פרסום בסנאפצ'ט – מדריך פרסום למתחילים

למרות שפייסבוק נושפת בעורפה של סנאפצ'ט באמצעות אינסטגרם, הרשת החברתית שפונה בעיקר לצעירים עדיין פופולארית מאוד.

ההערכות מדברים על 200 מיליון משתמשים יומיים וחשיפה גבוהה ביותר של 41% בקרב הצעירים בארה"ב (גילאים 18-34). 

פרסום בסנאפצ'ט

בעיקרו של דבר, אין הבדל גדול בין פרסום בפייסבוק לבין פרסום בסנאפצ'ט ושניהם מתבססים על ניתוח ההתנהגות של המשתמש על מנת להציג לו פרסום מותאם אישית בזמן שהוא גולל את הפיד.

יחד עם זאת, לסנאפצ'ט יש מספר ניואנסים ופורמטים של מודעות משלה שכדאי להכיר בשביל להבין איך להפוך את הפרסום בה לאטרקטיבי במיוחד. 

לפני הכל: למה לפרסם בסנאפצ'ט?

מדובר באחת הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר בקרב צעירים, בדגש על בני נוער.

להלן כמה נתונים סטטיסטיים על שימוש בסנאפצ'ט, למי שחושב לפרסם שם:

שימוש באחוז מאד גבוה קרב צעירים:

אחוז השימוש בצעירים בסנאפצ'אט

קרדיט לתמונה: Oberlo.

61% ממשתמשי סנאפצ'ט – נשים

אחוז הנשים בסנאפצ'ט

קרדיט לתמונה: Oberlo.

2.1 מיליון "סנאפס" מיוצרים בכל דקה ברחבי העולם

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כמות הסנאפים מדי דקה ביום

קרדיט לתמונה: Oberlo.

פורמטים של מודעות והיתרונות של כל אחד מהם:

1. מודעות וידאו אנכיות – אלו הם סרטונים קצרים (יכולים להיות גם אנימציות) באורך של עד 10 שניות (פורמט שגם יוטיוב אימצה לאחרונה בשל אחוזי הצפייה הגבוהים מסמארטפונים).

המודעות תמיד פועלות עם סאונד ולרוב המשתמשים לא יכבו אותו.

האינטראקציה עם המודעה נעשית על ידי הזזת האצבע כלפי מעלה ושליחה של המשתמש להתקנת אפליקציה או צפייה בסרטון ארוך יותר.

2. עדשות ממומנות – מדובר באותם תוספות ספק מטופשות ספק מגניבות (תלוי את מי שואלים…) שבעזרתן אפשר לבצע מניפולציות על התמונות שהמשתמשים מעלים.

העדשות הממומנות מסוגלות לחבר בין מותג מסוים לבין פילטר ספציפי.

הפילטרים האלו עובדים טוב בעיקר עם מותגים שכל אחד מכיר (לדוגמה, אם בא לכם לשתול מכוניות ב.מ.ו בכניסה לבית…), אבל אם תמצאו פילטר מיוחד במינו, יכול להיות שתוכלו לעבוד אתו בצורה של פרסום גרילה ולזכות לחשיפה הרבה יותר גבוהה מכפי שחשבתם עליה.

3. פילטרים מקומיים – הפילטרים המקומיים מעט דומים לעדשות, איך הם מתבייתים על המיקום של המשתמש (לדוגמה, מגרש ביתי של קבוצת ספורט אהובה).

ככל שהרדיוס גדול יותר, כך המחיר גבוה יותר, אך מבנים וגופים ציבוריים יכולים לקבל אותם בחינם שלא למטרות מסחריות (לדוגמה, אוניברסיטה שלא משתמשת בלוגו שלה).

יצירת קמפיין בסנאפצ'ט

על מנת ליצור קמפיין, אתם צריכים קודם כל לפתוח חשבון עסקי שכולל פרטים בסיסים על העסק.

יצירת הקמפיין נעשית דרך מנהל המודעות (Ad Manager) ומי שמכיר את זה של פייסבוק ירגיש ישר בבית.

ישנה גרסה רגילה וגרסה מתקדמת, כאשר בגרסה המתקדמת יש שליטה טובה יותר בסוג המודעה ומטרת הקמפיין.

לפני שיוצרים את הקמפיין, רצוי ליצור את החומרים הרלוונטיים (ה-Assets) באמצעות הכלים של סנאפצ'ט אותם אפשר למצוא כאן.

גרסה רגילה

כאן ניתן לבחור בין מודעה רגילה, מודעת סיפור, מודעה המורכבת מאוסף של סנאפס (Snaps) או פילטר.

לאחר מכן מזינים את שם המותג והכותרת הרלוונטית, את המדיה ואת היעד / עמוד הנחיתה של המודעה (Attachment). היעד יכול להיות אתר, וידאו ארוך, אפליקציה, "קישור עמוק" בתוך אפליקציה או עדשות (כאן הן נקראות AR Lens).

כעת בוחרים את המאפיינים הדמוגרפים: המדינה בה רוצים לפרסם ואת האזורים הרלוונטיים (אפשר גם יותר מאחד).

לאחר מכן בוחרים את קבוצת הגיל (מתחילות ב-13 ומסתיימות ב-35+) ואת התחביבים של קהל היעד.

ישנם גם פילטרים מתקדמים כגון מערכת ההפעלה, היצרן של הטלפון, סוג החיבור (סלולרי או WiFi) ואפילו את הספק הסלולרי.

הפילטרים המתקדמים יכולים להיות שימושיים אם רוצים ליצור מודעות עם אופטימיזציה מקסימלית מבחינה התשתית של המשתמש (לדוגמה, מודעות קלות יותר עבור חיבור סלולרי ומודעות עשירות יותר עבור חיבור WiFi).

בשלב הזה מגיעים אל התקציב: בוחרים את התקציב היומי ומתי הקמפיין יתחיל לרוץ.

ניתן גם לקבוע תקציב נפרד עבור אלף צפיות או אינטראקציות עם המודעה, או להסתפק באופטימיזציה ברירת המחדל.

לסיום מזינים את פרטי העסק, כרטיס האשראי או משלמים באמצעות PayPal

העורך המתקדם

בתור העורך המתקדם ניתן לבחור את מטרת הקמפיין.

לדוגמה, התקנות אפליקציות או יצירת לידים, וכך המערכת תדע כיצד למקסם את התקציב. בחלק בו קובעים את התקציב, ניתן לבחור גם גבול עליון יומי כולל.

בחלק של פורמט המודעה, ישנה אפשרות חדשה לסנן את המיקומים והנושאים בהם יופיעו המודעות.

לדוגמה, אפשר לקבוע שהן לא יופיעו בתוך תכנים הקשורים לאופנת גברים ויופיעו רק בסיפורים של מותגים או כאלו שסנאפצ'ט יוצרת בעצמה.

מכאן שאר ההגדרות זהות פחות או יותר לאלו בעורך הרגיל.

ביצועים

מסך ביצועי הקמפיין כולל את המדדים הבאים: הסכום שהושקע, מספר החשיפות בתשלום, המחיר לאלף חשיפות, מספר מחוות החלקת האצבע (Swipe) במודעה עם הביצועים הטובים ביותר והעלות הממוצעת של המחוות הללו בכל המודעות. 

ניתן לראות את המדדים האלו עבור קמפיינים שלמים או סדרות של מודעות בתוך הקמפיין.

כיצד ליצור קמפיין יעיל בסנאפצ'ט?

כשחושבים על יצירת קמפיין יעיל, צריך לזכור קודם כל שסנאפצ'ט היא בעיקרה רשת ויזואלית, ולכן לפעמיים חשוב יותר איך מעבירים את המסר השיווקי ולא מהו המסר עצמו.

לדוגמה, חנות חיות שמפרסמת משחקים לכלבים או חתולים יכולה ליצור פילטרים של עיני חתול או ציפורניים ולא להסתפק בסתם סרטון של חתול (למרות שהסרטונים האלו מאוד פופולאריים). 

ככל שהפרסום מקורי יותר ועושה שימוש באלמנטים שהגולשים יכולים לשחק איתם בעצמם, כך גם מספר השיתופים ילך ויגדל ביחד עם התיוגים הנכונים, וזה אולי היתרון הגדול של סנאפצ'ט לעומת רשתות אחרות בהן המודעות הן בדרך כלל לא אינטראקטיביות.

גם אם כבר בוחרים להשתמש בסרטון, לעיתים התוצאות הכי טובות מתקבלות כאשר הוא סופר קצר ולמעשה נכנס כבר לקטגוריה של Meme יותר מאשר לקטגוריה הקלאסית של סרטונים.

יש גם מפרסמים שהלכו צעד אחד קדימה ויצרו משחקים של ממש שפעלו בתוך ממשק וובי.

לדוגמה, חברת הפרסום שיצרה קמפיין עבור הטניסאית סרנה ווילאימס, שחגגה את ניצחונה בתחרות הגראן סלאם ה-23, עשתה זאת באמצעות משחק טניס בסגנון רטרו שפעל ישירות בתוך הטלפון ללא צורך באפליקציה.

אמנם לא תמיד זול לייצר קמפיינים כאלו והחשיפה עשויה לגווע מהר, אך דווקא בטווח הקצר ניתן לקבל הרבה המרות בבת אחת.

טיפ אחרון : שקלו היטב באיזו קטגוריה לבחור, בעבר היו יותר מדי קטגוריות, אך כיום הן פשוטות יותר וקל לראות את גודל קהל היעד הפוטנציאלי שמגיעים אליו.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו