מחיר פרסום בפייסבוק: כמה עולה פרסום בפייסבוק?

אם אתה בעל עסק ממוצע שרוצה לפרסם את עצמו באינטרנט, כנראת שמעת שאחת הדרכים הטובות לעשות את זה היום היא בעזרת שיווק בפייסבוק.

בדומה לפרסום בגוגל, גם פרסום בפייסבוק מכניס לבעלים שלו ערימות מפגרות של כסף אבל גם בתכלס עוזר להרבה עסקים לקבל עוד לידים ולהגדיל את העסק, לפעמים עם החזרי השקעה (ROI) גבוהים במיוחד.

מחיר פרסום בפייסבוק

אני בכלל איש SEO, למה אני כותב על מחירי פרסום בפייסבוק?

לא יודע, יש לי תחביב מוזר שכזה לכתוב על דברים שאני אמנם לא עושה המון בעצמי אבל חשוב לי להכיר אותם.

כי עם כל הכבוד לקידום אורגני – יש עוד לפחות 2 ערוצים עיקריים שמביאים טראפיק באינטרנט.

אז מה הולך להיות במאמר הבא?

  • מספרים – דוגמאות למחירים בתכלס
  • נבין במה שונה הפרסום של פייסבוק מהפרסום של גוגל
  • יתרונות של פרסום בפייסבוק
  • ממה מורכב המחיר של פרסום בפייסבוק
  • ועוד…

חלאס לחפור, תן לי מספרים

טוב, אז בגדול ובדומה למערכות פרסום אחרות כמו Google Adwords, אין מחיר פיקס לפרסום בפייסבוק. כלומר – אתם אלו שקובעים את התקציב.

עלות של פרסום בפייסבוק יכולה להיות 300 ₪ לחודש ויכולה להיות גם 30000 ₪ לחודש (ויותר).

למעשה אין בדיוק רף עליון לפרסום בפייסבוק אבל יש רק תחתון – שכן מתחת לכמה עשרות שקלים ביום כנראה הפרסום לא יהיה ממש אפקטיבי, אלא אם כן המטרה היא להשיג נרשמים לרשימת תפוצה, למשל.

מי קובע מה יהיה המחיר?

כמו בהרבה דברים בחיים – כוחות השוק, או היצע וביקוש – הם אלו שיקבעו כמה תשלמו לפייסבוק. יש הרבה משתנים ופרמטרים (כפי שאפרט בהמשך) שמשפיעים כל המחיר הסופי אבל בגדול אפשר לומר שקליק בפייסבוק עולה באזור ה 0.5 – 2 ₪.

שזה זול משמעותית מפרסום בגוגל – שם קליקים מתחילים לרוב מכמה שקלים בודדים (בתחומים עם תחרות נמוכה) ומגיעים לעשרות שקלים ואף מאות שקלים לקליק בתחומים סופר תחרותיים.

ההבדל העיקרי – בגוגל אנשים מחפשים מילות מפתח ובפייסבוק אנו מטרגטים אנשים על בסיס פרמטרים שונים – כך שהפרסום יהיה פחות ממוקד ולאנשים שהם, לרוב, פחות מבושלים.

יחד עם זאת עם השנים ישנה מגמה של עליית מחירים, הן בגוגל והן בפייסבוק – כתוצאה מביקוש גובר ומכך שעוד ועוד עסקים נחשפים לערוץ פרסום הזה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

למי הולך הכסף?

גם כאן, בדומה לניהול קמפיין בגוגל – אפשר להחליט שתנהלו בעצמכם את הפרסום בפייסבוק, אבל זה דורש הכרות טובה עם מערכת הפרסום, ידע בניהול קמפיימים, טרגוט קהל יעד, רימרקטינג (אם רלוונטי), עיצוב מודעות, דפי נחיתה ועוד מלא מושגים דיגיטליים שכאלה.

האופציה המקצועית יותר – היא לתת לבעל מקצוע לנהל לכם את זה, מה שאומר שצריך לשלם לו שכר טרחה / עמלה.

בדרך כלל, עלות ניהול פרסום בפייסבוק יכולה להיות איפשהו בין 15-25% מתקציב הפרסום הכולל – במידה ומדובר בתקציבים גדולים (10000 ₪ ומעלה) או במחיר פיקס (קבוע) במידה ומדובר בתקציבים נמוכים יותר של כמה אלפי שקלים או פחות.

המחיר הקבוע יכול לנוע בין כמה מאות שקלים וכמה אלפי שקלים – שזה כמובן תלוי במורכבות הפעילות – יש הבדל במחיר בין ניהול עמוד פייסבוק עסקי, ניהול קמפיים דינמי מורכב, ניהול קמפיין לידים וכו'.

קצת רקע על פרסום בפייסבוק

טוב, אז דיברנו קצת על מספרים ותכלס – עכשיו נגיע לכל המסביב.

אז למה בכלל לפרסם בפייסבוק?

במשך שנים היינו רגילים לפרסם עם מערכת הפרסום של גוגל, אדוורדס. באדוורדס שילמנו על פי מילת המפתח אותה בחרנו, איכות המודעה וההתאמה שלה לתוכן של דף הנחיתה.

הנוסחה הזו יצרה מצבים שבהם שילמנו הרבה כסף על מילות מפתח "חמות".

מכיוון שהמערכת גם לא הייתה מאוד ידידותית (תכלס, עד היום הממשק של אדוורדס לא להיט גדול) בדרך כלל נאלצנו לשכור מנהלי קמפיינים שיעקבו אחרי המודעות וידאגו לכך שנקבל החזר גבוה על ההשקעה.

בשנים האחרונות נכנסה לזירה שחקנית חדשה שאולי שמעתם עליה – פייסבוק.

פייסבוק באה והציעה שיטת פרסום חדשנית משלה: במקום להתמקד במילות מפתח, ההתמקדות היא בגולש עצמו, היסטוריית השימוש שלו בתוך פייסבוק ותחומי העניין בהם הביע עניין.

מסיבה זו, המודעה לא מופיעה כאשר המשתמש מחפש משהו מסוים, אלא בזמן שהוא גולל את הפיד שלו (אם כי יש גם מודעות בצדדים). היתרון ברור – המודעות שהגולש רואה נתפסות כמודעות אורגניות יותר וההבדל ביניהן לבין פוסטים רגילים הולך ומטשטש (אין פלא שגם גוגל הפכה את המודעות הממומנות להרבה יותר דומות לתוצאות האורגניות(.

למעשה, מבחינת פייסבוק אנחנו (כלומר, מליוני המשתמשים ברשת) סוג של דולרים מהלכים עם הרבה נתונים דמוגרפיים ואחרים – גילאים, אזור מגורים, תחביבים ועוד ועוד.

למעט המילה Sponsored שמופיעה למעלה בצד בקטן, האיש הפשוט מן היישוב לא יחשוד כי הבאנר התמים למראה הזה הוא למעשה פרסומת שגוגל משלמים עליה (אגב, חושבים שצוקרברג דופק מחירים גבוהים לגוגל?)

זאת רק דוגמא קטנה לאיך נראית מודעה בפייסבוק, בפועל יש המון סוגי מודעות כמו למשל:

  • מועדות צד
  • מודעות וידאו
  • מודעות במובייל
  • מודעות לידים (במקום להפנות לדף נחיתה – נפתח טופס לידים)
  • מודעות קרוסלה
  • מודעות קנבס
  • ועוד… וגם פייסבוק מוסיפים אפשרויות חדשות כל הזמן

איך מורכב מחיר פרסום בפייסבוק?

אז מה משפיע על מחירי הפרסום בפייסבוק? אם מציעים לכם חבילת פרסום בפייסבוק – זה יכול לכלול בדרך כלל ניהול קמפיין, הקמת מודעות, עיצוב באנרים (קריאטיב), דף נחיתה או רק חלק מכל אלו.

למרות השוני הגדול בין שתי מערכות הפרסום והעובדה שכל אחת מהן ממלאת צרכים שונים, גם המודל של פייסבוק מתבסס בעיקר על עלות ללחיצה, אך יש סדרה גדולה יותר של פרמטרים המשפיעים על התמחור הבסיסי, בעיקר בגלל שיש מספר גבוה של פורמטים למודעות, וגם אפשרויות המיקוד רחבות יותר.

עוד מאמרים על מחירי שיווק דיגיטלי:

לא ניתן לחזות את העלות הספציפית של כל קמפיין,

אך יש מספר פרמטרים עיקריים שיכולים לחשוף לפחות חלק מן התמונה:

1. לא כל הלחיצות שוות

הדבר הראשון שצריך להבין הוא שבפייסבוק לכל קמפיין יש מטרה אחרת בהתאם למה שאנחנו קובעים : אנחנו יכולים להביא יותר גולשים לדף שלנו, להפנות לאתר חיצוני או לקבל לידים.

לכן, העלות פר לחיצה נגזרת בעיקר ממטרת הקמפיין והמיקוד שלו. לדוגמה, תשלום עבור הגברת המודעות למותג (לשעבר "הגעה") הוא היקר ביותר, אך תשלום עבור מעורבות של הגולשים היא נמוכה יחסית. יש גם מודלים שבהם העלות ללחיצה לא רלוונטית כמעט – לדוגמה, כאשר אנחנו ממקדים את המודעה למקסום החשיפות או כאשר אנחנו משלמים עבור כל המרה.

במקרים רבים בהם לא בטוחים באיזו מטרה להתמקד, עדיף אולי לפצל את הקמפיין על מנת לראות איזה מודל מחזיר את ההשקעה. ניתן גם לפצל את המודעות עצמן באמצעות A/B Testing באופן אוטומטי.

2. קהלים שונים – מחירים שונים

הגורם הבא שמשפיע על מחיר הפרסום בפייסבוק הוא הקהל אליו אנחנו פונים.

מנתונים שאספו ב-Adespresso, ישנו הבדל משמעותי בין קבוצות הגיל ובין נשים וגברים. קיימים כמובן גם הבדלים בין מדינות שונות, ולפי Adepresso (נכון ל-2016) אנחנו נמצאים בין המדינות עם העלות הגבוהה ביותר, אחרי אוסטרליה וסינגפור… עוד הבדלים יכולים לנבוע משעות הפרסום וימי השבוע (בסוף השבוע הפרסום יקר יותר), אך ההבדלים הם פחות משמעותיים.

3. המגוון של קהל היעד

כאשר אנחנו בוחרים באיזה קהל להתמקד, יש מספר גדול של אפשרויות שנותנות לנו את היכולת לצמצם או להרחיב את הבחירה. כאן עלינו לחשוב היטב אם אנחנו באמת צריכים להתמקד בכל הקהלים. לדוגמה, יכול להיות שאנחנו לא מעוניינים להתמקד במי שכבר ביקר באתר שלנו, אלא רק במי שכלל לא מכיר אותנו. מיקוד רחב יותר עשוי להגביר את התחרות ולהעלות את המחיר הממוצע ללחיצה.

מצד שני, אם המיקוד שלנו צר מדי, עשוי להייווצר מצב שבו הגולשים יראו את המודעות שלנו לעיתים קרובות יותר, מה שיפגע בביצועי הקמפיין ויוריד את שיעור ההקלקות (CTR). זה אולי לא יעלה את מחיר הקמפיין באופן ישיר, אבל יעבור זמן רב יותר עד שנשיג את המטרה שרצינו.

4. מיקום המודעה

כאן אין יותר מדי אפשרויות – רוב המודעות מופיעות כחלק מהפיד, בצדי המסך או בשני המקומות (תלוי אם הגולש משתמש באתר הרגיל או באפליקציה). הרבה מפרסמים חושבים שהטור הצדדי מיותר לחלוטין, אך למעשה יש הגיון מסוים לשים מודעות שהגולש כבר מכיר את המותג שמאחוריהן שם מכיוון שמותג מוכר מושך את תשומת הלב שלנו. באופן זה, ניתן להקטין את העלויות עבור קמפיינים שמתבססים על קהל קיים.

מה שכן חשוב לשים לב אליו הוא שפרסום של מודעות באינסטגרם עולה בד"כ יותר, ולכן אם אין לכם סיבה לפרסם שם, בטלו את האפשרות הזו.

5. חגים

בתקופת החגים או עונות חמות כמו החודש של יום שישי השחור, סוף שנה וכו', מחירי פרסום בפייסבוק עשויים לעלות בצורה משמעותית בקטגוריות כמו אופנה או מוצרי חשמל. אם לא רוצים לאבד את כל התקציב תוך פרק זמן קצר, יש לשנות את אורך החיים של הקמפיין בהתאם לסכום אותו רוצים להשקיע.

6. מיטוב מודעות

מיטוב מודעות היא אפשרות שניתן לקבוע פר קמפיין ומאפשרת לנצל את התקציב בצורה אופטימלית בעזרת האלגוריתם של פייסבוק. החיסרון כאן הוא שהעלות הממוצעת עשויה להשתנות. לדוגמה, ייתכן שנשלם מעט בתחילת הקמפיין ויותר בסופו.

7. עסק קטן או גדול ועלויות עקיפות

עסק קטן או אפילו פרילנסר עשויים להסתפק במנהל המודעות הרגיל (Ad Manager) ולעקוב אחרי הקמפיין בעצמו.

לעומת זאת, עסקים גדולים שמריצים הרבה קמפיינים במקביל בדרך כלל לוקחים מנהל מודעות חיצוני או פנימי שמנהל את כל הקמפיינים במקביל בעזרת ה-Power Editor. לכן, העלות בפועל גבוהה יותר וכוללת הן את הסכום שמשלמים ישירות לפייסבוק והן את הסכום שמשלמים למנהל הקמפיין.

בשטח, יש לא מעט מנהלי קמפיינים שמכוונים את עצמם לעסקים גדולים ודורשים תקציבים שמתחילים או מתקרבים ל-10,000 ₪. לעיתים הלקוח קונה חבילת שירותים שכוללת לא רק פרסום ממומן, אלא גם הקמת עמוד עסקי וניהול שלו.

היתרון בחבילות הוא לא רק באפשרות לחסוך, אלא גם בכך שקל יותר לקדם פוסטים בודדים או לעודד מעורבות מכיוון שהטיפול במדיה החברתית לא מתחלק בין חברות או גורמים שונים.

דרישות מינימום של פייסבוק

כדאי לדעת שפייסבוק מגדירה גם סכומי מינימום על סמך סוג הקמפיין. לדוגמה, מי שמריץ קמפיין שעובד על סמך לייקים בשקלים חייב לקבוע תקציב של לפחות 5$ ליום (בהתאם לשער ההמרה בין המטבעות).

לעומת זאת, מי שמחויב לפי המרות (Conversions) או התקנה של אפליקציות שמוגדרים כאירועים בתדירות נמוכה, חייב כבר לקבוע תקציב הרבה יותר גדול של 40$ ליום, מה שמסתכם בעלות של 1,220 דולר לחודש ממוצע, משהו שלא בטוח שעסק קטן יכול לעמוד בו.

לסיכום

פייסבוק היא בהחלט פלטפורמה חזקה מאד לשיווק דיגיטלי.

יותר ויותר עסקים מבינים את זה, ולכן מחירי הפרסום בפייסבוק רק הולכים ומתייקרים. יחד עם זאת, בתחומים מסוימים בהחלט ניתן לראות החזר יפה מאד על ההשקעה, במידה ויש ניהול מקצועי של קמפיין ותקציב מספק על מנת להביא תוצאות.

יש לכם מה להוסיף? תנו לי בתגובות 😊

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו