שיווק חנות קוסמטיקה אונליין: כל הדרכים

למראית עין תחום הקוסמטיקה והטיפוח העצמי נשלט כולו כרובו בידי רשתות גדולות כגון סופר פארם, be (לשעבר ניו-פארם) או אפילו המשביר לצרכן.

אבל מי שתחפש (או יחפש) באינטרנט חנויות שמוכרות מוצרי קוסמטיקה ימצא עשרות חנויות נוספות שמוכרות מוצרי איפור, קרמים שונים ושלל מוצרים גם באופן מקוון.

והמחירים? כמו בהרבה תחומים אחרים, הם מתגלים לעיתים כזולים יותר: פתיחה אקראית של "בושם לגבר כריסטיאן דיור" בזאפ מראה שהפרשי המחירים יכולים להגיע ליותר מ-60 ₪ שהם מעל 10%.

לכן אם שקלתם לפתוח עסק מקוון וחיפשתם תחום להיכנס אליו או שכבר יש לכם חנות קוסמטיקה ואתם רוצים להגביר הילוך בכל מה שקשור לשיווק שלה באינטרנט, בהחלט יש כאן הזדמנות.

אז איך הכי כדאי לשווק חנות קוסמטיקה באונליין?

כל הדרכים לשיווק חנות קוסמטיקה אונליין

שיווק חנות למוצרי קוסמטיקה ברשתות החברתיות (באופן טבעי או דרך משפיענים)

הדרך הכי טריוויאלית לשווק מוצרי קוסמטיקה היא דרך הרשתות החברתיות. פייסבוק ואינסטגרם הן רשתות יעילות למדי עבור חנות שרוצה לפנות לקהל יעד רחב יחסית מכיוון שביחד שתי הרשתות האלו הצליחו לחדור לרוב השכבות באוכלוסייה.

לעומת זאת בטיק-טוק נמצא בעיקר הקהל הצעיר יותר שבשבילו סרטונים קצרים הם ברירת המחדל.

הבעיה מתחילה כשמוציאים סכומי עתק רק על שיווק ברשתות חברתיות: בעוד למותגי קוסמטיקה מוכרים יש תקציבי שיווק גדולים ומשפיענים שיכולים להמליץ עליהם, חנויות קוסמטיקה (לפחות הקטנות והבינוניות) לא תמיד מסוגלות להתחרות בהם.

אם ניקח לדוגמה תרחיש ובו משפיען רשת בתחום הקוסמטיקה רוצה לקדם פוסט תמורת תשלום, סביר להניח שהוא ימליץ על מוצר חדש ולא על מבצעים בחנות בקניון, מבחינת העוקבים שלו זה ייראה הרבה יותר טבעי ואותנטי ולא כמו פרסומת.

לכן, אם יש לכם את הזמן לכך, אני ממליץ להתמקד בהעלאת תמונות, צילום מוצרים לסטוריס או רילס שאתם יכולים להעלות בעצמכם, אבל קחו בחשבון שפעילות ברשתות חברתיות זה משהו שצריך לעשות על בסיס קבוע מכיוון שהאלגוריתם של רוב הרשתות מעדיף תכנים חדשים.

אם אין לכם זמן לעשות זאת בעצמכם, תוכלו לקחת מנהל מדיה חברתית שמכיר את התחום ויעזור לכם להעלות פוסטים, אבל דאגו מראש להגדיר לו היטב את תחומי האחריות.

האם הוא רק כותב פוסטים, או שהוא גם מעלה אותם ומגיב בהתאם?

דבר נוסף שכדאי לדעת: הזרמת תנועה לאתר שלכם אפשרית בעיקר דרך פייסבוק. טיק-טוק, אינסטגרם ורוב הרשתות האחרות שמבוססות בעיקר על אפליקציות מגבילות אתכם לקישור אחד מרכזי.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

שיווק חנות ברשתות חברתיות (באופן ממומן)

מלבד שימוש בכל הכלים החינמיים ברשתות החברתיות ניתן גם לפרסם באופן ממומן.

התפקיד של מערכת הפרסום הממומנת הוא "להציף" סטורי, וידאו או פוסט ישירות לפיד של הגולשים הכי מתאימים בלי שהם יצטרכו לחפש אתכם.

פרסום ממומן גם יאפשר לכם לקשר ממודעה ישירות לעמוד נחיתה או לעמוד מכירת מוצר.

בדרך כלל המיקוד נעשה על סמך מאפיינים שאתם קובעים: תחומי עניין, נתונים דמוגרפים ושיוך גאוגרפי.

החסרונות המרכזי של פרסום ממומן בהקשר של רשתות חברתיות (וכשיטת שיווק באופן כללי) הוא שעליכם להקדיש סכום קבוע לפרסום ולפרסם באופן עקבי.

כמו כן, פרסום מקצועי חייב להיעשות על ידי חברה לניהול קמפיינים, שגם היא גובה את העמלה שלה.

פרסום חד פעמי לתקופה קצרה של כמה שבועות או חודש לא יגיע לאפקט גדול מספיק של חשיפה או זכירות וגם לא יאפשר למערכת לצבור מספיק נתונים כדי להציע לכם הצעות לייעול הקמפיין.

קידום חנות קוסמטיקה בגוגל (אורגני)

מבחינת מכירות לטווח הארוך, קידום אורגני הוא הדרך הכי אפקטיבית לקדם חנות קוסמטיקה. באמצעות קידום אתרים אנחנו יכולים להתמקד בדיוק במה שאנשים מחפשים כשהם רוצים לרכוש מוצרי טיפול באינטרנט.

כשמישהו מגיע לעמוד הראשי של החנות או לעמוד מוצר, הוא נמצא במרחק כמה לחיצות פשוטות מרכישה.

הקידום האורגני אומנם נבנה וצובר מומנטום באופן איטי יחסית, אבל בניגוד לרוב צורות השיווק האחרות מתבסס על יסודות מאוד חזקים (במידה ועושים אותו בצורה נכונה) שימשיכו לשרת אותנו במשך תקופה ארוכה גם אם לא נהיה כל הזמן על "פול גז".

יש כמה שלבים בסיסיים שכדאי להכיר עוד לפני שאתם בכלל פונים למקדם אתרים ואני אעבור עליהם בקצרה (קישור למדריך מפורט בסוף).

1. מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים

מילות המפתח הם מה שהאנשים מחפשים בגוגל ולכן כל תהליך נכון של קידום אתרים מתחיל איתן, או ליתר דיוק, ממחקר מילות מפתח.

כדי להתרשם ממילות מפתח רלוונטיות תוכלו להיכנס למתכנן מילות המפתח של גוגל ולחפש "קוסמטיקה". גוגל יציג לכם מילים שקשורות לתחום ויחלק אותן לקבוצות שונות (לדוגמה, מוצרי איפור).

שימו לב שלא כולן בהכרח יהיו רלוונטיות אליכן. לדוגמה, יש הרבה חיפושים של חנויות מוכרות שלא יעזרו לכם כי ב-99% מן הפעמיים הגולש ילחץ על האתר הרשמי.

באופן דומה, אם אתם לא מוכרים אביזרים לקוסמטיקאיות, אלא רק לצרכנים פרטיים (או ההפך), יש מילים שפשוט לא כדאי להשקיע בהן.

מקדם אתרים מומחה יוכל לעזור לכם לבצע ניפוי נוסף של מילות המפתח ולבחור את אלו שיוכלו שיהיה אפשר לקדם באופן ריאלי מבחינת תקציב, אבל גם יביאו לכם מכירות.

תחום מקביל למחקר מילות מפתח הוא מחקר מתחרים. כאן אנחנו למעשה הולכים ההפך ובודקים מה המתחרים שלנו מוכרים ובמה הם מתמקדים.

כמובן שכדאי לבחור מתחרים עם מאפיינים דומים לשלנו מבחינתו מגוון מוצרים, קהל יעד, גודל וכו'. וגם כאן שילוב כוחות עם מקדם אתרים יכול להפוך את התהליך ליעיל יותר.

רוצים לדעת איך עושים מחקר מילות מפתח? הנה המדריך שלנו

2. מבנה האתר

לא משנה באיזו פלטפורמה אתם בוחרים, המבנה של החנות שלכם חייב להיות פשוט וברור.

לדוגמה, רצוי שהקטגוריות הראשיות בחנות יהיו מותאמות למה שהגולשת או הגולש מחפש. לדוגמה:

  • טיפוח הגוף
  • איפור
  • אביזרים מקצועיים
  • וכו'

מתחת לכל קטגוריה כזו יכולות להיות קטגוריות נוספות. למשל, בתוך קטגוריית "טיפוח הגוף" אחת הקטגוריות בוודאי תהיה "קרמים לטיפוח הגוף".

בעיקרון אני לא ממליץ על מבנה של יותר משתי רמות, אלא אם כן אתם מגלים שיש לכם יותר מדי קטגוריות משנה ואין דרך לסדר אותם בצורה מאוזנת.

3. תוכן (טקסט) בחנות

יש לא מעט חנויות שבהן בקושי יש טקסט והתיאורים של המוצרים נלקחים ממה שהיצרן מספק.

לא תמיד יש זמן לכתוב טקסט מקורי או להוסיף הערות והמלצות אישיות למוצרים פופולאריים, אבל זה כדאי מאוד במידה ויש לכם את הזמן (או תקציב לתת למישהו אחר לעשות את זה).

כל תוכן מקורי שתוסיפו לאתר יקדם אותו בגוגל מכיוון שהוא יזכה ליתרון משמעותי על פני אתרים מתחרים שמעתיקים את התיאורים שלהם מאותו המקור.

עוד מקום שאפשר להכניס בו טקסט מקורי הוא עמוד בלוג עם מאמרים. מכיוון שזה האתר שלכם ולא איזה אתר נלווה שרק נועד להכניס אליכם קישורים, אל תתקמצנו על כותבי תוכן.

חפשו כאלו שמגיעים מהעולם הזה של הקוסמטיקה כמו מישהי שעובדת ברשת פארם ועכשיו מחפשת עוד הכנסה מהבית.

בכלל, אני ממליץ לכתוב רשימה של כמה נקודות עם מילות מפתח שאותן יהיה ניתן להרחיב למאמר איכותי. אחרת יכול להיות שבין מה שתרצו שיכתבו עבורכם ובין מה שיכתבו בפועל לא יהיה שום קשר…

4. תמונות

תמונות נכנסות לאותה הקטגוריה של התוכן: בדרך כלל היצרן מספק כמה תמונות מהקטלוג שלו שאותן כולם לוקחים ושמים באתר.

כשגוגל צריך לבחור מאיזה אתרים להציג את התמונות, הוא בדרך כלל ייקח את האתרים הכי מקודמים והוותיקים.

לכן הדרך לבלוט בתוצאות החיפוש כבר בתחילת הדרך היא לצלם תמונות מקוריות של המוצרים. נכון, זה לא מסתכם בכמה קליקים על העכבר, אבל מספיק לצלם את המוצר בתוך החנות על מדף או מישהו מחזיק אותו.

לא צריך לשכור דוגמן ליום צילום…

כדאי גם להכיר: מדריך אופטימיזציה לתמונות

5. סרטונים

קידום סרטונים הוא נושא שלם בפני עצמו, אבל העקרונות הם די פשוטים. הדרך הכי פשוטה לגרום לסרטונים להופיע בגוגל היא להעלות אותם ליו-טיוב ולאחר מכן להטמיע אותם באתר.

אם אין לכם סרטון באורך של שתים שלוש דקות, אתם יכולים לקחת כמה סרטונים שכבר העלתם לטיק-טוק או אינסטגרם ולערוך אותם לסרטון אחד ארוך.

כמה רעיונות לסרטונים:

  • טיפים קצרים על שימוש נכון במוצרים שיחסכו לכם כסף
  • המלצות על החנות
  • קולקציה חדשה בחנת

ובאמת שיש אינסוף רעיונות אחרים שאפשר להשתמש בהם.

אם אתם/ן בעניין הנה סרטון הדרכה על קידום סרטונים ביוטיוב ובגוגל

6. קישורים

בניית קישורים הוא אחד האלמנטים הכי חשובים בקידום אתרים, בוודאי אם אנחנו מדברים על תחום הקוסמטיקה (וכל הנגזרות שלו).

מכיוון שמדובר בנושא די מורכב וטכני, את רוב התהליך של יצירת הקישורים החיצונים לאתר שלכם מאתרים אחרים מקדם האתרים שלכם אמור לעשות (שימו לב שקישורים פנימיים אפשר להתחיל ליצור כבר מרגע שממלאים את האתר בתוכן).

ובכל זאת, אם אתם רוצים להתחיל ליצור קישורים כבר עכשיו, אתם יכולים להציע לקולגות ובעלי מקצוע מהתחום שאתם מכירים (לא חנות בדיוק כמו שלכם) לכתוב אצלם באתר מאמר שיקשר בחזרה אליכם לעמוד הרלוונטי.

למשל, אין דבר יותר פשוט מלכתוב מאמר על מוצרים שאפשר להשתמש בהם אחרי טיפולים אצל קוסמטיקאית כדי להאריך את האפקט של הטיפול.

כמובן שבניית קישורים חייבת להיעשות בזהירות. ולכן אני ממליץ לכם לכל הפחות את המדריך על דגשים לבניית קישורים לפני שאתם מתחילים "להתפרע" 😊.

רוצים ללמוד אפילו יותר? מדריך קידום אתרי מסחר.

קידום בגוגל שופינג (ממומן)

בכל מה שקשור לקידום ממומן ומכירת מוצרים, אני ממליץ להישאר בפרסום בגוגל שופינג.

גוגל שופינג היא אותה רשימה של מוצרים שאתם רואים מעל התוצאות הרגילות.

סך הכול מדובר שקמפיין שדי פשוט להריץ אותו ומתחבר ישירות לרשימת המוצרים במלאי שלכם (דרך Google Merchant Center).

כפרסום משלים אפשר להריץ כמה מודעות רגילות לעמוד הבית של החנות או קטגוריות עם מילות מפתח ספציפיות. במקרה הזה תצטרכו להסתייע בחברה לניהול קמפיינים מכיוון שניהול המודעות והמעקב אחריהן הוא מאתגר יותר.

שימוש במפות גוגל ("גוגל לעסק שלי")

עוד דרך אפקטיבית לחשוף את החנות שלכם לקהל הקונים באינטרנט היא באמצעות "גוגל לעסק שלי".

הדרך הזו מתאימה בעיקר לחנויות פיזיות, למרות שאתם יכולים גם להשתמש במחסן שלכם או נקודת האיסוף ככתובת. לאחר שתאמתו את המיקום הפיזי של החנות מול גוגל היא תופיע על גבי מפות גוגל וגם בתור תוצאה מקומית.

תוצאות מקומיות נוטות לקבל לא מעט חשיפה בלי הרבה מאמץ. רק חשוב לזכור למלא את כל הפרטים בפרופיל ולהעלות תמונות מכל מיני סוגים (מוצרים, מבט פנורמי על פנים החנות, מבחוץ וכו').

מדריך קידום בגוגל מפות

לסיכום

יש המון דרכים לשווק אתרים ומוצרים בתחום הקוסמטיקה, אבל אם אנחנו מדברים באופן ספציפי על חנות קוסמטיקה שמוכרת מוצרים דרך האינטרנט, אין ספק שקידום אתרים היא צורת השיווק הכי אפקטיבית לטווח הארוך.

זה לא אומר כמובן שאי אפשר להשתמש ברשתות חברתיות או פרסום ממומן על שלל צורותיו, אבל צריך לעשות את זה בזהירות ולבחור היטב היכן להשקיע את הזמן ואת הכסף (במידה ואתם מסתייעים בגורם מקצועי).

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו