כלי ה-AI (בינה מלאכותית) המובילים למשווקי אינטרנט

רק בשנים האחרונות הקהל הרחב מתחיל להבין באמת מהו הפוטנציאל האמיתי של הבינה המלאכותית (AI) ושהיא לא בהכרח מה שסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית AI או אפילו "שליחת קטלנית" הראו לנו.

ה-AI לא מייתר לחלוטין את הצורך בבני אדם (זה למזלנו עוד רחוק), אבל הוא בהחלט מתחיל להשתלב גם בתחומים שפעם נחשבו ליותר יצירתיים.

כולנו ראינו את התמונות המרשימות של Dall-E, אבל AI לא מוגבל רק לכך.

כלי בינה מלאכותית / AI

במה עוד כלי AI יכולים לעזור לנו בתור משווקים דיגיטליים?

כלי AI יכולים לחסוך זמן רב וכסף בכל מה שקשור לשירותים דיגיטליים כמו קידום בגוגל, פרסום ממומן ועוד.

הנה כמה דוגמאות:

  • לכתוב טקסטים על פי מילות מפתח בטון (או סנטימנט) ובסגנון שנרצה
  • להציע תוכן מעניין הדומה לתוכן שגולשים כבר אוהבים באתר שלנו או אתרים אחרים
  • להפוך טקסטים לדיבור בעשרות שפות ולמקסם את התוכן שלכם (כך אפשר למשל להפוך מאמר בבלוג לפרק פודקאסט)
  • ליצור סרטונים פשוטים עם קריין וירטואלי בעשרות שפות שונות
  • לקחת טקסט ברמה בינונית ולשייף אותו בלי לאבד את המשמעות המקורית
  • ליצור בוטים חכמים שיודעים לענות בעצמם על שאלות בלי שצריך "להאכיל אותם בכפית"
  • לעקוב אחרי השיח שנוצר מול המותג שלנו ברשת
  • ועוד…

כמו שאפשר לראות, מדובר במגוון רחב של נושאים שחלק גדול מהם מקביל לתחום השיווק האינטרנט, וזו גם הסיבה שבגללה אנחנו כאן.

חשוב להבין שלמרות כל היכולות המרשימות האלו, ה-AI זקוק בסופו של דבר לכמה שיותר פלט (או משוב) מאיתנו מכיוון שזו הדרך בה האלגוריתם לומד ומשפר את עצמו. לכן אי אפשר לצפות שה-AI פשוט יעשה עבורנו את כל העבודה.

אז הנה כלי ה-AI הטובים ביותר שיש כיום לשוק להציע ולא מוגבלים למעבדות מחקר ב-MIT:

כתיבת תוכן אוטומטי: Rightly ו-Jasper

כתיבת תוכן אוטומטית היא אחד משימושי ה-AI שצוברים תאוצה עצומה עד שגם גוגל בעצמה נאלצה להודות בחצי פה שהיא נלחמת בו (דרך "עדכון התוכן המועיל").

אפשר להתחיל בכך שאפילו Google Translate הוא סוג  של AI, במיוחד לאור העובדה ששני תרגומים של אותו טקסט ממש יכולים להיות לגמרי שונים זה מזה. Google Translate  הוא לא מושלם, אבל ממשיך ומראה שיפור עקבי, ואולי הגיע הזמן שיפסיקו להסתלבט עליו 😊.

שני השירותים המובילים בתחום כתיבת תוכן מקורי (או שכתוב כולל של תוכן קיים) הם Jasper.AI ו- Rytr. ה-Rytr יכול גם לכתוב טקסטים בעברית, אבל הם יהיו יחסית בסיסיים ולא יציגו את כל עושר התכונות שהוא מסוגל להן.

אגב, הם יכולים לשמש לא רק לכתיבת מאמרים, אלא גם אימיילים שיווקיים ואפילו קופירייטינג למודעות.

עוד על כתיבת תוכן אוטומטי

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לסרטון שעשיתי בנושא כתיבת תוכן אוטומטי:

כתיבת תוכן, מחקרי מילים, רעיונות לפוסטים, יצירת וקוד ועוד מלא דברים בעזרת ChatGPT

ChatGPT, מסתמן, זהו אחד הכוכבים העולים של תחום ה-AI והוא מאפשר לעשות המון המון דברים.

בגדול זהו מעין צ'אט שמתפקד כמעין מנוע חיפוש דינמי שיכול לענות כמעט על כל שאלה שעולה לכם בראש, וגם לייצר עבורכם תכנים לא רעים בכלל, קטעי קוד ואפילו שירים עם אקורדים ועוד המון דברים.

אין ספק שזהו כלי מסקרן מאד ויהיה מעניין לעקוב אחריו והשימושים שלו בתקופה הקרובה.

בסטון הבא אני מדגים איך אפשר לייצר תוכן ברמה גבוהה ובקלות בעזרת ChatGPT:

אגב, נכון לרגע כתיבת שורות אלה – הרבה פחות מומלץ לעבוד עם ChatGPT בעברית.

אופטימיזציה חכמה ל-SEO בעזרת SurferSEO

Surfer SEO הוא כלי SEO שמיועד בעיקר לאופטימיזציה ברמת ה-On Page.

לא חסרים כלים דומים שמנתחים מילות מפתח או כאלו שמציעים נושאים חדשים לכתיבה (מה שגם סרפר עושה), אבל הייחוד של Surfer נעוץ בכך שהוא מסוגל לקחת את המתחרים שלנו ולתת אינדיקציה מדוע דווקא הם נמצאים מעלינו.  זה כמובן לא מידע מדויק, אבל יכול לחסוך הרבה זמן שהיה מתבזבז על ניסוי וטעיה.

הוא גם יכול לקחת טקסט שאנחנו רוצים לקדם על מילת מפתח מסוימת ולתת לנו ציון עליו. אומנם את זה גם Yoast עושה, אבל הרמה של סרפר הרבה יותר מתקדמת ונוגעת באלמנטים ספציפיים כמו ביטויים מדויקים, מספר פסקאות, מספר כותרות, שילוב של תמונות וכו'.

למה עוד Surfer מסוגל

למידע נוסף על SurferSEO (והדגמה בקטנה):

אגב, אני מלמד בהרחבה על Surfer ועוד הרבה שיטות מתקדמות לאופטימיזציה בקורס קידום אתרים שלי.

יצירת תמונות מטקסט: Dream ו-DallE

יצירות של מנוע הבינה המלאכותית Dall-E שטפו את הרשת הרבה לפני שהוא נפתח לכל אחד וההתלהבות ממנו הייתה בהחלט מוצדקת, אבל דווקא כלים אחרים שנשפו בעורפו הם אלו שהכריחו את החברה שמאחוריו (OpenAI, שפיתחה גם את מערכת GPT-3, זו שאחראית לטקסטים שהזכרתי לפני שתי פסקאות) לפתוח אותו יחסית מהר גם לקהל הרחב.

מבחינת יוצרי תוכן ומשווקים, את רוב התמונות שהכלים האלו יוצרים אפשר לשלב באתרי אינטרנט וחומרים שיווקיים (תחת מגבלות מסוימות), כך שהם יכולים להיות תחליף נהדר למאגרי תמונות שלא תמיד קל למצוא בהם בדיוק את מה שצריך – לפחות במקרים שבהם אתם לא זקוקים לצילומים של ממש.

בעוד Dall-E הוא ללא ספק הכלי הכי מתקדם שיש, הוא לא בהכרח הכי ידידותי למתחילים.

אפשר ליצור בו כמה עשרות סדרות של תמונות על סמך תיאור או תמונה שהעליתם מהמחשב, אבל התוצאות לא תמיד יתאימו בדיוק למה שציפתם.

מערכת אחרת קצת יותר ידידותית היא Dream של Wombo שמפרידה  בין מה שמתארים לבין הסגנון האומנותי ומאפשרת אפילו לקחת יצירות NFT.

נכון להיום היא מוסיפה חותמת מים קטנה שאין אפשרות להסיר, ולכן מתאימה יותר לשימוש בתוך פוסטים או תכנים "אורגנים" שבהם רוצים להמחיש דברים באמצעות תמונות ולא כ-Cover Photo לפוסטים, פליירים, באנרים וכו'.

יצירת סרטונים בעזרת בינה מלאכותית: סינטזיה

רוצים ליצור סרטון עם קריינות לאתר שלכם בלי להשקיע בזה שעות?

Synthesia יכולה לעזור לכם לעשות את זה באמצעות קריין או קריינים וירטואליים בלמעלה מ- 60 שפות (כולל עברית).

האיכות של הקריין הווירטואלי בהחלט לא רעה והוא נשמע טבעי למדי ולא מונוטוני או רובוטי.

תנועות השפתיים לא מסונכרנות ב-100% עם הדיבור ומי שקורה שפתיים כנראה יעלה על זה מיד, אבל הן קרובות מספיק לדבר האמיתי.

לא בטוח שהייתי משתמש בסרטונים של סינטזיה עבור פרויקטים גדולים מאוד שנדרשת בהם קריין אנרגטי ומשולהב, אבל לפרויקטים קטנים של סרטוני How To או כ-Place Holders לפני שהולכים לסשן צילומים יקר, מדובר במוצר נהדר.

להלן סרטון וידאו AI שיצרתי עם סינטזיה:

האמת? לדעתי התוצאה לא רעה בכלל.

להרחבה עם וידאו AI והדגמה איך עובדים עם Synthesia צפו בסרטון שעשיתי בנושא:

יצירת בוטים: Chatfuel ו-ManyChat

עד לפני כמה זמן יצירת בוטים דרשה תרשימי זרימה מדויקים של כל התשובות והשאלות שהבוט היה צריך לטפל בהם (למעשה אלגוריתם).

זה היה די מתסכל, דרש המון זמן ובעיקר הוציא בוטים די טיפשים.

אבל גם כאן ה-AI יכול לעזור לנו, ומאוד יכול להיות שהבוטים הם הדבר הראשון שחשבתם עליו כשהתחלתם לקרוא את הפוסט.

Chatfuel עוזר לכם ליצור בוטים קלאסיים של שירות לקוחות בלי הרבה מאמץ ומסוגל לעבוד גם במסנג'ר ובאינסטגרם מלבד באתר שלכם.

האלמנט של ה-AI מאפשר לכם ליצור גם בוטים "פתוחים" ולא רק כאלו שעושים שימוש בכמה אפשרויות מוכנות, זאת על ידי שימוש ברשימה של מילות מפתח שעוזרות ל-AI לנתח גם שאלות פתוחות.

ManyChat הוא המתחרה העיקרי של ChatFuel ומסוגל להתחבר גם ל-Whatsapp, ואפילו לאימיילים ו-SMSים, מה שהופך אותו בעיני רבים לאופציה המועדפת.

בכל אופן, שני השירותים הם ממש לא יקרים וגרסאות הפרימיום עולות משהו כמו 15$ לחודש.

למידע נוסף על צ'אטבוטים.

לכתוב אנגלית בלי להביך: Grammarly

Grammarly היא תוכנת עזר לשיוף טקסטים באנגלית שבגרסה הבסיסית שלה מציעה תיקון שגיאות כתיב, דקדוק וניסוח, נקודה כואבת אצל ישראלים רבים.

גרסת הפרו משלבת יותר יכולות AI ודואגת לכך שתשמרו על טון אחיד לאורך כל המשפט. היא יכולה גם לנסח מחדש משפטים שלמים, לעזור לכם לכתוב בטון מסוים ואפילו לבדוק אם העבודה שלכם מקורית.

כל זה אגב ברמת המשפט, כך שגרמרלי פחות מתאים לכתיבת תוכן אוטומטי או "ספינינג" של מאמרים קיימים.

אחרי שמתקינים את Grammarly  ויוצרים חשבון, אפשר לעבוד איתו ישירות בדפדפן (מצוין לכתיבת מיילים) וכמובן גם בוורד.

אגב, Grammarly  הוא אחד מהשירותים היותר זולים, 12$ לגרסת הפרימיום ו-15$ לגרסה עסקית עבור כמה משתמשים.

להפוך טקסט לפודקאסט בעזרת בינה מלאכותית

אני חסיד גדול של מקסום התוכן שאני מייצר.

אני מייצר תוכן על קידום אתרים ושיווק באינטרנט כבר משנת 2009, בערך מאז שנכנסתי לתחום.

עם הזמן שכללתי את "מערך הייצור" והתרחבתי לפלטפורמות נוספות כמו יוטיוב, ספוטיפיי, רשתות חברתיות ועוד.

הרבה מהתכנים שאני מייצר אני ממחזר (מפרסם שוב ושוב, כי החשיפה גם ככה קטנה מאד) וגם מעלה בפורמטים שונים.

כך למשל, הרבה מהסרטונים שלי ביוטיוב או בטיקטוק עלו גם בתור פרקים בפודקאסט שלי.

ואפרופו פודקאסט – הידעתם שאפשר להפוך תכנים (כן, גם בעברית) לקבצי אודיו שנשמעים לא רע בכלל?

התחום הזה נקרא Text to Speech או TTS בקיצור – וזה תחום פורח מאד בשנים האחרונות (מישהו אמר Audiobooks?).

אז TTS יכול לשמש גם אותנו, משווקים ומקדמי אתרים, למגוון רחב של מטרות.

אחד הכלים החביבים שיצא לי להתנסות איתם לאחרונה נקרא MicMonster, הוא עובד פצצה עם עברית ומציע מחירים סבבה לגמרי.

ניתן לשמוע דוגמא לפרק שהעלתי בעזרת MicMonster בקישור הבא.

עוד כלים בסגנון שראוי לציין הם:

  • Narakeet
  • Play.ht

רשתות חברתיות: Brand24 ו-BuzzSumo

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר של משווקים באינטרנט הוא לעקוב אחרי כל השיחות והטרנדים ברשתות החברתיות שלא תמיד קל לעקוב אחריהם עם גוגל (לפחות לא בזמן אמת). בתחומים מסוימים יש עשרות ואף מאות קבוצות שונות שפתוחות לכל אחד (קבוצות ציבוריות).

Brand24 הוא כלי שמאפשר לנו לחשוף חלק מהשיחות האלו ומתמקד ביצירת מוניטין חיובי למותג שלנו. הוא מסוגל להתריע על שינויים בסנטימנט על סמך מילות מפתח ספציפיות (גם של המתחרים), לא רק ברשתות החברתיות, אלא גם בבלוגים, פורומים ואפילו סרטונים מרחבי הרשת.

בנוסף, הוא יכול לנתח את מידת ההשפעה של כל מקור ובכך לעזור לנו באיזה מהם להתמקד.

החיסרון הבולט של Brand24 הוא במחיר שלו: בחבילה הבסיסית ביותר של 49$ לחודש תוכלו לעקוב אחרי 5 מילות מפתח בלבד, ואפילו בחבילה הכי יקרה (199$), תהיו מוגבלים ל-20 מילות מפתח.

עוד מערכת דומה ל-Brand24 היא BuzzSumo. בניגוד ל-Brand24, יש לה גרסה חינמית ללא הגבלת זמן והחבילה הכי זולה ב-99$ לחודש לא תגביל אתכם במספר החיפושים (למרות שהיא לא פותחת את כל הפיצ'רים).

בנוסף לכך, יש פתרונות חינמיים של גוגל כמו Google Trends ו-Google Alerts (שהוא פחות מתוחכם, אבל עובד טוב יותר עם מילות מפתח ספציפיות), רק קחו בחשבון שהם לא מכסים את המדיה החברתית, אלא רק את הרשת של גוגל.

לסיכום

כלי ה-AI השונים שמסתובבים ברשת יכולים לא רק לחסוך לנו זמן ואנרגיה, אלא גם לתת לנו הרבה מאוד תובנות שפעם פשוט לא היינו יכולים להוציא בעצמנו. אין ספק שזו רק תחילת הדרך ועדיין לא ראינו את מלוא הפוטנציאל של ה-AI, כך שבהחלט כדאי להמשיך ולעקוב אחרי כל מה שקורה בתחום.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו