דף הבית / פרסום בגוגל / פרסום באינטרנט: כל האפשרויות היעילות להגדיל את העסק שלכם

פרסום באינטרנט: כל האפשרויות היעילות להגדיל את העסק שלכם

בתור בעלי עסקים, אתם בוודאי יודעים על הפוטנציאל העצום שיש לרשת האינטרנט בפרסום ושיווק העסק שלכם, אבל לפעמים כשמדברים על פרסום באינטרנט מבחר האפשרויות הוא מבלבל וקשה מאוד למצוא את ערוץ השיווק המתאים ביותר לעסק שלכם.

אבל אל תדאגו, בדיוק בשביל זה אני כאן :-). במאמר הבא הכינותי רשימה של הערוצים הפופולאריים ביותר לשיווק באינטרנט עם היתרונות והחסרונות החשובים ביותר של כל אחד מהם.

פרסום באינטרנט

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל, או פרסום בגוגל – זהו ערוץ פופולארי ביותר של פרסום באינטרנט. זה הערוץ שכולנו מכירים למרות שעבור חלקנו הוא שקוף לחלוטין. מדובר למעשה במודעות של גוגל, כאשר יש למעשה שני סוגים שלהן:

1. מודעות חיפוש – מודעות שמופיעות כאשר מחפשים משהו בגוגל ונמצאות בראש תוצאות החיפוש (ניתן להבדיל בינן לבין שאר התוצאות באמצעות סימון כלשהו, שמשתנה לעיתים קרובות). ככה זה נראה:

שורת חיפוש בגוגל

2. רשת החיפוש – מודעות שמופיעות באתרים שונים, אלו יכולות להיות מודעות טקסט, מודעות תמונה (באנרים) וגם מודעות אנימציה קצרות.

המודעות מוצגות על בסיס 2 אלמנטים עיקריים:

  • הרלוונטיות שלהן למילות המפתח או לתוכן של האתר בו הן נמצאות. כך למשל, מי שיחפש "טיוטה" בגוגל עשוי לקבל מודעות של סוכנות למכירת רכבי טיוטה, אבל גם מי שיכנס לבלוג על רכב, עשוי לקבל את אותה מודעה מכיוון שהאתר עוסק באופן כללי בתחום הרכב.
  • רימרקטינג – רימרקטניג (או "שיווק מחדש") זוהי שיטת פרסום שבה אנו "רודפים" אחרי משתמשים שכבר ביקרו באתר שלנו לפחות פעם אחת. עושים זאת על ידי טכנולוגיה המאפשרת "לצבוע" או "לסמן" משתמשים ספציפיים על בסיס פיקסל שמושתל באתר. לאחר מכן אפשר לפרסם לאותם משתמשים שוב ושוב (באתרים שונים בעזרת רשת המדיה של גוגל, או בפייסבוק). ברגע שהמשתמש מוחק את העוגיות שלו בדפדפן – זה מתאפס ואז הוא לא יראה את המודעות שלנו יותר.

איך עובד הפרסום בגוגל?

כל מי שרוצה לפרסם בערוץ זה, נדרש לשלם לגוגל מחיר מסוים עבור כל לחיצה שנקבע על פי רמת התחרויות לאותו הביטוי והמחיר הספציפי אותו הוא מוכן לשלם כדי להופיע במקום ריאלי (בדרך כלל העמוד הראשון).

היתרון הגדול של המודעות הממומנות הוא שניתן להתחיל לפרסם אותן מיד לאחר שמעצבים אותן וכף לקבל חשיפה לאתר או לעמוד הפרסומי שלכם תוך מספר שעות בודדות. כמו כן, אפשר לבחור היכן ימוקמו הפרסומות: ברשת החיפוש של גוגל או באתרים אחרים (רשת המדיה). כך עסקים שיש להן פן ויזואלי בלבד (החל מחברות עיצוב גרפי ועד לחנויות לעיצוב הבית) יכולים לנצל את הערוץ המתאים להם ביותר.

מצד שני, ברגע שמפסיקים לשלם לגוגל, המודעות מפסיקות ואי אפשר לקנות חבילות של לחיצות (למרות שאפשר לקבוע תקציב חודשי מוגבל).

עוד חסרון של המודעות הממומנות הוא שבגלל רמת התחרותיות הגבוהה והעובדה שלרוב בעלי העסקים אין את הזמן להריץ את הקמפיין בעצמם ולעקוב אחריו באופן יום יומי, הם נדרשים לשלם לחברת ניהול קמפיינים לה הם משלמים בנפרד מעבר למה שהם משלמים לגוגל. לכן, רמת ההשקעה הראשונית שנדרשת היא גבוהה יחסית.

לסיום, משהו שהרבה מפרסמים לא יודעים וחשוב להזכיר אותו הוא שגם פרסום ממומן הוא משהו שכדאי לעשות לטווח ארוך מכיוון שככל שהמודעות צוברות וותק ואחוזי הלחיצות עליהן עולים, כך גם המחיר ללחיצה יורד.

למתעניינים – כתבתי בעבר השוואה רצינית ביותר בין קידום אורגני לפרסום בגוגל.

פרסום בפייסבוק

אי אפשר לדבר עם פרסום באינטרנט מבלי להזכיר שיווק בפייסבוק. שוק הפרסום בפייסבוק מגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה, ומפרסמים בו מעל 50 מליון עסקים. אפשרויות הפרסום בפייסבוק הן רבות ומגוונות: ניתן לייצר מודעות לידים, הקלקות, מודעות מוכננות המרות, מודעות וידאו ועוד. כמו כן, אפשרויות הטרגוט (מלשון Targeting) מבוססות על המידע האדיר בהיקפו שפייסבוק צברה על המשתמשים שלה לאורך שנים. כל פיסת מידע ששיתפתם עם פייסבוק (בין אם אתם מודעים לכך ובין אם לא) יכול לשמש את פייסבוק לפרסום בפלטפורמה שלה.

מבחינה רעיונית, פרסום בפייסבוק מזכיר פרסום בגוגל, אבל הוא שונה בכמה אופנים:

פרסום בפייסבוק הוא לא מבוסס מילות מפתח, אלא נקבע על פי מאפיינים אישיים של המשתמש: תחומי העניין של הגולש והקבוצות בהן הוא פעיל או אתרים קודמים בהם גלש בעבר, כך שההתאמה היא אישית יותר וניתן אף להציג מודעות רק למי שהוא חבר של מי שכבר עשה לייק למודעה.

שנית, המודעות בדרך כלל לא מופיעות כאשר המשתמש מבצע פעולה מסוימת, אלא ישירות בתוך הפיד שלו כאשר הוא גולל אותו.

לכן, פרסום בפייסבוק מתאים יותר לפרסומים של מוצרים ושירותים שהגולש לא בהכרח היה מחפש בגוגל. דוגמה טובה לכך היא פרסום של כנס בתחום העיסוק המקצועי של הגולש. עוד יתרון לעומת גוגל הוא שמחיר המדיה (הפרסום עצמו) נמוך יותר ברוב המקרים אם מסתכלים על זה לפי כמות צפיות וקליקים. יחד עם זאת כאמור מדובר בפרסום לקהל קר יותר ולא כזה שחיפש באופן ספציפי את השירות ו/או המוצר שלכם.

פרסום באאוטבריין / טאבולה

זוכרים את אותן כתבות תדמית פרסומיות שהופיעו בעיתון בפורמט של כתבה רגילה, אבל נועדו לקדם מוצר או שירות מסוים (לא מדובר בפרסום סמוי, אלא בפרסום גלוי עם סימון ברור)? אז זהו, שזה עדיין קונספט מאוד רלוונטי, רק שעכשיו הוא עבר לרשת.

בעזרת רשתות מבוססות תוכן כמו טאבולה או אאוטבריין בעזרתן אפשר ליצור קישורים מכל מיני אתרים ברשת לעמודי תוכן המפרסמים אתכם וכוללים טיפים או מדריכים שונים בנוסף לטופס יצירת קשר שיפנה אליכם. (האלגוריתם שמיועד לכך מתאים בין התוכן לבין האתרים המקשרים הרלוונטיים ביותר).

לצערנו, השוק הזה סובל מהרבה מאוד תכנים באיכות נמוכה, ולכן חשוב לבדוק את סף הכניסה של כל רשת כדי למצוא את האיכותיות ביותר. כמו כן, הוא לא מתאים למי שרוצה להציג פרסומות של ממש או עמודי נחיתה מכיוון שהעמודים חייבים להיות מבוססי תוכן.

בסקיילים גבוהים, זאת שיטה שיכולה להיות יעילה מאד להגדלת באזז סביב רעיון / מותג / מוצר מסוימים, להגביר מודעות וגם להביא לידים חמים יחסית.

למידע נוסף על פרסום באאוטבריין.

פרסום באינסטגרם

אינסטגרם נחשבת לרשת שנשלטת על ידי הצעירים והרוב המכריע של המשתמשים בה הם מתחת לגיל 25. מסיבה זו, היא מקום מצוין לפרסם בו פריטי אופנה, טיפוח עצמי, אביזרים לטלפונים ניידים וכך הלאה.

פרסומות באינסטגרם מופיעות באופן דומה לאלו בפייסבוק בתוך פיד התמונות של המשתמש, אך ניתן לבחור בכמה פורמטים ייחודים כמו סדרה של תמונות או סרטונים קצרים של 15-30 שניות. כל אלו מכוונים לקהל היעד הצעיר יותר שאין לו כוח לקרוא כמות רבה של טקסט או לצפות בסרטונים ארוכים של מעל חצי דקה (כמה פעמיים יצא לכם לדלג על סרטוני הפרסומת המעצבנים ביו-טיוב?).

קל להבין מהו החיסרון במודעות האלו : הן פונות לקהל יעד מאוד מצומצם והן לא מתאימות כלל לעסקים שרוצים לספק שירותים לעסקים אחרים (B2B), אלא הם פונים למשתמש הקצה באופן ישיר.

פרסום בסנאפצ'ט

הפרסום בסנאפצ'ט גם הוא מכוון בעיקר לקהל הצעיר היותר, אבל סנאפצ'ט לקחה את כל העניין קדימה ומציעה כמו אפשרויות בלעדיות, למשל:

  • צפייה בסרטונים קצרים ממומנים במצב אנכי שלא דורש מהצופים להפוך את המכשיר ולכן הם "זורמים" טוב יותר בחוויית השימוש הכוללת.
  • שימוש בציון איכות שדומה מאוד לציון האיכות של גוגל, מה שמאפשר למפרסמים איכותיים לשלם פחות ולהופיע בצורה בולטת יותר.
  • שימוש בגאופילטרים (הדומים לצ'ק אין בפייסבוק) ממונים אותם הגולשים יכולים לשתף ומקשרים מותגים למקומות פיזיים.
  • Sponsored Lenses, פילטרים לסרטונים ולתמונות עצמם אשר ממומנים על ידי מותגים. לדוגמה, קוקה קולה יצרה פילטר מוזהב שהגולשים יכלו לשחק אתו.

מכיוון שהפרסום (הממומן) בסנאפצ'ט הוא עדיין חדש יחסית, כדאי מאוד לנצל את ההזדמנות ולהתחיל לפרסם בה לפני כל המתחרים (הפרסום זמין גם בישראל למרות שלא ברור כמה מותגים עושים בו שימוש).

שיווק באמצעות אימייל

מיילים ורשימת תפוצה

שיטת השיווק באמצעות מיילים ורשימות תפוצה היא שיטת השיווק הוותיקה ביותר ברשת והיא יכולה לפנות גם לקהל העסקי וגם לשוק הפרטי. היתרון העצום של השיטה נעוץ בכך שלמעט השימוש במערכת הדיוור עצמה, היא חינמית ועצמאית לחלוטין ולכן אין כמעט שום מגבלות חוקיות על השימוש בה (למעט משלוח הודעות למי שלא ביקש זאת…).

בנוסף, הלקוח הפוטנציאלי לא צריך לבצע שום פעולה כדי לצפות בפרסום (בהנחה שהוא לא הגדיר פילטרים קשיחים מדי לדואר זבל).

החלק המאתגר הוא כמובן ליצור את רשימת התפוצה עצמה ולהגדיל את מספר הנרשמים בה, אבל ככל שהרשימה צוברת מוניטין ויותר אנשים משתפים את הקישורים שבה, כך היא גודלת בקצב מהיר יותר.

יש הרבה יתרונות לניהול ושיווק בעזרת רשימת תפוצה, כולל אפשרויות לבצע אוטומציה לתהליכים אלו, בעיקר העבודה שהרשימה לא תלויה באף חברת ענק טכנולוגית כמו גוגל או פייסבוק. את רשימת היתרונות המלאה וטיפים מעולים להגדלת רשימת תפוצה – תמצאו במדריך הזה.

קניית מדיה ואתרי שותפים (אפלייט)

קניית מדיה היא עוד שיטת שיווק מאוד וותיקה. בניגוד לשיטות הפרסום האחרות כאן,  היא "שיטה טיפשה" במובן שהמפרסם בדרך כלל קונה שטחי פרסום באתרים ספציפיים ואתרי נישה באופן ידני או חצי ידני (בעזרת רשימה מסוננת של אתרים). הפרסומים יכולים להיות בצורת טקסט, תמונה או אנימציות קצרות, וכמובן שילוב של כל אלו ביחד.

קל מאוד לראות מהו היתרון של קניית מדיה: מדובר בקהל יעד מאוד ספציפי ולכן המפרסם יכול לקבל חשיפה מאוד ממוקדת אפילו אם הגולשים לא לחצו על הפרסומות, אלא רק ראו את הלוגו או הסלוגן של שלו. (ואכן, רוב רכישת המדיה מתבצעת על סמך חשיפה ולא על סמך לחיצות).

אממה, יש קאצ' קטן בקניית מדיה במידה ומדובר באתרי אפילייט : אתרי אפילייט הם אתרים שמקשרים לעמודי מכירה או מינוי על מנת של המפרסם לקבל אחוז מן המכירות. אם המפרסם לא מגדיר כללים ברורים לגבי טיב האתרים האלו כאשר הוא פונה לרשת השותפים (הגורם המתווך), הוא עשוי למצוא את עצמו מופיע באתרים באיכות נמוכה שיפגעו בתדמית שלו במקום לשפר אותה.

בהקשר של קישורים, לגוגל גם יש מה להגיד על רכישת מדיה. תמצאו מידע נוסף במאמר הזה.

קידום אתרים אורגני

השארתי את הטוב ביותר לסוף, כמו שאומרים 🙂

קידום אתרים אורגני הוא אמנם לא ערוץ פרסום באינטרנט אלא יותר ערוץ שיווקי-מיתוגי, אבל הוא חשוב מעין כמוהו מהסיבה הפשוטה שהוא מושך גולשים שמחפשים מוצרים או שירותים הרלוונטיים למפרסם באופן אקטיבי ולכן קל יחסית למכור להם ואחוזי ההמרה של הגולשים ללקוחות פוטנציאלים הם גבוהים הרבה יותר.

כמו כן, הוא עובד בסינגריה מצוינת עם ערוצים אחרים: כך למשל, אפשר לטרגט משתמשים שהגיעו לאתר מתנועה אורגנית לפרסום מאוחר יותר בפייסבוק או בגוגל.

החיסרון של הקידום האורגני הוא שמדובר בהשקעה לטווח ארוך: קודם כל צריך לבנות אתר שימושי ומושך ולאחר מכן יש לקדם אותו בגוגל באופן עצמאי או בעזרת מקדם אתרים / חברת קידום אתרים (ככל שהאתר גדול ומורכב יותר, כך קשה יותר לקדם אותו באופן עצמאי). כמו כן, הקידום עצמו יכול לקחת זמן ובדרך כלל לא רואים תוצאות באופן מידי, במיוחד בנישות תחרותיות.

עם זאת, מהנסיון שלי מדובר בערוץ תנועה שהוא By Far הכי איכותי מכל אלו שציינו לעיל, מבחינת רלוונטיות התנועה שמגיע לאתר ואחוזי ההמרה (אולי רק שיווק באימייל יכול להביא תנועה איכותית יותר, בהנחה שהרשימה ברמה גבוהה מאד).

עוד על קידום אורגני:


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק: 20+ טיפים לשיפור קמפיינים בפייסבוק

מאז שנכנסה הרשת החברתית לחיינו, אנו מבלים שם יותר ויותר זמן – ולא רק זמן ...

זאפים מומלצים של Zapier

זאפייר לאנשי שיווק: 15 זאפים (Zaps) מומלצים למשווקים דיגיטליים

כל מי שמשווק עסקים באינטרנט יודע שיש המון כלים שונים ומקורות מידע שאפשר להשתמש בהם: ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה