
  • קהלי היעד – איך אפשר להסביר משהו מבלי להבין למי אתה מסביר? כותב התוכן חייב לדעת מי הקהל, או קבוצות הקהלים, אליהם הוא כותב ע"מ להתאים את רמת הכתיבה, סגנון ואופי הכתיבה לאותם קהלים.

כתיבת תוכן

3. הגדרת כמות המילים

האם גוגל אוהב טקסטים ארוכים? כן ולא.

מחקרים מראים קורלציה בין אורך הטקסט לבין הטראפיק הנכנס לדף. טקסטים ארוכים מקבלים יותר תנועה אורגנית, יותר שיתופים ודירוגים גבוהים יותר בגוגל. הענין הוא שזה לא קורה בגלל כמות המילים, אלא בגלל רמת העומק. וזה קורה רק בשאילתות בתחומי ידע בהן נדרש עומק.

בתחומים אחרים, בפרט כאלה המוגדרים ע"י גוגל כ- Do (הגולש לא מחפש מידע, אלא לבצע משהו), או שאילתות Know Simple (שאילתות שיש להן תשובה אחת ברורה וקצרה), ניתן לראות בראש תוצאות החיפוש, דפים ללא טקסט או בעלי טקסט מצומצם.

הדרישה של גוגל בהנחיות למדרגי אתרים היא שאורך הטקסט יתאים לשאילתה ויענה על הצורך. וזו בדיוק הדרישה שאתם צריכים להעביר לכותב. לפעמים צריך 1000 מילים בשביל לכסות תחום ולפעמים מספיק 100. כשאתם מכתיבים לכותב כמות מילים, אתם מכריחים אותו לכתוב מרוח ורדוד או מונעים ממנו לכתוב מעמיק. אם תשימו את הדגש על איכות, עומק והתאמה לשאילתה, האורך יבוא מעצמו.

* הערה 1: אם כיוונתם דף לענות על שאילתות מסוג know simple, שאילתות שיש להן תשובה אחת קצרה, כמו "פיתה קלוריות" או "מזג האויר ברומא בקיץ", גוגל וגם הגולשים מצפים לראות את התשובה בתחילת הדף במקום בולט. אלו המצבים הבולטים ביותר בהם מיותר לדרוש מאמר של 400 מילים.

* הערה 2: לא כל דף תוכן חייב להיות מאמר. יש פורמטים רבים אחרים שיכולים לתת פתרון טוב יותר: סרטון וידאו, אינפוגרפיקה, שאלות ותשובות, סיפור מקרה, צ'קליסטים, טבלאות. אבל זה נושא לפוסט נפרד.

עבודה מול כותבי תוכן

4. צפיפות מילות מפתח

די עם זה. נגמר. גוגל התקדם ואנחנו רשאים להתקדם איתו.

בשנה האחרונה באמת שגוגל הפך סמנטי יותר, אפילו בעברית. מערכת בינה מלאכותית שולבה באלגוריתמים של גוגל (RANKBRAIN) ועם הזמן הוא לומד בעצמו להבין הקשרים, ביטויים נרדפים ולזהות את כוונת הטקסט.

בראש תוצאות החיפוש ניתן כבר לראות דפים שביטוי המפתח לא מופיע ב title שלהם, בכותרות ובטקסט עצמו. נוכחות מילות מפתח היא כבר לא מרכיב מרכזי בדירוג. לחזרתיות בטקסט עצמו ודאי שאין ערך מוסף ולהיפך: כשהכותב חוזר בכוונה על אותה מילת מפתח הוא מפסיד גיוון בביטויים אחרים.

אני לא אומרת שצריך לוותר על אופטימיזציה או שצריך להתעלם מביטויי המפתח. הכותרות והטקסט צריכים להיות ממוקדים סביב הנושא ולהכיל את ביטויי המפתח שלהם. אבל הכל צריך להעשות באופן טבעי.

אל תפתחו את הדף בכותרת "מצלמה לרכב מחיר" (זה לא נכון תחבירית) או "עורך דין גירושין" (אין מקצוע כזה). הנחו את הכותב לבחור כותרת שתהיה טובה גם לגוגל וגם לגולשים וכשיש התנגשות בין השניים, להעדיף את טובת הגולשים. לא תיגרם לכם שום פגיעה בגוגל כל עוד תוכן הדף יקלע לכוונת הגולשים.

לסיכום

ממנוע חיפוש שמודד נתונים טכניים כמו מילות מפתח, תגיות מטא וכמויות טקסט, הופך גוגל למנוע חיפוש חכם, סמנטי ולומד, שמודד בעיקר את שביעות רצון הגולשים. מקדמי אתרים יכולים וצריכים לשחרר את כותבי התוכן ממגבלות טכניות ובמקום זה להעביר את כל הפוקוס להקפדה על איכות והתאמת התוכן למטרת הגולש ומטרות בעל האתר.

האידאל הוא כאמור שאנשי המקצוע יכתבו כמה שיותר תכנים. כשזה לא מתאפשר, יש לקבל מהם עזרה מקצועית ככל הניתן ולחבר אותם לכותבים. ככל שכותב התוכן יהיה מחובר יותר לפרוייקט, יעבוד בשיתוף איתכם ועם לקוח הקצה, יהיה שותף לתהליך עצמו, כולל קבלת פידבקים על תוצאות הפרסום והתובנות, כך התוצאה תהיה טובה יותר.

מיכל כהן, בעלת חברת WebGuru המספקת שירותי קידום אתרים אורגני, אפיון והקמת אתרים ואסטרטגיית תוכן.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות מיכל כהן

michal@webguru.co.il'
מיכל כהן היא בעלים של WebGuru, חברה המספקת שירותי קידום אתרים ושיווק באינטרנט.

שווה לקרוא גם את

שיווק באאוטבריין

פרסום באאוטבריין למתחילים

אחד התחומים החמים היום בעולם הפרסום והשיווק זה Content Marketing או שיווק באמצעות תוכן. מסתבר ...

איך לכתוב טוב יותר

איך לכתוב טוב יותר ולשפר את ההמרות באתר שלכם?

מנשמע וזה? הפעם, בא לי לדבר על נושא הכתיבה. זה לא סוד שנושא השיווק בעזרת ...

תגובה אחת

  1. affiliateguide12@gmail.com'

    תודה על הפרסום!
    מאמר מאוד מעניין עם מידע מועיל ושימושי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה