צ׳אט בוט בפייסבוק ובאתר: 5 סיבות שיהיה לכם כזה (ואיך זה עוזר לקידום אורגני)

הצ׳אט בוטים (Chatbots) נכנסו לחיינו בסערה בשנה האחרונה.

תחילה כסוג של שירות לקוחות, כזה שמשחרר עומס ממנהלי עמודים, מאפשר לגולשים להשאיר הודעות ולקבל מענה אמנם אוטומטי (אבל לפחות מענה), דרך צ׳אט בוטים מורכבים שיוצרים פלואו ובעזרת תסריטי שיחה הופכים את האינטרקציה של הגולשים למהנה וחוויתית יותר ועד למצב בו הצ׳אט בוט הפך להיות כלי מטורף ליצירת רשימות תפוצה עם אחוזי פתיחה גבוהים מאוד.

צ'אטבוטים

אנשים משווים בין הצ׳אט בוט לבין גרסה משודרגת של אימייל מרקטינג ובהחלט יש לא מעט קווים מקבילים בין השניים.

יתרונות ברורים נוספים בכל הקשור לבוטים טמונים בכך שיש לנו, כבעלי עסקים, אפשרויות לסגמנט בדיוק מה הניע כל גולש לפעולה, מה הדברים שמעניינים אותו ועל סמך הדאטא שאנחנו אוגרים – אנחנו יכולים לשווק לו בקליק אחד אין ספור הצעות שיהיו רלוונטיות. נרחיב על זה בהמשך.

אז איך כל הטוב הזה תורם לנו לאתר?

1. ערוץ ישיר מהאתר לפייסבוק

אם האתר שלכם נהנה מטראפיק גבוה, זה לא אומר בהכרח שאותם גולשים שמגיעים אליכם מגוגל גם מבקרים אתכם בפייסבוק. ברגע שיש לכם צ׳אטבוט באתר שהגולשים גם יוזמים איתו שיחה, סבירות גבוהה שהם גם ירצו לראות את העמוד שלכם אם כבר אתם מדברים.
לכן קליק על האייקון שלכם בצ׳אט הוא הגיוני, מה שיפתח להם את העמוד שלכם. למה זה טוב? הם יוכלו לעשות לייק ולעקוב אחרי העמוד מצד אחד, ואתם תכניסו אותם ל- Custom Audience של יוצרי אינטרקציה עם העמוד מצד שני.

ככה זה נראה:

צ'אטבוט באתר אינטרנט

2. מאפשר לכם לתת שירות לאנשים שאולי תקועים בזה הרגע באמצע תהליך רכישה באתר

דמיינו את המצב הבא: ערב, אתם יושבים בסלון בכיף שלכם, ובזמן שאתם רואים טלוויזיה, יש לכם גולשים באתר שמתלבטים אם לקנות מכם או לא.

הדבר שיכריע את תהיה רכישה או לא, הוא אם הם יקבלו תשובה על השאלה שיש להם לגבי המוצר או השירות שאתם מציעים. הרי הם עכשיו חמים באתר. נכון, הם יכולים לשלוח לכם מייל עם שאלה, אבל יכול להיות שעד שתענו להם מחר בבוקר הם כבר יתקררו. אז בזמן שאתם שרועים על הספה בסלון, הטלפון שלכם משמיע סאונד של הודעה.

אתם נכנסים, רואים בלייב את השיחה של הלקוח עם הבוט ואם נראה לכם שיש מקום להתערב כי מילה אישית מכם כאן ועכשיו תוביל לרכישה או השארת פרטים, אתם נותנים את הטאץ׳ שלכם. יותר פשוט מזה?

3. סוכן מכירות כל שעות היום

במידה שה-FLOW והתסריט שלכם בנוי בצורה נכונה, בהחלט יכול להיות שאתם יכולים להמשיך לשכב על הספה ולראות האח הגדול (או מה שזה לא יהיה שאתם רואים) ולשים את הטלפון על שקט. למה? כי הבוט שלכם עושה את כל העבודה עבורכם.

הוא מכוון את הגולש לאזורים הנכונים באתר שלכם, מפנה אותו לדפי נחיתה רלוונטים על סמך האינטרקציה והכפתורים שהגולש מקליק עליהם, ועוזר לכם למכור ולייצר שיח גם כשאתם לא נמצאים ליד המחשב או הטלפון.

זכרו: אנחנו בעידן שהוא אינסטנט לחלוטין. כשגולש שואל שאלה הוא רוצה לקבל תשובה עכשיו. גם אם היא תהיה חלקית זה עדיין עדיף על לשלוח מייל ולחכות לתמיכה שאולי תענה בעוד שני ימי עסקים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אל תשכחו שגם אין לנו את היכולת לדעת כמה אנשים שקלו אם לכתוב מייל שיש בו שאלה וויתרו כי לא היה להם כח או כי הם לא רצו להמתין לתשובה. ברגע שגולש פותח עם הבוט שלכם שיחה, גם במידה והוא לא מקבל את המענה שהוא רוצה, לכם כבר יש ״פתח״ ליצור איתו דיאלוג אנושי יותר יום למחרת.

עוד מדריכים על פייסבוק:

4. סגמנטציה

הזכרתי את זה בתחילת המאמר והנה הסבר טיפה יותר מקיף.

דוגמא: נניח ואני חנות נעליים. גולש יזם שיחה עם הבוט שלי, והבוט שואל אותו קודם כל במה הוא מתעניין. נעלי גברים או נעלי נשים. הגולש הקליק על נעלי גברים? כבר הוא נכנס לרשימת ״מאחורי הקלעים״ שנקראת נעלי גברים.

השאלה הבאה יכולה להיות "מה המותג שעושה לך את זה – נייק או אדידס?". הגולש לחץ על נייק? מעולה, עכשיו הוא גם ברשימה שנקראית ״נייק גברים״. מה זה נותן לנו? את האפשרות להפיץ בעוד חודש בקליק אחד הודעה מראש לכל אותם גברים חובבי נייק שיהיה כתוב בה משהו בסגנון של "היי גבר, יש לנו את הדגם החדש של נייק ב- 30 אחוז הנחה במיוחד בשבילך. מעניין אותך? תן פה קליק".
לחיצה על הקישור תעביר אותו ישירות לדף הרלוונטי באתר המכירתי שלי ומכאן הדרך להמיר אותו תהיה ממש קצרה.

על הדרך אני גם צובע אותו בעזרת הפיקסל של פייסבוק, מה שמאפשר לי כמובן לטרגט אותו ברימרקטינג. בקיצר, אני מאגף אותו מכל הפינות. כמובן שיש לעשות את הדברים בחכמה ובעדינות, אחרת לא רק שהוא לא ימיר אלא סתם יכעס עלינו. ואת זה אנחנו כמובן לא רוצים.

5. חווית משתמש וזמן שהייה

לארבעת הדברים שציינתי עד כה יש כמובן את הייחוד שלהם אבל כולם בסופו של יום תורמים לאחד הדברים היותר חשובים שמשפיעים על קידום אתרים אורגני. אני מתכוון לחווית המשתמש וזמן השהייה באתר.

היופי בצ׳אט בוט באתר, הוא שהשיחה אמנם מתבצעת במסנג׳ר של פייסבוק, אבל הפלטפורמה שמאפשרת את התהליך היא האתר שלנו, משמע משך הזמן שהגולש מדבר עם הבוט שלנו נספר כזמן שהייה שלו באתר.

הבוט למעשה עוזר לנו להגביר את משך השהייה של הגולש אצלנו, עוזר לנו לייצר אינטרקציה וחווית משתמש מהנה שהיא ללא ספק חשובה.

שורה תחתונה? בעזרת הצ׳אטבוט אנחנו מאותתים לגוגל שהאתר שלנו הוא אתר שגולשים נהנים לשהות בו משך זמן ארוך, שיש להם חוויה טובה בה וסה״כ כיף אצלנו אז שיקפצו לביקור מתי שבא להם.

ואם עדיין לא השתכנעתם עד כמה שצ׳אטבוט הוא חשוב לאתר גם מבחינה עסקית וגם מבחינת SEO, דברו קצת עם ״צדיק״ הבוט של דניאל. הוא כבר ישכנע אתכם בחשיבות שלו. תוכלו למצוא אותו בתחתית המסך 😊

מידע נוסף על בוטים באתר של יואל דורון – איך לבנות צ'אטבוט שמייצר ערימות של לידים מתגובה אחת למודעה שלכם?

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו