מה זה ChatGPT והאם הוא יחולל מהפכה כמעט בכל תחום בחיים שלנו?

אם לא שמעתם בעשר הדקות האחרונות עוד חדשות מתפרצות על ChatGPT, משהו ככל הנראה השתבש ביקום.

בשבועות האחרונים נדמה שלא עובר יום מבלי שאנחנו שומעים על עוד חבר שהתנסה בשירות הדי מדהים הזה, יש לומר, ושיש לו תובנות על מה ניתן לעשות איתו כבר היום.

אז מה זה ChatGPT? מה ניתן לעשות איתו? אילו יתרונות הוא מציע? איך הוא עושה שינוי בעולם של קידום אתרים בגוגל? מה בכל זאת עדיין לא עובד כמו שצריך? אילו שימושים יש לו כבר היום, ואילו שירותים ייתכן שנקבל באמצעותו כבר מחר? המשיכו לקרוא.

ChatGPT ואיך הוא יחולל מהפכה בחיים שלנו

קצת הגדרות טכניות ואז ממשיכים…

שירות ChatGPT הוא מודל שיחה מבוסס שפה, שפותח על ידי חברה בשם OpenAI.

הוא פותח על ארכיטקטורת GPT ראשי התיבות של – Generative Pre – Trained Transformer, ולמעשה, הוא ורייאנט של GPT-2, בתוספת התאמות נדרשות.

הטכנולוגיה של GPT מאפשרת לדמות שיח אנושי באמצעות צ'אטבוט חכם. עכשיו, אני יודע מה תגידו: ראינו כבר מיליון צ'אטבוטים כאלו בחברות ביטוח, פיננסים ועוד.

ברגע שאתה לא משיב בדיוק את התשובה המצופה, הם גורמים לך להשאיר פרטים, ואתה מצטער שבכלל פניתם אליהם מלכחתחילה.

אז חברים יקרים, ממש לא מדובר כאן במקרה הזה.

שירות ChatGPT נשען על מנוע חכם, שיודע להבין את הקונטקסט שבו נשאלת שאלה, ולהשיב לה בצורה מרשימה למדי.

עוד מעט אגע במה יודע ChatGPT לעשות בדיוק, אבל הדבר שהוא אולי הגאוני ביותר בצ'אט החכם הזה, הוא שהוא Stateful.

מה זה אומר? זה אומר שתוכלו להמשיך את הצ'אט מן המקום שבו הפסקתם, ולהתייחס לתשובה האחרונה שקיבלתם.

יש כאן משהו שהוא באמת פורץ דרך.

את השירות הזה תוכלו לחבר לאפליקציות אחרות מעולם ה – NLU – ראשי התיבות של Natural Language Understanding ולאפליקציות מעולם ה – NLG – ראשי התיבות של Natural Language Generation.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

תחשבו על חיפוש בגוגל, לדוגמה. עד היום, אם קיבלתם תוצאות שלא הייתם מרוצים מהן, הייתם צריכים לערוך את שאילתת החיפוש שלכם מחדש.

עם ChatGPT – כל מה שתצטרכו לעשות, הוא להתייחס לתשובה הקודמת שקיבלתם, ולבקש תוכן שהוא סוג של מניפולציה עליה.

אם לא הבנתם כלום, בואו ננסה את זה עם דוגמה.

אתם יכולים לבקש מ ChatGPT לספר בדיחה על אינסטלטורים. אחרי שהשירות המיוחד הזה סיפר לכם באמצעות הצ'אט בדיחה על אינסטלטורים, אתם יכולים להחליט שהיא לא מצחיקה אתכם מספיק, ולבקש אחת נוספת.

כאן כבר לא תצטרכו לבקש מ ChatGPT את כל הבקשה ממש מההתחלה.

אתם תוכלו פשוט להקליד את הביטוי Another One וליהנות בזמן אמת מבדיחת אינסטלטורים נוספת.

אז מה אפשר בפועל לעשות עם ChatGPT?

אם לא ציינתי זאת עד עכשיו, נכון למועד כתיבת שורות אלו, ChatGPT מאפשר התנסות חינמית בשירות.

תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של ChatGPT, ופשוט להתחיל לשוחח עם הצ'אט החכם.

עם זאת, אם תירצו לרתום את הטכנולוגיה המדהימה, את הניסיון שנצבר במעבר על כמות גדולה מאוד של תוכן ברשת, לצורך שילוב שלהם בשירותים הפנימיים שלכם, תצטרכו לרכוש רישיון מיוחד להפעלת ה – API של השירות.

אילו יישומים ניתן לפתח באמצעות ChatGPT?

  • תוכלו לפתח צ'אטבוט חכם לעסק, שאשכרה יבין מה הלקוח באמת רוצה, ואולי גם יצליח לספק לו מענה איכותי, ולא רק תשובות מוכנות מראש.
  • תוכלו לפתח אפליקציית עוזר אישי, שתסייע לכם לערוך חומרים או לשלוף מידע דטרמיניסטי.
  • תוכלו לסכם טקסט ארוך וחופר במיוחד בנקודות בודדות.
  • תוכלו להכין ראשי פרקים למאמר שתירצו לכתוב בעצמכם.
  • תוכלו לחפש מידע ברשת באופן אפקטיבי.
  • תוכלו לתרגם טקסט ברשת משפה לשפה.
  • תוכלו להבין את הסנטימנט של טקסט נתון, ולבקש מן השירות לחולל עבורכם טקסט בסנטימנט אחר.
  • תוכלו לסווג ולאשכל מידע.
  • תוכלו לכתוב קוד לאפליקציות או לווב.

ועוד המון דברים אחרים…

בסרטון הבא אני מדגים איך לכתוב מאמרים ברמה גבוהה בעזרת Chat GPT:

מה היתרונות העיקריים שמציע היום ChatGPT למשתמשים שלו?

כשמדובר בטקסטים בשפה האנגלית, ChatGPT ללא ספק מצליח לחולל תכנים מרשימים מאוד.

השימוש ב – ChatGPT מאפשר למשתמשים בו לתמצת טקסט ארוך במיוחד, כדי לצרוך תוכן הרבה יותר בקלות.

באמצעות ChatGPT תוכלו גם לקבץ מידע ממקורות שונים לכדי מקור אחד, שלם ואיכותי.

שירות ChatGPT עובד 24 שעות ביממה, גם כשכותבי התוכן שלכם ישנים. יש לו הספק אדיר, ותוכלו לחולל באמצעותו כמויות אדירות של תוכן בלחיצת כפתור, בלי להיות מושפעים ממשתנים כמו עייפות, זמינות, לחץ, פניות ועוד.

שירות ChatGPT הוא שירות לומד ומשתכלל כל העת. באמצעות הפעלה נכונה שלו, תוכלו להפחית בצורה משמעותית שגיאות כתיב ותחביר, ובסבירות גבוהה גם לדייק בתכנים הנכתבים.

שירות ChatGPT מאפשר לכם לקבל בדיוק את מה שאתם מחפשים, ולא את אתרי האינטרנט שמציעים מענה קרוב ככל האפשר לשאילתא שלכם. רוצים דוגמה? בבקשה:

תוכלו לבקש לקבל 4 סיבות שבגללן קידום אורגני עדיף על קידום ממומן. כמו כן, תוכלו לבקש 6 סיבות שבגללן קידום אורגני טוב יותר מקידום ממומן. ומה לגבי 7 סיבות? 9 סיבות? 10 סיבות? תוכלו לקבל מענה לכל מספר. תשובה לכל צורך שלכם.

מהם החסרונות שמהם סובל שירות ChatGPT?

לא הכל ורוד בעולם של כותבי תוכן ומחוללי תוכן באמצעות טכנולוגיית AI.

הנה כמה מן החסרונות הבולטים שעדיין מאפיינים שירותים כמו ChatGPT:

העדר היגיון – מערכת AI, חכמה ככל שתהיה, היא עדיין מערכת ולא אדם אנושי שמצוייד בהיגיון. זה אומר שאם בכל מקורות המידע שמצאה המערכת חוזרת אותה טעות – המערכת לא תדע להפעיל שיקול דעת ולהתעלם ממנה.

רגש – מערכת AI לא מסוגלת להפעיל רגש, ובמובן הזה, שיחה איתה תחולל אמנם מידע אינפורמטיבי, אולם הוא לא ישקלל את המצב הרגשי של האדם שנמצא בקצה השני.

שירות ChatGPT הוא שירות שיכול לספק מענה איכותי לתכנים כללים, אולם כאשר יש צורך במודל מומחה בתחום נישתי וספציפי, מודל ייעודי יעשה את העבודה טוב יותר.

אוצר מילים – שירות ChatGPT נסמך על מודלים שעושים שימוש באוצר מילים סגור. למכונה כזו יש יכולת להבין טקסט כאשר המילים מהן הוא מורכב משתייכות למילון הסגור הזה. ככל שמנסים לאתגר את המודל עם מילים חדשות, ChatGPT לא ידע להתמודד בצורה טובה וללמוד את משמעות המילה מתוך ההקשר.

הטיה – מאחר ש ChatGPT נסמך על מידע קיים, הוא גם מושפע מן הסטטיסטיקה הכללית שקשורה למידע הזה. אם, למשל, הסטטיסטיקה מראה שרוב טייסי הקרב בעולם הם גברים, או שרוב המיליארדרים בעולם הם לבנים, או שרוב הרצים המעולים למרחקים ארוכים הם כהי עור, קשה יהיה ל ChatGPT להתעלות מעל לנתונים היבשים ולגלות ערכים של שיויון, העצמת מגזרים חלשים, ביצוע אפליה מתקנת ועוד. כך, למעשה, ChatGPT עלול ליצור עבורכם טקסט שיכול להיתפס כגזעני, שוביניסטי ומפלה – גם כשלא הייתה כל כוונה כזו מאחורי חילול התוכן הזה.

בטיחות – טקסט שלא עוברת עליו עין אנושית עלול, במקרים מסוימים, להעניק גם עצות שיכולות לפגוע בבריאות ולעיתים גם להיות מסכנות חיים.

עברית – טוב, למרות שניתן לחולל באמצעות ChatGPT גם תכנים בעברית, התוצאות בשפה העברית ממש לא משביעות רצון. לפעמים, זה נראה כמו גיבוב של שטויות, שאין שום קשר בינן ובין מה שהתבקש…

קצת מחשבות על העתיד

האמת היא, שאני ממש לא יודע לאן יתפתח הכיוון של מחוללי טקסט מבוססי בינה מלאכותית. יחד עם זאת, די ברור שכבר היום הם מספקים יכולות שמשמנות את כללי המשחק.

אני אנסה גם להדגים זאת.

חזרה כמה שנים אחורה. תוכן איכותי, שלם, מועיל, שעונה לכוונת המשתמש, שלא מצריך מן הגולש לחזור למנוע החיפוש ולעבור לתוצאת החיפוש הבאה, הוא ללא ספק פקטור בדירוג אתרים.

זה אומר שאתר שיש לו תוכן משמעותי יותר, ארוך יותר ושלם מבחינה לוגית, הוא אתר שהסיכוי שלו להתקדם בגוגל גדול יותר.

רק מה? יש גבול לכמות המלל שניתן לכתוב.

בעידן של לפני כמה שנים, שבו כל מילה הייתה עולה כסף, בעל אתר היה צריך לחשוב היטב היכן הוא משקיע את אותם שקלים שברשותו.

הוא כמובן יכול להחליט להשקיע את כל תקציב הקידום שלו במאמר אחד, אבל זאת לא תהיה, כמובן בחירה חכמה.

בעידן של מחוללי תוכן אוטומטיים איכותיים – אין כבר משמעות לבחירה הזאת.

המתחרים כתבו טקסט מקיף וארוך במיוחד של 2000 מילים? למה שלא תחוללו בלחיצת כפתור 3000 מילים? המתחרים עיבו את המאמר שלהם ב 3000 מילים נוספות? גם אתם תוכלו לעשות זאת בלחיצת כפתור וללא מאמץ.

התחרות, כפי שהיכרנו אותה עד היום, צפויה להשתנות.

מה זה אומר על מותג שהאתר שלו מכיל תוכן איכותי ושלם? שהוא יודע ללחוץ על כפתור? האם זה מה שירצה מנוע החיפוש לדרג בעתיד?

כפי שציינתי, אין לי הפתרונים. אבל אולי הפעם אפנה אליכם? אולי תספרו כאן בתגובות מה אתם חושבים? לאן התחום הזה יגיע בשנים הקרובות?

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו