דף הבית / רשתות חברתיות / פרסום בפייסבוק: 20+ טיפים לשיפור קמפיינים בפייסבוק

פרסום בפייסבוק: 20+ טיפים לשיפור קמפיינים בפייסבוק

מאז שנכנסה הרשת החברתית לחיינו, אנו מבלים שם יותר ויותר זמן – ולא רק זמן פנוי בשביל הכיף, אנחנו אשכרה עובדים גם בפייסבוק – אז יוצא שרבים מאיתנו פשוט נמצאים שם יום שלם בלי לעזוב.

כיום, שיווק בפייסבוק הוא משהו שכמעט כל בעל עסק מכיר ומשתמש בצורה כזו או אחרת – ובטח ובטח כל בעל עסק שפעיל ברשת החברתית הזו. כי מי שרוצה חשיפה אמיתית, לא יכול להסתפק רק בסטטוסים ובפעילות בעמוד – הוא צריך להשקיע בפעילות איכותית של פרסום בפייסבוק.

פרסום בפייסבוק

אז אני אמנם איש קידום אורגני הרבה יותר מאשר איש פייסבוק, אבל עם השנים יצא לי גם לנהל כמה וכמה קמפיינים בפייסבוק, בעיקר לעצמי, ובפוסט הנוכחי אני חולק כמה טיפים ותובנות שלמדתי מהתהליך. אז יאללה, נתחיל:

1. התקינו פיקסל פייסבוק

כל פרסום בפייסבוק מתחיל בפיקסל. הפיקסל (Pixel) של פייסבוק הוא למעשה קוד קטן שמאפשר לכם לעקוב אחר הפעילות של הגולשים שלכם, לסמן או "לצבוע" אותם בשביל לייצר קהל שניתן לפרסם אליו בהמשך בעזרת רימרקטינג (פרסום מחדש). זה מצוין ליצירת קהלים חמים שכבר מכירים את האתר/המותג שלכם, ולפרסם להם הצעה.

2. העלו פוסטים בערב

זה בטח נשמע גורף ובטח לא מתאים לכל תחום, אבל מנסיוני הפוסטים בשעות הערב (19:00 וצפונה) מקבלים יותר חשיפה, כנראה בגלל שיש פחות "תחרות" או אותו שטח נדל"ני מצומצם – הפיד שאנחנו רואים בפייס.

באופן כללי ממליץ לבחון אילו שעות עדיפות לפרסום (אורגני או ממומן) בתחום הספציפי שאתם מנהלים בו קמפיין, לפי התגובות של הקהל ונתוני חשיפה שניתן לקבל בעמודים עסקיים וקמפיינים.

3. עודדו את הקהל שלכם להגיב

ידוע שהמגמה של פייסבוק היא לצמצם כמה שיותר חשיפה אורגנית על מנת לדחוף עמודים לפרסם יותר בתשלום ולעשות בוסטים (מזכיר איזה חברה אחרת, לא?). הנתונים מדברים על חשיפה אורגנית בעמודים עסקיים של כמה אחוזים בודדים בלבד. כך לדוגמא, אם יש לכם 1000 לייקים ופרסמתם משהו בעמוד – רק עשרות אנשים ייחשפו לזה באופן אורגני (זה גם משתנה בהתאם לאופי הפוסט – תמונה/סטטוס/וידאו וכו').

אז מה עושים? מעלים פוסטים שמעודדים אנשים להגיב. ככל שהם מגיבים יותר ומשתפים יותר, כך הפוסט שלכם מקבל חשיפה גדולה יותר והופך להיות ויראלי יותר. איך מעודדים את האנשים לעשות זאת? מעלים פוסט שמזמין אותם מפורשות להגיב, שואלים שאלות, משתפים בעובדות מעניינות ועוד, מפרסמים דברים שנויים במחלוקת ועוד.

4. וידאו זה אח

כתבתי בעבר על קידום סרטונים בגוגל בפייסבוק – לא רק גוגל אוהבים וידאו, גם פייסבוק. ופייסבוק היא פלטפורמה מצוינת לקדם דברים עם וידאו. למעשה, סרטונים הם כנראה אמצעי המדיה שמקבל הכי הרבה חשיפה בפייסבוק – ולכן שווה לעבוד איתם בקמפיינים, בעיקר בתחומים שבהם הויז'ואל משחק תפקיד מרכזי.

5. קמפיינים זה סבבה – אבל מהי ההצעה השיווקית שלכם?

אי אפשר להסתפק רק בקמפיין טוב, כי אם הפרסומת טובה אך השלב הבא אינו מוצלח, לא עשיתם כלום: במקרה כזה הגולש ימשיך הלאה, אך יעצור בשלב הבא וינטוש. לכן אתם חייבים לא רק קמפיין פרסומי טוב בפייסבוק, אלא גם עמוד נחיתה אטרקטיבי / הצעה מספיק מעניינת על מנת שהקמפיין ימיר. בצעו טסטים על קהל רחב ותשפרו לאט לאט.

6. שפרו את איכות הלידים על ידי סינון

איך מבטיחים לידים איכותיים יותר? גורמים לגולש 'לעבוד' טיפה. אם אתם מנהלים קמפיינים בפייסבוק אתם בטח מכירים את טפסי הלידים של פייסבוק (Lead Generation) – אלו שלחיצה עליהם כבר ממלאת את כל הפרטים של הגולש בפנים. זה נשמע חלומי מצד אחד אבל מצד שני זה כל כך קל למלא את הטפסים האלה וזה דורש מינימום התערבות מהגולש, מה שהרבה פעמים מביא ללידים זבל, הכחשות וכו'.

הפתרון פשוט – להוסיף לטפסים שאלה אחת או 2 ובכך לגרום לו לבצע פעולה אקטיבית (למשל – "כתובת האתר שלך"). בדרך הזו כבר הגברתם את איכות הפניות בכמה עשרות אחוזים לפחות.

7. חובה לבדוק. הכול

השכל הישר לא תמיד עוזר לנו בכל הקשור לניהול קמפיינים. מכירים את האמרה הזאת שאתרים מכוערים ממירים הכי טוב? אז זה די דומה. אני לא אומר לכו תעשו מודעות כונפות, אבל – תנו לקהל שלכם להצביע בידיים. כדאי תמיד להריץ 2-3 גרסאות של מודעה במקביל, עם תמונות ו/או ניסוחים שונים – ולראות למה הקהל מגיב הכי טוב. בהרבה מקרים מהנסיון שלי – זה ממש הפוך מהאינטואיציה הראשונה 😊

8. השקיעו בבחירת קהל היעד שלכם

הבסיס של פרסום בפייסבוק בצורה יעילה היא בחירת קהל ממוקד. בחירת הקהל, או טירגוט (מלשון Target), היא למעשה הפעולה שבה אנו בוחרים איזה קהל ייחשף למודעה שלנו – וזו אולי הפעולה החשובה ביותר שצריך לעשות בזמן בניית הקמפיין, כי גם עם המסר והדף נחיתה מעולים – מה זה יעזור אם פרסמנו לקהל לא רלוונטי? השקיעו בזה זמן ומחשבה, חשבו היטב מהו קהל היעד המתאים לכם, ורק אז צאו לדרך.

9. קהל חם

מה ההבדל בין קהל חם לקהל קר? האחרון הוא קהל שלא מכיר אתכם, ולכן התגובות שלו קרות יותר והסיכוי שיבצע פעולה כלשהי נמוך מאוד. אם אתם בתחילת הדרך ועדיין לא צברתם קהל חם, עשו את זה בהדרגה: תנו הצעה חינמית כלשהי לקהל קר, סמנו אותו – ואז פרסמו לו שוב (רימרקטינג) הצעה יותר אגרסיבית. ברוב המקרים צריך להעביר את האנשים תהליך מסוים לפני שמצפים מהם לשלוף את כרטיס האשראי.

10 . לפרסם לקהל שביקר בעמודים אסטרטגיים שלנו

טיפ שעובד לי מעולה – לפרסם לקהל שביקר עמודים ספציפיים באתר שלי. פייסבוק מאפשר לייצר קהל על בסיס הפיקסל שלהם רק לאנשים ביקרו בעמודים ספציפיים. למשל מי שביקר בעמוד מחירים, יצירת קשר, אודות וכו' – סביר להניח שהוא גולש קצת יותר חם מהממוצע. פרסום לקהל כזה לרוב עובד יפה כי הוא הביא איזשהי התעניינות בשירות ו/או המוצר שלי.

11. ובכל זאת, אל תזניחו את הקהל הקר

כפי שהזכרתי מקודם – פרסום לקהל קר הוא גם חשוב. קהל קר ניתן לחמם 😊 וזה הכרחי במידה ואין לכם מאגר לקוחות קיים או קהל מבקרים באתר.

אז איך מפרסמים לקהל קר? – יוצרים לו קמפיין ייעודי, למשל כזה שמציע טעימה מהמוצר או מהשירות שלכם, תמורת 'שוחד': הטבה, מבצע, טיפים שונים ועוד. גם תוכן טוב יכול לעזור בהתמודדות עם קהל קר ובניסיון להפוך אותו לקהל חם.

12. היעזרו בעמוד התודה שלכם

גולשים שביקרו בעמוד התודה שלכם, הם כאלו שכבר עשו את הפעולה הרצויה מבחינתכם באתר – רכשו מוצר, נרשמו, שלחו פנייה וכדומה. צרו גם על בסיס עמוד זה קמפיין, 'אגרו' דרכו נתונים על קהל גדול (נניח של 1,000 גולשים) – והכינו קמפיין חדש שבו קהל היעד יהיה קהל דומה (Lookalike) לזה שהגיע מעמוד ה'תודה'. מנסיוני – עובד פגז.

13. אל תקנו לייקים

חלאס לקנות לייקים, מה אתם בני שנתיים?
לקנות לייקים זה מעפן מהרבה סיבות – הקהל לא רלוונטי ואתם מעניינים לו ת'ביצה, זה מעמיד אתכם בסיכון בפייסבוק, וזה סתם מנפח לכם את העמוד עם מלא גולשים לא רלוונטיים. בקיצור – אל.

14. עוד מושג חשוב שצריך לשנן: UTM

ה-UTM הוא כלי חשוב שמאפשר לכם לתייג קישורים – כלומר לדעת להיכן הגיע הגולש שלכם דרך לינק מסוים שאתם עוקבים אחריו. את המעקב עושים דרך גוגל אנליטיקס או כל כלי סטטיסטיקה שאתם עובדים איתו. כתבתי על זה פעם בהקשר אחר לגמרי ודי יצירתי. מי שמעוניין – ימצא כאן את המאמר.

15. התחילו לאט, והגבירו את הקצב לאט

אין שום סיבה 'לשפוך' את כל התקציב שלכם על הקמפיין הראשון, ולקוות שיהיה טוב. הרי אתם חדשים בעסק (וגם אם לא – אתם לומדים כל הזמן) ובוחנים את הדברים. התחילו בקמפיין בתקציב מסוים, לא גדול מאוד, והגדילו את התקציב בהדרגה כאשר אתם רואים שהדברים באמת עובדים כמו שרציתם.

16. התחילו רחב, וצמצמו את הטווח עם הזמן

כאן המגמה תהיה הפוכה: חשוב שבקמפיינים הראשונים שלכם תתחילו בטווח חשיפה הרחב ביותר, וככל שהדברים מתקדמים התחילו לצמצם את קהל היעד לפי מה שעובד. למזלנו פייסבוק נותנים לנו אחלה Insights על הקהל וניתן לפלח אותו לפי הרבה פרמטרים תוך כדי שהקמפיין רץ ואז לשפר בהתאם.

17. הקפידו לרענן

אף אחד לא אוהב מודעות פרסום שחוזרות על עצמן. עשיתם קמפיין, טוב ככל שיהיה? אל תשכחו לשנות אותו, לרענן את התוכן, להעלות מודעה חדשה. זה חשוב מאוד, אפילו קריטי. מודעות פייסבוק נוטות "להתעייף" די מהר (תלוי בגודל הקהל) ואותם אנשים מתחילים לפתח אדישות (שלא לומר עיוורון) כלפי המודעה שלכם ולכן כדאי לרענן את הקריאטיב לעיתים קרובות. מנסיוני כאשר ה Frequency  (תדירות שבה כל גולש נחשף למודעה) מגיעה ל3-4 זה הזמן לעשות רענון.

18. אל תפחדו מתגובות שליליות

במקרים מסוימים ניתקל בפידבק שלילי במודעות – זה יכול להיות סתם איזה פוץ משועמם או מתחרה. במקום להילחץ, לענות בתוקפנות ואפילו למחוק – השתדלו לענות לעניין. אם ממשיכים להטריל אתכם אפשר לנסות לדווח לפייסבוק או להתחיל מודעה חדשה.

19. חסכו הטרדות מאנשים שכבר מכירים את ההצעה שלכם

למשל, הוציאו (Exclude) מהמודעות הקוראות להירשם לרשימת התפוצה כאלו שכבר נרשמו אליה. זה נראה חובבני בטירוף ותכלס סתם לא יעיל כלכלית.

20. קמפיין נפרד למובייל ולמחשב?

יש מקרים בהם יהיה מאד כדאי לפרסם למכשירים בנפרד – יש מסרים שעובדים יותר יותר במובייל (מהנסיון שלי – וידאו הוא אחד מהם) וניתן להשתמש גם בנתונים של פייסבוק על הקמפיין ולהבין באיזה מכשירים הוא עובד טוב יותר.

לסיכום

בפוסט הזה שפכתי כמעט כל מה שלמדתי על פרסום בפייסבוק בשנים האחרונות. אני בטוח שלא ציינתי מלא דברים ולכן עכשיו אני מעביר את הבמה אליכם – יש לכם משהו לשתף/להעיר? אני מקשיב 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

מחירי עיצוב אפליקציות

כמה עולה לעצב אפליקציה?

אז יש לכם רעיון גדול והגעתם לשלב שבו אתם מעוניינים לדעת מכמה כסף תצטרכו להיפרד ...

קידום חנות וירטואלית

קידום חנות וירטואלית: מדריך קידום אתרי מסחר בגוגל

קידום חנות וירטואלית (אתרי E-Commerce) נחשבת למשימה מאתגרת: מדובר בדרך כלל באתרים גדולים, שיכולים להכיל ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה