Generative Engine Optimization (GEO): קידום אתרים בעידן ה-SGE ובינה מלאכותית

שאלה שמעסיקה רבים היא האם בעידן הבינה המלאכותית, יש צורך בשירותיהם של מקדמי אתרים? שאלה זו נובעת מהצורך הטבעי להתייעל, לחסוך בעלויות וליישר קו עם הקידמה. התשובה לשאלה זו, חיובית.

השאלה זו היא עוד יותר תעלומה גדולה על רקע ההשקה הצפויה של Search Generative Experience (גוגל SGE), כנראה המהפכה הגדולה ביותר של גוגל בכל הזמנים.

למי שלא מכיר, בקצרה נאמר שמדובר על מתיחת פנים משמעותית לחיפוש בגוגל כפי שאנחנו הכרנו אותו עד היום – והתוצאות תהיינה מבוססות במידה רבה על AI (בינה מלאכותית), בדומה לכלים רבים שהשתלטו לנו על החיים בשנים האחרונות כמו ChatGPT וגם גוגל ג'מיני (לשעבר גוגל Bard). יש חשש רב בקרב אנשי SEO רבים שמהלך זה הולך לקצץ באופן משמעותי טראפיק אורגני לאתרים ובצדק.

אם כך, אפשר להגיד שנולד תחום חדש – GEO

בהקשר של SEO ו-SGE (Search Generative Experience), למונח GEO יש משמעות חדשה. באופן מסורתי, GEO ייצג Geographical Optimization, כלומר, אופטימיזציה של תוכן ומילות מפתח למיקומים ספציפיים. עם זאת, עם עלייתן של מנועי חיפוש המונעים על ידי בינה מלאכותית, GEO מייצג כעת גם Generative Engine Optimization.

להלן סרטון שעשיתי בנושא:

Generative Engine Optimization (GEO):

  • מתמקד באופטימיזציה של תוכן מקוון כדי לשפר את הנראות והביצועים שלו במנועי חיפוש המשתמשים בטכנולוגיות בינה מלאכותית יוצרת, כמו SGE של גוגל.
  • כרוך בהבנת האופן שבו מודלים של בינה מלאכותית יוצרת מפרשים ומעניקים עדיפות לתוכן, ולאחר מכן התאמת התוכן לפרמטרים הללו.
  • מטרתו להפוך את התוכן לרלוונטי ומושך יותר עבור אלגוריתמי AI של מנועי החיפוש המתקדמים הללו, כדי לשפר את הסיכויים שלו להופיע בתגובות חיפוש שנוצרו על ידי AI.

ההבדלים העיקריים בין GEO המסורתי לבין Generative Engine Optimization:

מאפיין GEO מסורתי (אופטימיזציה גיאוגרפית) Generative Engine Optimization (GEO)
התמקדות אופטימיזציה למיקומים ספציפיים אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש המונעים על ידי בינה מלאכותית
מטרה שיפור דירוג בחיפוש מקומי שיפור הנראות בתגובות חיפוש שנוצרו על ידי בינה מלאכותית
שיטות מילות מפתח מקומיות, קישורים נכנסים, אזכורים וכו' הבנת והתאמת אלגוריתמי AI, מבנה תוכן וכו'
רלוונטיות עדיין חשוב עבור SEO מקומי חשיבות גוברת עם עליית הבינה המלאכותית בחיפוש

לסיכום:

בעוד ש-GEO המסורתי נותר רלוונטי עבור SEO מקומי, Generative Engine Optimization הפך להיבט חשוב באסטרטגיות SEO ככל שמנועי חיפוש המונעים על ידי בינה מלאכותית ממשיכים להתפתח. על ידי התאמה לדרישות של מודלים של בינה מלאכותית יוצרת, יוצרי תוכן יכולים לשפר את הסיכויים שלהם להופיע בצורה בולטת בתוצאות חיפוש שנוצרו על ידי בינה מלאכותית.

מקדמי אתרים לא רק רלוונטיים לקידום אתרי אינטרנט, אלא חיוניים לכל בעל אתר אינטרנט שמעוניין בקידום אתרים באופן מקצועי. במאמר זה נרחיב אודות ה – AI ונספק הסבר באשר לשילוב חכם של כלים מעולם הבינה המלאכותית עם אסטרטגיית קידום מנצחת. בסיום מאמר זה תצאו עם הידיעה של מהי בינה מלאכותית וכיצד היא יכולה לעזור גם לכם בכל הקשור אל קידום אתר האינטרנט ועוד. מעוניינים להתחיל ולהיכנס לעניינים? התחילו לקרוא

האם אתם יודעים מהו AI?

רוב האנשים מכירים את ראשי התיבות AI, אך הם אינם יודעים כיצד תחום הבינה המלאכותית יכול להשתלב בעבודת קידום, מיתוג ושיווק אתרי אינטרנט. AI הוא ראשי התיבות של Artificial intelligence, קרי, אינטליגנציה מלאכותית. בינה מלאכותית היא למעשה הדרך בה מכונה מצליחה להתנהג באופן אינטליגנטי, כאילו הייתה אדם.

היא עוסקת בניתוח נתונים חשובים, בתהליכים וביכולת חשיבה מתקדמת יותר מאשר כל פונקציה ששימשה אותנו עד היום. למרות כל זאת חשוב להבין שהיא לא נועדה להחליף בני אדם, אלא לעזור להם להגיע לאותה מצוינות בה הם מעוניינים.

אז מהי בינה מלאכותית?

מערכת או מכונה שמחקה אינטליגנציה למטרת ביצוע משימות, כאילו הייתה אדם. אותה מערכת תשפר את עצמה כל הזמן וזאת על סמך אותו מידע אותו היא אוספת ומיישמת. דוגמא מהחיים ליישום תדיר של AI היא באמצעות צ'ט בוטים אותם ניתן לראות באתרים רבים. ה – ChatBot ישתמש בבינה המלאכותית בכדי להבין מהן הבעיות אותן חווים הלקוחות ובהתאם הוא יספק תשובות ממוקדות ויעילות לבעיות שלהם.

בנוסף, משתמשים רבות ב -AI בכדי לנתח מידע חשוב ממאגרי נתונים גדולים וזאת במטרה לשפר תזמון ודיוק תשובות ועל מנת  ללמוד על ההרגלים של המשתמשים כאשר המטרה היא כמובן לספק להם את ההמלצות האוטומטיות המתאימות ביותר להם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מי משתמש בבינה מלאכותית?

מפתחים, מקדמי אתרים, כותבי תוכן, ארגונים, עסקים קטנים עד גדולים והרשימה עוד ארוכה. למעשה, ניתן לומר שבעתיד הקרוב רובינו נשתמש בכלי ה – AI אם למטרות מקצועיות ואם לצרכים אישיים. המפתחים משתמשים בבינה מלאכותית בכדי  לזהות דפוסים ולפתור בעיות וכן על מנת  לבצע משימות ביעילות רבה יותר.

ארגונים משתמשים בכלי הבינה המלאכותית בכדי לזהות ביעילות פריצות באבטחה, לפתור במהירות וביעילות סוגים שונים של תקלות ובעיות אותן חווים המשתמשים, להתייעל על ידי צמצום עבודת ניהול הייצור ועוד. אז איך הבינה המלאכותית קשורה לקידום אתרים? קשורה מאוד. AI היא כוח ויש לה השפעה גדולה מאוד אל כל הקשור אל SEO.

מומחים בתחום הקידום אתרים מודעים להשפעת ה – AI על גוגל וכל הקשור אל דירוג האתר במנועי החיפוש. הם מכירים את עדכון Rank Brain של חברת גוגל אשר הכניס לאלגוריתם החיפוש למידת מכונה ובינה מלאכותית. הם מודעים לכך שמנועי החיפוש יכולים כיום לעבד שאילתות ויזואליות, ווקאליות וכאלו המתבססות על מלל ולספק תוצאות חיפוש מדויקות יותר מאי פעם.

הם יודעים שגוגל ידע לזהות תוכן ברמה נמוכה אל מול תוכן איכותי ולכן הם ישאפו לתוכן ברמה גבוהה ועוד. הם מכירים את הכלים השונים של הבינה המלאכותית, יודעים כיצד לרתום אותם על מנת ליהנות מתוצאות מוצלחות בתחום קידום אתרים ונהנים מהצלחה בתחום הקידום.

נפלאות ה – AI ותחום קידום אתרים

יש קשר הדוק בין AI לקידום אתרים ונכון לרגע כתיבת מאמר זה רוב רובם של מקדמי האתרים בישראל ובמדינות שונות ברחבי העולם משתמשים בכלי ה – AI בכדי לבצע פעולות רבות, ביניהן הפעולות הבאות:

  1. איסוף וניתוח נתונים – מקדמי אתרים משתמשים בבינה מלאכותית בכדי לאסוף כמות גדולה של נתונים הקשורים אל חיפושים במנועי חיפוש וניתוח נתונים אלו במהירות וביעילות.
  2. התאמה אישית – הבינה מלאכותית עוזרת בהתאמת התוכן באופן דינמי לדפוסי החיפוש של המשתמשים (כולל unique users משתמשים ספציפיים), דבר שתורם רבות לשיפור חוויית המשתמש ודירוגו של אותו אתר האינטרנט אשר מקדמים.
  3. ניתוח וזיהוי – מקצוענים בתחום קידום אתרים משתמשים ב – AI גם לניתוח מילות / מושגי מפתח רלוונטיים, יצירת תוכן באיכות גבוהה וניתוח טקסטים קיימים.
  4. תמונות – משתמשים לעיתים ב AI למטרת ניתוח ותיאור תמונות וזיהוי רכיבים חזותיים חשובים. יכולות אלו עוזרות לתיוג נכון ויעיל של תמונות באתר באופן אופטימלי, דבר שמשפר את הנראות של האתר במנועי החיפוש.

כמו כן, ניתן להשתמש ב – AI לכתיבת תגי מטא, כתיבת תוכן, דליית מידע באמצעות CHAT GPT , בדיקת עובדות וניתוח מתחרים , זיהוי ספאם ומניעה של דואר זבל, חיפוש קולי במנועי חיפוש, זיהוי איומים כמו למשל קישורים זדוניים והרשימה עוד ארוכה.

האם מקדמי אתרים רלוונטיים בעידן ה – AI?

בוודאי. קידום איכותי של אתרי אינטרנט משמע חשיפה חכמה, ממוקדת ומדויקת של האתר וזאת על ידי פעולות שונות שיובילו לשיפור מיקום דפי האתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. מקדמי האתרים הם המוח של כל תהליך הקידום. שכן, הם אלו שמחליטים על אסטרטגיית הקידום שתוביל לקידום יעיל של האתר, תוך שימוש ב – AI.

קידום אתרים AI – כי הכל מתחיל ומסתיים במקדם האתרים

מקדמי אתרים חיוניים לקידום האתר של כל אחד ואחת מאיתנו, אך בעידן ה – AI תפקידם משתנה:

  • ניהול אסטרטגיה כוללת – אמנם מקדם אתרים ישתמש בבינה מלאכותית למטרת כתיבת תוכן לאתר ופעולות נוספות ועדיין הוא זה שיתכנן וינהל את האסטרטגיה השלמה של קידום האתר בחוכמה, כאשר המטרה היא ראייה ממוקדת יעדים.
  • הבנת המשתמש – רק מקדם אתרים מנוסה יוכל להעריך את משמעות נתוני התנהגות המשתמשים. כלומר, כאן כל הנתונים יאספו על ידי כלי AI אך מי שינתח אותם ויגיע למסקנות יהיה מקדם האתרים.
  • פיקוח על תהליך ה – AI – יישום נכון של כלי הבינה המלאכותית מחייב הבנה ברורה של החולשות והחוזקות של השיטות השונות. כלומר, נדרש מקצוען בתחום הקידום שיפקח על התהליך ויוודא שבמהלכו לא נעשה שימוש מוטעה או לא חוקי בנתונים.
  • אסטרטגיה ממוקדת איכות – בינה מלאכותית יכולה לספק כמות ענק של תוכן , אך רק מקדם אתרים יוכל לאמת שאכן מדובר על תוכן רלוונטי, מדויק, נטול שגיאות ורלוונטי עבור המשתמשים והאתר בו הוא מוטמע.
  • חוש עסקי – קיים רק אצל בן אדם. מקדם אתרים יבחן את הנתונים, יסיק תובנות ויהפוך את אלו לאסטרטגיה עסקית חכמה וממוקדת תוצאות, שכן נדרשת כאן הבנה של יעדי העסק והתחרות בתחום.

הולכים על שרביט המנצח – AI SEO

לסיכום, אם אתם מצפים שכלי AI יקדמו את אתר האינטרנט שלכם, ללא שרביט הניצוח של מקדם האתרים, חשוב שתהיו מודעים לכך שנכון להיום הדבר אינו אפשרי ואינו נכון. בינה מלאכותית אינה יכולה לקדם אתר אינטרנט מתחילתו ועד סופו כמו שמקדם אתרים מומחה יודע לקדם אתר. מעוניינים בתוצאה מוצלחת? בחרו חברה לקידום אתרים המעסיקה מומחי SEO בעלי חשיבה אנליטית אסטרטגית וניסיון בשילוב ה – AI. שכן, נוסחה מנצחת זאת תוביל את האתר שלכם לתוצאות הקידום הרצויות.

מאמר זה נכתב על ידי חברת Seo Rocky קידום אתרים.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו