ClickCease

052-9095200

תוכן איכותי: איך נדע מה זה מספיק איכותי בשביל גוגל והגולשים שלנו?

תמיד מדברים איתנו על תוכן איכותי לגוגל. אבל איך בדיוק מגדירים תוכן איכותי?

תוכן איכותי: איך נדע מה זה מספיק איכותי בשביל גוגל והגולשים שלנו?

פעם חשבנו שתוכן איכותי הוא תוכן שגם כולל את מילות המפתח שאנחנו צריכים וגם כתוב בצורה טובה ונותן ערך לגולש.

אבל בשנים האחרונות יש יותר ויותר עדכונים שעוסקים ברלוונטיות של התוכן והקשר שלו לשאילתה של הגולש.

דיברתי על זה קצת בפוסט על מציאת מילות מפתח עם כוונת רכישה, אבל אני אסביר שוב את העיקרון: 

כאשר המשתמש מקליד מילות מפתח, הוא בדרך כלל משתמש במילים שמהן אפשר להבין מה בדיוק הוא רוצה למצוא.

Ahrefs, כלי ה-SEO האהוב עליי, מחלקים את המילים האלו לארבע קטגוריות שיש לקחת בחשבון כאשר מבצעים מחקר מילות מפתח.

חיפושי מידע:

  • איך
  • מה
  • מי
  • איפה
  • למה
  • מדריך ל…
  • רעיונות / טיפים ל
  • לימוד
  • דוגמאות

ניווט  (מילות מפתח בהן הגולש יודע לאן הוא רוצה להגיע)

  • שמות מותגים 
  • שמות מוצרים
  • כתובות של שירותים
  • שמות וכתובות אתרים

חיפוש מידע מסחרי:

  • הכי טוב
  • מומלץ
  • סקירה / ביקורת
  • מאפייני מוצר 
  • השוואה

כוונת רכישה ברורה

  • קנייה / לקנות 
  • קופון
  • הזמנה / רכישה
  • שם של חנות מקומית
  • בזול
  • מחיר

בכל קטגוריה יש עוד הרבה מאוד מילים, אבל אלו הן העיקריות.

רוצים לדעת עוד על שימוש ב-Ahrefs? צפו בסרטון הבא:

ולמה מילות המפתח האלו הן סופר חשובות?

אם נדע מהי הכוונה של הגולש במילת המפתח הספציפית שאנחנו מקדמים נוכל להתאים לו את התוכן הכי רלוונטי בעבורו ויהיה סיכוי גבוה יהיו שהוא יתמקם במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אבל…

הכוונה של הגולש היא לא תמיד כל כך ברורה, במיוחד עבור שאילתות שבהן אין את המילים המנחות.

גם אם ניקח את הביטוי "קידום אתרים", אנחנו לא יודעים אם הגולש מחפש חברה לקידום אתרים או מדריכים על קידום אתרים.

אחת הדרכים להתגבר על הקושי שבהבנת מילות מפתח כלליות היא ליצור תוכן כמה שיותר מגוון באותו העמוד.

לדוגמה, בעמוד הראשי שלי יש הסבר על קידום אתרים, אבל גם על שירותים של קידום אתרים.

ללמוד מהמתחרים

הדרך הכי טובה (לדעתי) להבין מה גוגל נוטה להציג עבור כל מילת מפתח היא לבדוק את העמוד הראשון ולראות אילו תוצאות הוא כולל.

ברמת הדף כמובן ולא האתר.

יש לכלול גם את התוצאות העשירות כגון וידאו, תמונות, שאלות ותשובות וכו'.

לפעמיים נגלה שגוגל מעדיף תוכן ויזואלי ואז גם טקסט טוב מאוד לא בהכרח יהיה ממוקם מספיק גבוה (במיוחד כשגוגל נוטה לאחרונה לדחוף תוצאות עשירות כלפי מעלה).

דוגמה פשוטה מאוד היא "קורונה".

נכון לכתיבת שורות אלו (מרץ 2020, לאלו מכם שיראו את המאמר הזה בעתיד) כל התוצאות עוסקות בנגיף ואין אפילו תוצאה אחת שעוסקת בבירה… זהו מקרה צפוי מאוד, אבל ברוב המקרים הדברים אינם כה ברורים.

לכן צריך לעצור שנייה ולחשוב מהו המכנה המשותף בין כל התוצאות או רובן.

 לדוגמה, אם אנחנו מחפשים "מאזדה 3", נראה שיש לנו את האתר של היבואן, כמה אתרים של סקירת רכבים ואת אתר יד 2.

למעלה יש לנו סרטונים ולמטה יש לנו תמונות. 

אז מה בדיוק הגולש מחפש? כמו שאמרתי, זה לא תמיד ברור.

במקרה הזה אנחנו יכולים לחפור קצת עמוק יותר ולפעמיים גם לשחק עם מילות המפתח.

הרבה פעמיים ההשלמות האוטומטיות יכולות לתת לנו מושג לגבי מה שרוב הגולשים מעוניינים למצוא.

אם נסתכל על "מאזדה 3" בהשלמות האוטומטיות נוכל לראות כל מיני שנתונים שונים שהמוקדם יותר מבניהם הוא 2008.

אנחנו יכולים להעריך שמה שמעניין את הגולש אלו הם בעיקר רכבים יד שנייה.

גם אם אנחנו לא יכולים להיות בטוחים בזה, שילוב של המילים האלו יכול לעזור לנו להתברג על כמה ביטויים יחד.

במקרה הזה התוכן שהייתי בוחר להתמקד בו הוא ריכוז של כמה שנתונים עם ההבדלים ביניהם ומחירונים.

התוכן הזה יכול להתאים גם למגוון גדול מאוד של אתרים: אתרים שמוכרים לידים, אתרים של סוכנויות ליסינג ואתרי סקירת רכב.

מהי האיכות של המתחרים?

מן הסתם האיכות של התוכן עצמו היא עדיין סופר חשובה. כמה פעמיים יצא לכם לבדוק מתחרים ולראות שהם מופיעים במקום גבוה אף על פי שהתוכן שלהם דל?

בעולם מושלם כל אתר היה מדורג רק לפי האיכות והרלוונטיות של התוכן למשתמש, אבל יש עדיין המון שיטות שמאפשרות גם לאתרים דלים מאוד או עם פרסום אגרסיבי (כל מיני חלונות צ'אט ו-Popups בגודל של בית) להתברג במקומות גבוהים. 

בהנחה שהם מתבססים לא מעט על קישורים ואין באתרים האלו באמת משהו יוצא דופן, צריך להבין איך אפשר לתת להם נוק-אאוט מבחינת התוכן (טקסט או מדיה). 

איך עושים את זה?

עברו על חמשת האתרים הבולטים שחוזרים עבור מילות המפתח העיקריות שלכם (בדרך כלל תראו את אותם אתרים שוב ושוב).

ועשו להם את "מבחן נקודות החולשה". אילו נקודות בתוכן שלהם חלשות ואיך אתם יכולים לנצל זאת לטובתכם.

הנה כל הנקודות העיקריות:

1. רמת תוכן לא אחידה

מה רואים: אתרים שעברו כמה ידיים או כמה מקדמים נוטים להיות בנויים מעמודים באיכות תוכן שונות.

הרבה פעמיים רואים שילוב של תוכן עשיר ותוכן דל באותו האתר.

איך משפרים: גוגל כבר רמזה כמה וכמה פעמיים שכדי להעריך את האיכות הכוללת של האתר היא עשויה להביא בחשבון גם "עשבים שוטים".

במילים אחרות, עמודים באיכות נמוכה יכולים לפגוע גם בעמודים באיכות גבוהה.

לפעמים הכי נוח לגזום את העשבים האלו (למחוק את העמודים), במיוחד אם הם גם ככה לא מדורגים על שום דבר.

במקרים אחרים אפשר לאחד כמה עמודים דלים לעמוד אחד עבה יותר.

אני קורא להם – עמודי זבל. דיברתי על הנושא החשוב הזה כמה וכמה פעמים פה בבלוג.

אם בא לכם קצת להתעמק בזה (כדאי…), צפו בסרטון הבא:

2. עמודים ממוקדים מדי

מה רואים: עמודים ממוקדים מדי במילות מפתח עם תוכן דל או כזה שחוזר על עצמו.

איך לשפר? במקום לבנות עמוד נפרד לכל זנב ארוך, עדיף לקחת כמה מילים של זנב ארוך ולהקדיש לכל אחת מהן פסקה משלה.

לדוגמה, סוגים שונים של מלכודות עכברים.

זה כבר יכול להפוך דף של 300-200 מילים לדף של 600 פלוס ולהעלות את הרלוונטיות שלו.

יש הרבה עדויות לכך שגוגל מחפש עומק בתוכן, כלומר, שהעמוד יקיף אותו מכמה זוויות שונות.

3. מידע מובנה (סכמה / Schema)

מה רואים: מידע מובנה שלא עונה על הכללים המנחים של גוגל או שהפורמט שלו לא נכון

איך לשפר?  לאחרונה גוגל הקשיחה את ההנחיות שלה לגבי כמה סוגי מידע מובנה כמו למשל סקירות (Reviews) ושאלות נפוצות (FAQ)

באופן כללי, הכללים המנחים של גוגל לסוגי תוכן (לא רק שאלות ותשובות) יכולים לתת לכם מושג בנוגע למה בדיוק גוגל מחפשת וככל שתהיו מעודכנים יותר לעומת המתחרים שלכם בקטע הזה, כך הסיכוי שלכם לעקוף אותם יגדל.

עם זאת, יש לשים לב שסימון או אי סימון של התוכן בפורמט עשיר אין השפעה על הדירוגים, אלא רק על האופן שבו התוצאה תוצג (לדוגמה, עם או בלי כוכבים).

מה זה סכמה, אתם שואלים? כאן אני מסביר:

4. עדכניות המידע

מה רואים: המון פוסטים ועמודים נשארים לא מעודכנים והמידע שבהם לא רלוונטי במקרה הטוב או מטעה במקרה הרע (כמו עמוד שמתייחס לחוק שהשתנה).

איך לשפר? דאגו שכל התכנים באתר שלכם יהיו מעודכנים וציינו בתחילת הדף את התאריך העדכני.

למאמר כמידע מובנה יש בין היתר שדה בשם dateModified שבו אתם יכולים לציין את תאריך העדכון האחרון.

אם כבר כתבתם על הנושא בעבר שאלו את עצמכם אם שווה לכתוב עליו מחדש, או שיותר אפקטיבי לכתוב פוסט חדש.

לפעמיים המידע בפוסט הישן כל כך לא רלוונטי עד שפשוט עדיף לאחסן אותו בארכיון ולצרף הערה כי קיים מידע מעודכן יותר.

5. שימוש במאגרי תמונות ומדיה לא מקוריים

מה רואים: שימוש בתמונות "צ'יפ" ממאגרים שכל אחד משתמש בהם.

איך לשפר? הוספה של סרטונים ותמונות מקוריות. במקרה של תמונות תגי ALT עשויים להוסיף רלוונטיות לתוכן של העמוד.

במקרה של סרטונים בדרך כלל עדיף להעלות אותם ישירות לערוץ ממותג ביוטיוב עם הלוגו שלכם וקישור לאתר בתיאור של כל סרטון.

דרך אגב – אחלה מאגרי תמונות תמצאו כאן.

7. תוכן שאיננו סמכותי מספיק

מה רואים: אין סמכותיות לתוכן, במיוחד בנושאים שעוסקים בכסף ובבריאות.

כשגולש קורא נתונים בתוכן הוא לא יודע מאיפה השגתם את המידע.

לפעמיים אין גם קרדיט לכותב המאמר.

איך לשפר? אל תתקמצנו על קישורים יוצאים (וגם על קישורים פנימיים), ככל שהמידע נחשב ליותר מבוסס, כך הוא גם עשוי להיחשב ליותר איכותי מבחינת גוגל.

למשל, אם אתם כותבים שהמנייה של חברה מסוימת עלתה בין 2019 ל-2020, שווה להטמיע או להוסיף גרף שמראה זאת.

תמיד ציינו את שם הכותב ובמידת הצורך גם ביוגרפיה קצרה שלו.

8. תדירות פרסום התוכן

מה רואים: האתר לא מתעדכן לעיתים קרובות מספיק או שאין אינדיקציה לעדכונים האחרונים.

הפתרון: עדכנו את האתר לעיתים קרובות בציון התאריכים הרלוונטיים.

גם אם אין לכם בלוג, עדכנו מוצרים בעמוד הבית או כתבו עמוד עם עדכונים קצרים.

לגוגל חשוב לראות שאתרים מתעדכנים וככל שתיצרו יותר עמודים חדשים (ורלוונטיים) כך תוכלו להתברג על יותר מילות מפתח.

רוצים השראה? המדריכים האלו יעזרו לכם:

9. דחיסת מילות מפתח

מה רואים: התוכן באתר דחוס במילות מפתח ובעקבות זאת הופך משעמם ולא קריא.

איך לשפר? חשבו היכן אתם יכולים להשתמש במילות המפתח בצורה הגיונית שלא תיראה נטולת הקשר.

הוא לא תמיד צריך להיות זהה אחד לאחד שמה שמחפשים בגוגל ("ביטוח דירה מחיר" הוא לא ביטוי שנכנס למשפט, "מחיר ביטוח דירה" כן…).

כאמור, לפעמיים קל יותר לחלק את הפסקאות על פי מילות מפתח מאשר לפזר מילה ממוקדת מאוד פעמיים בכל פסקה…

10. בונוס: מחקר עצמאי

מחקר עצמאי הוא פקטור שגוגל הדגישה עוד מימי הפנדה.

אתם לא צריכים להיות מתמטיקאים דגולים או סטטיסטיקאים כדי לעשות את זה.

פשוט הציגו "מקרה מבחן" בצורה פשוטה ועניינית.

הכי פשוט לעשות את זה עם סיפור לקוח בו אתם מספקים כמה שיותר נתונים של לפני ואחרי.

לפי Mantis Research, יש יותר עסקים שמתמקדים בעסקים (B2B) מאשר עסקים שמתמקדים בלקוחות הקצה (B2C) שעושים מחקר עצמאי, אבל הממוצע הכולל הוא 47% ואצל החברות הקטנות הממוצע קטן במיוחד (רק 32%), כך שיש עוד הרבה לאן להתקדם.

אם המתחרים שלכם הם לא אתרים שבודקים אותם בפינצטה, סביר להניח שתמצאו לפחות 3-2 נקודות חולשה שתוכלו להתייחס אליהן אצלכם.

אם יש נקודות חוזק שלא מופיעות אצל אף אחד מן המתחרים, מובן שרצוי מאוד שתשתמשו בהם.

ככל שתעשו את העבודה הזו בצורה יסודית יותר, כך הפער שתפתחו על המתחרים יהיה גדול יותר.

ואם הצפי שהסיגנלים הקשורים באיכות ו-AI ימשיכו להתחזק על חשבון הסיגנלים הישנים כמו קישורים, בטווח הרחוק הפער הזה עוד יגדל. (אף על פי שבגוגל ישראל הכול עדיין לוקח שנים).

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Share on Facebook