052-9095200

איך למצוא מילות מפתח עם כוונת רכישה?

לאט לאט ובלי שנרגיש, גוגל ואפילו פייסבוק הפכו למלכי המידע של הרשת, אנחנו ניגשים אליהם כל פעם שאנחנו צריכים לחפש מידע או עצה, והחזון של השתיים האלו הוא שבסופו של דבר לא נצטרך לעזוב אותן או לגלוש לאתרים אחרים כל עוד נסכים לצפות בעוד ועוד פרסומות.

איך למצוא מילות מפתח עם כוונת רכישה?

המצב הזה מציב אתרים רבים שמתבססים על הגשת מידע חדשותי לציבור בבעיה גדולה:

מצד אחד קשה יותר ויותר להרוויח ממודעות (עוד על ניהול קמפיינים) בלי להצטרף לרשת של פייסבוק או גוגל (בגדול, מודל PPC), שם השליטה באיכות וסוג המפרסמים לא אופטימלית (שלא לדבר על כך שיש דברים שפשוט אסור לפרסם).

מצד שני, יש מעט מאוד אתרים שהגולשים שלהם מסכימים לשלם כדי לקבל גישה אל התכנים הנעולים שלהם.

יוצא מכל זה שכיום מרבית האתרים ברשת התמסחרו.

כמעט כל אתר כיום הופך לכל הפחות לחנות מרצ'נדייז וגם אנשים שמעולם לא חשבו להפוך את הידע שלהם לכסף החלו לייצר קורסים וספרים וירטואליים בכמות שלא הייתה מביישת גם הוצאת ספרים קטנה.

למה כל זה חשוב לקידום אתרים?

בימים הרחוקים של גוגל ורוב מנועי החיפוש למעשה, למנועי החיפוש עצמם לא תמיד היה ברור מהי הכוונה של הגולש כשהוא מקליד שאילתה מסוימת.

מקדמי אתרים רבים ניצלו זאת לצורך מילוי של אתרים מסחריים במאמרי מידע.

המאמרים האלו בדרך כלל לא היו איכותיים במיוחד, ובכל זאת הם הצליחו למשוך כמות יפה של גולשים שלפחות לחלקם הייתה כוונת רכישה.

ככל שדרישות האיכות של גוגל עלו, כך היה נראה שכולם מרוויחים וגוגל מצליח לברור בין כל הררי האתרים ברשת ולבחור את אלו האיכותיים ביותר.

הבעיה הייתה שבשלב זה גוגל עדיין לא היה חכם מספיק כדי להבין את כוונת המשתמש (מדובר פחות או יותר על התקופה שלאחר עדכון פנדה).

לפיכך, גולשים רבים עדיין הגיעו לאתרים שלא ענו על הצורך הספציפי שלהם או שהם הגיעו לעמודים שכל המטרה שלהם הייתה לכוון אותם לעמודי רכישה.

חברת גוגל הבינה את זה כבר לפני כמה שנים טובות והחלה לפתח שני אלגוריתמים מתקדמים שמבוססים על אינטליגנציה מלאכותית והשתלבו כחלק אינטגרלי באלגוריתמים הקיימים.

השניים הכי ידועים הם Rankbrain ו-BERT (שכיום פעיל כמעט בכל השפות, כולל עברית). 

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בלי להיכנס ליותר מדי הסברים טכניים, שני האלגוריתמים האלו מאפשרים לגוגל לזהות שפה טבעית וקשרים בין מילים, ומכאן קל לו הרבה יותר לקשר בין מילת המפתח לבין הכוונה של הגולש ולמצוא בעבורו את העמוד שעונה בצורה הכי טובה על הדרישה הזו.

אם פעם היינו מדברים על "ציון רלוונטיות" פשוט בהקשר התאמה פשוטה, היום אנחנו למעשה מדברים על "ציון רלוונטיות" ברמה הרבה יותר מתוחכמת. 

עכשיו בואו נעשה 1+1

אם גוגל יודע לזהות מילות מפתח שיש בהן כוונת רכישה ומרבית האתרים ברשת הפכו לאתרים מסחריים שחייבים למכור כדי לשרוד, מקדם אתרים שרוצה להצליח גם עכשיו צריך לדעת לזהות מילות מפתח עם כוונת רכישה ולהתאים להם את תוכן האתר עוד בשלב מחקר מילות המפתח הראשוני.

האם זה אומר שלא שווה לקדם מילות מפתח אחרות?

לא בהכרח, כבר כתבתי מדריך כללי על זיהוי כוונת המשתמש ובו עצות בנוגע למה שאפשר לעשות אם העמודים באתר שלכם לא מתאימים לכוונת המשתמש.

לכן, אין פסול בכתיבת עמוד אינפורמטיבי גם באתר מסחרי על מנת לתפוס גולשים שאולי אפשר לשכנע אותם לרכוש בעתיד.

עם זאת, העמודים האלו חייבים להיות בהקשר הנכון.

למשל, אין טעם לכתוב על "עיצוב סלון כפרי" אם אתם מתמחים בעיצוב אורבני עדכני.

יש כאלו שיעשו זאת לשם החלפת קישורים, אבל אני לא ממליץ על זה. 

כמו כן, נסו לשלב גם בדפים האלו אלמנטים מסחריים או שיווקיים.

מחקר מילות מפתח למילים עם כוונת רכישה

לפני שנתחיל, אני אזכיר שבגדול יש ארבעה סוגים של חיפושים כיום ברשת:

  • חיפושים אינפורמטיביים (מתי יוצא חג פורים השנה?)
  • חיפוש מותג או שירות ספציפי (רשימת הטפסים של ביטוח לאומי)
  • חיפושים לפני קנייה כדי לברר מידע (איזה לפטופ הכי משתלם היום לסטודנטים?)
  • חיפושים המעידים על כוונת רכישה של מוצר או מותג ספציפי (מחשב Lenovo Yoga 530 בזול)

עוד על איך עושים מחקר מילים בסרטון הבא:

מבין כל החיפושים האלו, השניים שמעניינים אותנו הם השניים התחתונים, אבל איך נוכל להבדיל אותם מאחרים?

בדרך כלל, מילות מפתח עם זנב ארוך יכללו ביטויים שיעידו באופן ברור מאוד על כוונת הגולש.

לדוגמה:

  • סובארו יד שנייה
  • סמארטפון בפחות מ-1000 ₪
  • מזון מומלץ לבעלי חיים
  • איפה אפשר לקנות ערכה לתיקון תריסים

נשמע פשוט? לא?

אם יצא לכם כבר לעשות מחקר מילות מפתח בעבר, אתם בוודאי יודעים שרוב הלקוחות רוצים לקדם גם ביטויים קצרים יותר אף על פי שזה שלא תמיד שווה את המאמץ מבחינת רמת הקושי והמשאבים שאותם המקדם צריך להשקיע.

אם זה המצב, כבר לא תמיד ברור מהי הכוונה של הגולש.

למרבה המזל, הרבה פעמיים אפשר להיעזר בדפי התוצאות כדי להבין מה בדיוק גוגל "חושב" על מילת המפתח (יש כמובן עוד דרכים שאליהן אגיע בהמשך). 

מציאת כוונת המשתמש דרך סקירה של התוצאות בגוגל

ניקח לדוגמה את הביטוי "ביטקוין".

בהנחה שאנחנו רוצים להציע שירות של מסחר לביטקוין.

חיפוש זה, נכון לכתיבת שורות אלו, מחזיר כמה תוצאות מעניינות: התוצאה הראשונה שחוזרת היא מידע על הביטקוין מויקיפדיה, לאחר מכן יש כמה אתרים שמחזירים את השער היציג של הביטקוין, שני אתרים אחרים שבהם אפשר למכור ולקנות ביטקוין.

לבסוף יש כתבה שסוקרת את המגמות האחרונות של תנודות המטבע מכלכליסט.

גם אם נוציא מהמשוואה הזו את העובדה שהתוצאות כאן הן לא באמת טבעיות ויש מקדמי אתרים שבוחשים בקלחת 😉, בסך הכול זה אולי לא הביטוי הכי טוב שכדאי לנו לבחור למרות שיש לו נפח חיפוש גבוה יחסית.

במקום זאת, נעדיף להתרכז בביטויים שמראים על כוונת רכישה ברורה כמו "רכישת ביטקוין" או "איפה קונים ביטקוין".

ניקח דוגמה אחרת, "מצלמה דיגיטלית" – בדוגמה הזו נוכל לראות שרוב תוצאות החיפוש הן תוצאות מסחריות והאתרים שחוזרים הם חנויות וירטואליות, אתרים להשוואת מחירים.

אתר אחד נראה במבט ראשון כמו אתר מידע, אבל מסתבר שגם הוא אתר מסחרי.

למעשה, האתר היחיד שמחזיר מידע על מצלמה דיגיטלית הוא "ויקיפדיה". 

לכן, בסיכומו של דבר, אם היינו רוצים לקחת כפרויקט קידום של הביטוי הזה והיו לנו מספיק משאבים, יכול להיות שהיה משתלם לנו לבחור במילת המפתח הזו ולא רק במילות מפתח שיש בהן כוונת רכישה ברורה.

מציאת כוונת המשתמש דרך החיפושים הפופולאריים

בדרך כלל כשאנחנו מתחילים להקליד מילה מסוימת בגוגל, נקבל קודם כול ביטוי עם מעט מילים ולאחר מכן מילים עם זנבות ארוכים יותר ויותר.

אם החיפושים הקשורים האלו מעידים על כוונת רכישה, סביר להניח שגם לביטוי המרכזי יש קשר חזק אליה. 

לדוגמה, אם אנחנו מעוניינים למכור גורים של כלב דלמטי ונקליד "כלב דלמטי" בגוגל, נראה שיש לנו הרבה שאילתות שלא מעידות על כוונת רכישה או מעידות על רצון לאמץ כזה (ולא לקנות).

לעומת זאת אם נקליד ביטוי ארוך יותר כמו "גור דלמטי", נראה שכמעט כל הזנבות הארוכים בהמשך מעידים על כוונת רכישה.

הדבר נכון גם לגבי "חיפושים קשורים". 

אבל הדרך הכי פשוטה למצוא את המילים האלו היא כמובן דרך כלי חיפוש שמחזירים זנבות ארוכים ונפחי חיפוש מדויקים יחסית.

זוהי גם הדרך שבה רצוי לערוך את מחקר מילות המפתח השלם, בו נתמקד גם במילים שיש להן כוונת רכישה ברורה.

מציאת כוונת המשתמש דרך סוגי התוצאות בגוגל

עוד דרך לבדוק האם כוונת המשתמש היא מסחרית היא להסתכל בסוגי התוצאות שגוגל מחזיר.

אלו סוגי התוצאות העיקריים כיום:

  • מידע מקוצר מתוך האתר (Featured Snippet), לעיתים מכונה גם "תוצאה אפס": יכול להופיע בצורת רשימה, פסקה או טבלה
  • הורדות של אפליקציות
  • תמונות וקטעי ווידאו
  • פאנל הידע (תיבת המידע הגדולה לצד או מעל התוצאות)
  • תוצאות חדשותיות (מגוגל ניוז)
  • חיפושים קשורים ו – "אנשים שואלים גם"
  • חיפושים מקומיים
  • תוצאות שופינג (לא ממומנות)
  • ציוצים מטוויטר (נדיר יחסית)

Getstat ביצעו בדיקה של סוגי התוצאות הכי נפוצים עם כוונות רכישה ברורות.

המסקנות שלהם היו מעניינות למדי:

  • שאילתות לגבי "המוצר הטוב ביותר" היו מזוהות עם תוצאות אפס מסוג רשימות (חזרו לערך ב – 17.5% מן המקרים)
  • השוואות מחירים היו מזוהות עם סרטונים (40%)
  • ביקורות היו מזוהות עם סרטונים (20%) ומידע מקוצר של טבלאות (18%)
  • שאילתות לגבי מחירים או עלות היו מזוהים עם מידע מקוצר הכולל פסקאות (בין 9% ל-18%)
  • שאילתות שמקושרות עם חיפוש של מוצרים משתלמים היו קשורות בקשר חלש יחסית עם מידע מקוצר של רשימות.
  • לשאילתות רכישה היו קשור הדוק עם תוצאות שופינג (82%!)

האם זה אומר שאנחנו יכולים להסתמך על סוגי התוצאות כשאנחנו מסמנים מילים מסוימות כמילים עם כוונת רכישה?

לא בהכרח, אבל זהו יכול להיות חיזוק אם שיטות זיהוי אחרות רמזו על הכיוון הזה.

מעבר לכך, צריך להביא בחשבון שבגוגל ישראל לא כל התוצאות עדיין תופסות נפח משמעותי (במיוחד תוצאות אפס) ולא תמיד תרגום פשוט של המילים באנגלית יהיה אפקטיבי גם לעברית.

רגע, מישהו מוכן לשלם על המילה הזו בכלל?

שיטה נוספת וקצת צפויה פחות למציאת מילות מפתח עם כוונת רכישה היא באמצעות סקירת המודעות שמקושרות למילת המפתח.

PPC הוא מעט חמקמק יותר מכיוון שחלק מהמפרסמים מגבילים את המודעות שלהם לשעות מסוימות או עוצרים קמפיינים ואז מפעילים אותם שוב, אבל יש כלים כדוגמת SEMRush ו-ahrefs שמתמחים גם בגזרה הזו.

לרוב אתם לא צריכים לראות את המודעות עצמן ומספיק לראות את המגמות של המילה הזו כמילה ממומנת.

כן חשוב שתדעו אם יש מתחרים פוטנציאלים בתחום ומי הם מכיוון שרוב הכלים האלו מסתמכים על הדומיינים של המפרסמים כדי לספק מידע תחרותי.

מי שאין לו את הכלים האלו יכול להשתמש גם במתכנן מילות המפתח הקלאסי ולסדר את המילים על פי עלות ללחיצה, אך לא יהיו לכם מדדים אחרים כמו מגמות ברזולוציה גבוהה.

לסיכום

בדרך כלל לא תהיה לנו בעיה לזהות מילות מפתח עם כוונת רכישה באופן אינטואיטיבי, אך במקרים מסוימים נצטרך להשתמש בכמה טקטיקות נוספות כדי לזהות את הכוונה האמיתית של הגולש במטרה לדעת אם יהיה שווה לנו לעשות קידום עבור אתרים עם פן מסחרי. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו