תפריט
תפריט

מה זה קידום אתרים?

קידום אתרים נמצא אתנו כבר כמעט 20 שנה, ואפשר להגיד שהתחום התפתח עם מנועי החיפוש עצמם. אבל מה זה קידום אתרים בכלל ואיך עושים את זה?

במאמר הבא אני אעשה לכם קצת סדר 🙂

מה זה קידום אתרים אורגני

קצת רקע

אז מה זה SEO (קידום אתרים כפי שנהוג לכנות באנגלית)? בתחילה, כדי לקדם אתר במנוע חיפוש כמו Yahoo, היה מספיק לדחוף את המילים שהגולש חיפש פעמיים רבות בתוך הטקסט, מה שגרם בסופו של דבר לתוצאות לא איכותיות ועלייתו של מנוע חיפוש כמו גוגל שהאלגוריתם שלו היה הרבה יותר מתוחכם ואפקטיבי משל המנועים האחרים, כך שהוא הצליח להשתלט על תחום החיפוש תוך שנים ספורות בלבד.

באופן מקביל, גם התחום של קידום אתרים נעשה מתוחכם יותר ויותר עם השנים והיום מניפולציות פשוטות פשוט לא יעבדו ואפילו יגרמו לנזק.

אז מה זה SEO והאם הוא מקביל ל"קידום אתרים" בעברית?

אז מה זה קידום אתרים בגוגל? קידום אתרים יכול להיות מוגדר כאוסף של כל הפעולות אותן אנחנו מבצעים על מנת להביא אתר מסוים למקומות גבוהים יותר במנועי החיפוש. למרות זאת, היום המשמעות של המושג היא רחבה יותר והצפי הוא גם להגדלת מספר הכניסות לאתר והלקוחות שיגיעו אליו דרכו באמצעות שיפור יחס ההמרה באתר.

קידום של אתר יכול להיעשות על ידי מישהו חיצוני כמו מקדם אתרים פרילנסר או חברה לקידום אתרים, אך אצל חברות ו/או אתרים גדולים במיוחד, לפעמים קיימת גם מחלקת קידום אתרים פנימית מכיוון שמדובר בפתרון שמבטיח זמינות הרבה יותר גבוהה ויישום מהיר יותר של אסטרטגיית הקידום.

ראשי התיבות של SEO באנגלית הן Search Engine Optimization ושלא כמו בעברית, המילה "קידום" כלל לא מופיעה בהן.

הסיבה לכך היא כנראה שתרגום המונח כפי שהוא לעברית הוא מסורבל יותר, אבל יש גם הבדל נוסף: המילה "קידום" לא רומזת על האופן בו התהליך נעשה, ולעומת זאת, כאשר מדובר על אופטימיזציה למנועי חיפוש, ניתן להבין מכך שמדובר בין היתר באופטימיזציה של האתר עצמו.

כך נוצר מצב מעניין בו חברה כמו גוגל יכולה להתייחס ל-SEO בעיקר מהאספקט הטכני, ואילו מקדמי אתרים מן השורה יתייחסו גם למשמעות הנרחבת יותר שגוגל אולי לא רוצה לעסוק בה כמו למשל יצירת הפניות ממקורות אחרים ברשת לאתר (קישורים חיצוניים).

מה זה קידום אתרים אורגני?

עוד נקודה שחשוב להבהיר היא שקיים הבדל בין "קידום אתרים אורגני" ו"קידום אתרים ממומן".

קידום אתרים ממומן (נקרא גם פרסום בגוגל) מתייחס ספציפית לקידום התוצאות הממומנות בגוגל שמופיעות בדרך כלל מעל ליתר התוצאות שהן התוצאות האורגניות. ושוב, באנגלית המקבילה היא SEM, ראשי תיבות של "שיווק במנועי חיפוש", מונח שבעברית כמעט ולא משתמשים בו (המונח "שיווק באינטרנט" מתייחס גם לצורות שיווק נוספות כמו למשל שיווק בפייסבוק).

באופן דומה, קידום אתרים אורגני מתייחס באופן ספציפי לקידום של התוצאות האורגניות שגוגל לא מתייחס אליהן כמודעות, וזהו גם סוג הקידום בו נתמקד כאן. למעשה, כאשר מדברים על קידום אתרים באופן כללי, ברוב המכריע של המקרים מתכוונים לקידום אורגני ולא ממומן.

מצרף תמונה לשם המחשה:

רוצה לקבל יותר כניסות, פניות והכנסה מהאתר?

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

תוצאות אורגניות וממומנות
תוצאות אורגניות וממומנות

מה זה SEO – מעבר להגדרות

אחרי שעשינו קצת סדר בבלגן, הגיע הזמן לעבור לעיקר: כיצד מבצעים קידום אתרים, ומה בכלל עושה מקדם אתרים?

כמו שציינתי קודם לכן, מדובר בסדרה של פעולות ולא בפעולה אחת בודדת.

הסיבה לכך היא שגם גוגל בעצמו בודק רשימה ארוכה של פרמטרים כאשר הוא קובע איזה אתר להציג במקום הראשון, איזה אתר להציג במקום השני וכך הלאה… האלגוריתם של גוגל הוא דינאמי מאוד ובזמן שאתם קוראים את הפוסט הזה, יכול מאוד להיות שמתבצעים בו שינויים ושיפורים שונים, הן על מנת לשמור על הרלוונטיות לגולש והן על מנת להילחם במקדמי אתרים שלא משחקים לפי הכללים.

מרבית המקדמים מחלקים את הפעילות לשניים: קידום באתר עצמו (On Page) וקידום מחוץ לאתר (Off Page).

קידום בתוך האתר (On Page)

הקידום בתוך האתר הוא טכני בעיקרו.

כלומר, אופטימיזציה לקוד של האתר ולתוכן שלו על מנת למקם אותו כמה שיותר גבוה בלי לקבל עזרה מאתרים אחרים. אם פעם התוכן וההתאמה שלו למה שהגולש מחפש (מילות המפתח) היה הדבר החשוב ביותר, בשנים האחרונות לצד אלו, עולה החשיבות של הביצועים הטכניים ובראשם המהירות וההתאמה לגלישה מניידים.

בוודאי יצא לכם לגלוש לפחות פעם או פעמיים בשבועות האחרונים באתר שלא היה מותאם לטלפון שלכם והפונט בו היה קטן מדי כדי לקרוא בצורה נוחה או לדפדף בתפריטים. גוגל אמנם לא מתעלם לגמרי מהאתרים האלו, אבל הוא בהחלט עשוי לתת להם דירוג נמוך יותר מול אתרים דומים.

אספקט אחר שמדברים עליו הוא מהירות האתר: האינטרנט המהיר אמנם הפך את החיים שלנו לקלים יותר ובלעדיו אתרים כמו יוטיוב לא היו יכולים כלל להתקיים, אבל גוגל בעצמה טוענת שלפי הנתונים שבידיה, האתר הממוצע יכול להיות הרבה יותר מהיר, במיוחד אם מדובר באתר צבעוני ומלא באנימציות ואפקטים.

מה כל זה אומר בעצם? בשורה התחתונה, מקדמי אתרים ובוני אתרים חייבים לעבוד בשיתוף פעולה אחד עם השני ולכן זה לא מפתיע שחברות רבות מציעות את שני השירותים האלו תחת קורת גג אחת. גם אם זה לא תמיד אפשרי, בתוך בעלי אתרים או מנהלי אתרים, אתם חייבים להיות מסוגלים לגשר על הפערים שבין מפתחי אתרים לבין מקדמי אתרים.

קידום מחוץ לאתר (Off page)

קידום מחוץ לאתר הוא הצד השני של המשוואה שכולל את כל הפעולות שאותן אנחנו מבצעים דרך אתרים אחרים על מנת לקדם את האתר שלנו. רוב הפעילות בחלק הזה מתרכזת בהפניה של כמה שיותר קישורים ואזכורים מאתרים אחרים לאתר שלנו.

במצב אופטימלי היינו מקבלים קישורים רק באופן טבעי כל פעם שמישהו היה רואה את האתר שלנו והתוכן שבו היה מוצא חן בעינו. במציאות רוב האתרים לא יכולים לסמוך על זה, אלא אם כן יש להם בסיס חזק מאוד של גולשים קבועים וקהילה אדוקה שקוראת אותם.

לכן, חלק גדול מעבודת הקידום היא למצוא הזדמנויות לקבלת קישורים, ויש לא מעט דרכים לעשות את זה – בין אם זה החלפת קישורים בין מקדמי אתרים, הקמת אתרי תשתית ועוד.

נשמע פשוט, אבל בפועל לא תמיד קל ליצור קישור איכותי שגוגל "יאהב", במיוחד כשהאלגוריתם של גוגל מיומן במציאת קישורים שנוצרו בצורה לא טבעית. מצד שני, אי אפשר להתווכח עם האפקט שיש ליצירת קישורים על הקידום.

סתם דוגמא, להלן אתר שפנה אליי וקיבל בעיקר עבודת קישורים, והאפקט שלהם לאחר חודש עבודה בערך:

אתר שהתקדם בעזרת קישורים

בין לבין

יש טכניקות נוספות להבליט את האתר בתוצאות החיפוש שלא ישירות בתוצאות האורגניות.

לדוגמה, בפאנל הנתונים שמספק מידע על עסקים ("גרף הידע") או ברשימת העסקים המקומיים (Google My Business), או על ידי שימוש בסכמה / נתונים מובנים.

אז יש נוסחה אחת שתמיד עובדת?

רוב מקדמי האתרים אמנם מבצעים פעולות דומות בסך הכול, אבל הזמן והמשאבים שמושקעים בקידום ואופי הפעולות המדויק מאד משתנה ממקדם למקדם.

בנוסף לכך, מכיוון שבכל תחום התחרותיות היא שונה וישנם תחומים תחרותיים יותר מאחרים, יש גם הבדלים ברמת הסיכון שכל מקדם מוכן לקחת על עצמו. סיכון גבוה מדי עשוי להביא לתוצאה הפוכה של ירידה בדירוגים למרות אפקט קצר של עלייה גבוהה מאוד.

לכן, כאשר בוחרים מומחה קידום אתרים, חשוב לבדוק היטב את ההיסטוריה של הלקוחות שלו וההצלחה שלו לאורך זמן ולא רק בנתונים שהוא מציג כרגע.

סבבה, איך ממשיכים מכאן?

זה תלוי – אם אתם רוצים ללמוד לקדם אתרים לבד, אני אפנה אתכם למדריך שלי על קידום אתרים (שמפנה בעצמו להמון מדריכים ספציפיים על נושאים שונים).

אם אתם לקוחות פוטנציאליים – אשמח שתיצרו קשר ונראה אם אוכל לסייע 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן