קידום אתרים SEO לעסקים או קידום אתרים בגוגל אורגני נמצא איתנו כבר כמעט 20 שנה, ואפשר להגיד שהתחום התפתח עם מנועי החיפוש עצמם.
אבל מה זה קידום אתרים אורגני בכלל ואיך עושים את זה?
במאמר הבא אני אעשה לכם קצת סדר כדי להבין מה זה קידום בעברית (או קידום אורגני / SEO) ובשפה פשוטה.
קידום עסקים SEO – קצת רקע: מה זה קידום אורגני?
אז מה זה SEO לאתרים (קידום אתרים כפי שנהוג לכנות באנגלית)?
קידום אתרים SEO לעסקים – תחילה שיעור קצר בהיסטוריה.
בתחילה, כדי לקדם אתר במנוע חיפוש כמו Yahoo, היה מספיק לדחוף את המילים שהגולש חיפש פעמיים רבות בתוך הטקסט, מה שגרם בסופו של דבר לתוצאות לא איכותיות ועלייתו של מנוע חיפוש כמו גוגל שהאלגוריתם שלו היה הרבה יותר מתוחכם ואפקטיבי משל המנועים האחרים, כך שהוא הצליח להשתלט על תחום החיפוש תוך שנים ספורות בלבד.
באופן מקביל, גם התחום של קידום אתרים נעשה מתוחכם יותר ויותר עם השנים והיום מניפולציות פשוטות פשוט לא יעבדו ואפילו יגרמו לנזק.
אז מה זה SEO והאם הוא מקביל אל קידום אתרים בעברית?
אז מה זה SEO קידום אתרים בגוגל, ולמה, כשמדברים על קידום אתרים בעברית – התרגום שונה לחלוטין מהמשמעות של SEO?
כל התשובות על קידום אתרים מה זה תורם לרווחיות האתר ומי מבצע אותו?
קידום אתרים (קידום אורגני) יכול להיות מוגדר כאוסף של כל הפעולות אותן אנחנו מבצעים על מנת להביא אתר מסוים למקומות גבוהים יותר במנועי החיפוש.
למרות זאת, היום המשמעות של המושג היא רחבה יותר והצפי הוא גם להגדלת מספר הכניסות לאתר והלקוחות שיגיעו אליו דרכו באמצעות שיפור יחס ההמרה באתר.
אני נותן רקע כללי על קידום אתרים SEO בסרטון הבא:
נשאלת השאלה גם מי מבצע קידום אורגני בתכלס?
קידום של אתר יכול להיעשות על ידי מישהו חיצוני כמו מקדם אתרים מקצועי או חברה של SEO, אך אצל חברות ו/או אתרים גדולים במיוחד, לפעמים קיימת גם מחלקת קידום אתרים פנימית מכיוון שמדובר בפתרון שמבטיח זמינות הרבה יותר גבוהה ויישום מהיר יותר של אסטרטגיית הקידום.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
ראשי התיבות של SEO באנגלית הן Search Engine Optimization ושלא כמו בעברית, המילה "קידום" כלל לא מופיעה בהן והביטוי מקדם אתרים SEO הוא ביטוי ממש לא שיגרתי בעברית.
הסיבה לכך היא כנראה שתרגום המונח כפי שהוא לעברית הוא מסורבל יותר, אבל יש גם הבדל נוסף: המילה "קידום" לא רומזת על האופן בו התהליך נעשה, ולעומת זאת, כאשר מדובר על אופטימיזציה למנועי חיפוש, ניתן להבין מכך שמדובר בין היתר באופטימיזציה של האתר עצמו.
קידום אתרים או SEO- בואו נחדד את הנקודה הזו:
המשמעות של קידום אתרים בעברית, כפי שהרוב מבינים אותה היא קידום אתרים במנועי חיפוש – אל מול המתחרים!
כך נוצר מצב מעניין בו חברה כמו גוגל יכולה להתייחס אל SEO לאתרים בעיקר מהאספקט הטכני, ואילו מקדמי אתרים מן השורה יתייחסו גם למשמעות הנרחבת יותר שגוגל אולי לא רוצה לעסוק בה כמו למשל יצירת הפניות ממקורות אחרים ברשת לאתר (קישורים חיצוניים).
מה זה קידום אתרים אורגני?
הסבר יותר מורחב על מהו קידום אתרים אורגני כולל דוגמאות תוכלו למצוא בסרטון הבא:
עוד נקודה שחשוב להבהיר היא שקיים הבדל בין קידום עסקים SEO או "קידום אתרים אורגני" ו"קידום אתרים ממומן".
קידום אתרים ממומן (נקרא גם פרסום בגוגל) מתייחס ספציפית לקידום התוצאות הממומנות בגוגל שמופיעות בדרך כלל מעל ליתר התוצאות שהן התוצאות האורגניות.
ושוב, באנגלית המקבילה היא SEM, ראשי תיבות של "שיווק במנועי חיפוש", מונח שבעברית כמעט ולא משתמשים בו (המונח "שיווק באינטרנט" מתייחס גם לצורות שיווק נוספות כמו למשל שיווק בפייסבוק).
באופן דומה, קידום אתרים אורגני מתייחס באופן ספציפי לקידום של התוצאות האורגניות שגוגל לא מתייחס אליהן כמודעות, וזהו גם סוג הקידום בו נתמקד כאן. למעשה, כאשר מדברים על קידום אתרים באופן כללי, ברוב המכריע של המקרים מתכוונים לקידום אורגני ולא ממומן.
מצרף תמונה לשם המחשה על ההבדל בין מהו קידום אתרים אורגני וקידום ממומן, לפי התוצאות של גוגל:
מה זה SEO לאתרים (קידום אורגני) – מעבר להגדרות
אז מה זה קידום אורגני כבר פחות או יותר הבנו?
אחרי שעשינו קצת סדר בבלגן בעולם של SEO קידום אתרים, הגיע הזמן לעבור לעיקר: כיצד מבצעים קידום אתרים אורגני, ומה בכלל עושה מקדם אתרים SEO?
כמו שציינתי קודם לכן, מדובר בסדרה של פעולות ולא בפעולה אחת בודדת.
הסיבה לכך היא שגם גוגל בעצמו בודק רשימה ארוכה של פרמטרים כאשר הוא קובע איזה אתר להציג במקום הראשון, איזה אתר להציג במקום השני וכך הלאה…
האלגוריתם של גוגל הוא דינאמי מאוד ובזמן שאתם קוראים את הפוסט הזה, יכול מאוד להיות שמתבצעים בו שינויים ושיפורים שונים, הן על מנת לשמור על הרלוונטיות לגולש והן על מנת להילחם במקדמי אתרים שלא משחקים לפי הכללים.
כמישהו מחפש שירות של קידום אתרים – לא משנה אם זה קידום אתרים בעברית או בשפה אחרת, הוא מחפש בפועל להתקדם בגוגל ולקבל יותר כניסות לאתר.
SEO לאתרים מתחלק ל-2 דברים עיקריים – קידום באתר עצמו (On Page) וקידום מחוץ לאתר (Off Page).
קידום אורגני בתוך האתר (On Page)
אז מה זה קידום אורגני On Page?
קידום אורגני בתוך האתר הוא טכני בעיקרו.
כלומר, אופטימיזציה לקוד של האתר ולתוכן שלו על מנת למקם אותו כמה שיותר גבוה בלי לקבל עזרה מאתרים אחרים.
אם פעם התוכן וההתאמה שלו למה שהגולש מחפש (מילות המפתח) היה הדבר החשוב ביותר, בשנים האחרונות לצד אלו, עולה החשיבות של הביצועים הטכניים ובראשם המהירות וההתאמה לגלישה מניידים.
בוודאי יצא לכם לגלוש לפחות פעם או פעמיים בשבועות האחרונים באתר שלא היה מותאם לטלפון שלכם והפונט בו היה קטן מדי כדי לקרוא בצורה נוחה או לדפדף בתפריטים.
גוגל אמנם לא מתעלם לגמרי מהאתרים האלו, אבל הוא בהחלט עשוי לתת להם דירוג נמוך יותר מול אתרים דומים.
אספקט אחר שמדברים עליו הוא מהירות האתר: האינטרנט המהיר אמנם הפך את החיים שלנו לקלים יותר ובלעדיו אתרים כמו יוטיוב לא היו יכולים כלל להתקיים, אבל גוגל בעצמה טוענת שלפי הנתונים שבידיה, האתר הממוצע יכול להיות הרבה יותר מהיר, במיוחד אם מדובר באתר צבעוני ומלא באנימציות ואפקטים.
מה כל זה אומר בעצם? בשורה התחתונה, מקדמי אתרים ובוני אתרים חייבים לעבוד בשיתוף פעולה אחד עם השני ולכן זה לא מפתיע שחברות רבות מציעות את שני השירותים האלו תחת קורת גג אחת.
גם אם זה לא תמיד אפשרי, בתוך בעלי אתרים או מנהלי אתרים, אתם חייבים להיות מסוגלים לגשר על הפערים שבין מפתחי אתרים לבין מקדמי אתרים.
קידום אורגני מחוץ לאתר (Off page)
קידום אתרים שהוא חיצוני לאתר הוא הצד השני של המשוואה שכולל את כל הפעולות שאותן אנחנו מבצעים דרך אתרים אחרים על מנת לקדם את האתר שלנו. רוב הפעילות בחלק הזה מתרכזת בהפניה של כמה שיותר קישורים ואזכורים מאתרים אחרים לאתר שלנו.
במצב אופטימלי היינו מקבלים קישורים רק באופן טבעי כל פעם שמישהו היה רואה את האתר שלנו והתוכן שבו היה מוצא חן בעיניו. במציאות רוב האתרים לא יכולים לסמוך על זה, אלא אם כן יש להם בסיס חזק מאוד של גולשים קבועים וקהילה אדוקה שקוראת אותם.
לכן, חלק גדול מעבודת הקידום היא למצוא הזדמנויות לקבלת קישורים, ויש לא מעט דרכים לעשות את זה – בין אם זה החלפת קישורים בין מקדמי אתרים, הקמת אתרי תשתית ועוד.
נשמע פשוט, אבל בפועל לא תמיד קל ליצור קישור איכותי שגוגל "יאהב", במיוחד כשהאלגוריתם של גוגל מיומן במציאת קישורים שנוצרו בצורה לא טבעית.
מצד שני, אי אפשר להתווכח עם האפקט שיש ליצירת קישורים על קידום seo.
סתם דוגמא, להלן אתר שפנה אליי וקיבל בעיקר עבודת קישורים, והאפקט שלהם לאחר חודש עבודה בערך:
קידום SEO – בין לבין
יש טכניקות נוספות להבליט את האתר בתוצאות החיפוש שלא ישירות בתוצאות האורגניות.
לדוגמה, בפאנל הנתונים שמספק מידע על עסקים ("גרף הידע") או ברשימת העסקים המקומיים (Google My Business), או על ידי שימוש בסכמה / נתונים מובנים.
מהם הדברים הכי חשוב לבדוק לפני שמתחילים לקדם אתר? צפו בסרטון בו אני מסביר:
אז יש נוסחה אחת שתמיד עובדת?
רוב מקדמי האתרים אמנם מבצעים פעולות דומות בסך הכול, אבל הזמן והמשאבים שמושקעים בתהליך קידום אורגני ואופי הפעולות המדויק מאד משתנה ממקדם למקדם.
בנוסף לכך, מכיוון שבכל תחום התחרותיות היא שונה וישנם תחומים תחרותיים יותר מאחרים, יש גם הבדלים ברמת הסיכון שכל מקדם מוכן לקחת על עצמו. סיכון גבוה מדי עשוי להביא לתוצאה הפוכה של ירידה בדירוגים למרות אפקט קצר של עלייה גבוהה מאוד.
לכן, כאשר בוחרים מומחה קידום אתרים, חשוב לבדוק היטב את ההיסטוריה של הלקוחות שלו וההצלחה שלו לאורך זמן ולא רק בנתונים שהוא מציג כרגע.
קידום אתרים עברית, סבבה, איך ממשיכים מכאן?
מקווה שהמדריך הזה עזר לכם להבין מה זה קידום אורגני. מה עכשיו?
זה תלוי – אם אתם רוצים ללמוד לקדם אתרים באופן אורגני לבד, אני אפנה אתכם למדריך שלי על קידום אתרים (שמפנה בעצמו להמון מדריכים ספציפיים על נושאים שונים).
אם אתם לקוחות פוטנציאליים – אשמח שתיצרו קשר ונראה אם אוכל לסייע 🙂
לא רק קידום SEO! קבלו מדריכים נוספים: