מה סוכנות קידום אתרים צריכה לעשות עבורך, בתכל’ס?

למה בכלל מתכוונים כשאומרים “סוכנות קידום אתרים” והאם יש באמת דבר כזה בארץ?

בשוק הבינלאומי של קידום אתרים מקובל לעיתים לבצע הפרדה בין חברת קידום אתרים (SEO Agency) לבין סוכנות קידום אתרים או סוכנות לשיווק דיגיטלי (SEO / Digital Marketing Agency).

מבחינה מילולית, סוכנות היא גורם מתווך (כמו שסוכן ביטוח מוכר לכם פוליסות של חברות ביטוח מוכרות) אך המינוח הזה רלוונטי בעיקר לחו”ל.

בארץ “סוכנות קידום אתרים” הוא בעיקר מינוח שנועד לשדר יוקרתיות ולפעמיים גם לרמוז על כך שמדובר בחברה גדולה יותר מאשר “סתם חברה”.

בפועל, כמעט כל מקדמי האתרים, בין אם פרילנסרים, חברות או “סוכנויות” משתמשים בשירותיהם של ספקים כדי לבצע חלק מהעבודה שלהם (סוג של מיקור חוץ).

לעיתים אתם כלל לא יודעים עליהם, ולפעמיים אתם פוגשים אותם במהלך העבודה כדי למנוע מצב של טלפון שבור.

סוכניות קידום אתרים - קווים לדמותן ופועלן

דוגמה לגורם חיצוני שאתם בדרך כלל מודעים לקיומו הוא כותב תוכן לאתר

במקרה הזה סוכנות קידום האתרים אחראית גם על כתיבת תכנים לאתר, אבל היא מעדיפה לקשר אתכם ישירות עם כותב התוכן שלה כשמדובר על תכנים מקצועיים (לא תרצו לגלות בעמוד הבית שלכם טקסט סוג ג’).

במקרה זה כותב התוכן בדרך כלל לא יודע כמה אתם משלמים על התוכן והוא גם לא צריך לדעת. מבחינתו סוכנות או חברת הקידום היא זו שמשלמת לו ולה הוא מגיש את החשבון בסוף החודש.

דוגמה לגורם חיצוני שאולי אתם כלל לא מכירים הוא בונה קישורים

בונה קישורים יכול להיות פרילנסר שהתפקיד שלו הוא לחפש אנשים להחליף איתם קישורים (או אפילו לרכוש אותם בכסף, תלוי עד כמה התחום שלכם תחרותי).

לאחר מכן הוא שולח את ההצעות שלו לסוכנות עבורה הוא עובד והיא מאשרת את החלפת הקישורים.

במקרה הזה אתם כלל לא מודעים לחלק הזה בצנרת, ואם כבר, אתם מקבלים את רשימת הקישורים הסופית שהתווספו עבורכם בסוף כל חודש.

בדרך כלל סוכנויות קידום אתרים ירצו לשמור על החיסיון של לפחות חלק מהספקים שלהם.

לפעמיים הן לא רוצות שיחטפו להן אותן עם הצעות מפתות יותר או “יעקפו סמכות”, ולפעמיים הם פשוט נמצאים בקצה השני של העולם וזה לא יוסיף למוניטין שלהם אם ידעו שהם מנסים קצת לחסוך (היום הודי בקצה השני של העולם יכול לעשות עבודה לא פחות טובה מישראלי אם אין בה חלק יותר מדי יצירתי…)

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מה בתכל'ס סוכנויות SEO יעשו עבורכם

מה סוכנות קידום אתרים עושה עבורכם?

בסופו של דבר, חברת קידום, סוכנות קידום או כל גוף אחר שמציג את עצמו כנותן שירותי SEO אמור להביא לאתר שלכם יותר תנועה ויותר לקוחות באמצעות בחירת הביטויים הנכונים וקידום שלהם במעלה תוצאות החיפוש (מעטים מאוד לוחצים על עמוד שני או לוחץ על “עוד תוצאות” במובייל והם פשוט יעדיפו לנסח מחדש את החיפוש שלהם).

לפעמיים לא מדובר רק בקידום נטו, לדוגמה, אם מדובר בניהול מוניטין או בניית מותג בגוגל:

  1. ניהול מוניטין: במידה והמוניטין שלכם נפגע, תרצו שהתוצאות שקשורות לשם של החברה או השם שלכם יחזירו תוצאות בעלות גוון חיובי או לכל הפחות ניטרלי ולא כאלו בעלות גוון שלילי (לדוגמה, פסקי דין או כל מיני פרשות מביכות אחרות) – קראו עוד על ניהול מוניטין ואיך הוא מתבצע.
  2. הגדלת האמינות שלכם וכניסה לערוצים חדשים: לפעמיים לא פחות חשוב לבנות את התדמית של העסק מאשר להגדיל את המכירות. זהו עניין קריטי לעסקים חדשים, ולמעשה דווקא לאלו שאולי עוד לא בנו את המוניטין שלהם ברשת. ראינו את זה טוב מאוד במשבר הקורונה, אז חנויות שלא עברו לאי-קומרס פשוט קרסו (גם אם היו בקטגוריות היוצאות מן הכלל, לא כולם רצו להגיע אליהן).
  3. קידום לוקאלי: חיזוק החשיפה של האתר על גבי המפות של גוגל וצבירת ביקורות חיוביות. הכלים הם דומים למדי לאלו שנציג למטה, אבל סביבת הקידום מעט שונה.
האם קידום אתרים עובד
איך תדעו שקידום האתר שלכם באמת עובד

איך יודעים שהקידום עובד?

פעם היה מקובל שהלקוח היה מבקש להתקדם ב-20 מילות מפתח (או משהו כזה) ואפילו היה משלם פר כמות.

הסיבה היא שהכי קל לתמחר לפי כמויות והלקוח גם מרגיש שהוא מקבל יותר ממישהו שמקדמים עבורו “רק” 10 מילות מפתח…

היום הגישה הזו היא קצת מיושנת בלשון המעטה. מילת מפתח שיש לה 2,000 חיפושים לא בהכרח הופכת אותה למילה ששווה להשקיע בה את כל התקציב שלכם.

יש לכך כמה סיבות:

  1. סיבה אחת היא שהמילה הזו עשויה להיות מאוד תחרותית ולא ברור כמה מתוך 2,000 החיפושים האלו באמת תקבלו.
  2. סיבה שנייה היא שאין בהכרח התאמה בין הגולש הממוצע שמחפש את המילה לבין מה שהאתר שלכם מציע. זה נכון במיוחד למצב בו מתקבלות כל מיני תוצאות בכל מיני פורמטים : תמונות, סרטונים, שאלות ותשובות וכו’.

 

ניקח דוגמה פשוטה: חברת ליסינג רוצה לקדם רכבים של הונדה. היא בוחרת במונח “הונדה CRV”.

אנחנו לא באמת יודעים אם רוב הגולשים מחפשים מידע על הרכב, רוצים לקנות אותו מיד שנייה, או שהם באמת שוקלים לרכוש אותו מליסינג (ואולי הם בכלל מחפשים תמונות).

במקרה הזה מילים שכוללות את המילה “הונדה” ו”ליסינג” יהיו הרבה יותר רלוונטיות (אפילו בלי לציין מודל ספציפי”).

אתם כלקוחות לא תמיד יכולים לדעת מה יביא לכם יותר המרות ולכן היום בהחלט מקובל לדרוש מחברות הקידום להגדיל ראש ולא סתם לפעול לפי איזו נוסחה יבשה להצלחה שמשקללת רק את מספר הכניסות לאתר.

מה סוכנות קידום אתרים לא אמורה לעשות

מה סוכנות קידום אתרים לא אמורה לעשות?

אחרי שהסברתי מה סוכנות או חברת קידום אתרים אמורה לעשות, כדאי לשאול מה היא לא אמורה (או לא חייבת) לעשות?

אופטימיזציה טכנית בסיסית

אז קודם כל, היום יש אמנם חשיבות גדולה מאוד לביצועי האתר, אבל למעט פעולות שקשורות ספציפית ל-SEO כמו למשל שליחת מפת אתר לגוגל, ה”ביצועיסט” של ההמלצות השונות יכול להיות המתכנת, חברת בניית אתרים או אפילו אתם (אם יש לכם ידע טכני מספיק).

לדוגמה:

✔️ התקנת תעודת אבטחה
✔️ מתן הרשאות שונות ברמת ניהול האתר
✔️ התקנת קוד מעקב בסיסי כמו זה של Google Analytics
✔️ אופטימיזציה לקוד עד לרמה מסוימת וכו’

למרות זאת, חשוב לציין שיש הרבה סוכנויות שמספקות את כל השירותים תחת קורת גג אחת או עובדות גם מולכם וגם מול חברת בניית האתרים

אופטימיזציה להמרות מול Onsite Optimization

אופטימיזציה להמרות מול Onsite Optimization

סוכנות הקידום בהחלט יכולה לבצע אופטימיזציה לתכנים באתר, כולל הקמה של עמודים ועריכת עמודים קיימים, שינוי של מבנה האתר עד רמה מסוימת (לדוגמה, בתוך וורדפרס) וכו’.

כל זה מצוין וסופר חשוב, אבל אם האלמנטים השונים באתר לא יושבים מלכתחילה בצורה שמגדילה את ההמרות או שהתבנית של האתר נראית כמו משהו שיצא מתחילת המילניום, גם קידום מצוין שמביא לגידול רב בתנועה האורגנית לא תמיד יעזור.

למרבה הצער, כאן הרבה פעמים מעצבי אתרים או אנשי חווית משתמש אוהבים להתכסח עם מקדמי אתרים: המקדם רוצה דבר אחד והמעצב או איש חווית המשתמש (UI) רוצה דבר אחרי לגמרי (או שהוא סתם מתעצל להתחיל לשנות דברים באתר).

אם זה מעניין אתכם, כתבתי כאן על עיצוב אתרים שגם יתאימו ל-SEO.

לכן, תמיד עדיף לעבוד עם מערכת שאפשר לשלוט באלמנטים העיצוביים שלה באופן חופשי עד גבול מסוים (בלי לפרק את כל המבנה).

אם הגעתם עד כאן, קבלו סרטון שיעזור לכם להבין איך לבחור חברה לקידום אתרים 👇

מה עוד חשוב לבדוק כשעובדים מול סוכנות קידום אתרים?

תמחור 💰

אין מה לעשות, תמחור הוא הדבר הראשון שחושבים עליו. התמחור מורכב מהמון גורמים שונים, כך שקשה לתת תשובה חד משמעית לשאלה איך נקבע המחיר החודשי אותו תשלמו.

בין יתר הפרמטרים שבדרך כלל לוקחים בחשבון:

✔️ גודל האתר (באתר גדול צריך לטפל בהרבה עמודים)
✔️ עד כמה “לחוץ” לכם להגיע לתוצאות
✔️ גודל הסוכנות שאליה אתם פונים וכיצד היא ממתגת את עצמה
✔️ התחום בו האתר שלכם נמצא מבחינת תחרותיות ועד כמה הוא ממוקד.

לדוגמה, קידום אתרים אורגני של אתר לצמחי מרפא סינים כנראה יהיה קצת פחות קשה מקידום של בית מלון בתל אביב…

מכיוון שמדובר בהתחייבות לטווח יחסית ארוך, אסור לכם לקחת את הצעת המחיר הראשונה שנותנים לכם, גם אם היא נשמעת מפתה. אתם לא תמיד יכולים לדעת באילו טקטיקות קידום החברה משתמשת.

חוזה 📜

אחד הנושאים הקריטיים כשעובדים מול חברות או סוכנות לקידום אתרים הוא כל נושא החוזה והתחייבות.

הכוונה בהתחייבות היא לא רק התחייבות לתוצאות (משהו שלא תמיד אפשר להבטיח, בטח שלא בנוגע למיקומים ספציפיים), אלא גם משך ההתקשרות המינימלי מול החברה.

גם כאן פשוט צריך להיות ריאליים: כמעט אף פעם לא ניתן לראות תוצאות אחרי פחות משלושה חודשים, וזה עוד המינימום שבמינימום.

אם אתם לא בטוחים מהו הצפי הריאלי, הייתי מציע לכם לשאול זאת במסגרת הצעת המחיר שתקבלו, כך שיהיו לכם לפחות כמה תשובות שונות.

“מדיניות קישורים” 🔗

נושא שקשור לעניין החוזה. כאן שואלים “למי שייכים הקישורים שנבנו במסגרת הקידום?” כידוע, הקישורים הם אחד הפקטורים החשובים ביותר כשמדברים על קידום אתרים, גם אחרי 300 עדכונים של גוגל בשנה (כפי שהיא טוענת).

אם לסוכנות קידום יש אתרי תשתית או שותפים שמהם היא מפנה קישורים אליכם, אז צריך להחליט אם היא משכירה לכם אותם, או שהקישורים למעשה ננעלו ברגע ששילמתם.

העצה שלי היא לסגור את הנושא כמה שיותר מהר וכמה שיותר מוקדם: אם לא תכללו אותו בחוזה מראש והקישורים שלכם ימחקו, תספגו בסופו של דבר ירידה די תלולה בדירוגים (גם אם יהיה לכם קשה לראות את זה בהתחלה).

דיווח ושקיפות 🔍

בתחילת המאמר שאלנו מה אמורים לעשות בשבילכם? והדרך הכי טובה לדעת שהדברים אכן בוצעו היא באמצעות הקפדה על כך שתקבלו דו”ח חודשי.

הדו”ח הזה בדרך כלל מקביל לתשלום אותו אתם משלמים, למרות שיש גם חברות שיסכימו להוציא לכם שני דוחות בחודש, במיוחד אם הן עובדות באופן מאוד מסיבי על האתר שלכם בזירה שיש בה מתחרים רבים.

לסיכום

למרות השם המפוצץ, רוב מי שעוסק היום בקידום אתרים מבצע לפחות חלק מהעבודה שלו במיקור חוץ.

כל עוד נתונים לכם תוצאות, זה לא אמור להיות קריטי ואין באמת הבדל בין “סוכנות דיגיטל” וחברות או פרילנסרים.

מה שכן חשוב הוא לדעת כיצד להימנע ממלכודות ולסגור את כל הפינות מראש כדי שתוכלו לישון בשקט בידיעה שהאתר שלכם נמצא בידיים טובות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו