052-9095200

קידום אתרים – מה צריך לדעת כדי לקדם בהצלחה?

בשנים האחרונות פנו אלי לא מעט אנשים בשאלה פשוטה: מה צריך לדעת כדי להיות מקדם אתרים?

ברור לכולנו שבעידן שבו יותר ויותר עסקים עוברים לפעילות באונליין, השאלה הזאת מקבלת משנה חשיבות.

לכן, חשבתי שנכון יהיה אם אסכם כמה מן התובנות שלי לגבי עולם קידום האתרים, ובפרט איך ניגשים לעולם הזה בלי ידע מקדים, אבל עם רצון אמיתי ללמוד. בואו נתחיל.

קידום אתרים - מה צריך לדעת?

1. להכיר את הפעילות הבסיסית של מנועי החיפוש

כל מי שהולך לבצע קידום אתרים צריך בראש ובראשונה להכיר, גם אם באופן בסיסי, את אופן הפעילות של מנועי החיפוש: מהיכן שולף מנוע החיפוש את תוצאות החיפוש, כיצד הוא סורק אתרים, מהי פעולת אינדוקס, מהם זחלנים, מהו תקציב זחילה, כיצד מבצעים לתקציב הזה אופטימיזציה בסיסית, כיצד מאותתים למנוע החיפוש שלא מעוניינים שהזחלנים שלו יבואו לבקר בעמודים מסוימים, ומדוע עושים זאת ועוד ועוד.

עוד על איך גוגל עובד בוידאו הבא:

2. לדעת לנתח את פעילות המתחרים

כאשר מקדם אתרים ניגש לעבודה, הוא לא יכול לבצע אותה בצורה אופטימלית, אם הוא לא מכיר היטב את סביבת התחרות.

מקדם אתרים צריך להבין את הביזנס, את היתרון היחסי של העסק שהוא הולך לקדם אל מול העסקים המתחרים, את מצב האופטימיזציה של עמודי האתר שלו אל מול האתרים המתחרים, לנתח את איכות פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר, וגם את המערך השלם שאמור לתמוך בלידים שיגיעו מן האתר: האם העסק ערוך מבחינת התשתיות, האנשים, המערכות והצעת הערך, להתמודד עם פעילות המתחרים.

עוד על מחקר מתחרים:

3. להבין האם אפשר להשיג תוצאות, מתי ובאיזה תקציב

האמירה הנפוצה ביותר של מקדם אתרים הגון צריכה להיות: בתקציב הנתון שאתה מוכן להקצות לטובת תהליך הקידום, לא תוכל להשיג תוצאות איכותיות, שתהפוכנה את התהליך למשתלם.

מקדם אתרים טוב צריך להכיר את הנישה שאותה הוא הולך לקדם, ולהעריך כמה זמן ייקח לו לייצר תוצאות משביעות רצון עבור הלקוח כנגד התקציב הנתון (למידע נוסף על מחירים של קידם אתרים).

בתוך ההערכה הזאת, צריך מקדם האתרים לשקלל את אוסף הנתונים אודות פעילות הקידום של המתחרים, ולקחת בחשבון עדכונים אפשריים לאלגוריתם החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים.

מקדם אתרים טוב צריך להבין מהו התקציב המינימלי, שמתחתיו פעילות הקידום פשוט לא תהיה אפקטיבית.

בתחומים מסויימים, במיוחד אלו רוויי התחרות, קידום אתרים בתקציב נמוך הוא פשוט לא ריאלי, בין היתר שום שבאמצעות תקציב כזה לא ניתן יהיה לבנות פרופיל קישורים שיצליח להתמודד עם האתרים המתחרים, לבצע אופטימיזציה על עמודי אתר רבים ומגוונים, לייצר תוכן איכותי בכמות גדולה, ולבצע את השיפורים הטכניים הדרושים כדי לקדם את האתר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

עוד על מחירי קידום אתרים:

4. להכיר עדכוני אלגוריתמים ולהבין את המגמה

מי שמתכוון לעסוק בקידום אתרים, צריך להכיר קצת היסטוריה, להבין מהן הפעולות אותן נהגו לבצע מקדמי אתרים בעבר, אילו מהן אינן רלוונטיות היום לתהליך הקידום, ועל אילו מהן אפשר אפילו לספוג עונש ידני ממנוע החיפוש הגדול בעולם.

בשנים האחרונות גוגל עדכנה לא פעם את אלגוריתם החיפוש שלה, ושילבה בו אלמנטים שונים כמו למידת מכונה, התייחסות שונה לעולם המובייל, התמודדות עם קישורי ספאם, התחקות אחר טכניקות למיסוך פעילות של בעלי אתרים הפועלים בניגוד להנחיות גוגל ועוד.

מי שמתכוון ברצינות ללמוד על עולם קידום האתרים ורוצה להימנע מטעויות שיעלו לו בזמן יקר ומשאבים רבים, צריך להכיר את עולם התוכן הזה.

5. לדעת לבחור אסטרטגיית קידום

ישנן דרכים שונות ומגוונות לקידום אתרים, ושני מקדמים שונים יכולים לנקוט בגישות שונות לגמרי בהקשר הזה, ולהשיג תוצאות דומות. אין דרך אחת נכונה, ומסלולים שונים יכולים להביא את בעל האתר אל היעד.

החכמה היא לייצר אסטרטגיית קידום מותאמת לאתר שאותו רוצים לקדם, לדבוק בה, לנטר את הביצועים של הפעולות הנגזרות ממנה, ולשפר באופן מתמיד את דרך ההתנהלות לצורך השגת תוצאות מעולות.

הסבר מעשי על כך תמצאו כאן:

6. להכיר כלים טכנולוגיים המיועדים למקדמי אתרים

עולם קידום האתרים עשיר בכלים רבים ומגוונים המשמשים את מקדמי האתרים במשימות שונות: מחקר מילות מפתח, בניית קישורים, מציאת הזדמנויות, ניתוח תכנים, מציאת תוכן כפול, ביצוע ביקורת על האתר ועוד ועוד.

מי שמעוניין להתמקצע בעולם קידום האתרים צריך להבין היטב את הכלים האלו, לעשות בהם שימוש תדיר, ולהכיר את היתרונות והחסרונות בהם.

בוידאו הבא אני מדבר על כמה כלים חינמיים לקידום אתרים:

7. לדעת לבצע מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכל תהליך קידום אתרים.

מחקר מעמיק של מילות מפתח צריך לאתר את מילות המפתח הפופולריות והפופולריות פחות בהן עושים שימוש מקדמי אתרים, להבין את רמת התחרות עליהן, להבין עד כמה הן מכילות כוונת רכישה מאחוריהן, או לחלופין עד כמה הן מעידות על רצון לגשש ולחפש מידע בשלב ראשוני, לאתר כל העת מילים חדשות ועוד.

8. לייצר תוכן איכותי

בסופו של דבר, תוכן זהו אחד האלמנטים המרכזיים של עולם קידום האתרים.

תוכן איכותי הוא תוכן שמניע גולשים לפעולה, שמאפשר להם לקבל ערך אמיתי, ומייצר אינטרקציה איכותית של הגולשים באתר.

אגב, תוכן איכותי לא חייב להיות מאמר מעמיק ועמוס בנוסחאות ודוגמאות. תוכן איכותי הוא זה שעונה בצורה הטובה ביותר על כוונת החיפוש של הגולש.

צריכים רעיונות ליצירת תוכן? מוזמנים לצפות בוידאו הבא:

9. להתמקד בפעולות שמייצרות ערך גדול בראיית עלות תועלת

בסופו של יום, ישנן אינסוף של פעולות שתוכלו לבצע כדי לקדם את האתר.

חלקן יעלו לכם לא מעט כסף, אחרות תצרוכנה לא מעט זמן, תהיינה גם פעולות שתדרושנה את הקשב והידע הייחודי שלכם וגם פעולות טכניות פשוטות שתוכלו לייצא למיקור חוץ.

בכל מקרה, מבין אוסף כל הפעולות האלו, כדאי יהיה לכם להתמקד דווקא בפעולות שמייצרות לכם את הערך הגדול ביותר אל מול ההשקעה. הפעולות האלו, כמובן, יכולות להשתנות מאתר לאתר ומפרויקט לפרויקט.

בוידאו הבא אני מדבר על מספר פעולות קטנות שיכולות להביא לאפקט משמעותי בקידום אתרים:

10. לבצע אופטימיזציה כמו שצריך-

מי שרוצה לעסוק בקידום אתרים חייב ללמוד כיצד להתאים את עמודי האתר השונים לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש: לייצר כותרות מטא (טייטלים) ותיאורי מטא מתאימים, לשלב מילות מפתח במקומות החשובים באתר, לבנות היררכיה נכונה לאתר, לעשות שימוש בקישורים פנימיים, להקפיד על היררכית תגיות נכונה באתר ועוד.

11. להצליח לבצע שיתופי פעולה

בעולם קידום האתרים, קשה עד בלתי אפשרי להצליח לבד בלי שיתופי פעולה איכותיים. שיתופי פעולה יכולים לבוא לידי ביטוי בהחלפה של קישורים, בבניה שלהם, בפרסום מאמרי אורח, בגיבוי אנושי לפרוייקטי אופטימיזציה ובעוד לא מעט דרכים נוספות.

12. להבין ולפתור בעיות טכניות של אינדוקס, מהירות אתר וכו'

מקדם אתרים טוב הוא גם כזה שמתמצא בידע הטכני הדרוש לקידום אתרים: שיפור זמני הטעינה של עמודי האתר, קונפיגורציה נכונה של שירותי האחסון והתקנות תעודת SSL באתר, פתירת בעיות אינדוקס וכיסוי במנועי החיפוש, ועוד.

13. לדעת לבנות קישורים

מקדם אתרים טוב מזהה אוסף של הזדמנויות לבניית פרופיל קישורים. הוא עושה זאת באמצעות התקשרות מול הספקים של העסק שהוא מקדם, בהתקשרות מול הלקוחות, בהתקשרות מול קולגות, במציאת קישורים שבורים בנישה ועוד ועוד.

מקדם אתרים תותח יודע גם היכן כדאי לרכוש קישורים, מהם המחירים הטובים בשוק עבור אותו קישור, ומהיכן לא כדאי יהיה לרכוש את אותו קישור. מקדם אתרים טוב יודע להקים אתרי תמיכה, לתחזק אותם, ולשדר שמדובר באתרי לקוח לכל דבר ועניין.

14. לחבר לשאר המערכים בעסק

מקדם אתרים טוב לא פועל בחלל ריק.

מי שמתמצא בקידום אתרים יודע שגם תהליך הקידום הטוב, המוצלח והאפקטיבי ביותר, לא יחזיק לאורך זמן, אם השירות שיקבל הלקוח בקצה יהיה לא טוב. אם העסק לא יהיה זמין בערוצים הנכונים. עם האחריות על המוצר לא תסופק. כדי לגרום לתהליך קידום אתרים להיות מוצלח, צריך מקדם אתרים לדעת לתזמר את כלל המערכים בעסק לפעילות שמדברת בשפה אחת.

15. להמתין בסבלנות

והדרישה שהיא אולי החשובה ביותר בתחום הזה של קידום אתרים, היא פשוט להצליח ולהמתין בסבלנות…

לעיתים, פרויקט קידום אתרים, שהכל נעשה בו נכון, יכול לצבור תאוצה ביום אחד, כאילו משום מקום. למנוע החיפוש דרוש לעיתים זמן, כדי לדעת להעריך ולשקלל את האיכות של עמודי אתר לצורך דירוגם במנוע החיפוש.

רוצים לדעת עוד? היכנסו למדריך שלי על קידום אתרים.

בהצלחה 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו