ClickCease

052-9095200

דוחות קידום אתרים – מה הם צריכים לכלול ואיך לא לשרוף עליהם זמן יקר?

דוח קידום אתרים ללקוח הוא אחד התוצרים שהלקוח מצפה לקבל על בסיס קבוע (בדרך כלל אחת לחודש),

אבל זה ממש לא אומר שכל דוח צריך להיות באורך של עשרות עמודים ובדרך כלל יש כמה דברים מאוד ספציפיים שמעניינים את הלקוח ועל פיהם גם נמדדת ההצלחה של הקידום.

דוחות קידום אתרים

מנסיוני הלא קטן, זה גם מאד תלוי בלקוח וברמת המעורבות שהוא רוצה לקחת בפרוייקט (ואין שום קשר בין זה לבין גודל הלקוח).

במאמר הבא אדבר על:

  • מה זה דוח קידום אתרים ומה הוא צריך לכלול
  • למה אין כזה דבר דוח שמתאים לכל הלקוחות
  • למה דוח קידום אתרים זה ממש לא העיקר ולפעמים זה בזבוז זמן יקר
  • ועוד…

מה צריך לכלול דוח קידום אתרים?

שאלה פשוטה, אבל אין לה תשובה אחת.

כפי שהזכרתי לעיל – זה מאד (מאד) תלוי בלקוח ומה הוא מצפה לקבל.

ברוב המקרים דוח קידום אתר יכיל את הנתונים הבאים:

1. כמות התנועה הנכנסת: כמה תנועה אורגנית נכנסה החודש בהשוואה לתקופות קודמות, כמה תנועה ישירה וכמה תנועה מאתרים אחרים, רשתות חברתיות וכו'. אלו הם מדדים שקל יחסית להבין ונראים טוב בשורה התחתונה.

2. מילות מפתח: מהו סטטוס המיקומים של מילות המפתח שהוגדרו בפרוייקט (על בסיס מחקר מילות המפתח שבוצע בהצלחה) והיכן הן ממוקמות מבחינת דירוגים "סובייקטיביים".

כלומר, שנמדדים כאשר הכלי מנסה לדמות גולש חדש לחלוטין שגוגל לא מכיר וגולש בגרסה המקומית שלו (אין היום כמעט כלי שלא תומך ב"גוגל ישראל"). הזכרתי כמה וכמה כלים כאלה.

באתרים מורכבים / גדולים יותר, לפעמים דוח יכיל גם נתונים המרות.

3. המרות: איזה ערוץ הביא להכי הרבה המרות מתוך האתר (לא מעמודי נחיתה ממומנים, אלא אם כן אתם מנהלים גם קמפיין ממומן).

אילו עמודים היו עמודי הכניסה הפופולאריים ואילו היו עמודי היציאה הפופולאריים.

4. סיכום בטקסט חופשי: עבור לקוחות מסוימים זה החלק הכי חשוב – סיכום במילים שלכם מה בעצם בוצע, מה התקדם ומה לא התקדם וכו'

כמה זמן לוקח להוציא דוח כזה ללקוח?

מי שעובד עם מספר גבוה של לקוחות (כמה עשרות ומעלה), חייב לבצע אוטומציה לכל הנ"ל (עוד על אוטומציה עסקית).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

ואכן, יש היום לא מעט כלים המאפשרים להכין דוחות עם פירוט של כל מה שציינתי, כאשר כל דוח לוקח להגדיר כמה דקות בודדות ולאחר מכן משוגר אוטומטית בתדירות שבוחרים (אחת לשבוע, חודש, חודשיים וכו').

כל עבודה שלוקחת יותר מכמה דקות בכל חודש, בעיניי היא בזבוז זמן משווע, שיכול להגיע במצטבר להרבה שעות שניתן לנצל אותן בדברים אחרים, כמו – עבודה תכלס על האתר.

אז קודם כל, בואו נעשה שנייה סדר בכלים בהם רובינו משתמשים:

תנועה לאתר ויעדים / המרות

כאן אין הרבה הפתעות והרוב המוחלט של האתרים עושים שימוש ב-Google Analytics.

דוחות התנועה הכללים הם בדרך כלל הדוחות בהם תרצו להשתמש בשילוב עם דוחות ההמרה ודוחות העמודים הפופולאריים (ניתן גם לעדכן רק אם חל שינוי משמעותי לעומת חודש קודם).

מאוד קל לייצא את הדוחות האלו ל-PDF, אבל שימו לב שעמוד הבית מציג המון נתונים ואתם צריכים לבחור את הרלוונטיים ביותר כדי לא להעמיס.

לדוגמה, אם אתם מטפלים באתר של חנות וירטואלית, יכול להיות שדוח הפעילות של משתמשים חוזרים יהיה לא פחות חשוב מהדוח של התנועה הכוללת.

מילות מפתח פופולאריות

הדרך הכי טובה למצוא מילות מפתח פופולאריות היא באמצעות ה-Search Console, והסיבה היא ש-99% מן החיפושים באנליטיקס מוצפנים כך שאתם לא יכולים לקשר מילת מפתח לגולש ספציפי.

הדוחות ש-Search Console מוציא הוא אמנם לא מאוד מדויק, אבל מספר החשיפות והלחיצות יכול לתת מושג כללי על מילות המפתח הפופולאריות ביותר והכלי גם יודע לחבר בין דפים לבין מילות המפתח שדרכן הגיעו אליהם.

אגב, הכלי הזה מציג גם מקום "ממוצע".

המקום הממוצע הוא אולי מדויק יותר ממספר שלם, אבל אתם לא יכולים לדעת איפה אתם נמצאים במילות מפתח שהגולשים פשוט לא מגיעים לעמודים שלהן.

לדוגמה, אם מילת המפתח שאתם מנסים לקדם נמצאת במקום 15, אבל אף גולש לא מגיע לעמוד השני, אתם לא תראו שום מידע על המילה הזו!

דוחות בסרצ' קונסול אפשר להוריד למחשב.

מדידת מיקומים

בקטגוריה של בדיקת מיקומים בגוגל יש המון כלים חיצונים, אבל הכי חשוב לבדוק אם בכלי שלכם יש אפשרות להוציא דוח ועד כמה ניתן לשלוט בתבנית שלו.

אתם ממש לא רוצים דוח שמלא בגרפים ונתונים לא רלוונטיים.

אם אפשר ליצור דוח ממותג שלא חושף את הכלי עצמו, זה ייצור מין הסתם רושם הרבה יותר מקצועי.

יצירת הדוח המלא

בשלב הזה יש לכם כמה אפשרויות:

1. להשתמש בפונקציית היצוא הפנימית של כל כלי. בדרך כלל יש חיבור לפחות עם Google Analytics, כך שאין לכם צורך להוציא דוחות גם משם.

היתרון: קל מאוד לקבל בדיוק את מה שאתם רוצים ברמת התאמה אישית גבוהה.

לדוגמה, אתם יכולים ליצור גרף שמראה את המיקומים של כל מילת מפתח על גבי ציר הזמן בצבע אחר ו / או לעומת המתחרים.

כך מי שמקבל את הדוח לא צריך אפילו לקרוא טבלאות בשביל לראות את המגמות.

החיסרון: אם הכלי שלכם לא תומך בחיבור אל כלים חיצונים (אולי הגיע הזמן להחליף אותו…)

או שהתבניות שלו מאוד בסיסיות, עשוי להיווצר פורמט לא אחיד שיקשה על הלקוח לקרוא את הדוח.

2. נרמול של כל הנתונים בגרפים וטבלאות אקסל, תוך כד שאתם מוציאים החוצה כל מיני חלקים שאין בהם מספרים בעלי משמעות והם סתם נראים רע.

זה יכול להיות רעיון לא רע בתנאי שאתם בטוחים שלא טעיתם באיזושהי נוסחה או שם של שדה באקסל…

היתרון: אחידות גבוהה

חיסרון: הרבה עבודה, גם אם יש לכם תבנית של גיליון

עוד דברים שחשובים שיהיו בדוח

דיברנו כבר על הדברים העיקריים שחשוב שיהיה בדוח, אבל מומלץ להוסיף גם כל מיני "אקסטרות" שיעידו על כך שבאמת עשיתם משהו החודש ולא לקחתם סתם רייטינר.

הלקוח שלכם הוא אולי לא גאון SEO, אבל יש כמה דברים שהוא מצפה אולי לראות בדוח בנוסף:

1. כמה תוכן הוספתם לאתר. לפעמים הנמען של הדוח הוא לא בהכרח אחראי התוכן ולכן חשוב שכל דף חדש או כזה ששופץ יהיה מפורט בדוח ביחד עם מילות המפתח שלו.

2. כמה קישורים קיבלתם ומאיזה מקורות – אם אתם באמת סומכים על עצמכם (שאלה רטורית…), פרטו גם מאיפה הקישור יוצא ולאן הוא נכנס. זה לא שכולנו קדושים ועושים רק קישורים שנראים סופר טבעיים, אבל עדיף שהלקוח לא יחשוב שיש לכם מה להסתיר.

3. תיקונים ושיפוצים ברמת ה-On Page – חשוב בעיקר לאתרים חדשים או כאלו שעוברים שינויים מסיבים, אם חס וחלילה יקרא משהו פתאומי מבחינת תשתית לאתר, אתם כנראה תדעו (ועדיף שתדעו) על זה לפני הדוח הבא…

4. תמונת מצב כללית: מהו המצב של האתר לעומת החודשים הקודמים, האם אתם עומדים ביעדים שהצבתם יחד עם הלקוח ומה יכולים להיות ההסברים לנתונים האלו.

אז איך בדיוק עושים את כל זה בשתי דקות? התשובה פשוטה: ברגע שאתם מתעדים כל פעולה שאתם עושים בזמן אמת,

בצורה מסודרת ולא מחכים לסוף החודש, כל שאתם צריכים לעשות זה העתק הדבק – או סקריפט שיודע לקחת את הנתונים אוטומטית ולהעתיק אותם למקום בו ללקוח יש גישה (למשל, אקסלים של גוגל דרייב).

כמו שאומרים, קשה באימונים, קל בקרב: אם תבנו לכם מערכת מסודרת לבניית דוחות, לא תצטרכו יותר לשבור את הראש בכל יום שבו אתם מוציאים דוח ללקוח אחרת.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו